Autor Wątek:  Watpliwosci dotyczace sygnalizacji  (Przeczytany 42778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 17 Marca 2015, 22:37:07 »
To samo z dolnym pomarańczowym. Gdy "zapalę" tylko dolne pomarańczowe jest napisane że to sygnał wątpliwy, a tak nie jest.
Jest to sygnał wątpliwy! Miejsce zapalenia się światła pomarańczowego ma kardynalne znaczenie, poniżej komory światła czerwonego dotyczy tego semafora, powyżej - następnego.

Cytuj
W E1 masz pokazane obrazy które coś oznaczają. Komora semafora nie ma znaczenia. Więc jedno pomarańczowe gdziekolwiek się pojawi oznacza, że następny na stój. Oczywiście najczęściej jest tak jak przyjąłeś.
W instrukcji Ie-1 jak byk świeci się w komorze górnej przy S 5.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Marca 2015, 22:39:54 »
Temat wałkowany wielokrotnie. Liczy się obraz sygnału. Aczkolwiek dąży się do unifikacji obrazu sygnałów na sieci. Nie wałkujmy tego tematu.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Marca 2015, 01:02:48 »
Ogólnie sygnały poniżej sygnału czerwonego wskazują prędkość za semaforem. Powyżej czerwonego sygnał na następnym semaforze. Skoro w przepisach S5 jest to pojedynczy górny sygnał pomarańczowy, to tak jest. Tak logicznie: górne pomarańczowe - następny semafor "stój". Dolne pomarańczowe, górne pomarańczowe - 40km/godz. następnie "stój. itd. W programie wychodzi tak. Górne pomarańczowe S5. Ok. Włączamy dowolny pas świetlny - sygnał wątpliwy. OK. Klikamy dolny pomarańczowy jest sygnał S5. Klikamy dolny pas, nadal jest sygnał S5. Wszystko przez to, ze zaczynacie mieszać. Zgodnie z Ie-1 (E-1) instrukcja sygnalizacji w tym przypadku dolny pomarańczowy to jest sygnał wątpliwy/

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Marca 2015, 01:06:45 »
Podejrzewam, że gdybyś był maszynistą (przynajmniej z Twoich wiadomości na forum nie wynika, żebyś był) to byś hamował awaryjnie i wzywał komisję co kilka posterunków :)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Marca 2015, 11:59:39 »
Obowiązuje Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (E-1), dobrze aby autor zapoznał sią z nią. A nie odnosił się do wszystkich uwag na forum. Maszynista podobnie jak kierowca musi znać przepisy tylko na egzaminie. Co do samego programiku. Skoro sygnalizacja semafora jest w profilu on face, to sygnalizację tarczy manewrowej, należałoby pokazać też w profilu on face.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Marca 2015, 12:07:02 »
Maszynista podobnie jak kierowca musi znać przepisy tylko na egzaminie.
Jak można napisać takie zdanie? Po egzaminie mamy zapomnieć przepisy i przestać się do nich stosować? Proszę nie szerzyć herezji, znajomość przepisów ruchu drogowego jest obowiązkowa do końca wykonywania tego zawodu, lub prowadzenia pojazdów amatorsko. Zgadzam się, że karzełek powinien być inaczej wyprofilowany. Program oceniłem na 5 i zainstalowałem na swoim Androidzie.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Marca 2015, 12:17:21 »
Maszynista podobnie jak kierowca musi znać przepisy tylko na egzaminie.
...Brak słów. Dobrze, że nie pracujesz na kolei.
Jest to sygnał wątpliwy! Miejsce zapalenia się światła pomarańczowego ma kardynalne znaczenie, poniżej komory światła czerwonego dotyczy tego semafora, powyżej - następnego.
Posterunek odgałęźny Regalica: Semafor wyjazdowy na szlak z sbl czterokomorowy (zielone, czerwone, pomarańczowe, białe). Jaki sygnał wskaże semafor, gdy pierwszy semafor sbl będzie na Stój? Takich sytuacji są dziesiątki.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Marca 2015, 14:34:18 »
Posterunek odgałęźny Regalica: Semafor wyjazdowy na szlak z sbl czterokomorowy (zielone, czerwone, pomarańczowe, białe). Jaki sygnał wskaże semafor, gdy pierwszy semafor sbl będzie na Stój? Takich sytuacji są dziesiątki.
Chodzi o semafor C21? Zgodnie z jego nazwą, potrafi wyświetlić tylko sygnał zezwalający na jazdę z największą dopuszczalną przy tym semaforze i następnym. Czyli uzależnienie od pierwszego odstępu oddalania powoduje, że nie się go postawić na zezwalający i wpuścić pociągu na most przy zajętym pierwszym odcinku oddalania w kierunku Dąbia.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Marca 2015, 15:04:05 »
Pierwszy odcinek oddalania może zostać zajęty (z drugiej strony, przed wyjazdem pociągu) po podaniu sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym. Co wtedy?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Marca 2015, 16:02:09 »
Jeśli masz na myśli wyprawienie pociągu na przeciwny do zasadniczego z Dąbia, to wtedy blokada na całym odcinku zostanie przełączona i nastąpi wygaśnięcie zezwalającego, sytuacja identyczna do tej jaka nastąpiła pod Szczekocinami. Tylko tam dyżurna zbyt pochopnie pociągnęła za zastępczy w Sprowej;]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Marca 2015, 19:14:57 »
Jest to sygnał wątpliwy! Miejsce zapalenia się światła pomarańczowego ma kardynalne znaczenie, poniżej komory światła czerwonego dotyczy tego semafora, powyżej - następnego.
Sędziszów Małopolski, semafor wjazdowy od strony Ropczyc. I pewnie milion innych miejsc.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Marca 2015, 20:08:31 »
Co do apki - poleciłem ją na naszym profilu na FB, przed chwilą też wspomniał o niej profil Rynku Kolejowego.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Marca 2015, 22:22:54 »
Sędziszów Małopolski, semafor wjazdowy od strony Ropczyc. I pewnie milion innych miejsc.
Wg schematu wszystkie wjazdowe są tam pięciokomorowe...
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Marca 2015, 23:02:20 »
I wciąż nie zmienia to tego, że świeci dolna.
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2015, 23:04:44 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Marca 2015, 00:21:21 »
Może jechać z prędkością 40 km/godz., przy następnym semaforze nie wiadomo.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Marca 2015, 00:40:46 »
A co w przypadku kiedy komora światła zielonego jest pod światłem pomarańczowym? (zał.) Taką sytuację też można by przewidzieć w programie.
PS. Panowie od sygnału wątpliwego. Możecie mi podać przepis, który mówi o tym, że światła pod komorą z czerwonym mówią o prędkości przejazdu? Zapomnieliście chyba, że dolne pomarańczowe oznacza prędkość przy tym semaforze tylko i wyłącznie wtedy, gdy nad nim świeci się kolejne pomarańczowe lub zielone. @Maacius5991, ten zapis nie zmienił się do tej pory :)
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2015, 00:58:46 wysłana przez maacius »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Marca 2015, 00:44:17 »
Jesteś @Anrej w błędzie, ponieważ przyjmujesz złe założenia.
Cytuj
Zgodnie z Ie-1 (E-1) instrukcja sygnalizacji w tym przypadku dolny pomarańczowy to jest sygnał wątpliwy/
Zgodnie ze wspomnianą E-1 na którą się powołujesz (w załączniku skan E-1 1975r.) sygnał S5 to jedno światło pomarańczowe ciągłe na semaforze. Nie ma ani słowa o jego położeniu.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Marca 2015, 19:03:24 »
Macie interpretować część opisową sygnału z Ie-1, a nie obrazek. Obrazek to tylko przykład.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 226
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Marca 2015, 22:28:51 »
Tak przy okazji - niech mi ktoś wyjaśni po jaką cholerę montować semafor z takim obrazem? Czemu nie można zamontować "normalnego"?

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Marca 2015, 23:51:52 »
Tak przyjmuję złe założenia. Jak świeci się dolne pomarańczowe, a nie ma górnego. To jakie powinno być górne światło? Przy opisie sygnału S2, S3 też jest napisane jedno światło zielone. Niema napisane górne czy dolne. To umieśćmy zielone światło na dole. Będzie wsjorawno czy podamy górne zielone, dolne pomarańczowe, czy górne pomarańczowe, dolne zielone
To że semafory i wyświetlane sygnały niezgodne z instrukcją, wynika z tego, ze nie wszędzie sygnały są zunifikowane.

Ja ten programik odinstalowałem i usunąłem.  Niema sensu, używać programu, jak na forum dyktują, jak ma interpretować przepisy/

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Marca 2015, 01:20:37 »
Chyba robienie dalej symulatora nie ma już sensu.

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Marca 2015, 10:09:57 »
Gram sobie w MaSzynę, chciałem sobie pobrać Semafora lecz nie mogę bo pisze "Nieprawidłowy identyfikator URI poberania".
EDIT: Już działa, fajna apka :)
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2015, 11:13:12 wysłana przez lukasn26 »

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Marca 2015, 12:00:21 »
Anrej zrozum w koncu, ze kolejnosc swiatel ma znaczenie tylko przy sygnalach ktore zawieraja dwa swiatla. Jesli jedziemy na jedno to wlasnie "wsjorawno"... Poprosilem o wskazanie aktu prawnego ktory na sztywno ustala uklad komor na semaforze to zamiast tego sie obrazasz... :)

Offline UAZownik

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Marca 2015, 14:33:49 »
Odpowiedź jest prosta - po co montować dwie komory pomarańczowe skoro semafor np. nie ma możliwości wyświetlenia S12 czy S13? Dwa pomarańczowe wtedy jednocześnie nigdy się nie zaświecą, więc wystarczy jedna - i do S10 i do S5. E1 nigdzie nie precyzuje gdzie dokładniej zapalona komora ma się znajdować przy użyciu pojedynczych świateł.

Co innego było przy dawnych typach sygnalizatorów z Dolnośląskiej DOKP, tam umiejscowienie świecących komór na semaforze miało znaczenie. Ale to już całkiem inna bajka...

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Marca 2015, 16:05:30 »
Cytuj
Niema sensu, używać programu, jak na forum dyktują, jak ma interpretować przepisy/
Nie dyktujemy, tylko poprawnie interpretujemy przepisy.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 520
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Marca 2015, 18:40:33 »
Ciekawa aplikacja-pobrałem i jestem zadowolony. :) Szkoda tylko, że nie ma sygnałów powtarzających.

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Marca 2015, 21:07:02 »
W najnowszej wersji odpalając pas czy to zielony czy też pomarańczowy i odpalamy dolne pomarańczowe i pokazuje nam że sygnał jest S5. A bez górnego to jest wątpliwy. Samo dolne pomarańczowe tez jest wątpliwym, a aplikacja pokazuje S5
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Marca 2015, 22:04:51 »
Jak tak czytam tą dyskusję to z jednej strony jest śmieszna, ale z drugiej wręcz przerażająca, bo tylko potwierdza, że czytanie ze zrozumieniem jest sprawą dość problematyczną. Przykład już tego nieszczęsnego S5. Cytat z E1 (dzisiejszej Ie-1) "Sygnał S5 - następny semafor wskazuje sygnał Stój (Jedno pomarańczowe światło ciągłe na semaforze)" "Sygnał S5 informuje, ze następny semafor nadaje sygnał "Stój", maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed następnym semaforem wskazującym sygnał "Stój"".
Jest to cała definicja tegoż sygnału, proszę mi wskazać gdzie jest podane w której komorze ma się znajdować wyświetlany obraz? To samo pytanie tyczy się S1, S2, S3, S4. Dla tych, którzy za przeproszeniem chrzanią głupoty, że jest to sygnał wątpliwy, gdyż komora załączyła się dolna, a nie górna to mam propozycję. Jeśli jakimś cudem uda się takowej osobie usiąść za nastawnikiem to przy 160km/h w nocy, proszę na każdym takim semaforze liczyć szybciutko komory od góry, czy to pali się górna, czy dolna, czy może środkowa.
To jest właśnie efekt takiej głupiej definicji, która krąży już od jakiegoś czasu, czyli semafor 5-komorowy (od góry Z-P-C-P-MB) przekreślony na pół i dolna komora pomarańczowa to jest do ograniczenia i koniec. Absurd.
W tejże instrukcji E1 czytamy również: §2 ust. 7 "Sygnał, który nie odpowiada ściśle OBRAZOWI ustalonemu w niniejszej instrukcji, jest sygnałem wątpliwym."
Obrazowi.. a nie układem komór, na miłość boską. Całokształt wyświetlanego obrazu, czy to będzie S5, czy S10, czy S13a ma odpowiadać instrukcji.
Przykładowo: Sygnał S6, od góry zielone-pomarańczowe i pas zielony. Sygnałem wątpliwym byłby gdyby chociażby nie palia się zielona komora, albo zamieniona kolejność czyli pom-ziel-ziel/pas wtedy jest to sygnał wątpliwy, bo nie odpowiada obrazowi jaki jest w instrukcji. I koniec.
Kilka przykładów:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34484
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34469
http://www.starejuchy.pl/kolej/z/remonty/2007-juchy-semafor-11.jpg
http://sequoia.ict.pwr.wroc.pl/~witold/aiarr/2009_projekty/semafory/inne.jpg
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=35343

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Marca 2015, 23:20:46 »
W najnowszej wersji odpalając pas czy to zielony czy też pomarańczowy i odpalamy dolne pomarańczowe i pokazuje nam że sygnał jest S5. A bez górnego to jest wątpliwy. Samo dolne pomarańczowe tez jest wątpliwym, a aplikacja pokazuje S5

Faktycznie, jest błąd. Podczas jakiejś większej edycji poprawię to. Wywołałem burzę tym S5... :D

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Marca 2015, 23:41:34 »
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.

Tu macie wszystko ładnie opisane, edukować się i nie pisać więcej głupot:
http://usrk.republika.pl/przekaznikowe/obwody/swiatla1.htm

Cytuj
Przy świeceniu obu żarówek prąd rozpływa się równomiernie w obu połówkach uzwojenia wywołując równe strumienie magnetyczne przeciwnie skierowane. Strumień wypadkowy jest teoretycznie równy zero więc oporność pozorna dławika jest niewielka i wynosi ok. 30 Ω. Gdy jedna z żarówek się przepali to prąd płynie tylko przez jedną połówkę uzwojenia - wytworzony jest tylko jeden strumień magnetyczny. Oporność pozorna dławika wzrasta do wartości ok. 17 kΩ . Na skutek tego przez dławik przestaje prawie całkowite płynąć prąd. Druga żarówka gaśnie i opada przekaźnik kontroli światła. Na semaforze zapala się żarówka czerwona.

Cytuj
Jak wynika ze schematu, prąd płynie poprzez zacisk 2 do dławika i następnie poprzez zacisk 1 i 3 do transformatorów zasilających żarówki sygnałowe. W początkowej fazie kontrolowana jest ciągłość obwodu i stan obu żarówek. Jeżeli jedna z żarówek jest uszkodzona lub istnieje przerwa w obwodzie jednej z nich, druga również się nie zaświeci - uniemożliwi to dławik. Żaden z przekaźników kontrolnych nie zostanie wzbudzony. Natomiast, gdy obie żarówki się zaświecą to wzbudzony zostanie przekaźnik KpzA i KpA