OK, musiałem przyciąć multisampling do x4, wyłączyć VBO i włączyć wszystkie optymalizacje sterownika, żeby poszło na 60FPS. Na multisamplingu x16 faktycznie przycinało. Nawet z tymi ustawieniami grafika wygląda wyraźnie lepiej niż z DDS-ami i wszystkimi ustawieniami grafiki na maksymalną jakość. Czyli nawet na moim monstrum widać różnicę w wydajności.
Z tego co bawiłem się kiedyś wtyczką DDS do GIMP-a uderzyło mnie to, że trochę brak kompromisu pomiędzy rozmiarem a jakością, przynajmniej przy formacie obsługiwanym przez exe. W jedynym obsługiwanym formacie z listy kompresja była bardzo mocno widoczna, jakość obrazu tragiczna. W szczególności delikatne przejścia koloru były zastępowane krowiastymi kwadratami. To coś jakby JPEG z jakością ustawioną na sztywno na jakieś 50%, gdzie dobrze wygląda dopiero przy jakiś 70%. Było kilka innych formatów wewnętrznej kompresji w tej wtyczce, ale przy żadnym mi się te tekstury potem nie ładowały w symku. Ciekawe czy jest jakiś sposób na zbalansowanie tej kompresji lub nawet po prostu dołożenie mipmap do nieskompresowanych tekstur. Teoretycznie format DDS dopuszcza brak kompresji, ale znów exe tego nie czyta. W sumie karcie graficznej i tak chyba wszystko jedno czy tekstura jest skompresowana czy nie? Przecież i tak jest chyba rozpakowywana podczas ładowania, czy nie? Teoretycznie TGA powinno się wolniej ładować z dysku, a FPS może przycinać raczej przez brak mipmap a nie kompresję?
Największą różnicę widać na dekoracjach stacji. Zegary peronowe z TGA nie rzucają się w oczy. Normalny zegar. Wygląda jakby był w całości wektorowy. Nawet na zbliżeniu wygląda ładnie i jak zegar. Zegary w DDS wyglądają paskudnie, wskazówki wyraźnie odcinają się od zdecydowanie zbyt niskiej rozdzielczości tarczy. Do tego tarcza jest jaśniejsza od wskazówek. Podobnie jeśli chodzi o dekoracje na stacjach. Symbole, znaczki, napisy. Na TGA nawet z bliska są wyraźne, na DDS nawet z okna loka widać pixle i rozmazanie. Na teksturach taboru różnice są trudno zauważalne, prawie niewidoczne. Na szybach pociągów różnice są wyraźne. Przy okazji zauważyłem, że nawet jeśli chodzi o TGA tekstury ogrzewania przedniej szyby są zbyt małej rozdzielczości, bo tam widać pixle jak woły. W sumie lepiej gdyby ta cała siatka grzewcza była zrobiona jako submodel, bo to jest teraz taki element mocno odstający jakością od całej lokomotywy. Cała lokomotywa wygląda ślicznie, z wyjątkiem tej jednej głupiej ramki (zauważyłem w siódemkach, ale w innych chyba jest podobnie).