- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: El Mecánico w 17 Marca 2015, 22:37:07

Tytuł: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 17 Marca 2015, 22:37:07
To samo z dolnym pomarańczowym. Gdy "zapalę" tylko dolne pomarańczowe jest napisane że to sygnał wątpliwy, a tak nie jest.
Jest to sygnał wątpliwy! Miejsce zapalenia się światła pomarańczowego ma kardynalne znaczenie, poniżej komory światła czerwonego dotyczy tego semafora, powyżej - następnego.

Cytuj
W E1 masz pokazane obrazy które coś oznaczają. Komora semafora nie ma znaczenia. Więc jedno pomarańczowe gdziekolwiek się pojawi oznacza, że następny na stój. Oczywiście najczęściej jest tak jak przyjąłeś.
W instrukcji Ie-1 jak byk świeci się w komorze górnej przy S 5.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Marca 2015, 22:39:54
Temat wałkowany wielokrotnie. Liczy się obraz sygnału. Aczkolwiek dąży się do unifikacji obrazu sygnałów na sieci. Nie wałkujmy tego tematu.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 18 Marca 2015, 01:02:48
Ogólnie sygnały poniżej sygnału czerwonego wskazują prędkość za semaforem. Powyżej czerwonego sygnał na następnym semaforze. Skoro w przepisach S5 jest to pojedynczy górny sygnał pomarańczowy, to tak jest. Tak logicznie: górne pomarańczowe - następny semafor "stój". Dolne pomarańczowe, górne pomarańczowe - 40km/godz. następnie "stój. itd. W programie wychodzi tak. Górne pomarańczowe S5. Ok. Włączamy dowolny pas świetlny - sygnał wątpliwy. OK. Klikamy dolny pomarańczowy jest sygnał S5. Klikamy dolny pas, nadal jest sygnał S5. Wszystko przez to, ze zaczynacie mieszać. Zgodnie z Ie-1 (E-1) instrukcja sygnalizacji w tym przypadku dolny pomarańczowy to jest sygnał wątpliwy/
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 18 Marca 2015, 01:06:45
Podejrzewam, że gdybyś był maszynistą (przynajmniej z Twoich wiadomości na forum nie wynika, żebyś był) to byś hamował awaryjnie i wzywał komisję co kilka posterunków :)
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 18 Marca 2015, 11:59:39
Obowiązuje Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (E-1), dobrze aby autor zapoznał sią z nią. A nie odnosił się do wszystkich uwag na forum. Maszynista podobnie jak kierowca musi znać przepisy tylko na egzaminie. Co do samego programiku. Skoro sygnalizacja semafora jest w profilu on face, to sygnalizację tarczy manewrowej, należałoby pokazać też w profilu on face.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 18 Marca 2015, 12:07:02
Maszynista podobnie jak kierowca musi znać przepisy tylko na egzaminie.
Jak można napisać takie zdanie? Po egzaminie mamy zapomnieć przepisy i przestać się do nich stosować? Proszę nie szerzyć herezji, znajomość przepisów ruchu drogowego jest obowiązkowa do końca wykonywania tego zawodu, lub prowadzenia pojazdów amatorsko. Zgadzam się, że karzełek powinien być inaczej wyprofilowany. Program oceniłem na 5 i zainstalowałem na swoim Androidzie.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 18 Marca 2015, 12:17:21
Maszynista podobnie jak kierowca musi znać przepisy tylko na egzaminie.
...Brak słów. Dobrze, że nie pracujesz na kolei.
Jest to sygnał wątpliwy! Miejsce zapalenia się światła pomarańczowego ma kardynalne znaczenie, poniżej komory światła czerwonego dotyczy tego semafora, powyżej - następnego.
Posterunek odgałęźny Regalica: Semafor wyjazdowy na szlak z sbl czterokomorowy (zielone, czerwone, pomarańczowe, białe). Jaki sygnał wskaże semafor, gdy pierwszy semafor sbl będzie na Stój? Takich sytuacji są dziesiątki.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 18 Marca 2015, 14:34:18
Posterunek odgałęźny Regalica: Semafor wyjazdowy na szlak z sbl czterokomorowy (zielone, czerwone, pomarańczowe, białe). Jaki sygnał wskaże semafor, gdy pierwszy semafor sbl będzie na Stój? Takich sytuacji są dziesiątki.
Chodzi o semafor C21? Zgodnie z jego nazwą, potrafi wyświetlić tylko sygnał zezwalający na jazdę z największą dopuszczalną przy tym semaforze i następnym. Czyli uzależnienie od pierwszego odstępu oddalania powoduje, że nie się go postawić na zezwalający i wpuścić pociągu na most przy zajętym pierwszym odcinku oddalania w kierunku Dąbia.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: youBy w 18 Marca 2015, 15:04:05
Pierwszy odcinek oddalania może zostać zajęty (z drugiej strony, przed wyjazdem pociągu) po podaniu sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym. Co wtedy?
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 18 Marca 2015, 16:02:09
Jeśli masz na myśli wyprawienie pociągu na przeciwny do zasadniczego z Dąbia, to wtedy blokada na całym odcinku zostanie przełączona i nastąpi wygaśnięcie zezwalającego, sytuacja identyczna do tej jaka nastąpiła pod Szczekocinami. Tylko tam dyżurna zbyt pochopnie pociągnęła za zastępczy w Sprowej;]
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 18 Marca 2015, 19:14:57
Jest to sygnał wątpliwy! Miejsce zapalenia się światła pomarańczowego ma kardynalne znaczenie, poniżej komory światła czerwonego dotyczy tego semafora, powyżej - następnego.
Sędziszów Małopolski, semafor wjazdowy od strony Ropczyc. I pewnie milion innych miejsc.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 18 Marca 2015, 20:08:31
Co do apki - poleciłem ją na naszym profilu na FB, przed chwilą też wspomniał o niej profil Rynku Kolejowego.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 18 Marca 2015, 22:22:54
Sędziszów Małopolski, semafor wjazdowy od strony Ropczyc. I pewnie milion innych miejsc.
Wg schematu (http://semaforek.tk/wiki/images/c/cb/Sedziszow_Malopolski.gif) wszystkie wjazdowe są tam pięciokomorowe...
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 18 Marca 2015, 23:02:20
I wciąż nie zmienia to tego, że świeci dolna.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 19 Marca 2015, 00:21:21
Może jechać z prędkością 40 km/godz., przy następnym semaforze nie wiadomo.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: maacius w 19 Marca 2015, 00:40:46
A co w przypadku kiedy komora światła zielonego jest pod światłem pomarańczowym? (zał.) Taką sytuację też można by przewidzieć w programie.
PS. Panowie od sygnału wątpliwego. Możecie mi podać przepis, który mówi o tym, że światła pod komorą z czerwonym mówią o prędkości przejazdu? Zapomnieliście chyba, że dolne pomarańczowe oznacza prędkość przy tym semaforze tylko i wyłącznie wtedy, gdy nad nim świeci się kolejne pomarańczowe lub zielone. @Maacius5991, ten zapis nie zmienił się do tej pory :)
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 19 Marca 2015, 00:44:17
Jesteś @Anrej w błędzie, ponieważ przyjmujesz złe założenia.
Cytuj
Zgodnie z Ie-1 (E-1) instrukcja sygnalizacji w tym przypadku dolny pomarańczowy to jest sygnał wątpliwy/
Zgodnie ze wspomnianą E-1 na którą się powołujesz (w załączniku skan E-1 1975r.) sygnał S5 to jedno światło pomarańczowe ciągłe na semaforze. Nie ma ani słowa o jego położeniu.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 19 Marca 2015, 19:03:24
Macie interpretować część opisową sygnału z Ie-1, a nie obrazek. Obrazek to tylko przykład.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Siecool w 19 Marca 2015, 22:28:51
Tak przy okazji - niech mi ktoś wyjaśni po jaką cholerę montować semafor z takim obrazem? Czemu nie można zamontować "normalnego"?
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 19 Marca 2015, 23:51:52
Tak przyjmuję złe założenia. Jak świeci się dolne pomarańczowe, a nie ma górnego. To jakie powinno być górne światło? Przy opisie sygnału S2, S3 też jest napisane jedno światło zielone. Niema napisane górne czy dolne. To umieśćmy zielone światło na dole. Będzie wsjorawno czy podamy górne zielone, dolne pomarańczowe, czy górne pomarańczowe, dolne zielone
To że semafory i wyświetlane sygnały niezgodne z instrukcją, wynika z tego, ze nie wszędzie sygnały są zunifikowane.

Ja ten programik odinstalowałem i usunąłem.  Niema sensu, używać programu, jak na forum dyktują, jak ma interpretować przepisy/
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Ra w 20 Marca 2015, 01:20:37
Chyba robienie dalej symulatora nie ma już sensu.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 20 Marca 2015, 10:09:57
Gram sobie w MaSzynę, chciałem sobie pobrać Semafora lecz nie mogę bo pisze "Nieprawidłowy identyfikator URI poberania".
EDIT: Już działa, fajna apka :)
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: maacius w 20 Marca 2015, 12:00:21
Anrej zrozum w koncu, ze kolejnosc swiatel ma znaczenie tylko przy sygnalach ktore zawieraja dwa swiatla. Jesli jedziemy na jedno to wlasnie "wsjorawno"... Poprosilem o wskazanie aktu prawnego ktory na sztywno ustala uklad komor na semaforze to zamiast tego sie obrazasz... :)
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 20 Marca 2015, 14:33:49
Odpowiedź jest prosta - po co montować dwie komory pomarańczowe skoro semafor np. nie ma możliwości wyświetlenia S12 czy S13? Dwa pomarańczowe wtedy jednocześnie nigdy się nie zaświecą, więc wystarczy jedna - i do S10 i do S5. E1 nigdzie nie precyzuje gdzie dokładniej zapalona komora ma się znajdować przy użyciu pojedynczych świateł.

Co innego było przy dawnych typach sygnalizatorów z Dolnośląskiej DOKP, tam umiejscowienie świecących komór na semaforze miało znaczenie. Ale to już całkiem inna bajka...
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 20 Marca 2015, 16:05:30
Cytuj
Niema sensu, używać programu, jak na forum dyktują, jak ma interpretować przepisy/
Nie dyktujemy, tylko poprawnie interpretujemy przepisy.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 20 Marca 2015, 18:40:33
Ciekawa aplikacja-pobrałem i jestem zadowolony. :) Szkoda tylko, że nie ma sygnałów powtarzających.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Tomcio w 20 Marca 2015, 21:07:02
W najnowszej wersji odpalając pas czy to zielony czy też pomarańczowy i odpalamy dolne pomarańczowe i pokazuje nam że sygnał jest S5. A bez górnego to jest wątpliwy. Samo dolne pomarańczowe tez jest wątpliwym, a aplikacja pokazuje S5
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 20 Marca 2015, 22:04:51
Jak tak czytam tą dyskusję to z jednej strony jest śmieszna, ale z drugiej wręcz przerażająca, bo tylko potwierdza, że czytanie ze zrozumieniem jest sprawą dość problematyczną. Przykład już tego nieszczęsnego S5. Cytat z E1 (dzisiejszej Ie-1) "Sygnał S5 - następny semafor wskazuje sygnał Stój (Jedno pomarańczowe światło ciągłe na semaforze)" "Sygnał S5 informuje, ze następny semafor nadaje sygnał "Stój", maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed następnym semaforem wskazującym sygnał "Stój"".
Jest to cała definicja tegoż sygnału, proszę mi wskazać gdzie jest podane w której komorze ma się znajdować wyświetlany obraz? To samo pytanie tyczy się S1, S2, S3, S4. Dla tych, którzy za przeproszeniem chrzanią głupoty, że jest to sygnał wątpliwy, gdyż komora załączyła się dolna, a nie górna to mam propozycję. Jeśli jakimś cudem uda się takowej osobie usiąść za nastawnikiem to przy 160km/h w nocy, proszę na każdym takim semaforze liczyć szybciutko komory od góry, czy to pali się górna, czy dolna, czy może środkowa.
To jest właśnie efekt takiej głupiej definicji, która krąży już od jakiegoś czasu, czyli semafor 5-komorowy (od góry Z-P-C-P-MB) przekreślony na pół i dolna komora pomarańczowa to jest do ograniczenia i koniec. Absurd.
W tejże instrukcji E1 czytamy również: §2 ust. 7 "Sygnał, który nie odpowiada ściśle OBRAZOWI ustalonemu w niniejszej instrukcji, jest sygnałem wątpliwym."
Obrazowi.. a nie układem komór, na miłość boską. Całokształt wyświetlanego obrazu, czy to będzie S5, czy S10, czy S13a ma odpowiadać instrukcji.
Przykładowo: Sygnał S6, od góry zielone-pomarańczowe i pas zielony. Sygnałem wątpliwym byłby gdyby chociażby nie palia się zielona komora, albo zamieniona kolejność czyli pom-ziel-ziel/pas wtedy jest to sygnał wątpliwy, bo nie odpowiada obrazowi jaki jest w instrukcji. I koniec.
Kilka przykładów:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34484
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34469
http://www.starejuchy.pl/kolej/z/remonty/2007-juchy-semafor-11.jpg
http://sequoia.ict.pwr.wroc.pl/~witold/aiarr/2009_projekty/semafory/inne.jpg
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=35343
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Pitek w 20 Marca 2015, 23:20:46
W najnowszej wersji odpalając pas czy to zielony czy też pomarańczowy i odpalamy dolne pomarańczowe i pokazuje nam że sygnał jest S5. A bez górnego to jest wątpliwy. Samo dolne pomarańczowe tez jest wątpliwym, a aplikacja pokazuje S5

Faktycznie, jest błąd. Podczas jakiejś większej edycji poprawię to. Wywołałem burzę tym S5... :D
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 20 Marca 2015, 23:41:34
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.

Tu macie wszystko ładnie opisane, edukować się i nie pisać więcej głupot:
http://usrk.republika.pl/przekaznikowe/obwody/swiatla1.htm (http://usrk.republika.pl/przekaznikowe/obwody/swiatla1.htm)

Cytuj
Przy świeceniu obu żarówek prąd rozpływa się równomiernie w obu połówkach uzwojenia wywołując równe strumienie magnetyczne przeciwnie skierowane. Strumień wypadkowy jest teoretycznie równy zero więc oporność pozorna dławika jest niewielka i wynosi ok. 30 Ω. Gdy jedna z żarówek się przepali to prąd płynie tylko przez jedną połówkę uzwojenia - wytworzony jest tylko jeden strumień magnetyczny. Oporność pozorna dławika wzrasta do wartości ok. 17 kΩ . Na skutek tego przez dławik przestaje prawie całkowite płynąć prąd. Druga żarówka gaśnie i opada przekaźnik kontroli światła. Na semaforze zapala się żarówka czerwona.

Cytuj
Jak wynika ze schematu, prąd płynie poprzez zacisk 2 do dławika i następnie poprzez zacisk 1 i 3 do transformatorów zasilających żarówki sygnałowe. W początkowej fazie kontrolowana jest ciągłość obwodu i stan obu żarówek. Jeżeli jedna z żarówek jest uszkodzona lub istnieje przerwa w obwodzie jednej z nich, druga również się nie zaświeci - uniemożliwi to dławik. Żaden z przekaźników kontrolnych nie zostanie wzbudzony. Natomiast, gdy obie żarówki się zaświecą to wzbudzony zostanie przekaźnik KpzA i KpA
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Tomcio w 21 Marca 2015, 00:52:03
@Marcin S jak byś na szlaku zobaczył dolną komorę świecącą a górną ciemną to byś szybko zmienił zdanie. Jak masz odpowiadać za bezpieczeństwo i wiedział że na danym szlaku dany semafor powinien świecić inaczej to byś szybko uznał to za wątpliwy. Znajomość szlaku i infrastruktury się kłania. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo jest najważniejsza.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 21 Marca 2015, 00:57:03
Semafor pięciokomorowy nie licząc pasów świetlnych jest niejako podstawowy. Dlatego w grafikach jest przedstawiany. W zależności jakie przewiduje się sygnały, semafor może mieć; cztery, trzy, dwie lub jedną komorę, chociaż bywają mające więcej.
Kilka przykładów:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34484
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34469
http://www.starejuchy.pl/kolej/z/remonty/2007-juchy-semafor-11.jpg
http://sequoia.ict.pwr.wroc.pl/~witold/aiarr/2009_projekty/semafory/inne.jpg
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=35343
1. link - Semafor 5-cio komorowy, trudno mnie zrozumieć, dlaczego świeci się dolne pomarańczowe.
2. link - Trzeba by wiedzieć jakie są światła.
3. link - Tak samo.
4. link - Być może jest układ świateł czerwony, pomarańczowy, biały. Pomarańczowy oznacza, na następnym stój.
5. link - Przykład semafora 6-cio komorowego.
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.
Mam semafor wjazdowy, przewiduje następny będzie wskazywał "stój". W zależności na który tor ma wjechać, przewiduje. S5 na następnym semaforze "stój". S13 40 km/godz. na następnym "stój". Układ świateł P-C-P-B.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 21 Marca 2015, 11:54:38
Mam semafor wjazdowy, przewiduje następny będzie wskazywał "stój". W zależności na który tor ma wjechać, przewiduje. S5 na następnym semaforze "stój". S13 40 km/godz. na następnym "stój". Układ świateł P-C-P-B.

Ale o co chodzi? Obwód świateł będzie działał tak samo. Taki semafor jak podałeś jest rzadkością, więc siłą rzeczy nei ma go w albumach schematów, ale łatwo go przekształcić - używając nawet tego obwodu z linku który podałem.

W przypadku zwrotnicy ustawionej na wprost, podanie sygnału zezwalającego na semaforze A kieruje prąd wprost do komory światła górnego pomarańczowego. Tak jak napisałeś, tylko S5 lub S13, więc wywaliłem impulsator i przekaźniki pomocnicze.

W przypadku przestawienia zwrotnicy do minusa, przekaźnik kontroli położenia zwrotnicy "Kn2ab+" odwzbudza się, natomiast wzbudza się "Kn2ab-" i kieruje prąd na dławik. Jak wygląda sprawa z dławikiem napisałem we wcześniejszym poście.

Jedynym zagrożeniem jest zwarcie pomiędzy żyłami dlatego są bezpieczniki 0,7A oraz trzeba regularnie kontrolować te obwody.

Jedno pomarańczowe na semaforze może być sygnałem wątpliwym w jednym na miliard przypadków.

Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Pitek w 21 Marca 2015, 12:00:21
Nie jestem maszynistą, więc nie znam tras i zasad jakie panują na PKP. Jak w każdej robocie przymyka się na pewne rzeczy oko, zna się występujące błędy czy problemy. Jednak aplikacja ma na celu przedstawić prawidłowe postępowanie w przypadku wyświetlonych sygnałów, a nie takie, na które się oko przymyka. Więc jest tu ktoś, kto ostatecznie będzie w stanie stwierdzić, że to S5 w dolnym jest prawidłowo, czy jest wątpliwe uwzględniając przepisy?
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Marca 2015, 12:22:55
U mnie s5 wyświetla się także, jak zaświecę razem czerwone i dolne żółte. Pitek, aplikacja jest do poprawy, a spory w sprawie interpretacji podaruj sobie. Osobiście w 5 komorowym, dolne żółte potraktowałbym jako wątpliwe. Ale ja nie jestem maszynistą.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Pitek w 21 Marca 2015, 13:09:06
Zapomniałem dodać zależności dla dolnego S5. Cały czas poprawiam, przyznam się, że mam bałagan w kodzie. Optymalizuję go, by w przypadku poprawy było łatwe i proste edytowanie, a teraz sam nie wiem co gdzie jest. Aplikacja została wrzucona szybciej ze względu na moją pracę licencjacką i potrzebuje mieć informacje jak się to wszystko przyjęło, stąd widać spore błędy teraz.

Myślę podobnie, że dolny S5 jest wątpliwy. Mamy taki przypadek:
 - Lecimy i mamy podany S13 - prędkość powinniśmy mieć nie większą niż 40km/h i rozjazd przełożony, zjeżdżamy na inny tor. Spodziewamy się, że następny stój. Wszystko odbyło się bezpiecznie, zgodnie z przepisami.
- Druga sytuacja: lecimy i mamy podany S5 w dolnej komorze. Tak jak tu niektórzy interpretują, możemy w takim układzie lecieć z maksymalną dopuszczalną, a następny stój. A co, jeśli właśnie coś się stało i nie świeci się górne pomarańczowe, sygnał S13. Rozjazd przełożony i mamy tragedię, bo maszynista myślał, że jest S5.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: maacius w 21 Marca 2015, 13:15:25
Nie ma takiej opcji. S13 nie dostajesz 'ot tak' tylko jest on poprzedzony odpowiednim sygnałem więc maszynista wie kiedy ograniczenie wystąpi. Sytuacja o której dyskutujemy nie jest wątpliwa!
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 21 Marca 2015, 14:04:40
Taaa.. Uważam, że nie ma sensu ciągnąć tego tematu. http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20131019201051/degrassi/images/4/44/Asian-Facepalm-Of-Shame.gif
Na sygnalizacji PKP nie ma sygnały żółtego, tylko pomarańczowy to już raz. Pomijam już kontrolę stanu żarówki i ewentualnego przepalenia się, bo przecież inaczej żaden semafor, czy inne urządzenie SRK nie otrzymało by świadectwa dopuszczenia do eksploatacji. Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory, przykładowo już w tym sygnale S13 układ zależności semafora natychmiast ma się osłonić sygnałem S1 "Stój". Semafor określany terminem "półsamoczynny" coś oznacza. Nie ma takiej możliwości, aby semafor wskazał prędkość większą, niż ma być podana. A nawet jeśli by doszło do tak abstrakcyjnej sytuacji w której semafor by się nie osłonił i zamiast S13 wyświetlał się S5 to jest jeszcze takie coś na maszcie przed tym semaforem, które nazywa się np. Tarcza ostrzegawcza, albo SBL z W18, które to by ostrzegł o ograniczeniu prędkości.
Polecam porządnie przeczytać E1, niż tylko obejrzeć obrazki. Proszę wybaczyć tą dość obszerną dygresję, natomiast jeśli mamy coś robić, to dobrze, albo wcale.

Aplikacja ciekawa. Jeszcze semafory powtarzające, pozostałe tarcze, wskaźniki, sygnały do odwołania i będzie mobilno-interaktywna E1. ;)
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Marca 2015, 14:28:43
Światła żółtego na semaforze może niema, tak samo jak:
Cytuj
Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory,
Gratuluje tępienia skrótów myślowych... u innych. Powinno być przepalenie żarówki w komorze. Na tej stronie są podane opisy świateł i odpowiednie tabele: http://www.transportszynowy.pl/sygnalizacja.php Takich stron jest wiele i jakoś tam nikt nie wymyśla dyskusji z interpretacjami poszczególnych sygnałów. Takie idiotyczne dyskusje, tylko na 07.pl
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 21 Marca 2015, 14:34:22
(...) Pomijam już kontrolę stanu żarówki i ewentualnego przepalenia się, bo przecież inaczej żaden semafor, czy inne urządzenie SRK nie otrzymało by świadectwa dopuszczenia do eksploatacji. Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory, przykładowo już w tym sygnale S13 układ zależności semafora natychmiast ma się osłonić sygnałem S1 "Stój". (...) Nie ma takiej możliwości, aby semafor wskazał prędkość większą, niż ma być podana.

Dokładnie tak jest, żarówka jest przepalona = przerwa w obwodzie. Aby światło czerwone zostało wygaszone, musi być wzbudzone przekaźnik kontroli dwóch górnych świateł oraz przekaźnik sygnału zezwalającego semafora (dla jazdy na wprost); albo wszystkie trzy przekaźniki (dla jazdy na bok). Takie ukształtowanie obwodu sprawia, że do podania sygnału S13, a także S6,S7, i S10-13 konieczna jest sprawność dwóch żarówek. Jedna z nich nie działa - od razu czerwone.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 21 Marca 2015, 14:54:37
Światła żółtego na semaforze może niema, tak samo jak:
Cytuj
Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory,
Gratuluje tępienia skrótów myślowych... u innych. Powinno być przepalenie żarówki w komorze.
Skrótem myślowym właśnie może być potocznie nazywaniem "przepalenie komory" czyli przepaleniem się żarówki w komorze. Natomiast skrót myślowy żółty - pomarańczowy?.. To nie długo będzie skrótem myślowym również fioletowy zamiast niebieski, czy różowy zamiast czerwony...
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 21 Marca 2015, 16:27:53
Mam pytanie do autora, czy była by możliwość umieszczenia instalki na chomikuj pl, i podnia linku?
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: muri w 21 Marca 2015, 18:12:26
Proponuję dodanie "ficzera": żeby machnięcie palcem po ekranie w lewo czy w prawo wrzucało następny/poprzedni obiekt (semafor/tarcza).
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Pitek w 21 Marca 2015, 19:17:25
Mam pytanie do autora, czy była by możliwość umieszczenia instalki na chomikuj pl, i podnia linku?
W sumie mógłbym wrzucić, tylko że w sklepie Google jest cały czas aktualna wersja, darmowa. Po Internecie krąży program APK Downloader, podajesz link ze Sklepu Google i pobierasz plik .apk.

Proponuję dodanie "ficzera": żeby machnięcie palcem po ekranie w lewo czy w prawo wrzucało następny/poprzedni obiekt (semafor/tarcza).

Już dodane, w kolejnej aktualizacji się pojawi.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 21 Marca 2015, 19:51:57
[...]Co mogę polecić, to tylko wrzucić jakiś emulator Androida i odpalić tą apkę.[...] W razie, gdybyś chciał plik .apk do emulatora, to pisz PW.
@Pitek, skoro tak piszesz, to czy masz może jakiś godny uwagi do polecenia poza znanym Blue Stacks-em, jakiś program emulator systemu Android? Pytam, bo z tego co można wyczytać w opisie aplikacji, to wymagana wersja Androida to jest minimum 4.0. Zastanawiałem się nad ściągnięciem przeportowanego Androida w wersji x86  do odpalenia na maszynie wirtualnej z tej strony: http://www.android-x86.org/download (http://www.android-x86.org/download), ale nie mam pewności czy przez maszynę wirtualną, po zalogowaniu swoim kontem Google, czy uda mi się bez błędów dostać dostęp do sklepu Google Android.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Pitek w 21 Marca 2015, 21:12:06
Polecam emulator od Googla. Nie jest zbyt płynny, ale aplikacje włączają się bez problemu:
http://developer.android.com/sdk/installing/adding-packages.html

Tam trzeba ściągnąć paczkę z wybraną wersją Androida. Jakbyś sobie nie poradził, to napisz na PW, coś poradzimy ;)
Ew. dam Ci plik APK. Powinien się odpalić na wirtualnej maszynie.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 22 Marca 2015, 21:27:54
Definicja sygnału wątpliwego w Instrukcji sygnalizacji Ie-1.
Cytuj
Sygnał, który nie odpowiada ściśle obrazowi ustalonemu w niniejszej instrukcji jest sygnałem wątpliwym. Sygnał wątpliwy na semaforze albo brak świateł na semaforze świetlnym oznacza sygnał "Stój".
Grafika jest integralną częścią instrukcji. Skoro z rysunku wynika, że S5 to jest górne pomarańczowe, to tak jest.
Ciekawe, że do rysunku sygnału zastępczego jest objaśnienie.
Cytuj
Sygnał zastępczy Sz Można przejechać obok semafora wskazującego sygnał Sr1 lub S1 "Stój albo sygnał wątpliwy,  albo też semafora nieoświetlonego lub przejechać obok sygnalizatora sygnału zastępczego, mającego wyłącznie latarnię ze światłem białym - bez rozkazu pisemnego.

Czy przy prawidłowo podanym sygnale wolnej drogi, można podać sygnał zastępczy? Dla przykładu podajemy sygnał S10 i sygnał Sz. W tej aplikacji tak jest i sygnał jest traktowany jako wątpliwy.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: maacius w 22 Marca 2015, 21:48:19
Anrej, wg Twojego toku rozumowania: jeśli zielone jest w komorze przed ostatniej (tak jak to zaprezentowałem stronę temu) to też jest to sygnał wątpliwy, bo nie odpowiada obrazkowi w instrukcji? Prosiłem o podanie noty prawnej ustalającej na sztywno i mówiącej o tym jasno, że sygnał S5 to pomarańczowe światło nad komorą z czerwonym.
PS. Obrazek jest pomocą w interpretacji przepisu a nie podstawą.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 22 Marca 2015, 22:08:08
A ja w nocy przy 110 km/h, nie wiem jak odróżnić komorę nad czerwonym, od tej pod czerwonym światłem. Jeśli nawet w semaforze 5 komorowym, s5 zwykle wyświetla górna komora światła pomarańczowego, nie oznacza to, że nie bywa również inaczej. Czyli może również świecić s5 komora dolna.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 22 Marca 2015, 22:33:34
Grafika jest integralną częścią instrukcji. Skoro z rysunku wynika, że S5 to jest górne pomarańczowe, to tak jest.
Ja wiem, że masz swoje teorie (i to się chwali bo to znaczy, że myślisz) ale powiedz mi która komora w obecnie obowiązującej Ie-1 należy do sygnału S5 i ilu komorowe semafory (sygnalizatory) są zaprezentowane w instrukcji?
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 22 Marca 2015, 22:36:12
Myślę, że Tomek rozwiał wszelkie wątpliwości w tej kwestii.
Cytuj
Macie interpretować część opisową sygnału z Ie-1, a nie obrazek. Obrazek to tylko przykład.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 23 Marca 2015, 13:33:00
Czy przy prawidłowo podanym sygnale wolnej drogi, można podać sygnał zastępczy? Dla przykładu podajemy sygnał S10 i sygnał Sz. W tej aplikacji tak jest i sygnał jest traktowany jako wątpliwy.
Można, nie ma bowiem w obwodach uzależnienia które by to uniemożliwiało. Co więcej jednoczesne wyświetlanie zezwalającego i zastępczego nie jest sygnałem wątpliwym, a instrukcja wyraźnie mówi:
Cytuj
W przypadku spostrzeżenia lub usłyszenia dwóch różnych sprzecznych sygnałów należy stosować się do tego sygnału, który zapewnia zachowanie większego stopnia bezpieczeństwa ruchu.
Czyli stosujemy się wtedy do zastępczego i jedziemy max 40km/h.
A kiedy taka sytuacja może się zdażyć? Jeśli z jakiegoś powodu na semaforze nieda się nastawić sygnału S1 "Stój" i osłaniamy ten semafor tarczą zatrzymania D1 (jeśli ma tarczę ostrzegawczą to przy niej DO). Nie mam starej Ir-1 (R-1), ale od 1 grudnia 2014 za tak osłonięty semafor można pojechać tylko na rozkaz pisemny "S".
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Pitek w 23 Marca 2015, 13:45:31
Czy przy prawidłowo podanym sygnale wolnej drogi, można podać sygnał zastępczy? Dla przykładu podajemy sygnał S10 i sygnał Sz. W tej aplikacji tak jest i sygnał jest traktowany jako wątpliwy.

Jak widać da się podać S2 i Sz... :D
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 23 Marca 2015, 14:29:00
Wynika z tego że jazda po polskich torach to prawdziwa masakra.

Skoro tu już prawie 2 strony są poświęcone na to, jak interpretować semafory i konsensusu nie widać, to jak jeździć po takiej infrastrukturze z takimi sygnałami? Może czas wywalić wszystkie przepisy i napisać od nowa, by nie było miejsca na żadną interpretację rzeczywistości.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 23 Marca 2015, 14:57:09
Jak widać da się podać S2 i Sz... :D

Oczywiście, że się da. Tu ciekawszy przypadek:

@selsyn, Ie-1 należałoby poprawić, lepiej zilustrować itd. Jestem pod wrażeniem E1 z 1958r. Super zilustrowana w porównaniu do obecnej Ie-1. Zamiast iść na przód w tym względzie kolej się cofnęła.
 Swoją drogą w końcu ktoś powinien się też zabrać i raz, a porządnie wyjaśnić zasadę działania SBL (2, 3 i 4ro stawnej).
 Jeśli chodzi o semafor 5-cio komorowy to pamiętam jak kiedyś tłumaczono, że dwie komory od góry głowicy pełnią rolę tarczy ostrzegawczej odnoszącej się do kolejnego semafora (zielone, zielone migające, pomarańczowe, pomarańczowe migające). Dalej czerwone, pomarańczowe zawsze ciągłe, matowobiałe i ew uzupełnienie pasem świetlnym. O ile wyjaśnienie takiego rozmieszczenia i przeznaczenia komór wydaje się logiczne to nie mogę się doszukać tego w żadnych dokumentach, które by to regulowały.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 23 Marca 2015, 20:27:52
Jadę i mam na semaforze jeden z sygnałów; S4, S8, S12, ewentualnie tarczę ostrzegawczą Os4. Czyli na następnym semaforze mam ograniczenie do 40 lub 60km/godz. dolne pomarańczowe ciągłe ewentualnie pomarańczowy pas. Semafor wyświetla tylko sygnał dolny pomarańczowy. Interpretacja sygnału; sygnał jest wątpliwy, sygnał wyświetla sygnał S5. W drugim przypadku przed semaforem powinien być wyświetlany sygnał; S2, S6, S10, S10a, lub tarcza ostrzegawcza Os2.
Interpretacja sygnału powinna być jednoznaczna. Ale nadal niektórzy będą stali w zaparciu, że dolne pomarańczowe ciągłe to S5.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 23 Marca 2015, 20:45:56
Cytuj
Interpretacja sygnału powinna być jednoznaczna. Ale nadal niektórzy będą stali w zaparciu, że dolne pomarańczowe ciągłe to S5.
Tak, nadal podtrzymuję, że pomarańczowe ciągłe to S5. Bo nie ma znaczenia, czy będzie to na górze, na dole czy po środku.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: youBy w 23 Marca 2015, 20:51:45
W definicji (a nawet obrazie!) sygnału S5 nie ma wzmianki o tarczy ostrzegawczej, więc Twój argument jest nietrafiony. Następstwo Os4 –> S5 (dolna komora) jest tak samo nieprawidłowe jak Os4 –> S5 (górna komora) czy Os2 –> S13 i wynika z niezgodności wskazań między tarczą ostrzegawczą a semaforem.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: jageer w 23 Marca 2015, 20:59:37
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.

Wystarczy, że górna lekko pociągnie prąd, a ty nie widzisz, że ona świeci na gruncie i już się semafor postawi.....
Rozwiązanie? Semafory z "wkładami led", których PLK się boi, a Niemcy nawet je stosują do podświetlenia kształtów.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 23 Marca 2015, 21:14:26
Ale nadal niektórzy będą stali w zaparciu, że dolne pomarańczowe ciągłe to S5.

Haha.. Jak to dobrze, że twórcy tych obrazków "poglądowych" w E1 nie pokusili się, aby S2,S3,S4 i S5 namalować na środku.. Dopiero byłaby tu komedia. :D

Odbiegacie od tematu. Zamykam, a otworzę wtedy, gdy autor aplikacji będzie miał coś do zaprezentowania.
Benek
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 24 Marca 2015, 17:28:51
W definicji (a nawet obrazie!) sygnału S5 nie ma wzmianki o tarczy ostrzegawczej, więc Twój argument jest nietrafiony. Następstwo Os4 –> S5 (dolna komora) jest tak samo nieprawidłowe jak Os4 –> S5 (górna komora) czy Os2 –> S13 i wynika z niezgodności wskazań między tarczą ostrzegawczą a semaforem.

Sa tez przypadki, gdzie moze sie zdarzyc podobne nastepstwo z wyswietlaniem sygnalu s13, a nastepnie zmiany obrazu na s2. Ma to miejsce zwykle w tych leciwszych urzadzeniach, ktore zostaly zaprojektowane na danym posterunku zanim rozpowszechnily sie wskazniki w19 i w20. Jezeli nastepny semafor w drodze przebiegu nie znajduje sie w wymaganej przepisami drodze hamowania wzgledem poprzedniego semafora, to gdy wskazuje on sygnal stoj - poprzedzajacy wyswietla s13. Gdy wyswietlony zostanie sygnal s2, poprzedzajacy automatycznie zmieni obraz z s13 na s2. Wiec w przypadku takich konfiguracji na np. semaforze wjazdowym, moze sie zdarzyc ze mijajac tarcze mamy os4, a potem zblizajac sie w miedzyczasie semafor zmieni obraz na s2. Moze tez byc odwrotnie, jezeli z jakichs przyczyn ten nastepny semafor wygasnie. Wtedy poprzedzajacy z s2 wyswietli s13... I taka konfiguracja sygnalow jest jak najbardziej poprawna. Ale tutaj klania sie znajomosc szlaku, warunkow miejscowych. Powinna byc tez w zasadzie znajomosc regulaminow technicznych posterunkow, ale te wyciagi z nich nie obrazuja niestety wielu rzeczy, ktore to wlasciwe regulaminy (nie wyciagi) pokazuja.

 
Haha.. Jak to dobrze, że twórcy tych obrazków "poglądowych" w E1 nie pokusili się, aby S2,S3,S4 i S5 namalować na środku.. Dopiero byłaby tu komedia. :D

Znowu wklejam: http://atapi.org.pl/wp-content/uploads/2012/10/sem_l.jpg

Benku, moze lepiej wydzielic dyskusje do nowego watku?
EDIT: dobra, wydzielilem.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 24 Marca 2015, 18:20:21
Teraz ja ;)
W kwestii komór świetlnych to dyskutujemy tu głównie o semaforach 5-cio komorowych. Co ciekawe semafory 6-cio komorowe również "nie trzymały norm". Przykładowo zgodnie z E1 z 1954r. opierając się o rysunek poglądowy umieszczony w instrukcji sygnał S3 to dwa pomarańczowe światła w pierwszej i trzeciej komorze od góry. Przykład semafora wjazdowego do Czechowic od Bielska Białej pokazuje że potrafiła to być trzecia i szósta komora (1) - ale sygnał pozostawał ten sam. I to jest własnie najważniejsze. Nie umiejscowienie, a wyświetlany sygnał.
Jako ciekawostkę dorzucam też dwa zdjęcia (2 i 3)
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 25 Marca 2015, 00:07:44
Ja tak na szybko, bo czuje, że znów ktoś napisze głupoty. Po tym co przedstawiono i wytłumaczono, tylko uparty jak osioł może się z tym sprzeczać. Opisana tu przez zawodowych maszynistów praktyka nie pozostawia wątpliwości, gdzie jest prawidłowa interpretacja.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 25 Marca 2015, 00:24:18
W definicji (a nawet obrazie!) sygnału S5 nie ma wzmianki o tarczy ostrzegawczej, więc Twój argument jest nietrafiony.
W definicji jakiego sygnału na semaforze jest wzmianka o tarczy ostrzegawczej? Przecież tarcze ostrzegawcze do czegoś służą.
Następstwo Os4 –> S5 (dolna komora) jest tak samo nieprawidłowe jak Os4 –> S5 (górna komora).
Jest nieprawidłowe, po Os4 semafor powinien wyświetlać ograniczenie prędkości do 40 km/godz. lub 60 km/godz.  Przecież wyraźnie napisałem. Jest wyświetlany sygnał Os4, semafor wyświetla dolne pomarańczowe. Może jest awaria semafora. Ale znajdą się tacy, którzy napiszą, że awaria semafora jest niemozliwa.
Co ciekawe semafory 6-cio komorowe również "nie trzymały norm". Przykładowo zgodnie z E1 z 1954r. opierając się o rysunek poglądowy umieszczony w instrukcji sygnał S3 to dwa pomarańczowe światła w pierwszej i trzeciej komorze od góry. Przykład semafora wjazdowego do Czechowic od Bielska Białej pokazuje że potrafiła to być trzecia i szósta komora (1) - ale sygnał pozostawał ten sam. I to jest własnie najważniejsze. Nie umiejscowienie, a wyświetlany sygnał.
Co ciekawe w Bazie kolejowej jest to semafor o układzie świateł: p, c, p, z, b. Przed nim jest tarcza ostrzegawcza o układzie świateł: p, p, z. Tak samo jest w przypadku wjazdu od strony Katowic. W Czechowicach-Dziedzicach jest semafor o układzie świateł: p, c, z, p, b, z. Czy ja czemuś zaprzeczam? Jest to pozostałość, gdy niebyło świateł migających. Teraz jest 2015 rok i odwołujemy się do obecnie obowiązującej instrukcji.
Ja tak na szybko, bo czuje, że znów ktoś napisze głupoty. Po tym co przedstawiono i wytłumaczono, tylko uparty jak osioł może się z tym sprzeczać. Opisana tu przez zawodowych maszynistów praktyka nie pozostawia wątpliwości, gdzie jest prawidłowa interpretacja.
Dla mnie maszyniści znają tylko szlak, po którym się poruszają. Skoro tak jest na tym szlaku to tak jest. Przecież sygnalizacja na kolei nie jest jednorodnie zunifikowana.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 25 Marca 2015, 00:37:37
Cytuj
Może jest awaria semafora. Ale znajdą się tacy, którzy napiszą, że awaria semafora jest niemozliwa.
Awaria semafora = S1 (czerwone ciągłe).

@Anrej, wydaje mi się że niepoprawnie interpretujesz instrukcję Ie-1. Jak już było powiedziane kilka razy, obrazki w instrukcji Ie-1 przedstawiają jedynie przykład sygnału, który jest najczęściej spotykany na sieci. Trzymając się przykładu sygnału S5. wg. Ie-1 jest to jedno światło pomarańczowe ciągłe na semaforze, zatem nieważne czy jest ono na górze / dole / po środku. Prowadzących pojazd trakcyjny obowiązuje tekstowy fragment instrukcji, a nie obrazkowy. Obrazki to jedynie przykład. Inną kwestią jest to, że obrazy sygnałów powinny zostać zunifikowane, do czego ponoć dąży PLK-a.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 25 Marca 2015, 03:39:32
Teraz jest 2015 rok i odwołujemy się do obecnie obowiązującej instrukcji.
Super. Tylko w instrukcji obowiązującej w tym 2015r. masz czarno na białym napisane, że ważny jest sygnał, a Ty dalej idziesz w zaparte, że ważniejsze jest miejsce sygnału na semaforze, a nie sam sygnał. Przytoczeniem instrukcji z 54r. chciałem poszerzyć Ci horyzonty bo pewnie takiej na oczy nie widziałeś, a jest bardzo ciekawa. Tam przykładowo na obrazku było konkretnie zaznaczone kolorami jaki sygnał w której komorze. Idąc Twoim tokiem myślenia sygnał na 6-cio komorowym który pokazałem jest sygnałem wątpliwym bo pomarańczowe komory są rozmieszczone inaczej niż na obrazku w dawnej E1. Zamiast być na górze głowicy są po środku i na dole…

Dla mnie maszyniści znają tylko szlak, po którym się poruszają. Skoro tak jest na tym szlaku to tak jest. Przecież sygnalizacja na kolei nie jest jednorodnie zunifikowana.
Jaki jest sens powyższej wypowiedzi? Ja znam wiele szlaków po których się nie poruszam i co? Właśnie dlatego, że sygnalizacja nie jest w pełni jednorodna pod względem układu komór ważny jest obraz, a nie położenie.
Jak PLKa wymieni wszystkie głowice semaforów w kraju i wprowadzą zapis do Ie-1, że sygnał S5 na 5-cio komorowym to druga od góry komora to wtedy wrócimy do tematu. Obecnie jest inaczej i cytując:
Teraz jest 2015 rok i odwołujemy się do obecnie obowiązującej instrukcji.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: maacius w 25 Marca 2015, 23:05:47
Jako ciekawostkę dorzucam też dwa zdjęcia (2 i 3)
A1/2 to ten semafor, którego układ komór umieściłem na pierwszej stronie tego wątku. Dodam, że jest to wjazdowy do Czechowic Dziedzic Południowych. Proponuję więc umieścić w programie zakładkę z wyjątkami i konkretnymi przykładami takich semaforów, nawet z podaniem lokalizacji. Może ktoś "ważny" przejrzy aplikację i postanowi zunifikować sygnalizację i ustalić kolejność komór?... :D
BP, MSPANC
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 26 Marca 2015, 00:47:54
W opisie sygnałów S1, S2, S3, S4 jest napisane: jedno światło. Niema określonego położenia. Przecież określenie górne, dolne jest tylko w przypadku dwóch świateł. Z tego co tu czytam, to mogę wnioskować, że umieszczenie jest obojętne. Czyli sygnał S4 może być nadawany przez dolne pomarańczowe.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: goofy212 w 26 Marca 2015, 15:28:44
Zgadza się. Przykładem może być sygnał S4 podawany dolną komorą w Opolu Zachodnim.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 27 Marca 2015, 20:51:10
Zgadza się, są tam semafory C1 i C2 o układzie komór:
1. zielone ciągłe.
2. Czerwone
3. Pomarańczowe migające.
4. Białe migające.
Przecież zgodnie z instrukcja pomarańczowe poniżej czerwonego jest zawsze ciągłe. Czyli każdy może sobie ustalać sygnalizacje, jak mu pasuje.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Marca 2015, 21:38:08
Dalsza dyskusja nie ma sensu.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: youBy w 28 Marca 2015, 12:22:20
Przecież zgodnie z instrukcja pomarańczowe poniżej czerwonego jest zawsze ciągłe.
W której instrukcji i w którym paragrafie można to przeczytać?
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 29 Marca 2015, 01:45:57
W której instrukcji i w którym paragrafie można to przeczytać?
To ja Ci napiszę w której instrukcji i paragrafie można to przeczytać. Przecież można to przeczytać tu na forum.
Cytat: Anrej
Jest nieprawidłowe, po Os4 semafor powinien wyświetlać ograniczenie prędkości do 40 km/godz. lub 60 km/godz.  Przecież wyraźnie napisałem. Jest wyświetlany sygnał Os4, semafor wyświetla dolne pomarańczowe. Może jest awaria semafora. Ale znajdą się tacy, którzy napiszą, że awaria semafora jest niemożliwa.
Cytat: macius5991
Awaria semafora = S1 (czerwone ciągłe).
Czyli wraz światłem pomarańczowym poniżej czerwonego powinno się zapalić światło powyżej czerwonego. Jeśli tak nie ma, jest awaria i zapala się czerwone. To miej pretensję, do tych co pisali instrukcję Ie-1. Ja tak to interpretuję. Jak kto wychodzi z założenia. Co nie napisane, to dozwolone, to jego problem. Co to jest? Sygnały na semaforach świetlnych, tarczach ostrzegawczych i sygnalizatorach powtarzających oraz wskaźniki, stosowane do odwołania. Czyli do świętego Nigdy.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 29 Marca 2015, 11:02:30
Czyli wraz światłem pomarańczowym poniżej czerwonego powinno się zapalić światło powyżej czerwonego. Jeśli tak nie ma, jest awaria i zapala się czerwone. To miej pretensję, do tych co pisali instrukcję Ie-1. Ja tak to interpretuję. Jak kto wychodzi z założenia. Co nie napisane, to dozwolone, to jego problem. Co to jest? Sygnały na semaforach świetlnych, tarczach ostrzegawczych i sygnalizatorach powtarzających oraz wskaźniki, stosowane do odwołania. Czyli do świętego Nigdy.

Tak jest, jeśli z nastawnicy idzie polecenie zapalenia dwóch świateł to muszą się zapalić dwa, inaczej od razu czerwone.

Nie ma co się pieklić o te sygnały stosowane do odwołania. Szkoda kasy wywalać specjalnie na nowy semafor jeśli stary dobrze się sprawuje, zwłaszcza na drugorzędnych liniach, gdzie prędkości są niskie. Zresztą maszynista musi znać szlak i raczej nie ma z tym problemu. Modernizacja = standardowe semafory, więc rodzynków coraz mniej.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 29 Marca 2015, 11:05:51
(...)
Ale Ty jesteś uparty. Wytłumacz mi w takim razie sytuację Sędziszowa Młp., gdzie na semaforze wjazdowym sygnał S5 jest podawany na dolnej komorze. Awaria semafora od 40 lat? Sygnał wątpliwy na który pojechały miliony pociągów?
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: firleju w 29 Marca 2015, 11:08:42
Przecież w nocy nie widać czy światło jest nad czerwonym czy pod.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: muri w 29 Marca 2015, 15:54:02
To ja Ci napiszę w której instrukcji i paragrafie można to przeczytać. Przecież można to przeczytać tu na forum.
Wiesz Anrej jak to jest...
(http://i42.tinypic.com/10moqap.jpg)
Obowiązują przepisy, a nie to co
Przecież można to przeczytać tu na forum.
Tytuł: Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 19 Kwietnia 2015, 16:05:04
I to jest własnie najważniejsze. Nie umiejscowienie, a wyświetlany sygnał.
Jako ciekawostkę dorzucam też dwa zdjęcia (2 i 3)

W ramach ciekawostki bardziej żywej - filmik: