Autor Wątek:  Pytania o zawód maszynisty  (Przeczytany 178132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2862
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #210 dnia: 03 Września 2016, 19:07:35 »
W przedziale maszynowym przy/na ramie pneumatycznej od strony kabiny B, w dolnej części. Bardziej precyzyjnie nie potrafię :(
« Ostatnia zmiana: 03 Września 2016, 19:09:55 wysłana przez ST44-003 »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #211 dnia: 03 Września 2016, 19:16:25 »
W przedziale maszynowym przy/na ramie pneumatycznej od strony kabiny B, w dolnej części. Bardziej precyzyjnie nie potrafię :(
Tylko na siódemkach i ET41, na bykach już tam "piętnastki" nie znajdziesz :)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #212 dnia: 03 Września 2016, 19:54:54 »
Raczej wątpie aby nauczyć się hamowania w symulatorze. Jadąc ET41 luzem i hamując tak, jakbyś hamował ET22 to zatrzymasz się przed semaforem...ale następnej stacji. Co do ramy pneumatycznej to mamy słabe odwzorowanie u siebie. Lepiej to przedstawia konkurencja (TRS albo MSTS?). Ogólnie  jak mówię, kabina i umiejscowienie rzeczy w kabinie a może doczekamy odwzorowania przedziału maszynowego.
Izabela Łęcka była...

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2862
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #213 dnia: 03 Września 2016, 22:15:04 »
No, nie ukrywajmy ale uruchamianie lokomotyw mamy naprawdę bardzo uproszczone. Szczególnie patrząc na EP09 czy choćby ET40.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 276
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #214 dnia: 04 Września 2016, 09:59:01 »
Raczej wątpie aby nauczyć się hamowania w symulatorze. Jadąc ET41 luzem i hamując tak, jakbyś hamował ET22 to zatrzymasz się przed semaforem...ale następnej stacji.
Jeśli jadę siódemką i hamuję ze składem 6 wagonów to podobna odległość hamowania będzie jak będę jechać dziewiątką na symulatorze, a w realu jak by było?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #215 dnia: 04 Września 2016, 10:59:05 »
Zacznijmy od tego, że każdy pociąg inaczej hamuje. Od tego jest HK aby stwierdzić czy hamuje jak żyletka czy nie. Inaczej jest przy pociągach pasażerskich i towarowych. W MaSzynie jak zdefektujesz to dajesz F10+Y i wychodzisz zaś w realnym świecie zapalają się wszystkie lampki w głowie i zaczyna się nowa przygoda Sherlocka Holmsa pod tytułem: Od nitki do kłębka.
Izabela Łęcka była...

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 245
  • moja stacja
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 99
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #216 dnia: 04 Września 2016, 11:02:11 »
Większa ilość wagonów zdecydowanie ułatwia Tobie hamowanie w realu i dodatkowo pozwala na płynną jazdę w szczególności utrzymaniu stałej prędkości. W ogóle nie rozumiem jak symulator nie możne nauczyć jazdy, myślę, że jesteś w poważnym błędzie.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2016, 11:10:55 wysłana przez RUDEK »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #217 dnia: 04 Września 2016, 17:33:24 »
Ależ o czym my rozmawiamy? Chcecie porównywać jazdę w symulatorze do jazdy w realnym świecie? No chyba nie...
Izabela Łęcka była...

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2862
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #218 dnia: 04 Września 2016, 18:15:04 »
Niestety, ale symulator "upiększa" i "idealizuje" pewne rzeczy. Jako przykład pierwszy z brzegu to poślizg w lokomotywie. Inaczej lokomotywa w naszym symulatorze wychodzi z poślizgu a inaczej w rzeczywistości.
Druga sprawa to szczelność taboru. Trzecia, to że każdy wagon hamuje tak samo a w rzeczywistości co klocek to inaczej.
Symulator raczej ułatwia poznanie z czym się gryzie prawdziwa jazda, ale dalej jest to VR. ;)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #219 dnia: 04 Września 2016, 19:45:09 »
Proponuję moderatorom o przeniesienie do osobnego wątku naszej rozmowy na temat porównania kolei w MaSzynie a świecie realnym.
Izabela Łęcka była...

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1408
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 296
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #220 dnia: 04 Września 2016, 19:45:20 »
@Woku, tak. Po to są symulatory, by starać się odzwierciedlać sytuacje realne w sztucznych warunkach. Symulator MaSzyna w pewnym stopniu pomaga zorientować się w sytuacjach które są w codziennym życiu. To oczywiste, że nie ma symulacji pełnej (zazwyczaj jest to z resztą niepotrzebne) ale pozwala się zapoznać z wieloma aspektami. Ponadto w kilku miejscach (czasem oficjalnie a czasami bez rozgłosu) na MaSzynie szkoli się pracowników. Szkolący doskonale wiedzą o brakach symulatora, ale to, co oferuje, jest wystarczające do takiego szkolenia.
Cytuj
Symulator raczej ułatwia poznanie z czym się gryzie prawdziwa jazda
I o to właśnie chodzi.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2016, 19:46:49 wysłana przez szczawik »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #221 dnia: 04 Września 2016, 22:25:36 »
Ja się skupiłem raczej na sprawie związanej z usterkami, ciężkie warunki atmosferyczne. Nie twierdzę, że symulator nie oddaje realnych sytuacji bo można wyćwiczyć choćby reakcję na wygaśnięcie semafora, wjazd auta na przejazd czy też jazda dwóch pociągów na jednym torze. Ale chcąc nie chcąc nie nauczysz się z symulatora podstaw takich jak rozruch czy hamowanie. Lokomotywa lokomotywie nie równa.
Izabela Łęcka była...

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 245
  • moja stacja
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 99
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #222 dnia: 05 Września 2016, 11:08:08 »
A nie uważacie, że dla początkującego maszynisty wyrobienie nawyków obsługi pulpitu czy zapanowanie nad lokomotywom to nie jest dużo? Uważam, że każdy maszynista początkujący powinien zacząć od takiej formy nauki.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2016, 12:18:29 wysłana przez RUDEK »

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #223 dnia: 05 Września 2016, 11:39:57 »
A nie uważacie,że dla początkującego maszynisty wyrobienie nawyków obsługi pulpitu czy zapanowanie nad lokomotywom to nie jest dużo? Uważam,że każdy maszynista początkujący powinien zacząć od takiej formy nauki.
Jakich nawyków?? Wciskania klawiszy?? Potem siadając za nastawnik będzie miał nawyki z gry. A tam już nie ma opcji załaduj od nowa scenerię. Symek jest dobry tylko by zobaczyć jak co działa, liźnięcie sygnalizacji itp, ale nie do nabierania nawyków. W symku wyrobisz sobie miejsce z którego rozpoczynasz hamowanie i wiesz że wyrobisz się przed ograniczeniem itp. Realnie każda lokomotywa, każdy skład, każdy wagon, nawet jazda druga kabiną, nawet z tymi samymi wagonami co chwilę wcześniej ma już przełożenie na hamowanie. Symka można traktować puki co jako zabawę. Odskocznię od stresu. Ale nie do wyrabiania nawyków. Lokomotywa nie ma kombinacji klawiszy do podniesienia pantografów itp. Nieraz na różnych siódemkach umiejscowienie przełączników patyków jest w innych miejscach (choć coraz mniej tego, ale bywa). To samo sprężarki, przetwornice. O nabieraniu nawyków w symku można by było mówić siedząc przed realnym pulpitem którym obsługiwało by się grę.

Moja rada. Jak ktoś przejdzie przez rekrutację, rozmowy, badania, itp i dostanie się na kurs maszynisty to powinien symka sobie odpuścić, albo ograniczyć by właśnie nie przenosić głupich nawyków. Do czasu aż zacznie sam jeździć na własne konto i wyrobi sobie swój własny styl jazdy, na tyle że będzie bezpiecznie prowadził. Znam osobiście przypadek gdzie gość w symku był świetny. Spędzał sporo czasu na grę. Jednak w realu okazało się inaczej i już musiał się pożegnać z pracą maszynisty.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2016, 11:40:58 wysłana przez Tomcio »
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 245
  • moja stacja
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 99
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #224 dnia: 05 Września 2016, 12:34:58 »
Myślę, że jesteś w poważnym błędzie, pisząc wiadomość powyżej miałem na myśli swoją osobę życia wziętą, więc jestem świadomy co napisałem a wiedzę na ten temat wierz mi, że posiadam. Jeśli uważasz, iż  w jakimś stopniu symulator nie jest wstanie Cię nauczyć to możne trzeba napisać, że to nie symulator tylko gra. Oczywiście miałem na myśli przynajmniej naukę przy pełnowartościowym pulpie.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2016, 13:13:18 wysłana przez RUDEK »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #225 dnia: 05 Września 2016, 15:48:22 »
Tylko, że jest problem tego typu, że policzysz osoby z pulpitami na palcach jednej ręki. A jak kolega pisał, że kabina kabinie nie jest równa. Przykład są lokomotywy ET22, które mają osobny przełącznik od wentylatorów oporów rozruchowych, a są takie, które mają to wbudowane. Jedziesz bez wentylatorów i palisz silniki i co wtedy? Powiesz, że "przecież w symulatorze tego nie było"?
Izabela Łęcka była...

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 245
  • moja stacja
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 99
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #226 dnia: 05 Września 2016, 16:19:59 »
Ja Cię doskonale rozumiem, ale po to ma się głowę żeby myśleć jak przykładowo nawigacja pokaże jedź prosto ,a drogi nie będzie to pojedziesz? Nie ma się co czepiać szczegółów bo wiadomo, że są różnice nawet na tych samych modelach lokomotywy. 
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2016, 17:25:35 wysłana przez RUDEK »

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #227 dnia: 05 Września 2016, 16:35:30 »
Na symku można się nauczyć odrobiny "teorii". Gdyby się tej teorii uczyć czysto teoretycznie, to byłoby tak nudne i męczące, że szkoda gadać. A tak można złapać TROCHĘ teorii bawiąc się. A detale praktyczne? Od tego jest praktyka. Nie da się teoretycznie nauczyć jeździć nie tylko pociągiem, ale nawet samochodem osobowym. Auta z resztą też różnią się od siebie wieloma detalami, z czego część ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy.

Zanim pierwszy raz usiadłem za kółkiem samochodu grałem dużo w "samochodówki" - przy czym moją preferencją były te bardziej realistyczne. Efekt? Z pierwszych poślizgów w życiu wyprowadziłem auto dokładnie jak w grze. Miałem odruch z gry, co z tego, że w grze robiłem to klawiaturą, a w samochodzie kierownicą. Zasada wyprowadzania z poślizgu jest ta sama. Wiele osób jeżdżących samochodami przez lata nie ma tych odruchów - co widać po ilości dzwonów zimą. Jednej pani kierowcy musiałem podpowiedzieć jak lepiej kontrolować auto na oblodzonej drodze bo inaczej byśmy się chyba rozbili.

W symku poznasz ogólne zasady, one raczej nie zaszkodzą, nie utrudnią, a raczej ułatwią naukę prawdziwej jazdy. Przecież to oczywiste, że detale będą inne. Zdaję sobie doskonale sprawę, że pomimo setek godzin wyjeżdżonych w MaSzynie prawdziwego kibla nawet nie potrafiłbym uruchomić. Ale po tych godzinach wyjeżdżonych w MaSzynie, jakby mi ktoś pokazał co i jak RAZ, jakbym przejechał z instruktorem JEDNĄ trasę - to myślę, że drugą mógłbym przejechać już samodzielnie (choć dla bezpieczeństwa lepiej pod kontrolą).

Nawet najlepszy pulpit ma bardziej wartość rozrywkową niż dydaktyczną. Bo nauczysz się dobrze obsługiwać ten konkretny model pulpitu, ale każdy inny i tak trzeba się uczyć obsługiwać od nowa. Chciałbym mieć taki pulpit (oczywiście dla zabawy) - ale cóż, to nie są tanie rzeczy. Od razu wiadomo, że mając pulpit się lepiej nie nauczę, tylko zabawa będzie lepsza.

Co do sterowania analogowego - np kranem hamulca - myślę, że w praktyce jest łatwiej niż w symku. Prawdziwy kran daje większą precyzję i swobodę sterowania hamulcem niż klawisze. W praktyce czujesz całym ciałem ujemne przyśpieszenie przy hamowaniu. No z resztą identycznie jest w samochodzie. Nawet porządna kierownica z force-feedbackiem nie daje takiej precyzji i swobody sterowania niż autentyczny "kierownik" w aucie. Przynajmniej jeśli chodzi o wolną jazdę. Przy szybkiej, sportowej jeździe sterowanie gry upraszcza drastycznie zadanie graczowi. Gdyby było inaczej każdy (dobry gracz) mógłby zostać kierowcą rajdowym. Chociaż - dobra rajdówka potrafi pokazać graczowi, że to nie jest aż takie proste ;) Mimo porządnej kierownicy i pedałów nie byłem w stanie nauczyć się np ślizgu helsińskiego, w każdym razie nie na tyle, żeby potrafić to ćwiczenie powtarzać z sukcesem raz za razem. Bez kierownicy i pedałów w ogóle nie da się wykonać tego manewru, albo byłoby to tak koszmarnie trudne, że nawet zawodowy rajdowiec miałby z tym problem. Inny manewr wyjątkowo trudny do wykonania prawdziwym autem to zwrot o 180 na poślizgu z jazdy do tyłu. W niektórych grach dziecinnie prosty do zrobienia. Z drugiej strony - jazda między pachołkami po placu - prawdziwym autem banalnie prosta, w większości gier diabelnie trudna bo nie czuć auta i gorsza widoczność.

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 245
  • moja stacja
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 99
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #228 dnia: 05 Września 2016, 16:46:22 »
Dokładnie zgadzam się z Tobą.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #229 dnia: 05 Września 2016, 17:15:22 »
Idąc tokiem rozumowania Woka, to ludzie przed kursem prawa jazdy powinni całkowicie odstawić gry/symulatory jazdy samochodem, bo będą jeździć lekkomyślnie...

U normalnego człowieka, bez zaburzeń umysłowych pomiędzy rzeczywistością wirtualną a tą którą obsługuje się inaczej niż siedząc na fotelu przed monitorem i klawiaturą, istnieje separacja pomiędzy "trybami działania" jego mózgu.

Offline Szymono

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #230 dnia: 05 Września 2016, 17:31:55 »
Podobno dzisiaj już były pierwsze telefony na rozmowę w sprawie licencji maszynisty.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 276
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #231 dnia: 05 Września 2016, 17:33:34 »
Raczej wątpie aby nauczyć się hamowania w symulatorze. Jadąc ET41 luzem i hamując tak, jakbyś hamował ET22 to zatrzymasz się przed semaforem...ale następnej stacji.
Jeśli jadę siódemką i hamuję ze składem 6 wagonów to podobna odległość hamowania będzie jak będę jechać dziewiątką na symulatorze, a w realu jak by było?
Źle się wyraziłem chodziło mi bardziej oto czy na Maszynie da się wyrobić umiejętność hamowania składem i luzowania w odpowiednim momencie?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #232 dnia: 05 Września 2016, 17:33:46 »
Tylko, że z symulatorem jazdy samochodem jest prościej bo w każdym markecie kupisz kontroler i faktycznie zabawa ta coś Cię nauczy tak jak pisze HDT, ale pulpitu do MaSzyny nie dostaniesz od ręki. Nawyków się nauczysz mając pulpit, ale mając tylko klawiaturę to raczej będzie ciężkio.
Izabela Łęcka była...

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 245
  • moja stacja
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 99
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #233 dnia: 05 Września 2016, 17:42:48 »
Tylko obsługi kranu, nawet w realu to sztuka, a jak wiadomo każdy skład jest inny i różne typy hamulców może mieć, więc tylko praktyka i jeszcze raz praktyka.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2016, 17:44:46 wysłana przez RUDEK »

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #234 dnia: 05 Września 2016, 19:44:50 »
Ale chyba pomaga że widzisz i czujesz jak reaguje skład w realu? W symku brak informacji zwrotnych.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę: wydaje mi się, że nie musisz wiedzieć szczegółowo jak działa kran hamulca, patrzysz raczej na zegary a nie na kran. Trzeba oczywiście wiedzieć czego się spodziewać, tzn jak szybko ciśnienie w PG będzie spadać czy rosnąć - to będzie się różnić dla każdego składu. Ale resztę wyczujesz. Oczywiście da się tego nauczyć użytecznie wyłącznie przez praktykę, ale zasady działania są chyba poprawnie odwzorowane w symku, czy nie?

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #235 dnia: 05 Września 2016, 22:46:11 »
Myślę, że jesteś w poważnym błędzie, pisząc wiadomość powyżej miałem na myśli swoją osobę życia wziętą, więc jestem świadomy co napisałem a wiedzę na ten temat wierz mi, że posiadam. Jeśli uważasz, iż  w jakimś stopniu symulator nie jest wstanie Cię nauczyć to możne trzeba napisać, że to nie symulator tylko gra. Oczywiście miałem na myśli przynajmniej naukę przy pełnowartościowym pulpie.
Zanim nie zacząłem jeździć realnie uważałem to za symulator. Teraz to gra. Symulator to minimum pulpit. Bez tego nie ma mowy o nauce. Przynajmniej jazdy. Nawet symulator na Olszynce wszystkiego nie nauczy tego co normalne prowadzenie pociągu. A jest to najnowocześniejszy symulator służący do szkoleń. Wiele nauczy. Ale raczej nikt by się nie odważył uczyć kogoś jazdy na takim symulatorze, a potem puścić w pociągi.

Ale chyba pomaga że widzisz i czujesz jak reaguje skład w realu? W symku brak informacji zwrotnych.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę: wydaje mi się, że nie musisz wiedzieć szczegółowo jak działa kran hamulca, patrzysz raczej na zegary a nie na kran. Trzeba oczywiście wiedzieć czego się spodziewać, tzn jak szybko ciśnienie w PG będzie spadać czy rosnąć - to będzie się różnić dla każdego składu. Ale resztę wyczujesz. Oczywiście da się tego nauczyć użytecznie wyłącznie przez praktykę, ale zasady działania są chyba poprawnie odwzorowane w symku, czy nie?
Prędkości spadania i rośnięcia ciśnienia w PG to jeszcze mało. Może szybko ciśnienie spadać, a i tak pociąg ledwo będzie hamował. Profil linii, pogoda, nawet pora dnia może mieć wpływ. Do tego szybkość działania hamulca pojedynczych wagonów. Stan techniczny lokomotywy i wagonów. Czasem można wjeżdżać w perony 30km/h i mieć problem by się zatrzymać, gdzie normalnie w tej samej stacji wpada się 80km/h i ładnie się zatrzymasz bez zbiórki w pierwszym wagonie. Tego tu się nie nauczysz. Teorii może trochę tak. Ale nie praktyki czy odruchów.

Symek, a realne prowadzenie to dwie rożne sprawy i na prawdę trzeba to bardzo rozdzielić.

Z tego co mi wiadomo trwają nabory na 5 licencję w IC. A Tym co złożyli dokumenty życzę powodzenia w rozmowach, badaniach, a potem w nauce, egzaminach itp. I do zobaczenia na szlaku. I byście się skupili na nauce realnej. Nie tej w symku. Bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline Dulu

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #236 dnia: 07 Września 2016, 19:16:40 »
Tak odnośnie aktualnej rekrutacji do IC, dostał już ktoś odpowiedź/zaproszenie na rozmowę?

Offline Forfiter

  • Wiadomości: 24
  • Mechanik IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #237 dnia: 07 Września 2016, 20:41:29 »
Dziś dostałem telefon z zaproszeniem na rozmowę. 14.09.2016r. godz 14:00 chwila prawdy. Muszę jeszcze napisać list motywacyjny. Koledzy MaSzyniarze trzymajcie kciuki.
Wolę zorganizowane warstwy chaosu od chaotycznych organizacji człowieka

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #238 dnia: 07 Września 2016, 21:04:58 »
Ciekawe, czy w IC też jest taka gigantyczna luka pokoleniowa <zastanawia się>.
Izabela Łęcka była...

Offline Dulu

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o zawód maszynisty
« Odpowiedź #239 dnia: 08 Września 2016, 14:16:13 »
Ehh ja na razie bez odpowiedzi ze strony IC, cóż najwyżej trzeba będzie zrobić licencje na własną rękę, a potem się zobaczy. Powodzenia na rozmowie!
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2016, 14:17:56 wysłana przez Dulu »