Autor Wątek:  Różnice. traxx vs eurosprinter  (Przeczytany 8693 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Różnice. traxx vs eurosprinter
« dnia: 26 Lutego 2015, 20:08:03 »
Od dłuższego czasu męczy mnie jakie są różnice w tych lokomotywach. Pomijając że jedna jest ze stajni Bombardiera a druga Siemensa. Wizualnie niemal identyczne. Więc w czym tkwi haczyk?
(Jeżeli był temat to bocznica ale nie mogłem znaleźć podobnego)

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1630
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 538
Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Lutego 2015, 20:12:06 »
@R4TCH3T: Przede wszystkim pierwsza różnica to różnica w łącznej mocy silników pomiędzy obydwoma lokami. Bombardier Traxx ma w 4 silnikach moc łączna 5600 kW. Siemens Eurosprinter jeśli dobrze pamiętam, moc łączna wszystkich 4 silników to około 6400 kW. Druga różnica to taka, że Traxx ma gładkie, proste i nie tłoczone blachy na boku pudła. Siemens Eurosprinter na boku pudła ma ryfle (jeżeli masz na myśli lokomotywę ES64F4/E189).
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2015, 20:26:19 wysłana przez RoboBatman »

Offline Maupex

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lutego 2015, 02:33:18 »
Temat naprawdę nie jest błahy. Czy te firmy współpracowały w jakikolwiek sposób konstruując pudło? Bo przynajmniej wizualnie podobieństwo je uderzające.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2430
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 986
Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lutego 2015, 07:40:53 »
Pierwszy Eurosprinter został wyprodukowany w 1992 roku w produkcji masowej i nazywał się ES64P, natomiast pierwszy Traxx w produkcji masowej został zbudowany w 1994 roku i nazywał się Baureihe 128. Traxxa grzebali i testowali w 1990 roku, dopiero w 1994 zaczęli produkcję. Analogiczne można rzec, że Eurosprinter był pierwszy i kropka. Poza tym, różnicy w pudłach są bardzo duże, nie tylko to że Traxx nie ma ryflowanej blachy, ale samą geometrią pudła się różnią.

Poza tym wystarczy wpisać  w google bądź wejść na http://railcolor.net/
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2015, 07:44:53 wysłana przez hanys »

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 973
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 392
Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lutego 2015, 21:35:53 »
Kiedyś oglądałem tego BR128 12X na żywo: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=28622&mode=search
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline UAZownik

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Lutego 2015, 21:51:35 »
Co do rozróżniania - jak nabardziej są tu pomocne ryfle w Eurosprinterach i ich brak w TraXXach. Ten fakt pozwala odróżnić je z daleka. Wydają się podobne, choć wprawne oko po czasie zauważy że jednak nie są to maszyny aż tak zbliżone do siebie.

Co do ich podobnej formy - kwestia czasu powstawania i ówczesnych trendów w projektowaniu. Może te zjawisko nie jest tak bardzo widoczne na kolei, ale np. w motoryzacji pięknie widać jak czas powstania determinuje formę kształtów karoserii.

Jeżeli chodzi o przykłady kolejowe takich ,,bliźniaczek''- SM42 i węgierska M40, SU45 (prototypy) i niemiecka BR228 czy belgijskie serie 5X
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2015, 21:53:31 wysłana przez UAZownik »

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 321
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 223
Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Marca 2015, 11:45:55 »
Od dłuższego czasu męczy mnie jakie są różnice w tych lokomotywach. Pomijając że jedna jest ze stajni Bombardiera a druga Siemensa. Wizualnie niemal identyczne. Więc w czym tkwi haczyk?
(Jeżeli był temat to bocznica ale nie mogłem znaleźć podobnego)

OIDP kolej DB prowadziła prace studialne nad lokomotywami przyszłości i te maszyny są owocem ścisłej współpracy przewoźnika i przemysłu. Poszukiwano wzorca bezpiecznej i ergonomicznej oraz zunifikowanej kabiny. Cała reszta jest zupełnie inna. Siemens stosuje klasyczne czopy skrętu, a poprzednicy Bombardiera nie. Traxx jest budowy modułowej i np. korytarzem nie przejdziemy prosto z kabiny do kabiny. Na środku jest kontener z aparaturą WN bądź silnik spalinowy i trzeba go obejść. Siemens ma korytarz prosty na "przestrzał" itd. itp.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Marca 2015, 21:31:46 »
Tu doskonale można usłyszeć ryk chłodzenia rezystora hamowania oraz różnicami pomiędzy konstrukcjami.

Ciekawie dopiero wygląda E186 w malowaniu MRCE Dispolok, pozornie Siemens.
http://www.mrce.eu/en/fleet/electric-locomotives/bombardier-traxx-f140.html
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2015, 21:39:20 wysłana przez jarząbek019 »

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Lipca 2015, 16:21:14 »
Jakiś czas temu rozmawiałem z mechanikiem z jednej z prywatnych spółek na L. Twierdzi że Bombardier ma lepszy styl i jakość wykonania kabin. Są wygodniejsze, bardziej ergonomiczne, przyjazne maszyniście, wykonane z lepszych materiałów. Nieporównywalne z Siemensem.