- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Technik w 10 Czerwca 2015, 22:52:32
-
Jaki kran hamulcowy ma ED250 i w jaki sposób odbywa się hamowanie ED? Rękojeść na drodze elektrycznej uruchamia ED czy, tak jak w dziewiątce jest to robione na drodze pneumatycznej? Do jakiej prędkości można hamować ED? Później można użyć EP czy trzeba tradycyjnym pneumatykiem?
-
Kran Knora. Przestawiając rękojeść najpierw masz samo ED, później pneumatyce albo EP (tego na 100% nie jestem pewny)
-
Właśnie to czego nie jesteś pewien mnie najbardziej interesuje, i poza tym czy ED uruchamiane jest elektrycznie (tak jak w EN57Axx) czy pneumatycznie (kran obniża ciśnienie w PG, reaguje czujnik i hamuje, jak w dziewiątce).
-
Napisałem. Z tego co się pobawiłem kranem to najpierw jest ED, dopiero później zwala powietrze.
-
Czyli na pierwszej pozycji hamowania, nawet podczas postoju nie zwali powietrza?
-
Nie zwali. Trzeba ~90 stopni przekręcić żeby zaczęło schodzić. Nastawnik kierunku był na zero więc się załączało hamowanie pneumatyczne bo schodziło powietrze. Może na wybranym kierunku załącza się EP zamiast pneumatycznego, ale nie jestem pewien.
-
"Kran" ma następujące pozycje: odcięcie, fala, jazda, wstępne ED, pełne ED,pełne ED + wstępne pneumatyczne, pełne ED+ pełne pneumatyczne, nagłe (Mg bez ED).
ED załącza się powyżej 30 km/h wyłącza poniżej 15. W momencie gdy ED nie działa hamowanie pneumatyczne wchodzi od pozycji "wstępne ED". ED uruchamia się na drodze elektrycznej, bez spadku ciśnienia w PG. Na postoju działa typowy pneumatyk (spadek powietrza w PG od pierwszej pozycji), w trakcie jazdy działa EP (dość nietypowy). EP w ED250 sterowany jest spadkiem ciśnienia w PG, w praktyce załączamy pełne ED + wstępne pneumatyczne następuje spadek ciśnienia w PG do 4,5 bara, hamowanie nie jest uruchamiane zaworem rozrządczym tylko poprzez komputer sterujący w poszczególnym wagonie. W przypadku usterki w działaniu EP przełączamy hamulec na pracę w trybie awaryjnym (tylko pneumatyczny). Jeśli nie załączy się ED (zanik napięcia w sieci lub wyłączone na pulpicie) zmniejszona siła hamowania jest kompensowana zwiększonym ciśnieniem w cylindrach, w przypadku usterki ED masa hamująca nie ulega zmianie.
Czyli na pierwszej pozycji hamowania, nawet podczas postoju nie zwali powietrza?
Na postoju zwala ciśnienie od pierwszej pozycji hamowania, bez względu na ustawienie kierunkowego.
-
Borys, czyli od odcięcia do jazdy trzeba przestawić kran o 90 stopni?
-
Nie, odcięcie fala i jazda są pod zbliżonym kątem jak w siódemce. Nie wiem jak się bawiłeś kranem i czy był załączony klamką, ale od pierwszej pozycji hamowania na postoju powinien zwalić powietrze z PG. Możliwe, że kran nie był załączony wtedy działa tylko hamowanie nagłe i kąt by się zgadzał.
-
Tzn stopniowo mogłem upuszczać powietrze. Większość przycisków była odłączona, żeby dzieciarnia nic nie zbroiła.
-
Nie wiem co tam było, na postoju pozycje kranu są identyczne jak w siódemce (kąty takie same).
-
To ja też nie wiem co się działo.
-
Zasięgnąłem języka, kran w trybie awaryjnym tak będzie się zachowywał (puste pozycje w miejscu ED).