Autor Wątek:  Lokomotywa SU46.  (Przeczytany 44338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywa SU46.
« Odpowiedź #60 dnia: 22 Lutego 2012, 21:06:08 »
Oj nie jestem pewien czy to jest dobrze. Sprawdź kolego (ja w tej chwili nie mam możliwości) ale wydaję mi się, że elektrozawór w regulatorze, który zbija wzbudzanie pracuje z pominięciem dysz które regulują czas przejścia serwomotoru.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Lokomotywa SU46.
« Odpowiedź #61 dnia: 08 Kwietnia 2012, 18:05:35 »
Jakie są największe napędy pomocnicze (i włączające/wyłączające się w czasie pracy) napędy w SU46? Być może będzie możliwość uwzględnienia spadku mocy lokomotywy na skutek prac tych urządzeń.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywa SU46.
« Odpowiedź #62 dnia: 08 Kwietnia 2012, 19:11:55 »
1. Grzanie składu.
2. wentylatory silników trakcyjnych 2x11kW
3. Sprężarka 21Kw
4. pompa paliwa 0,5kW
5. Pompa oleju 3,7kW
6. Hydrostatyczny napęd wentylatorów są dwie pompy każda może maksymalnie pobierać po 84kW+ małą pompka dobijająca 0,6kW

Prądnica pomocnicza ma 65kWmocy wiec pomocnicze napędy elektryczne więcej niż to z silnika ci nie wezmą.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2012, 19:16:55 wysłana przez MichałŁ »

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywa SU46.
« Odpowiedź #63 dnia: 10 Kwietnia 2012, 13:11:56 »
Ale do spadku mocy przyczyni się przecież tylko prądnica grzewcza. Wszystkie te poniższe urządzenia, jak wentylatory, czy sprężarka pobierają prąd z prądnicy pomocniczej, a ta bardzo nieznacznie, o ile w ogóle obciąża silnik spalinowy. Kiedy do pracy włączy się dość spora prądnica grzewcza, spadek mocy jest zawsze odczuwalny.
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Lokomotywa SU46.
« Odpowiedź #64 dnia: 10 Kwietnia 2012, 13:56:08 »
o ile w ogóle obciąża silnik spalinowy.
Jak by nie obciążała to byłby cud ;) Wszystko co jest podpięte pod silnik mechaniczne -na sztywno, bez możliwości fizycznego rozłączenia go obciąża. Nawet prądnica pomocnicza gdy sama nie jest obciążona generuje straty bo coś musi pracować żeby ją utrzymywać w ruchu. Oczywiście są to malutkie straty ale wszystko w sumie składa się na większe straty. Natomiast gdy się ją obciąży to się przekłada na moc jaką odbieramy silnikowi spalinowemu. Nie ma nic za darmo. Lekkie pociągi to pikuś. Gorzej jak każdy KM wyciągnięty z silnika jest na wagę złota.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Lokomotywa SU46.
« Odpowiedź #65 dnia: 27 Stycznia 2015, 22:16:07 »
Luźne przemyślenia:

Większość lokomotyw SU46, które ulegały pożarom, paliły się od strony kabiny A, czyli chłodnic. Przecież szafy WN, NN, i prądnice są od strony kabiny B. Przy A jest tylko sprężarka i wentylator silników 1, 2 i 3. Dalej są chłodnice wypełnione cieczą i zasilane hydrostatycznie. Wada konstrukcyjna silników trakcyjnych, sprężarki czy wentylatora? W przypadku 46-045 zaczęło się podobno w okolicy miecha doprowadzającego powietrze do silnika nr. 3.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywa SU46.
« Odpowiedź #66 dnia: 28 Stycznia 2015, 17:55:12 »
Może podgrzewacz, ale taka sama sprężarka podgrzewacz i wentylator silników trakcyjnych jest np w SM31 też w jednym przedziale. Może ktoś maszyn elektrycznych zbyt dokładnie nie przeglądał i czyścił. Tak to można sobie gdybać. Najlepiej dowiedzieć się od tych co te maszyny serwisują oni na pewno wiedzą o co chodzi.
Wiadomość raportowana. Też nie raz wybrałbym się na morze, ale kto wie może kiedyś jeszcze się uda to zrealizować.. Proszę poprawić.
Sawi
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2015, 20:40:08 wysłana przez MichałŁ »