"Kran" ma następujące pozycje: odcięcie, fala, jazda, wstępne ED, pełne ED,pełne ED + wstępne pneumatyczne, pełne ED+ pełne pneumatyczne, nagłe (Mg bez ED).
ED załącza się powyżej 30 km/h wyłącza poniżej 15. W momencie gdy ED nie działa hamowanie pneumatyczne wchodzi od pozycji "wstępne ED". ED uruchamia się na drodze elektrycznej, bez spadku ciśnienia w PG. Na postoju działa typowy pneumatyk (spadek powietrza w PG od pierwszej pozycji), w trakcie jazdy działa EP (dość nietypowy). EP w ED250 sterowany jest spadkiem ciśnienia w PG, w praktyce załączamy pełne ED + wstępne pneumatyczne następuje spadek ciśnienia w PG do 4,5 bara, hamowanie nie jest uruchamiane zaworem rozrządczym tylko poprzez komputer sterujący w poszczególnym wagonie. W przypadku usterki w działaniu EP przełączamy hamulec na pracę w trybie awaryjnym (tylko pneumatyczny). Jeśli nie załączy się ED (zanik napięcia w sieci lub wyłączone na pulpicie) zmniejszona siła hamowania jest kompensowana zwiększonym ciśnieniem w cylindrach, w przypadku usterki ED masa hamująca nie ulega zmianie.
Czyli na pierwszej pozycji hamowania, nawet podczas postoju nie zwali powietrza?
Na postoju zwala ciśnienie od pierwszej pozycji hamowania, bez względu na ustawienie kierunkowego.