- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Sawi w 12 Lutego 2015, 15:42:37

Tytuł: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 12 Lutego 2015, 15:42:37
W niniejszym wątku  zgłaszamy wszelkie nieprawidłowości zaobserwowane w trakcie używania paczki Maszyna_15_02
Proszę pamiętać o:
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowego rozpakowania paczki (do wypakowania paczki należy używać programu 7-zip w wersji 9.20, poprzednie wersje nie obsługują zastosowanej metody kompresji LZMA2), bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny [url=http://eu07.pl/dokumentacja/]readme.html[/url][/b] i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: joey w 12 Lutego 2015, 19:26:57
Tekstura textures/pm/apart2bok.tga dostala sie do paczki w zle poprawionej wersji. Wlasciwa wersja: http://eu07.pl/userfiles/20736/bugs-patch_do_alpha_patcha_tga.7z
Tekstura textures/zwroty34r300pods.tga jest odwrocona w pionie i konwertowana z dds, w ogole czesc tekstur jesr skonwertowana z dds do tga.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Lutego 2015, 19:43:58
Co w tej tex bloku jest za różnica? Porównałem z wersją z repo i niczego nie widzę.
Takie tekstury mamy. zwroty24r300pods nie istnieje. zwrot24r300pods ma tą samą orientację co reszta, czyli chyba dobrą.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: 3rs w 12 Lutego 2015, 20:00:14
Na moim Radeonie HD6850 ze sterownikiem Catalyst 14.12 powrócił problem renderowania wielowarstwowych tekstur. Występuje na każdym pojeździe, znaku, części semaforów, części drzew i budynków. Zmiany w jakości filtrowania tekstur nie wprowadzają żadnych zmian. W dużej odległości widoczna jest tylko tekstura "podkład" a w znakach przenika tekstura słupka owego znaku, im bliżej tym bardziej "podkład" jest zastępowany przez właściwą teksturę.
W załączniku daję przykład dwóch pojazdów w różnej odległości na których widoczny jest owy problem.

Nie usuwaj samodzielnie wpisu moderatora. Ostrzeżenie.
Benek
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: joey w 12 Lutego 2015, 20:01:39
Stele: co do tekstury apart2bok:
Zauważyłem mały błąd w tej poprawce, co widać na screenie w pierwszym poście – między filarem w rogu budynku a barierką balkonu na parterze jest zostawiłem czarną kreskę, która powinna była być przezroczysta. (...)
(z watku w tescie dodatkow, link do watku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24372.0.html)

zwroty24r300pods nie istnieje
Istnieje, pisalem nie zwroty24(...) a zwroty34(...), w zalaczniku screen z archiwum MaSzyna_15_02.7z. Oryginal tekstury w formacie tex jest w tym archiwum: http://eu07.rainsted.com/archives/278b-drawinowo_v1.2.rar.html (http://eu07.rainsted.com/archives/278b-drawinowo_v1.2.rar.html).
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 12 Lutego 2015, 20:01:46
Masz włączone VBO albo domyślnie używaną kartę Intel?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 12 Lutego 2015, 20:35:13
W misji l61+l144 pospieszny wyskakuje błąd Abnormal program termination.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 12 Lutego 2015, 21:14:06
Przed chwilą uruchomiłem ten scenariusz dwa razy bez problemu. Proszę zamieszczać log.txt oraz errors.txt będzie łatwiej znaleść przyczynę problemu.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 12 Lutego 2015, 21:27:52
Również nie potwierdzam błędu z L061. Screen w załączniku.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 12 Lutego 2015, 22:52:43
Właśnie rozpakowałem i próbuję wystartować na td. Bateria załączona, pantografy podniesione, napięcie jest, kierunkowy ustawiony, a nie mogę załączyć WSa. Czy coś się zmieniło w sterowaniu, bo w dokumentacji nie zauważyłem zmian?
Przepraszam, ale sam już nie wiem co to było. Odpaliłem kolejny raz to samo i tym razem WS się załącza. Mam nadzieję, że to tylko jakiś nietypowy, jednorazowy przypadek.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Lutego 2015, 22:58:16
Jak pantografy podniesione, to ciśnienie na podtrzymanie WSa musisz mieć. Przytrzymaj dłużej guziła. Prawie sekundę załapuje. Jest na to paragraf w readme.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 12 Lutego 2015, 22:59:34
Ktore td odpalasz? Jak td25kv to wsa nie zalaczysz.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 12 Lutego 2015, 23:02:59
Raczej odpalałem standardowe td. O trzymaniu przycisku WS'a pamiętam. Sam nie wiem co to było, ale zgłupiałem jak to zobaczyłem i zacząłem przeglądać dokumentację, a że nic nie znalazłem to stąd moje pytanie. Na razie wszystko gra.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: MaK_86 w 13 Lutego 2015, 13:33:47
A może tak przywrócić możliwość wyjścia z trybu ładowania poprzez ctrl+tab?
Trochę dziwne, że muszę wgapiać się w dość niskiej jakości obrazek podczas ładowania, bez możliwości wykonywania innych czynności. Kiedyś nie było z tym problemu, teraz wywala cały program...
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 13 Lutego 2015, 13:37:01
Kombinacja klawiszy Ctrl Alt+ Tab ma się dobrze i działa bez problemu.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Lutego 2015, 13:37:32
alt+tab to po pierwsze. Po drugie jest to problem indywidualny u twojej osoby. Mi jedynie co kilkadziesiąt minimalizacji obraz okna zostaje na pierwszym planie a tak to wszystko działa poprawnie.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 13 Lutego 2015, 15:31:34
Kiedyś nie było z tym problemu, teraz wywala cały program...
W tym zakresie raczej nic nie uległo zmianie, może miałeś inny Windows albo używałeś okna zamiast pełnego ekranu.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 14 Lutego 2015, 22:38:27
Zgłaszam podobny problem. Odpaliłem scenerię zwierzyniec-transport, dojechałem spalinówką do przesiadki, wsiadam w EU07, nastawnik kierunkowy do przodu, właczam NN, podnoszę pantografy, zapalam sobie podświetlenie zegarów, próbuję WS i nic. Chociażbym trzymał 10 sekund - nie odpala. Napięcie w sieci w normie, 3 z hakiem. Po prostu nie odpala WS i już.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 14 Lutego 2015, 22:43:02
Dziwne. U mnie dzisiaj wystąpił ten sam problem po włączeniu TD. Podczas testowania paczki nic takiego wcześniej nie zauważyłem. Czyżby wina EXE 464?

EDIT: Zdaje się, ze ogarnąłem zasadę działania tego. W zbiorniku głównym jest trochę ciśnienia, które pozwala na podniesienie pantografu. WS nie chce się pomimo tego załączyć. Co trzeba zrobić? Użyć kurka trójdrogowego. To znaczy: należy przejść do przedziału maszynowego, kliknąć [Ctrl+V], następnie przytrzymać [Shift+V], po czym należy podnieść pantografy. Przechodzimy do kabiny. Załączamy WS-a, przetwornicę i sprężarkę. Gdy sprężarka "nabije" ciśnienie, to należy ponownie przejść do przedziału maszynowego i kliknąć [Ctrl+Shift+V]. Nie wiem czy tak powinno być, że włączenie WS-a jest uzależnione od ciśnienia w zbiorniku głównym, pomimo podniesionych pantografów. Nie jestem maszynistą, więc nie wiem, ale trochę to dziwne.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Lutego 2015, 23:16:27
Tak powinno być, ale wydawało mi się, że wartość ciśnienia wymaganego do podtrzymania WSa i pantografów jest taka sama.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 14 Lutego 2015, 23:28:29
Czyżby wina EXE 464?
Psy proszę wieszać na Sawim, który w ostatniej chwili wrzucił do paczki zmodyfikowane pliki FIZ i nikt nie zdążył tego przetestować. Domyślnie minimalne ciśnienie do załączenia WS było ustawione na 2 bary, w niektórych plikach FIZ jest zmienione teraz na 4.5 bara.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek1982 w 14 Lutego 2015, 23:39:36
Jeśli kurek sprężarki pomocniczej jest ustawiony na SP to odcina obwód pneumatyczny ZG i SP pompuje powietrze w obwodzie ograniczonym do cylindrów ( zbiornika ) pantografów i cylindra WS-a. Minimalne ciśnienie załączenia WS-a wynosi 0.35MPa, tyle samo co ciśnienie zadziałania WCP. Cylinder napędowy WS-a służy tylko jego załączeniu po puszczeniu guziła Załączenie WS-a traci zasilanie zawór EP WS-a i cylinder się opróżnia.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Lutego 2015, 23:59:26
Psy proszę wieszać na Sawim, który w ostatniej chwili wrzucił do paczki zmodyfikowane pliki FIZ i nikt nie zdążył tego przetestować. Domyślnie minimalne ciśnienie do załączenia WS było ustawione na 2 bary, w niektórych plikach FIZ jest zmienione teraz na 4.5 bara.
Pewnie tak najlepiej. Psy to sobie możesz wieszać na słupie. Owszem dodałem poprawione pliki, a że to wyszło w takim a nie innym stanie to też twoja wina. To ty marudziłeś o wydanie paczki od dłuższego czasu. Miałem już tego po dziurki w nosie dlatego dla spokoju poszło. Zatem proszę tu nie urządzać spychologii i wziąć przynajmniej część odpowiedzialności za ten obecny stan.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 15 Lutego 2015, 00:04:22
Ja zawsze pisałem o wydawaniu paczki z tego, co jest na SVN i co jest przetestowane. Specjalnie przy ostatnim paczu wstrzymałem się z aktualizacją semaforów, aby nie trafiły do pacza w ostatniej chwili i by było więcej czasu na ich przetestowanie (do tej pory błędów nikt nie zgłosił). Gdybyś mnie zapytał, czy wrzucać zmienione pliki FIZ zaraz przed spakowaniem paczki, to bym odradził.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 15 Lutego 2015, 09:54:32
Testowałem tę procedurę, ale nie działa, jeśli nie przestawię kranu hamulca w pozycję jazda przed włączeniem sprężarki pomocniczej. Tak ma być?
Dalej: kiedy można w przedziale maszynowym wcisnąć Ctrl+Shift+V? Tzn przy jakim ciśnieniu w ZG, pełnym, czy można wcześniej? Tak na marginesie, czy mamy jakiś elektrowóz na 25kV? ;)

Tak na marginesie - oczywiście procedurę testowałem na zwykłym TD, nie tym z 25kV ;) Ogólnie działa, tylko nie działało, jak na początku nie przestawiałem kranu hamulca.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 15 Lutego 2015, 10:24:53
U mnie WS nie załączał się, gdy spuściłem trochę ciśnienia hamulcem, więc nie wiem jak to wygląda w pozycji odcięcia. Dzisiaj poprawię to ciśnienie na załączenie WS-a, a poprawkę podam też w tym temacie.

Jakie jest minimalne ciśnienie w ZG w Maszynie, pozwalające na podniesienie pantografów? Czy jest to 3,5 bara?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 15 Lutego 2015, 12:27:24
Problemy z MinPress to moja wina. Wkradlo sie tam 4.5 zamiast 3.5. Poprawki fizyk wzgledem repo na ostatnia chwile mialy dotyczyc glownie tabeli silnikow (MPT0, ktorych i tak nikt wczesniej nie testowal), aczkolwiek pliki dla siodemkopodobnych byly bardziej zmodyfikowane wlasnie przez dodanie nowych parametrow wprowadzonych niedawno i stad znaczne roznice wzlgedem repo.
Mea culpa.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 15 Lutego 2015, 12:30:54
OK, w takim razie zostanie to poprawione przeze mnie i niedługo wrzucę tu poprawkę.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Lutego 2015, 13:00:42
Tu już  nie chodzi o to, że znaleziono błąd, bo w każdej paczce jakieś są i póki co się tego nie uniknie. Bardzo mi się nie spodobało to, że jak już coś to Sawiego obwiniać. Doprawdy? Ja wiem, że tak najłatwiej, ale najwyższa pora wziąć też odpowiedzialność za to. Głównym problemem jest coraz większy nacisk i presja by wydawać. Co za tym pociąga za sobą tzw spychologię. To pisanie o przetestowaniu to też kpina, bo nie kojarzę by ktoś sprawdzał unifikacje L61 dogłębnie itp. Rozumiem zmierzanie do perfekcji, ale granice też muszą być, bo w przeciwnym razie to z czasem skutecznie zniechęci i odsunie. Nie chodzi o to by prowadzić jakąś tam osobistą wojenkę, tylko by zacząć też liczyć się z innymi. Mało kto na obecną chwilę jest w stanie choćby przybliżyć się do założonych koncepcji i im sprostać. Być może patche przynajmniej częściowo rozwiążą ten problem. Pożyjemy zobaczymy.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 15 Lutego 2015, 13:17:42
Oj tam oj tam, zaraz błąd. Przynajmniej miałem okazję poznać użycie sprężarki pomocniczej, bez tego mógłbym nawet nie wiedzieć, że coś takiego jest w EU07.
Przy okazji sugestii w ankiecie - część ludzi chciałaby, żeby był symku zrobiony całkowicie realistyczny zimny start lokomotywy. Z tego co widziałem w instruktażu na YT to właśnie włącza się tę sprężarkę pomocniczą na samym początku, zanim podniesie się pantografy. IMHO tak jest lepiej niż było. Jeśli poprawka umożliwi uruchomienie każdego loka bez dotykania sprężarki pomocniczej sugerowałbym zmianę w stanie początkowym lokomotywy, żeby ciśnienie w ZG było niższe od progu zadziałania podnoszenia pantografów i WS.

Szkoda tylko, że maszynownia jest dość kiepsko odwzorowana w symulacji i nie za bardzo widać gdzie jest ten zawór do przestawiania i gdzie się np włącza sprężarkę. Ze sprężarką pół biedy - bo słychać jak pracuje, z kranem gorzej, bo nigdzie nie widać w jakiej jest pozycji. Jak się zapomni go przestawić to WS wyskoczy podczas jazdy i klops. Tak samo brakuje sygnalizacji na którą kabinę jest ustawiony CA w niektórych pociągach (np EZT). Trzeba wcisnąć Shift+Ctrl+W, ale nawet żadnego kliknięcia nie ma. Jak się nie włączy hamowanie awaryjne po minucie, to znaczy, że działa :)
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 15 Lutego 2015, 13:22:21
Nie wrzucałem poprawek do linii 61 po to, żeby na siłę znalazły się w paczce. Po prostu wykorzystuję SVN zwiększenia efektywności pracy i weryfikacji zrobionych zmian. Mógłbym uruchomić własny SVN, ale zajęło by mi to trochę czasu, a ograniczyło by potencjalną grupę testujących i uniemożliwiło jednoczesne wprowadzanie poprawek przez innych. Czym innym jest wrzucenie poprawek w składni wpisów scenerii, gdy przed wrzuceniem autor zmiany ogląda każdą linijkę, a czym innym wrzucenie wziętych od kogoś kilkudziesięciu plików FIZ, które w przypadku błędu mogą zablokować symulację na amen. Ja bym nie wrzucił plików FIZ w ostatniej chwili, nawet jeśli zmiany w nich miały dać niesamowite efekty. Mi się z kolei nie podoba sugerowanie, że wszystkie niedziałające rzeczy, to jest "wina EXE".
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 15 Lutego 2015, 13:23:28
Przypomnę, że na ostatnią chwilę również były wrzucane inne pliki w tym. Dotyczy to, także pliku wykonywalnego. Dotyczy to każdej wydanej dotąd paczki. Trudno to ocenić, na jaki czas należy zamknąć SVN na poprawki. Czy 2 do 4 tygodni to dość na testy? Dość na stwierdzenia stabilności i poprawności, także exe? Na znalezienie ewidentnych błędów, pewnie tak.  Problem z WuSem można obejść. Wchodzimy do lokomotywy, wciskamy d (kierunkowy) wciskamy J (załączenie baterii). Podnosimy patyki i po pojawieniu się napięcia wciskamy M (załączamy WS). Zapala się lampka kontrolna na pulpicie! Uruchamiamy sprężarkę i przetwornicę (X i C) i czekamy na wzrost ciśnienia w zbiorniku głównym, absolutnie nie ruszając kranu hamulca (ma pozostać pozycja odcięcia). Czekamy z luzowaniem składu na moment kiedy w ZG pojawi się właściwe ciśnienie, a w PG będzie wynosiło 5 bar. U mnie ta procedura, uruchamia loka bez problemu, screen w załączniku. Moderatorów proszę o wyrozumiałość w sprawie ciężaru obrazka, zależało mi na jakości i możliwie dobrze widoczne odczyty zegarów i lampek. Nie jestem maszynistą zawodowym, jeśli ktoś miałby uwagi na temat sposobu uruchomienia składu, chętnie przeczytam. No cóż, jak ktoś woli wytrzeszczać oczy co tam jest, to nie ma sprawy.
Wiadomość raportowana, zatem muszę się do niej odnieść mimo wszystko. Regulamin obowiązki punkt 2. Proszę poprawić.
Sawi
 No cóż, jak ktoś woli wytrzeszczać oczy co tam jest, to nie ma sprawy.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 15 Lutego 2015, 13:26:00
Z WS-em problem rozwiązany. Proszę pobrać to, co w załączniku i wypakować do głównego folderu Maszyny.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 15 Lutego 2015, 13:55:08
@Ra. Prywatną wojnę, to rób sobie na podwórku. Obecna sytuacja na forum przypomina jakąś prywatną krucjatę. Sam jesteś jedną z kilku osób, które parły na jak najszybsze wydanie paczki (niezleżnie od niedociągnięć). Psy to se możesz wieszać ale nie na osobach z WPC (nie wszyscy, bo część się obija), które często zapierniczają ponad swoje siły. Jarku zasuwasz przy exe, ja i wydział, w którym jestem nie znamy się na tym i szanujemy to co robisz. Staramy się przelać twoją wizję twórczą na realia symka, dostosowując go pod exe. To, że do paczki poraz kolejny trafia coś bez testu, to nie jest wina Sawiego tylko "testerów". Ile dodatków weszło w skład paczek bo były testowane "na odwal się"? Sam też wrzucasz na repo dodatki bez testów. Nie obraź się ale zaczynasz przeginać w każdą stonę, inni userzy też. Jeśli chodzi o poprawki i modyfikacje, które udostępniłeś,one też często zawierają błędy i nie działają. Nikt z nas nie jest nieomylny i popełniamy błędy i Ty też. Wojna między osobami na forum skończy się dla wszystkich niezłą czkawką. Po co to? Czasem lepiej się ugryść w język i osiągnie się w ten sposób więcej dobrego dla wszystkich. Takie jest moje zdanie w tym temacie.
Edit//: Najlepszym przykładem jest ostatnie exe464, które wyszło w momencie gdy była już na finishu. Też nie było testowane i do końca nie wiadomo jak się zachowuje w symulatorze.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 15 Lutego 2015, 14:20:30
Nie prowadzę wojny, piszę o faktach. Nie będę tłumaczył znaczenia przenośni "wieszać psy" — można sobie na ten temat doczytać. Nie chce mi się też tłumaczyć, że jest różnica w skali wpływu na symulację pomiędzy modyfikacją scenerii a modyfikowaniem wielu plików FIZ na raz. Może niepotrzebnie się w tej sprawie odezwałem, ale niedobrze mi się robi, jak czytam niczym nie poparte spekulacje, że błędy powoduje EXE, podczas gdy zostały zmodyfikowane również inne istotne pliki. Co do wersji EXE, to wersja do paczki była gotowa w połowie października (457), po czym na początku listopada poprawiłem jeden drobiazg (458). Ponieważ paczka nie wyszła, od 28 grudnia — po 2.5 miesiącach przerwy — zacząłem poprawiać zauważone błędy i dodawać zaległe pomysły. Wersja 464 była dostępna od 19 stycznia i dalsze prace zatrzymałem, żeby nie było zmian na ostatnią chwilę. Jedynie jakiś poważny błąd skłonił by mnie do zrobienia kolejnej wersji, ale zgłoszonego mi błędu nie udało się u mnie powtórzyć. Od 19 stycznia do 8 lutego były 3 tygodnie, to nie to samo, co 13 godzin pomiędzy zmianą plików FIZ a spakowaniem paczki.

W ogóle wątek do wydzielenia, bo to nie związane bezpośrednio z błędami paczki jest...
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 15 Lutego 2015, 21:35:35
Masz na myśli przypadek, gdzie podnosisz pantografy, włączasz WS-a i przetwornicę, a sprężarka pozostaje wyłączona i spadnie ciśnienie? Jeżeli tak, to wtedy pantografy same opadną (WS się wyłączy). Przechodzisz do przedziału maszynowego, klikasz [Ctrl+V], a następnie [Shift+V] - tę kombinację klawiszy należy przytrzymać. Jak sprężarka pantografów napompuje powietrze, które pozwoli na podniesienie pantografów, przechodzisz do kabiny, włączasz WS-a (oczywiście przed tym podnosisz pantografy), przetwornicę i sprężarkę. Gdy sprężarka "nabije" ciśnienie, wówczas przechodzisz ponownie do przedziału maszynowego i klikasz [Ctrl+Shift+V].
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 20 Lutego 2015, 15:19:58
W Bdhpumnie są stare tekstury zewnętrzne (nie ma "dziur" na okna") i ciągle nie ma tekstury drzwi od wewnątrz (jest biała).
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 20 Lutego 2015, 19:46:28
Bo w wersji TGA tekstury nie mają przezroczystości. Były zrobine wagony w wersji DDS (znajdują się w PC w folderze z bohunami), ale musiałbyś usunąć te w wersji TGA i ewentualnie pozmieniać też wpisy w textures.txt. Jeżeli nie chcesz tego usuwać, teorytycznie wystarczyłoby dodać wpisy do textures.txt z wpisami do wagonów z rozszerzeniem .dds, ale nie gwarantuję, że zadziała. W paczce DDS+E3d wszystko będzie dobrze.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 20 Lutego 2015, 20:03:21
A nie wystarczy zmienić domyślny format tekstur w ini?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 20 Lutego 2015, 20:38:25
Ponieważ zwykle testuję wszystkie dodatki na paczce z repo, powstał problem z długością ładowania scenerii i fpsem. Nie namyślając się długo, do folderów z teksturami tga, wrzuciłem tekstury dds z tekstures i podfolderów z dynamic. Nic nie dopisywałem. W Rainsted zmieniam domyślny format tekstury na dds i tyle. Można to zrobić ini, ale rainsted pewnie to nadpisze po swojemu.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: 3rs w 21 Lutego 2015, 02:53:40
Sceneria L053_cargo_part2 nadal jest nieprzejezdna, a w porównaniu do starej paczki wychodzą jeszcze większe kwiatki- Mój skład w całości przeteleportował się podczas mijanki na inny tor znajdując się W innym składzie powodując o dziwo wykolejenie jednego wagonu ze składu prowadzonego przez AI.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 21 Lutego 2015, 10:05:31
W całości przeteleportował się? Spotkałem się z podobnym przypadkiem tylko raz na debugmode, gdy mój skład doznał nagle przyspieszenia do kilkudziesięciu km/s, został przesunięty o pół scenerii po trajektorii i wykolejony. To o czym mówisz dowodziłoby, że nadal są jakieś problemy z pozycjonowaniem po przestawieniu zwrotnicy.
Przy próbie uruchomienia z repo symulacja wysypała się na firstinit, więc jest tam jakaś grubsza sprawa.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: 3rs w 21 Lutego 2015, 11:52:57
Nie, nie w całości, jednak cała część składu która była za pierwszym wagonem liczonym od zwrotnicy, a sama zwrotnica została prawidłowo rozerwana. W tym miejscu przyspieszałem jak najbardziej, bo wiedziałem, że w przeszłości również był w tym miejscu problem, jednak nie było aż takich kwiatków jak to jest teraz.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Lutego 2015, 11:58:26
Zwrotnica rozerwana prawidłowo? Co to za bzdura i gdzie jest log?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 21 Lutego 2015, 12:13:20
Czyli zwrotnica przestawiła ci się pod składem na włączonym przyspieszeniu czasu? Debug swoje mankamenty ma niestety. Czy ktoś z rangowców mógłby zobaczyć czy ten scenariusz działa mu na repo?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Lutego 2015, 12:16:59
Sprawdzę, ale chwilę to potrwa.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: 3rs w 21 Lutego 2015, 12:31:16
Nie był to debugmode, a pisząc "prawidłowo rozerwana zwrotnica" miałem na myśli fakt iż zwrotnica była ustawiona w kierunku mojego przejazdu, jednak teraz analizując to w mojej pamięci, to zwrotnica przecież nie została rozerwana, tylko skład przeteleportował się na inny tor. Log jest w załączniku nad screenshotami.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Lutego 2015, 12:33:06
Nie zauważyłem loga, na mecha się nie nadaję.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 21 Lutego 2015, 12:50:48
Musiało ci przestawić rozjazd jak byłeś sprzęgiem nad nim. Rozerwań porządnych nie mamy, a próba wprowadzenia wykolejenia w takiej sytuacji coś nie działała najlepiej. Scenariusz jest lipnie napisany, bo przebieg nie powinien móc się zmienić przy zajętej głowicy, ale nie umniejsza to faktu, że w exe też coś jest.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Lutego 2015, 13:24:35
Scenariusz jest przejezdny, błąd po stronie użytkownika. Po uruchomieniu scenerii należy od naszego składu odpiąć wagony Falns. Jest ich 28 szt i nie mieszczą się w Pomiankach. Po wjeździe składu z drewnem, dostajemy wyjazd, ale ostatnie wagony stojąc za zwrotnicą wjazdową jadą na tor, gdzie stoi już M62. Nie ma błędu w scn i scenariuszu.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Exe w 22 Lutego 2015, 16:26:35
Na exe 464 nie działa drugi człon w ET41, w sensie, że nie ma sterowania. Pracują tylko silniki w członie w którym aktualnie przebywamy. Na ET42 wszystko działa. Sprawdzałem na poprzednich exe ~450 i druga sekcja na ET41 pracuje normalnie.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: szogun w 22 Lutego 2015, 16:36:53
Jaki to ma zwiazek z M15.02?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Exe w 22 Lutego 2015, 16:47:51
A czy exe to nie zostało wydane z M15.02?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: szogun w 22 Lutego 2015, 16:48:50
Exe swoja droga, temat brzmi "Problemy z M15.02".
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Lutego 2015, 18:40:49
Był błąd w członie a w definicji kabiny. Były dwie definicje korytarza i brak kabiny b. Nie wiem czy to istota problemu ale po poprawie grzecznie podnosi pantografy w drugim członie.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 22 Lutego 2015, 22:14:55
Tym lokiem jeździłem wczoraj, na ostatniej PC15.02 testując problem "lewitacji" wagonów. Oba człony ET41 podnosiły patyki i jak najbardziej działają. EXE 464 jest dostosowane do najnowszej PC 15.02 i nie ma sensu wkładać tego do starych paczek.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 26 Lutego 2015, 16:31:14
Mam takie małe pytanko, czytałem, że w tej paczce tekstury są w TGA i ten format jest domyślny. Z tego powodu w bohunach nie ma przeźroczystych okien. Tymczasem widziałem wczoraj zmodernizowaną EU07 i zaskoczyło mnie to, że szybka loka jest przejrzysta i widać pięknie wnętrze. Tekstura szyby jest w DDS?
Co do czasów ładowania - u mnie nie ma różnicy pomiędzy DDS a TGA, wyraźna różnica jest za to pomiędzy modelami T3D i E3D, ale możliwe, że dlatego, że domyślnie exe konwertuje T3D do E3D. Tzn sceneria ładuje się długo tylko za pierwszym razem, za drugim razem ładuje się tyle samo co w starej paczce. Aha, jeszcze jedno - zostawiam sobie wersję z TGA - wygląda bardzo znacząco lepiej.

Inna "usterka" jest taka - za pierwszym ładowaniem grafika potrafi się dość mocno posypać, np brak wskazówek w zegarach, brak tekstury nieba, brak niektórych tekstur obiektów. Ale te "artefakty" wychodzą tylko przy pierwszym ładowaniu, przy drugim (po konwersji T3D na E3D) wszystko działa idealnie i bezproblemowo. Być może to wina samej konwersji, muszę sprawdzić co się stanie jak wyłączę ją w ini.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Lutego 2015, 18:19:19
Wskazówki znikają chyba też na e3d. Jest jakaś niestabilność w exe. Tekstury nieba wariowały mi tylko na ddsach kilka razy, bo źle się dekompresowały, ale w innych grach też to się zdarzało.
W bohunach brak jest przezroczystych okien, bo na repo wiszą stare tekstry w tga jako lepszej jakości i nowe w ddsach z wykrojonymi oknami. Autor nie wykonał wersji tga do paczki dla twórców. Nie ma różnic w możliwościach wyświetlania alfy między tga i dds.
Różnica jest, jak nie w czasie ładowania, to w wydajności. TGA w końcu są wielokrotnie cięższe i mają niepoliczone mipmapy. Widocznie masz jakieś monstrum, którego operowanie na nich nie rusza i spadku wydajności nie dostrzegasz.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 26 Lutego 2015, 20:26:28
OK, musiałem przyciąć multisampling do x4, wyłączyć VBO i włączyć wszystkie optymalizacje sterownika, żeby poszło na 60FPS. Na multisamplingu x16 faktycznie przycinało. Nawet z tymi ustawieniami grafika wygląda wyraźnie lepiej niż z DDS-ami i wszystkimi ustawieniami grafiki na maksymalną jakość. Czyli nawet na moim monstrum widać różnicę w wydajności.
Z tego co bawiłem się kiedyś wtyczką DDS do GIMP-a uderzyło mnie to, że trochę brak kompromisu pomiędzy rozmiarem a jakością, przynajmniej przy formacie obsługiwanym przez exe. W jedynym obsługiwanym formacie z listy kompresja była bardzo mocno widoczna, jakość obrazu tragiczna. W szczególności delikatne przejścia koloru były zastępowane krowiastymi kwadratami. To coś jakby JPEG z jakością ustawioną na sztywno na jakieś 50%, gdzie dobrze wygląda dopiero przy jakiś 70%. Było kilka innych formatów wewnętrznej kompresji w tej wtyczce, ale przy żadnym mi się te tekstury potem nie ładowały w symku. Ciekawe czy jest jakiś sposób na zbalansowanie tej kompresji lub nawet po prostu dołożenie mipmap do nieskompresowanych tekstur. Teoretycznie format DDS dopuszcza brak kompresji, ale znów exe tego nie czyta. W sumie karcie graficznej i tak chyba wszystko jedno czy tekstura jest skompresowana czy nie? Przecież i tak jest chyba rozpakowywana podczas ładowania, czy nie? Teoretycznie TGA powinno się wolniej ładować z dysku, a FPS może przycinać raczej przez brak mipmap a nie kompresję?

Największą różnicę widać na dekoracjach stacji. Zegary peronowe z TGA nie rzucają się w oczy. Normalny zegar. Wygląda jakby był w całości wektorowy. Nawet na zbliżeniu wygląda ładnie i jak zegar. Zegary w DDS wyglądają paskudnie, wskazówki wyraźnie odcinają się od zdecydowanie zbyt niskiej rozdzielczości tarczy. Do tego tarcza jest jaśniejsza od wskazówek. Podobnie jeśli chodzi o dekoracje na stacjach. Symbole, znaczki, napisy. Na TGA nawet z bliska są wyraźne, na DDS nawet z okna loka widać pixle i rozmazanie. Na teksturach taboru różnice są trudno zauważalne, prawie niewidoczne. Na szybach pociągów różnice są wyraźne. Przy okazji zauważyłem, że nawet jeśli chodzi o TGA tekstury ogrzewania przedniej szyby są zbyt małej rozdzielczości, bo tam widać pixle jak woły. W sumie lepiej gdyby ta cała siatka grzewcza była zrobiona jako submodel, bo to jest teraz taki element mocno odstający jakością od całej lokomotywy. Cała lokomotywa wygląda ślicznie, z wyjątkiem tej jednej głupiej ramki (zauważyłem w siódemkach, ale w innych chyba jest podobnie).
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: mikol w 26 Lutego 2015, 20:35:17
Witam! Mam problem z każdą scenerią jak i również scenariuszem w symulatorze. Symulator się ładuje, wszystko pięknie ładnie ale na raz wyskakuje błąd: "Abnormal track" i coś tam jeszcze jest, ale zapomniałem, nie da się z tego zrobić screena bo wszystko się wtedy zacina. Moje dane sprzętowe: procesor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU 2.20 GHz, 4GB RAMu, karta graficzna: ATI Mobility Radeon HD 4330, sterowniki 8.632.1.2000. Log i $.scn w załączniku
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 26 Lutego 2015, 20:41:06
Ten błąd w tłumaczeniu oznacza: "nieprawidłowa ścieżka". Widzę, że log kończy się na składach, więc prawdopodobnie nie kliknąłeś w Rainsted w zakładce "Tabor posiadany" przycisku "Sprawdź posiadany tabor". Jeżeli to nie jest to, to pomyślę, co jeszcze mogło się stać, ale sprawdź to.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: mikol w 03 Marca 2015, 18:39:52
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie, błąd nazywa się: "Abnormal program termination", jest tak na każdej scenerii oraz na każdym scenariuszu, symulator w ogóle się nie uruchamia. Metoda @Macieja niestety nie pomogła.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 03 Marca 2015, 19:48:52
Ostatnio doszliśmy do wniosku, że ten błąd wyskakuje również przy starych sterownikach karty graficznej lub jeżeli karta graficzna jest za słaba. Pozostaje albo zaktualizowanie sterowników, albo jeżeli masz słabszą kartę graficzną, to trzeba poczekać na mniej wymagającą paczkę pod względem grafiki, tj. oficjalną PC E3d+DDS (na razie jest jeszcze w przygotowaniu).
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 04 Marca 2015, 00:43:57
Drawinowo noc - nieprzejezdne. Za Grabówkiem wyskakuje WS co chwila, i przed Włodowicami praktycznie nie da się już uruchomić loka po zatrzymaniu. Cały czas co sekunda jest dźwięk jakby trakcja puszczała. Przyhamowałem zbyt ostro przed S1 i koniec, ruszyć się nie dało. Wyszło na EP08. Ktoś ruszał trakcję, czy to jakiś inny problem?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Marca 2015, 07:15:41
Z tego co wiedziałem po logu na repo, to sieć była poprawiana.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 04 Marca 2015, 07:17:39
Może się przeciąża?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 04 Marca 2015, 08:32:41
EP08? Ale to nadmiarowy powinien wyskakiwać, a nie zauważyłem żeby tak było. W poprzedniej wersji też nie było problemów z WS. Bodajże raz na trasie wyskakiwał.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Marca 2015, 09:41:56
Nie lokomotywa a sieć. Exe generuje z automatu zasilacze, jeśli te nie są jawnie zdefiniowane i przy złym sekcjonowaniu i dużym obciążeniu mogą się wyłączać.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 04 Marca 2015, 09:51:20
Rozumiem, że log powinien wyjaśnić sprawę - postaram się dziś pod wieczór przejechać trasę jeszcze raz i wrzucić loga. Chyba, że ktoś inny to potwierdzi. Czy poprawienie zasilania jest bardzo złożonym zadaniem i czy dałoby się ewentualnie jakoś zautomatyzować? Jest gdzieś jakaś dokumentacja od tego?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Marca 2015, 09:56:09
Dlatego jest w pliku //eksperymentalne zasilanie, które jak widać nie bardzo mi się udało.
EDIT:
Nie bardzo widzę sens poprawiana tego bez pro elementów sieci.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 04 Marca 2015, 11:27:14
Tzn co jest nie tak, błąd jest w exe czy w trakcji na scenerii? BTW, na innych sceneriach nie zauważyłem problemów z zasilaniem. Jeździłem głównie towarowymi wcześniej (ale elektrycznymi).
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: jochand w 04 Marca 2015, 11:48:38
HTD, usun z pliku sc3_tr cala koncowke, o nazwie eksperymentalne zasilanie i sprawdz. Jest to w folderze Drawinowo.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Marca 2015, 12:06:02
Głupieć to będzie z pewnością, bo nazwy sekcji i zasilaczy się dublują i bądź tu mądry powiedz jak exe to interpretuje. Oczywiście można zrobić to porządnie, ale jak Sawi zauważył, nie ma to wiele sensu bez przełożenia sieci nowymi konstrukcjami wsporczymi, a to nie ma wiele sensu bez przełożenia torów...
Seba wrzucał gdzieś swój poradnik drutowania. Ja też coś tam napisałem. Jak opis jak odwzorować rzeczywistość narzędziami dostępnymi w symulatorze nie wystarcza, bibliografia też gdzieś jest, by sobie poczytać jak to powinno wyglądać ze strony inżynieryjnej.

Jadę Drawinowo_noc. W Grabówku kolizja na dwunastce. EU07-116 i ET22-108 wpuszczone na jeden tor. Między Włodowicami a Włodowicami Zachodnimi doznałem przeciążenia podstacji/sekcji pwr2. Zasila ona szlak od Włodowic Zachodnich aż do Drawinowa. Jeśli exe interpretuje duble tak, że tworzy tam sekcję a nie podłącza zasilacz do każdego przęsła, to tory szlakowe na połowie scenerii masz podpięte do podstacji o mocy 8,6 MW. Trochę mało.
A co trzeba by zrobić?
Poprawić sekcjonowanie podłużne. Zrobić sekcjonowanie poprzeczne. Zasilić rozsądnym doborem mocy podstacji.
Zamontować aktywne wskaźniki We, by ai nie przechodziło na inną podstację z minimalną impedancją.
Dodać AI warunki na kontrolowanie spadków napięcia przy rozruchu, jeśli jeszcze tego nie robi.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 04 Marca 2015, 17:35:34
W zasadzie sieć to jedno, a konstrukcje wsporcze to tylko dekoracje (sieć nie jest jeszcze animowana). Niemniej podstawowa sprawa to układ torów, bo jeśli jest wadliwy, to cała reszta też. Działanie zasilania można poznać po kolorze przęseł w Debugmode — bezpośrednio zasilane są niebieskie. Kontrolowanie spadków przez AI trzeba by dodać. Na razie szlifuję Linię 61, więc innych scenerii ruszał póki co nie będę.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: jochand w 04 Marca 2015, 17:54:53
Piotrze, po usunieciu eksperymentalnego zasilania wszystko smiga, WS trzyma. Jeszcze jedno, w zalaczniku plik z lampami na wszystkich przystankach, ktory juz raz dawalem ale jakos umknal.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 04 Marca 2015, 18:18:03
Drawinowo noc - nieprzejezdne. Za Grabówkiem wyskakuje WS co chwila, i przed Włodowicami praktycznie nie da się już uruchomić loka po zatrzymaniu. Cały czas co sekunda jest dźwięk jakby trakcja puszczała. Przyhamowałem zbyt ostro przed S1 i koniec, ruszyć się nie dało. Wyszło na EP08. Ktoś ruszał trakcję, czy to jakiś inny problem?
To problem zasilania, ale co masz na myśli pisząc o EP08?
EP08? Ale to nadmiarowy powinien wyskakiwać, a nie zauważyłem żeby tak było. W poprzedniej wersji też nie było problemów z WS. Bodajże raz na trasie wyskakiwał.
Wspomniałeś dwa razy o EP08, a ona nie jest przeznaczona do jazdy przez użytkownika. Ja przejechałem scenerię, na EP05, ale się umęczyłem.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Marca 2015, 18:40:53
Jeszcze jedno, w zalaczniku plik z lampami na wszystkich przystankach, ktory juz raz dawalem ale jakos umknal.
Mam wysyp na lampie z l053 po wrzuceniu tego.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 04 Marca 2015, 22:24:31
Wspomniałeś dwa razy o EP08, a ona nie jest przeznaczona do jazdy przez użytkownika. Ja przejechałem scenerię, na EP05, ale się umęczyłem.
Oj, nieprzytomny musiałem być - oczywiście chodziło mi o EP05. Myślałem, że może ona bierze więcej prądu od EP09. Lubię piątkę, tak surowo się ją prowadzi. Pierwszych 10 jazd nie mogłem jej w ogóle ogarnąć, a teraz mogę bez problemu się nią zmieścić w rozkładzie za każdym razem, oczywiście z dwoma HK.
Wygląda na to, że z tym zasilaniem to będzie kwestia tych eksperymentalnych ustawień, ale nie dam rady tego dziś przetestować, jutro przejadę z wyłączonym fragmentem od zasilania i zobaczymy. Przypomniało mi się, że ten WS wywalał najczęściej krótko po przełączeniu na połączenie równoległe silników (czyli przy zwiększonym poborze prądu). Początkowo dało się jeszcze pojechać chwilę na szeregowym, potem po prostu napięcie sieci spadło do zera i już nie ruszyłem. Opuszczanie i podnoszenie patyków nie pomogło. Tak BTW, MaSzyna chodzi też pod Windows 10 ;)
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Marca 2015, 23:09:05
Wystarczy postać minutę. Po trzecim wybiciu sekcyjnego tyle masz zwłoki przed ponowną próbą samoczynnego załączenia zasilania. Zdycha przy przejściu na równoległy, bo przełączając grupy gwałtownie zmniejszasz opór loka. Nie mamy symulacji wyłączników z oddaniem charakterystyki. Jeśli prąd na nim przekroczy zadaną wartość, pyk i napięcia w sieci brak. Nie wiem co tam montują, ale w rzeczywistości może wytrzymałby takie kilkunastosekundowe lekkie przetężenie. W sumie to fajnie, że coś takiego się pojawiło, bo scenariusza to nie blokuje a pokazuje ficzer wprowadzony w nowej PC. :D Wystarczy patrzeć na woltomierz i odciążać sieć gdy napięcie spada w okolice 2,5kV. AI kiedyś może też będzie to robić i dojdzie nam kolejny fajny element-jazda przy niewydolnej sieci zasilającej. Tylko scenerii w Wałbrzychem przed moderną brakować będzie. ;) Jak jechałem tym czesiem, to już chciałem opieprzać panów od fizyki o nerfa, nim nie spojrzałem jakie spadki napięcia mam przy pełnej mocy. Do 160 to może dwa razy udało mi się go rozbujać.
Kasując te wpisy eliminujesz niepoprawne sekcjonowanie i powodujesz, że exe dla każdego pustego wskaźnika tractionpowersource generuje zasilacz o mocy 16MW podpięty do każdego przęsła sekcji, więc masz 2x więcej zapasu+brak spadków napięcia na linii.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 04 Marca 2015, 23:31:32
Problem w tym, że woltomierz w EP05 jest kiepski i mało na nim widać. Sceneria jest ciemna (kłaniają się światła, szlaku nie widać), przejechałem dopiero jak zrobiłem sobie dzień. Ten woltomierz ma chyba zbyt dużą bezwładność, wywala prędzej napięcie niż wskazywałoby to jego wskazanie.
Zaczęło mi wywalać WSa za tunelem, ale dojechałem. Jutro zmienię loka na siódemkę, ciekawe jak będzie zachowywać się woltomierz.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: maszynista27 w 05 Marca 2015, 15:00:38
Niestety u mnie na drawinowie nie da się jeździć. Dziś chciałem pojechać na drawinowo_et22-1 (ET22 zmieniona na ET42). Wszystko się ładuje ładnie, pięknie, aż tu nagle komunikat (zał. 1). Wcisnąłem spację, aby potwierdzić, ale komunikat dalej się pojawiał. Powciskałem tę spację z 35 razy (skoro wyskoczył błąd chciałem sprawdzić co będzie dalej), a potem krzyżykiem. Komunikat wreszcie zniknął. Na konsolce ładowanie ruszyło. Znalazłem się w kabinie ET42. Niestety później nic się nie działo. W załączniku plik log oraz errors. Komunikat pojawia się również na drawinowo_ep07.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Marca 2015, 16:23:00
Missed include: drawinowo/sc3_events.incOd 29.5.14 plik ten nazywa się sc3_events.ctr. Nie jest to PC15.02 w takim razie.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Marca 2015, 16:39:04
Nie potwierdzam błędu. Drawinowo_EU07 odpalone, log, errors i screen w załączniku.

  Dodano: 05 Marca 2015, 16:55:38
Dla pewności Drawinowo z bykiem, bez problemów odpalone. W załącznikach pliki.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 06 Marca 2015, 20:13:32
OK, przejechałem Drawinowo jeszcze 2 razy EP05. Trasę nocną, bo lubię. Pierwszy raz - bez większych problemów. Drugi raz - niestety nie dojechałem, bo skończył się prąd w sieci! Dodatkowo wywaliłem fragment od eksperymentalnego zasilania ze scenerii, i nie pomogło. To ogólnie źle działa, bo rozumiem, że mi napięcie spadnie jak jest duży ruch na pobliskich torach, ale nie. No i jeszcze żebym mógł to kontrolować, np przykręcić trochę nastawnik, żeby jakoś przejechać, ale niestety nie. W pewnym momencie (około 60 kilometra) sieć robi się miękka - tzn jakiekolwiek uruchomienie silnika powoduje duży spadek napięcia, na obwód równoległy nie da się nawet wejść. Jeszcze parę kilometrów, i nawet na szeregowym WS wywala. Po zwolnieniu do 20km/h i pozostaniu nadal bez prądu dałem sobie spokój. Coś jest z tym zasilaniem w Drawinowie nie tak.

Nie wiem też czemu te problemy występują tak losowo - jeden przejazd - tylko raz wywalił WS, drugi przejazd - kompletny brak zasilania za Grabówkiem. Jutro wieczorem dołączę logi. Raczej nie jest to problem z piątką, że na przykład za dużo prądu żre? Dziewiątka wg danych technicznych ma większą moc, więc tym bardziej powinno zabraknąć prądu dla niej.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Ra w 06 Marca 2015, 20:56:45
Sekcjonowanie sieci można sobie obejrzeć w Rainsted na podglądzie terenu. Na zakładce Druty można wybrać poszczególne sekcje i zasilacze. Sekcje nie powinny być dłuższe niż kilka(naście) kilometrów. Na końcach sekcji powinny być wpięte zasilacze i tylko tam. Obecnie nie są obsługiwane kabiny sekcyjne — zachowują się jak podstacje (czyli są to dodatkowe punkty zasilania zamiast jedynie połączenia równoległego sąsiednich sekcji). Alternatywny podgląd zasilania sieci jest w Debugmode — kolory przęseł informują o sposobie zasilania. Jeśli sieć pada, to albo sekcja jest zbyt długa lub nie ma zasilania dwustronnego, albo zbyt wiele pojazdów usiłuje wykarmić się z niepodrasowanej podstacji.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Marca 2015, 21:17:58
Ja bym to potraktował jako ficzer a nie bug i zostawił póki co. :P Prowizorycznie możesz zwiększyć moc podstacji pwr2, bo to zdaje się ona wywala. Logi nic nie dadzą, bo nie zapisują żadnych informacji o obciążeniu sieci.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 06 Marca 2015, 21:43:03
Takie rzeczy zdarzają się na szlaku w realnym świecie, stałem kiedyś przed Toruniem. Uczcie się jeździć na 20 stopniu zasilania.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 08 Marca 2015, 19:55:45
@Stele, powiedz tylko jak mam zwiększyć moc pwr02, bo nie wiem gdzie jest dokumentacja od tego.

BTW, pojechałem EP07 na tej trasie, też mi WS wywalał. I to bez fragmentu z eksperymentalnym zasilaniem.

Co daje patrzenie na woltomierz? Mam tak - jak jest ok, to jest powyżej 3kV. Czasem przy rozruchu spada do 2,5kV, ale jeszcze WS trzyma. Potem napięcie rośnie sobie do 3kV, i nagle ciach - nie ma. To nie wygląda tak, jakby się zasilanie przeciążyło, tylko jakby coś je nagle zwarło. Gdyby szło w jakiś sposób reagować na spadki tego napięcia - to byłby fajny ficzer. Próbowałem zmniejszać obciążenie jak napięcie spadało, ale to nie dawało kompletnie nic. Z resztą, na niektórych odcinkach napięcia brak nawet jak wyłączę WS. Cały czas mówię o opcji BEZ eksperymentalnego zasilania.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 08 Marca 2015, 20:59:31
Zwiększenie wydajności:
HTD, jeśli wywaliłeś eksperymentalne zasilanie z Drawinowa, to przywróć je. Później znajdź linijkę:
node -1 0 pwr02 tractionpowersource 0 0 0 3600 0 0.01 4500 1.0 3 60.0 norecuperation end //zasilacz
 za zielonymi cyframi dopisz dwa zera. Linijka powinna wyglądać tak:
node -1 0 pwr02 tractionpowersource 0 0 0 3600 0 0.01 450000 1.0 3 60.0 norecuperation end //zasilacz
Mowy nie ma, aby wywalił WS.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 08 Marca 2015, 21:19:11
Co ten parametr oznacza i w czym jest wyrażony?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 08 Marca 2015, 21:20:59
No wiesz, jak to co? Wydajność zasilania w kilowatach.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Marca 2015, 23:56:53
Nie, jest to prąd zadziałania wyłącznika w amperach. Moc podstacji u nas od niego zależy, ale nie wiem czy nie ma tam jakichś bardziej skomplikowanych zależności.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 09 Marca 2015, 00:10:23
W każdym razie jak faktycznie dopisałem zero we wskazanym miejscu (pwr02) to teraz działa. Oprócz tego zauważyłem, że miałem mniej czekania na semaforach. Za poprzednią jazdą musiałem czekać na jakiś towarowy w okolicach Grabówka. Nie wiem czy to zdarzenie losowe, czy towarowemu też WS wywaliło i zablokował tor ;) W nocnym scenariuszu i tak nie da się wyrobić zgodnie z rozkładem, bo za długo się na wjazd do Włodawic Zachodnich czeka. Wyrabiam się na 0:20, pomimo tego, że w samych Włodawicach jestem zgodnie z rozkładem o 0:08.

BTW, o co chodzi z tymi lampami? U mnie Drawinowo jest oświetlone normalnie, perony widać, szlak widać. Nowe słupki kilometrowe wyglądają lepiej od starych, jakieś takie większe i wyraźniejsze. Swoją drogą niezły klimat jest, jak się weźmie historyczną EP09-23 - pierwszy raz tym lokiem jechałem, petarda normalnie ;) Nowsza dziewiątka wygląda (i brzmi) blado przy tej.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Marca 2015, 00:59:17
I jak ze sztywnością napięcia jest? 10x to raczej przesada.
Ale co z lampami? Jochand dodał kilkadziesiąt ostatnio. Modele póki co są stare. Plik jest już na repo. Nie działał przez literówkę w jednym endmodel. Drugi wers bodajże.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: HTD w 09 Marca 2015, 22:46:45
Przejechałem właśnie Drawinowo w obie strony. WS trzyma przez całą drogę, miejscami napięcie troszkę przysiada, ale ledwo ledwo. Trzeba będzie tylko troszkę rozkład nocny zmodyfikować, i dać przełączenie na drugi rozkład w drodze powrotnej. Przydałby się też jakiś sygnał odjazdu, ale to mogę nagrać, nawet z gwizdkiem ;) Ogólnie mam wrażenie, że ten rozkład powstał, jak albo Drawinowo było troszkę łatwiejsze do przejechania (mniej w WOS-ie, więcej S2), albo lokomotywy trochę mocniejsze, albo składy trochę lżejsze. Teraz cisnę ile fabryka dała, a nie daję rady się zmieścić. I to EP09, piątką chyba jest troszkę trudniej, bo troszkę mniejszą moc ma chyba.

  Dodano: 09 Marca 2015, 23:35:22
Pojechałem jeszcze raz, żeby przetestować lampy, ale we Włodawicach o 00:08 zderzyłem się z towarowym, który wjechał na mój tor nagle.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 10 Marca 2015, 12:05:03
I jak ze sztywnością napięcia jest? 10x to raczej przesada.
Chyba nie jest to przesada, uzyskałem takie wyniki: Jadąc EP09 przed poprawką, już za tunelem zaczynały się znane nam kłopoty. Po poprawce cisnąłem po 750A ze spadkami napięcia do 2600/2700V. Przeciętnie przy prędkości około 160km/h jazda na pozycjach 31/5 napięcie w sieci około 3000V. Jazda w debugmode, odczyty z napisów, nie z amperomierza i woltomierza kabiny. Jechałem agresywnie, cały czas pod kreskę.
Nie, jest to prąd zadziałania wyłącznika w amperach. Moc podstacji u nas od niego zależy, ale nie wiem czy nie ma tam jakichś bardziej skomplikowanych zależności.
Toteż napisałem, że parametr określa wydajność zasilacza, nie jego moc.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 11 Marca 2015, 22:49:57
A ja mam pytanie co do mieszczenia się w rozkładzie. Wg DTRki nie powinienem przekraczać 400A (EP07), żeby nie zerwać składu, ale mam wrażenie, że przy takim ruszaniu to nie mam szans się w rozkładach zmieścić. Jak to w końcu jest z tymi rozkładami? Są wyżyłowane na maksa czy uwzględniają te zalecenia techniczne?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Benek w 11 Marca 2015, 23:04:58
Niestety są robione "na oko".
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: chyzy17 w 04 Kwietnia 2015, 12:00:19
Sam nie wiedziałem w którym temacie napisać, ale niech będzie tu z racji, że obecnie korzystam z tej paczki. W sumie problem jest na każdej. Otóż na screenie widać, że słupy w bliskiej odległości mają teksturę, a te w dalszej tylko model bez tekstury, który pojawia się gdy bliżej podjadę. A drugi problem, to wskaźniki, te z z białym tłem jakoś tak migoczą i tracą ostrość, że z nieco dalszej odległości nie wiadomo co to za wskaźnik. Przesiadłem się ostatnio z amd na geforce i nie wiem czy można to jakoś w ustawieniach karty wymusić, czy to błąd, czy tak każdy ma?
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 04 Kwietnia 2015, 12:36:54
W Rainsted w zakładce Ustawienia spróbuj się pobawić suwakiem Multisampling. Zaznaczyłem go czerwonym kółkiem na screenie. To powinno pomóc.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: chyzy17 w 04 Kwietnia 2015, 12:48:13
Mam go na maksa :P jak bym nie ustawił to to samo jest.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 04 Kwietnia 2015, 13:21:50
Spróbuj zmniejszyć do 1x lub do 0. Komuś to kiedyś pomogło.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Kwietnia 2015, 13:30:14
Słupy to lod, czyli uproszczenie modelu w dużej odległości. Powinno być skalowane wraz z rozdzielczością, ale ze słupami średnio to wyszło. Możesz to zmienić w t3d/incu słupa, ale trochę ich jest...
Wskaźniki nie powinny mrugać, bo i nie ma co. Problem jest ze słupkami hektometrowymi, przez płaszczyznę z cyferką w bliskiej odległości od słupka. Bez zmiany modelu słupka albo nowego silnika graficznego nie obejdziesz.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 04 Kwietnia 2015, 13:34:37
Z tymi wskaźnikami to jest ta sama sytuacja, co ludzie pisali w Rotfl, że kibelek im się wyświetla z buźką. Wiem, bo miałem to samo na laptopie. Jak ktoś sobie zmniejszył ten multisampling, to pomogło. U mnie też rozwiązało to problem.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: chyzy17 w 04 Kwietnia 2015, 14:31:37
Wyłączenie multisamplingu nic nie dało. Poza tym wtedy słabo wyglądają nieostre krawędzie znowu. Migoczą też inne tekstury. A wskaźnik wygląda tak.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Kwietnia 2015, 15:02:55
Czyli słupek przenika?
Wychodzi na to, że masz kartę graficzną nielubiącą się z silnikiem symka. Migotanie bliskich płaszczyzn występuje u wszystkich, tylko u ciebie zakres jest przynajmniej 20x większy. Poeksperymentuj może ze sterownikami. A nuż starsze/nowsze lepiej sobie poradzą. Zobacz też czy po zmianie metody renderowania z DL na VBO, czy odwrotnie (loga nie dałeś) coś się nie poprawi.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 04 Kwietnia 2015, 15:12:03
Jeżeli masz panel sterowania do karty graficznej, to ewentualnie można się pobawić ustawieniami multisampling/antialiasing, albo to co proponuje Stele, czyli poeksperymentować ze sterownikami.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: chyzy17 w 04 Kwietnia 2015, 15:40:21
Czyli słupek przenika?
Z dalszej odległości tak, normalnie to wygląda dopiero jak już jestem pod samym wskaźnikiem. Coś musi być nie tak, i być może to sterowniki, akurat mam najnowsze. Wszystko wkoło migocze jednym słowem. Z amd miałem problemy i czytałem, że Maszyna lepiej radzi sobie z kartami nvidii.

Zobacz też czy po zmianie metody renderowania z DL na VBO, czy odwrotnie (loga nie dałeś) coś się nie poprawi.
Jak to zrobić?

@Maciej
Bawiłem się tam, ale jedyne co się poprawiło, to wygładzone krawędzie.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Kwietnia 2015, 16:10:24
W starterze masz w ustawieniach pole "wyświetlanie VBO". Po zaptaszkowaniu masz VBO, bez DL.
Od zawsze używam sprzętu AMD i oprócz braku napisów na ekranie ładowania, żadnych błędów w symku nie mam.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: chyzy17 w 04 Kwietnia 2015, 17:30:55
Zmiana nic nie dała. Z tym wyświetlaniem napisów, to raz są, a raz nie, zależy jak się pobawię ustawieniami od grafiki. A skoro już, to może ktoś by doradził co tu konkretnie poustawiać, sam kombinowałem, ale średnio, mało mi to mówi. Jedyne co wiem to filtrowanie anizotropowe i synchronizacja pionowa :P
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Kwietnia 2015, 17:35:41
Po pierwsze to rób wyjątek dla eu07.exe a nie rainsteda. Po drugie mało co ugrasz, bo mamy przecież silnik sprzed 13 lat, który oprócz filtrowania tekstur i antyaliasingu nie ma nic. Wymuszanie wątków też nic nie da, bo maszyna ciśnie na jednym.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: chyzy17 w 04 Kwietnia 2015, 17:39:11
Zdaję  sobie z tego sprawę, no ale to migotanie jak sam pisałeś jest u mnie jakoś bardziej rzucające się w oczy niż u innych. I to mnie trochę irytuje, to migotanie :P
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: kubus223 w 09 Kwietnia 2015, 18:33:14
Sorry
A więc tak jak pisałem służba id 53 night1 problem z ładowaniem scenerii przed aktualizacją było wszystko ok.wygląda że część scenerii podczas ładowania "not exist"
możecie sprawdzić u siebie problem występuje na obydwóch maszynach ep07 i tej intercity :)
Pozdrawiam z Wysp
Poprawić nie znaczyło usunąć mój wpis. Regulamin zakazy punkt 26. Na to przyzwolenia nie dałem. Ostrzeżenie 15 %.
Tytuł: Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Kwietnia 2015, 17:31:06
Tam jest EU07 IC i byczek. Odpala się bez problemu na 15.04, a scenery do paczki dds jest sprzed kilku dni, ale modyfikacje względem 15.02 ograniczają się do max poprawy kilku wpisów tekstur.