Autor Wątek:  Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04  (Przeczytany 91673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #60 dnia: 12 Kwietnia 2015, 15:53:13 »
Zamiast usuwać sugerowałbym jednak sprawdzić, jakie są przyczyny tego stanu rzeczy. Nadal bowiem uważam, że event0 jest znakomitym narzędziem do prowadzenia ruchu, tylko trzeba umieć go używać.
Do tego równie dobrze można użyć odcinka izolowanego, który również powinien się świetnie sprawdzać. @Ra napisał w szkole eventowej czemu akurat nie jest to polecana metoda.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2015, 15:54:53 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #61 dnia: 12 Kwietnia 2015, 16:09:40 »
Nie można. Odcinek izolowany wyzwalany jest jednorazowo przy najechaniu, event0 cyklicznie dopóki tabor na nim stoi, a to jest olbrzymia różnica. Poza tym odcinki izolowane są wykorzystywane do weryfikacji niezajętości toru, a ponieważ jeden tor nie może mieć przypisanych kilku odcinków izolowanych, trzeba korzystać z obu tych rozwiązań. A odnośnie tego, co napisał Ra, się nie wypowiem, bo nie widziałem.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #62 dnia: 12 Kwietnia 2015, 16:24:39 »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #63 dnia: 12 Kwietnia 2015, 17:10:26 »
Event0 powinien działać. To ewidentnie błąd w kodzie. Ktoś umie to poprawić, teraz jak Ra nie ma? Ja nie umiem znaleźć fragmentu za to odpowiedzialnego.
Izolowany na wyjeździe nie działa. Nie wiem dlaczego. Muszę bardziej zgłębić ten scenariusz by to obejść/naprawić.
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #64 dnia: 12 Kwietnia 2015, 17:11:36 »
Masz poczytaj sobie http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18634.msg326531.html#msg326531
Przeczytałem i nic to nie zmienia, bo Ra odnosił się do konkretnych sytuacji, a nie ogólnie do samej koncepcji event0. Nadal zatem chciałbym poznać zestaw merytorycznych argumentów, czemu event0 nie powinno się stosować, zwłaszcza, ze ta ludowa mądrość "event0 jest ble" robi na forum olbrzymią karierę, tylko jakoś nikt nie jest w stanie jej przekonująco uzasadnić.

A tak jeszcze przy okazji poniżej lista plików, które mają niepotrzebnie podany parametr (p1) jako wymienną teksturę zamiast "none", co generuje potem wpisy missed texture w errors.txt (modele te nie mają replacableskin):
mc\wolafilip-szkola.inc
miejskie\kiosk_rozi_macius9551.inc
miejskie\poczta_polska_spedycja.inc
pm\akademik1.inc
pm\akademik2.inc
pm\blok10.inc
pm\budowa1.inc
pm\budynek1.inc
pm\budynek2.inc
pm\espefa.inc
pm\hala1.inc
pm\kamienica7.inc
pm\kamienica8.inc
pm\kamienica11.inc
pm\kladka.inc
pm\myd.inc
przytorowe\asdek_budka.inc
przytorowe\asdek_czujniki.inc
przytorowe\rozdzielnia_01.inc
przytorowe\rozdzielnia_02.inc
przytorowe\rozdzielnia_03.inc
przytorowe\szafa_duza_01.inc
wasyl\wiadukt-2t_luk.inc

Lista nie jest wyczerpująca, mogą jeszcze istnieć inne przypadki tego rodzaju.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2015, 17:15:15 wysłana przez Siecool »

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #65 dnia: 12 Kwietnia 2015, 17:11:54 »
Na l61 jadąc MPEi 62200 nie doczekałem się wyjazdu z Herbów Starych.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #66 dnia: 12 Kwietnia 2015, 17:22:44 »
A tak jeszcze przy okazji poniżej lista plików, które mają niepotrzebnie podany parametr (p1) jako wymienną teksturę zamiast "none", co generuje potem wpisy missed texture w errors.txt (modele te nie mają replacableskin):

Lista nie jest wyczerpująca, mogą jeszcze istnieć inne przypadki tego rodzaju.
Jesteś pewien co do tego? Odpaliłem wczoraj wszystkie scenariusze i nie zalogowało żadnych braków tekstur obiektów.

Na l61 jadąc MPEi 62200 nie doczekałem się wyjazdu z Herbów Starych.
Jaki to scenariusz? Żaden skład na l61 nie zaczyna z takim rozkładem.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2015, 17:25:39 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #67 dnia: 12 Kwietnia 2015, 17:49:04 »
A tak jeszcze przy okazji poniżej lista plików, które mają niepotrzebnie podany parametr (p1) jako wymienną teksturę zamiast "none", co generuje potem wpisy missed texture w errors.txt (modele te nie mają replacableskin):

Lista nie jest wyczerpująca, mogą jeszcze istnieć inne przypadki tego rodzaju.
Jesteś pewien co do tego? Odpaliłem wczoraj wszystkie scenariusze i nie zalogowało żadnych braków tekstur obiektów.
Wystarczy, że ktoś zamiast jakiejś szczególnej nazwy ma tam wpisane "none", albo odwołanie do faktycznie istniejącej tekstury, żeby program nic nie wypluł. Faktem jest jednak, że jak porównasz sobie pliki t3d z inc, to w tych przypadkach inc wskazuje na jakąś teksturę jako (p1), a w pliku t3d nie ma nigdzie "replacableskin". Zresztą mam te pliki w scenerii i żadnych braków w teksturach na tych obiektach nie ma, a program generuje litanię w errors.txt.

I jeszcze przy okazji - pliki mieszkalne\dom_rozi_01 do 04 mają w inc błędne odwołanie do katalogu "obiekty_mieszkalne" zamiast "mieszkalne".

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #68 dnia: 12 Kwietnia 2015, 17:58:58 »
(p1) było używane też jako nazwa modelu. Jeśli nie ma tekstury wymiennej, to można usunąć ten parametr.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2015, 18:03:38 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #69 dnia: 12 Kwietnia 2015, 18:11:21 »
Domki z listy Siecoola poprawione.
Mój kanał youtube

Offline Lupus8

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #70 dnia: 12 Kwietnia 2015, 19:06:29 »
Błędy w najnowszej wersji. Pantografy się nie podnoszą a jak podnoszą to z opóźnieniem nie da się odhamować loka, ma ktoś podobnie?

Scaliłem z właściwym wątkiem.
Benek
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2015, 19:35:11 wysłana przez Benek »

sebastian82

  • Gość
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #71 dnia: 12 Kwietnia 2015, 19:13:25 »
Koledzy Stele oraz Sieciool zostawcie te modele w spokoju. To nie jest żaden błąd. Autor specjalnie zastosował tekstury wymienne w modelu na wypadek pojawienia się innej. Antek zajmij się bardziej rażącymi błędami w paczce. Nie będzie wówczas kolejnych modeli Asdeka czy kamienicy xxx wraz z incami w scenery. Po co tłuc kolejne t3d/e3d oraz ince. Moim zdaniem wystarczy tylko nowa tekstura. Mamy sprzątać foldery a nie robić dodatkowy bajzel.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2015, 19:16:18 wysłana przez sebastian82 »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #72 dnia: 12 Kwietnia 2015, 19:18:05 »
Ale właśnie chodzi o to, że w modelu nie ma replacableskin. Wobec tego tekstura jest niewymienna, zatem w incu niepotrzebnie dodano (p1).

sebastian82

  • Gość
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #73 dnia: 12 Kwietnia 2015, 19:19:14 »
Lupus8 jaka sceneria? Gdzie jest log i errors? Jaka lokomotywa?
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2015, 19:21:14 wysłana przez sebastian82 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #74 dnia: 12 Kwietnia 2015, 20:47:38 »
Okazało się, że te dziwadełka na l053, które trzeba by poprawiać, to jakiś relikty z zamierzchłej przeszłości tylko syfiące kod. Początek działa, nie wiem jak dalej. Wypakować do scenery/linia053.
Mój kanał youtube

Offline łuki94

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #75 dnia: 13 Kwietnia 2015, 00:43:18 »
Tam są zmiany w zależności od twojego czasu dojechania i wygląda jakby brakowało wyzwolenia "sandomierz_58101_wjechal". W logu widzę tylko zdarzenia od eventlauncherów sprawdzających czas. Jest jednak keyctrl1 na wjazd... Ktoś (pewnie ja) coś przy tym dłubał i zapomniał skończyć. Spod semafora n wyjazd? Zaraz przypiszę to zdarzenie do zajętości toru przy peronie i zobaczymy czy zaskoczy. Zdarzenie jest przypisane jako event0 do dwóch odcinków od semafora. Jeśli stajesz za połową długości peronu, powinno załapać. Wg loga stałeś 45 metrów od semafora wyjazdowego, czyli dwa metry twojego pojazdu powinny być już na rzeczonym odcinku. Dociągnij dalej, pod sam semafor najlepiej. Jak nie załapie, to wciśnij shift+1 i daj znać o rezultatach. Mogę zmienić sposób wyzwalania, ale nie ma sensu poprawiać czegoś co działa.
Jednak zmieniłem. Załącznik proszę wypakować do scenery/linia053_calkowo/sluzba_tlk-1 i powiedzieć czy działa oraz dać log.

Sandomierz przejechany spokojnie, wyjazd podany bezproblemowo. Podobny błąd mamy w Rudawie, gdzie semafor wyjazdowy "E" świeci na "Stój". Nie chciałem podjeżdżać pod sam semafor, tylko zatrzymałem wagonami przy peronie. Mam nadzieję, że poprawka z powyższego postu nie dotyczy tego scenariusza?
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 00:46:23 wysłana przez łuki94 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #76 dnia: 13 Kwietnia 2015, 00:59:57 »
Nie powyższa poprawka dotyczy tylko misji1 z oryginalnej paczki wydanej razem ze scenerią. W Rudawie było dokładnie to samo, czyli wjazd wykrywany na event0, który sypnął się w tym exe. Niepokojące, bo przeszukałem niby wszystkie scenerie na ten przypadek i tego nie znalazło. Poprawkę wypakować do scenery\linia053_calkowo\sluzba_TLK-1. Na przyszłość, w pierwszym logu po wystąpieniu błędu wcisnąłeś F2. Jest to dobry nawyk, bo loguje sygnał z góry tabelki skanowania i odległość do niego. Pozwala to dokładnie zdeterminować pozycję twojego pojazdu i ułatwia debugowanie.
Niestety przez ten błąd pewnie nieprzejezdne są: Całkowo podstawowe, Moczniki, Manewrowo3, l053 towos, l053 brutto posp, Drawinowo. Obejście tego, zwłaszcza na Manewrowie, może być ponad moje możliwości i wymagałoby masy pracy, więc szczerze nie chce mi się.  Patch poczeka aż nasze przetrzebione grono programistów dojdzie do sedna problemu i przygotuje exe 470. Nie widzę innego racjonalnego sposobu.
L61 to inny przypadek. Ra zmienił tam nazwy wszystkich torów i przeoczył kilka kilka wskaźników. Proszę o konkretne raporty i będę poprawiał, bo tu exe nie pomoże.
Tymczasowo do jazdy po sceneriach niedostosowanych można używać exe464 z paczki 15.02. Jest to ostatnie na którym event0 działał. Nie będą na nim działać scenerie l61 i Bałtyk. Listę utraconych funkcjonalności macie pod http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_469.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 10:54:36 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline łuki94

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #77 dnia: 13 Kwietnia 2015, 01:12:32 »
Obawiam się, że może być tego błędu sporo, wczoraj na linia61-osobowy3 podczas jazdy służbowym w kierunku Lublińca, też nie miałem wyjazdu, z tego co pamiętam podczas objazdu pociągu sieciowego. Odnośnie F2 zapamiętam na przyszłość i służę pomocą jakby co :-)

Offline kam55

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #78 dnia: 13 Kwietnia 2015, 11:54:31 »
Pobrałem plik użytk. Stele z tego postu:
Cytuj
Okazało się, że te dziwadełka na l053, które trzeba by poprawiać, to jakiś relikty z zamierzchłej przeszłości tylko syfiące kod. Początek działa, nie wiem jak dalej. Wypakować do scenery/linia053.

Pliki dot. misji 053-sluzba-1-night .
Początek wszystko fajnie, lecz po wyjeździe z Żernik, przed nastawnią i łukiem w prawo wyleciałem do pulpitu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #79 dnia: 13 Kwietnia 2015, 13:00:47 »
Za każdym razem tak się dzieje? Wysypy zazwyczaj były powodowane dźwiękami. Nie wiem czy teraz jak są wyciszane zamiast wyłączania są ładowane na starcie, czy dopiero w zasięgu renderowania.
Mój kanał youtube

Offline kam55

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #80 dnia: 13 Kwietnia 2015, 13:59:26 »
Raz tylko jechałem i nie powtarzałem, bo przejechałem już sporo a tracić 1h na sprawdzenie...

Może jeszcze się ktoś zgłosi :)

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #81 dnia: 13 Kwietnia 2015, 17:15:05 »
Są problemy ze składnią dot. eventów w rozjazdach @Benka. Uruchamiam moją scenerie, biorę [Shift] + [T] i wysyp, nawet jak sobie kliknę gdziekolwiek Enter jest wysyp O)
Oto co Rainsted ma do powiedzenia na ten temat:
//$e Oczekiwano: konkretne słowo

event (p1)_0 switch 0.77 (p1) 0 [color=red]0.435 0.0 endevent[/color]
lub
//$e Oczekiwano: konkretne słowo

event (p1)_1 switch 0.77 (p1) 1 [color=red]0.435 0.0 endevent[/color]

Na exe 464 jak i 469 ten problem występuje. Co dziwniejsze, problem jest tylko z jedną zwrotnicą nr 24 (odgałęźnienie do ładowni).
Plik !sitno.scn do katalogu scenery, plik sitno.scn do katalogu scenery/sitno/750mm i zamienić rozszerzenie na .scm.

P.S. Wymieńcie tą lxd na np. machajkę.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 17:37:21 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #82 dnia: 13 Kwietnia 2015, 18:08:09 »
Jaki to scenariusz? Żaden skład na l61 nie zaczyna z takim rozkładem.
linia61, tlk-1
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 18:09:43 wysłana przez byku1183 »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #83 dnia: 13 Kwietnia 2015, 19:24:04 »
Ja natomiast jadąc dzisiaj na scenariuszu L61+144_pospieszny, zauważyłem, że nie opuszczają się szlabany na drodze przed przejazdem pociągu. Załączam obrazek podglądowy oraz plik log.txt. Żeby była jasność w którym to jest miejscu, widoczną strzałką na obrazku zaznaczyłem najbliższy słupek kilometrażowy. Błąd ten występuje u mnie tylko i wyłącznie w tym miejscu-wszędzie indziej szlabany są opuszczane prawidłowo.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 19:26:37 wysłana przez RoboBatman »

sebastian82

  • Gość
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #84 dnia: 13 Kwietnia 2015, 19:30:33 »
Jeśli chodzi o L61 i L144 tam grzebał Ra przy unifikacji. Powywalał ileś tam rzeczy i uciekł. A my nie możemy dojść do ładu co gdzie i dlaczego.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #85 dnia: 14 Kwietnia 2015, 18:10:44 »
Witam, następujący problem/my, natomiast scenerie bałtyk(wszystkie części) , L053night (tak samo) wczytują się, po wczytaniu wyskakuje okienko "Program MaSzyna przestał działać". W załączniku plik log i errors scenerii bałtyk.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #86 dnia: 14 Kwietnia 2015, 18:56:24 »
Spróbuj (tak eksperymentalnie) usunąć wszystkie składy - najlepiej z Bałtyku - i zostaw sobie tylko jedną lokomotywę. Wtedy stwierdzimy, czy błąd jest spowodowany np. brakiem jakiegoś dźwięku dla lokomotywy/wagonu.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #87 dnia: 14 Kwietnia 2015, 19:26:55 »
Zostawiłem tylko EP08 ,efekt ten sam.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #88 dnia: 14 Kwietnia 2015, 19:52:17 »
Znalazłem błąd na mocznikach. Misja cargo. Występuje tylko w odległości około 5 km od Węglińca. Dziwne mruganie świateł, chodzi mi o atmosferę i dyskoteka na semaforze SBL. Załączam log, errors i screny.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« Odpowiedź #89 dnia: 14 Kwietnia 2015, 19:59:52 »
Witam
Właśnie odpaliłem Bałtyk - uruchomił się bez problemów (z wszystkimi pociągami - paczka dzisiaj pobrana), biorę się do przejechania, a po jeździe mogę dać loga do porównania.
Pozdrawiam