- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: R4TCH3T w 26 Lutego 2015, 20:08:03
-
Od dłuższego czasu męczy mnie jakie są różnice w tych lokomotywach. Pomijając że jedna jest ze stajni Bombardiera a druga Siemensa. Wizualnie niemal identyczne. Więc w czym tkwi haczyk?
(Jeżeli był temat to bocznica ale nie mogłem znaleźć podobnego)
-
@R4TCH3T: Przede wszystkim pierwsza różnica to różnica w łącznej mocy silników pomiędzy obydwoma lokami. Bombardier Traxx ma w 4 silnikach moc łączna 5600 kW. Siemens Eurosprinter jeśli dobrze pamiętam, moc łączna wszystkich 4 silników to około 6400 kW. Druga różnica to taka, że Traxx ma gładkie, proste i nie tłoczone blachy na boku pudła. Siemens Eurosprinter na boku pudła ma ryfle (jeżeli masz na myśli lokomotywę ES64F4/E189).
-
Temat naprawdę nie jest błahy. Czy te firmy współpracowały w jakikolwiek sposób konstruując pudło? Bo przynajmniej wizualnie podobieństwo je uderzające.
-
Pierwszy Eurosprinter został wyprodukowany w 1992 roku w produkcji masowej i nazywał się ES64P, natomiast pierwszy Traxx w produkcji masowej został zbudowany w 1994 roku i nazywał się Baureihe 128. Traxxa grzebali i testowali w 1990 roku, dopiero w 1994 zaczęli produkcję. Analogiczne można rzec, że Eurosprinter był pierwszy i kropka. Poza tym, różnicy w pudłach są bardzo duże, nie tylko to że Traxx nie ma ryflowanej blachy, ale samą geometrią pudła się różnią.
Poza tym wystarczy wpisać w google bądź wejść na http://railcolor.net/
-
Kiedyś oglądałem tego BR128 12X na żywo: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=28622&mode=search
-
Co do rozróżniania - jak nabardziej są tu pomocne ryfle w Eurosprinterach i ich brak w TraXXach. Ten fakt pozwala odróżnić je z daleka. Wydają się podobne, choć wprawne oko po czasie zauważy że jednak nie są to maszyny aż tak zbliżone do siebie.
Co do ich podobnej formy - kwestia czasu powstawania i ówczesnych trendów w projektowaniu. Może te zjawisko nie jest tak bardzo widoczne na kolei, ale np. w motoryzacji pięknie widać jak czas powstania determinuje formę kształtów karoserii.
Jeżeli chodzi o przykłady kolejowe takich ,,bliźniaczek''- SM42 i węgierska M40, SU45 (prototypy) i niemiecka BR228 czy belgijskie serie 5X
-
Od dłuższego czasu męczy mnie jakie są różnice w tych lokomotywach. Pomijając że jedna jest ze stajni Bombardiera a druga Siemensa. Wizualnie niemal identyczne. Więc w czym tkwi haczyk?
(Jeżeli był temat to bocznica ale nie mogłem znaleźć podobnego)
OIDP kolej DB prowadziła prace studialne nad lokomotywami przyszłości i te maszyny są owocem ścisłej współpracy przewoźnika i przemysłu. Poszukiwano wzorca bezpiecznej i ergonomicznej oraz zunifikowanej kabiny. Cała reszta jest zupełnie inna. Siemens stosuje klasyczne czopy skrętu, a poprzednicy Bombardiera nie. Traxx jest budowy modułowej i np. korytarzem nie przejdziemy prosto z kabiny do kabiny. Na środku jest kontener z aparaturą WN bądź silnik spalinowy i trzeba go obejść. Siemens ma korytarz prosty na "przestrzał" itd. itp.
-
Tu doskonale można usłyszeć ryk chłodzenia rezystora hamowania oraz różnicami pomiędzy konstrukcjami.
Ciekawie dopiero wygląda E186 w malowaniu MRCE Dispolok, pozornie Siemens.
http://www.mrce.eu/en/fleet/electric-locomotives/bombardier-traxx-f140.html
-
Jakiś czas temu rozmawiałem z mechanikiem z jednej z prywatnych spółek na L. Twierdzi że Bombardier ma lepszy styl i jakość wykonania kabin. Są wygodniejsze, bardziej ergonomiczne, przyjazne maszyniście, wykonane z lepszych materiałów. Nieporównywalne z Siemensem.