Autor Wątek:  Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju  (Przeczytany 4771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« dnia: 12 Czerwca 2015, 12:28:35 »
Czy mechanicy ruszając EU07 czy EP09 bocznikują pierwszą bezoporową czy lecą na drugą grupę na oporach od razu? I jeszcze jedno, czy stojąc powiedzmy w peronie stoi się na składzie zahamowanym czy odhamowanym, jeżeli zahamowanym to pomocniczym czy zespolonym?

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Czerwca 2015, 13:59:07 »
Instrukcja Mw56 (w jej dzisiejszych odpowiednikach jest tak samo):

Cytuj
8. Po zatrzymaniu pociągu:
a) hamulcami pneumatycznymi lub elektropneumatycznymi:
pociąg towarowy oraz pociąg pasażerski z hamulcem elektro-pneumatycznym, pociąg powinien pozostać zahamowany aż do chwili odjazdu,
pociąg pasażerski z hamulcem pneumatycznym na torze poziomym i pochyleniu do 2,5%o powinien zostać odhamowany, a pojazd trakcyjny zahamowany hamulcem dodatkowym, natomiast na spadku lub wzniesieniu powyżej 2,5%0 zahamowany do chwili odjazdu.
Jeżeli podczas postoju pociągu na stacji mają być dokonywane oględziny techniczne w pociągu towarowym, maszynista po zatrzymaniu odhamowuje hamulec pneumatyczny (elektropneumatyczny), a pojazd trakcyjny zahamowuje hamulcem dodatkowym. Przy pociągu złożonym z zespołów trakcyjnych maszynista zahamowuje hamulec ręczny pojazdu, w którym znajduje się kabina prowadzenia pociągu

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Czerwca 2015, 14:54:28 »
Czy mechanicy ruszając EU07 czy EP09 bocznikują pierwszą bezoporową czy lecą na drugą grupę na oporach od razu?
Teoretycznie:
Kod: (Bt-1 par. 11) [Zaznacz]
Ust. 1 pkt. 1 Rozruch pociągu przeprowadzać w sposób nie powodujący szarpań, zadziałania przekaźników nadmiarowych lub utraty przyczepności kół napędowych z szyną, jednak dający uzyskanie możliwie największego przyspieszenia.
ust. 3 Na lokomotywach elektrycznych z rozruchem oporowym należy dążyć do szybkiego uzyskania jazdy bezoporowej.
W praktyce wygląda to różnie, wiele czynników ma na to wpływ, między innymi: prędkość maksymalna na drodze rozruchu, stan torowiska (no bo jeśli w teorii jest 80 a strach jechać nawet 60...), opóźnienie, warunki atmosferyczne oraz temperament maszynisty :P
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2015, 01:10:31 wysłana przez maacius »

Offline borys_q

  • Wiadomości: 273
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Czerwca 2015, 20:39:28 »
Na 09 dobrze jest uzyskać na szeregowej 60 km/h (zależy od składu ale często konieczne jest pełne bocznikowanie na szeregowym). Na EU07 zasadniczo nie ma potrzeby bocznikować, ewentualnie prowadząc bardzo ciężkie składy powyżej 12 wagonów dobrze jest dać parę boków na szeregowym układzie. Na EP07  powyżej 8 wagonów dobrze by było dać kilka boczników na szeregowej. Zależy czy maszyna szarpie na przejściu przez układy, są siódemki EP którymi można nawet przy 12 wagonowym składzie pominąć bocznikowanie na szeregowej pozycji, a są takie na których poniżej 50 km/h lepiej nie zmieniać układu bo strasznie szarpią.

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Czerwca 2015, 19:29:11 »
Na 07 od razu jedziesz "po ***... ogiera" nic nie bocznikujesz. Rozruch ma być szybki i mocny, szczególnie na EP.
Na 09 podprowadzasz bokami, to samo na 22.
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Czerwca 2015, 20:44:30 »
A spróbuj zrobić 07'ką przejście na R z towarkiem, to już masz co najmniej dwa. Po to jest bocznikowanie, żeby bez szarpania rozruch prowadzić.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Czerwca 2015, 23:09:48 »
Nie jeżdżę na towarach....
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline borys_q

  • Wiadomości: 273
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Czerwca 2015, 12:39:17 »
Cytuj
Na 07 od razu jedziesz "po ***... ogiera" nic nie bocznikujesz.

A na przejściu między układami w ostatnim wagionie ludzie się przewracają, są takie maszyny które cuda wyrabiają. A kolega może z Warszawy?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2404
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: Bocznikowanie pierwszej bezoporowej i hamulce na postoju
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Czerwca 2015, 12:54:45 »
A spróbuj zrobić 07'ką przejście na R z towarkiem, to już masz co najmniej dwa.
Bardzo ciekawe… Nie zaobserwowano tego zarówno przy lekkich i ciężkich składach. Jakieś dziwne i niesprawdzone informacje tu wypisujecie…
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2015, 12:56:06 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76