Autor Wątek:  SKP - dyskusja o scenerii  (Przeczytany 70741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Grudnia 2014, 17:36:55 »
Po ściągnięciu scenerii za pomocą Rainsted wszystkie tekstury są na swoim miejscu.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Grudnia 2014, 17:57:32 »
Po ściągnięciu scenerii za pomocą Rainsted wszystkie tekstury są na swoim miejscu.
Dziękuję, zatem skrypt działa poprawnie. Jeżeli ktoś ma braki w teksturach terenu, niech odpali sobie skrypt, który uzupełni braki.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Grudnia 2014, 18:08:38 »
Odnośnie tekstur *.dds Za chwilkę je wstawię, ponieważ kończę konwertować :)
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Grudnia 2014, 18:12:32 »
Link do paczki wrzuć tutaj, a paczkę tutaj: http://eu07.pl/upload/ z przedrostkiem -priv. Ponadto w paczce zachowaj strukturę katalogu(-ów).
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Grudnia 2014, 18:17:10 »
Zrobiłem nawet wersję *.r_i :)

« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2014, 18:49:28 wysłana przez pbzylek »
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline miecznik140

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Grudnia 2014, 18:41:09 »
Moj jedyny problem to tekstura lokomotywy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Grudnia 2014, 18:44:42 »
A gdzie plik errors? Sprawdź czy masz plik tekstury w folderze z SU.

Offline miecznik140

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Grudnia 2014, 19:23:32 »
A gdzie plik errors? Sprawdź czy masz plik tekstury w folderze z SU.

Sorry nie zauważyłem masz racje nie mam tekstury dzięki za pomoc.

Offline spakerni

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Grudnia 2014, 22:03:42 »
Witam.U mnie gdy podpięty jest już zdefektowany skład wchodzę do kabiny i chce przejść do drugiej kabiny[END] gra się zawiesza,kilkakrotne próby zawsze błąd w tym samym miejscu,windows 7 64Bit ,jak to naprawić ,jakieś logi czy błędy mogę podać proszę napisać co jest potrzebne.Acha gdy jadę samą lokomotywą przechodzenie do drugiej kabiny działa prawidłowo.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Grudnia 2014, 22:11:17 »
Jak dla mnie, to źle się podpinasz. Najwyżej 2 razy insert trzeba nacisnąć. Popraw pisownię, koniecznie.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Grudnia 2014, 22:20:06 »
Po części tak. Zauważ, że na początku scenariusza wciskasz 2x END żeby przejść do kabiny B, a przy podłączaniu do składu musisz przejść do kabiny A wciskając 2x HOME.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Grudnia 2014, 22:44:17 »
Skonwertowałem scenerię do formatu dds zachowując strukturę katalogów za pomocą Paint Net. Gdyby były jakieś problemy proszę o uwagi.

http://eu07.pl/userfiles/5659/priv-sceneria_skp_dds.7z
T.N

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #42 dnia: 27 Grudnia 2014, 23:08:08 »
Mam już dosyć.
Zainstalowałem ponownie Maszynę i zainstalowałem Scenerię i co i tak to wygląda ?
Co zrobić ?
Przed chwila jeszcze pojawiała się informacja, że popraw tabor czy coś takiego.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #43 dnia: 27 Grudnia 2014, 23:34:26 »
Bo masz pewnie Maszynę bez dodatków, czyli bez ST43, SU45-079 i możliwe też, że bez kabiny SU45 (v2). O tych dodatkach pisał @SKP w dziale "Publikacje".

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Grudnia 2014, 00:25:13 »
Dzięki za odpowiedź. Wreszcie wszystko ruszyło. Niestety nie mam ST43 mimo, że ją ściągnąłem i rozpakowałem.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2014, 16:14:54 wysłana przez Lokomotywownia »

Offline spakerni

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Grudnia 2014, 00:31:20 »
Już wiem co było trzeba nacisnąć 2xHome a nie END jak ja to robiłem a co do pisowni to co jest w tym moim poście takiego rażącego Krzysiek626

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #46 dnia: 28 Grudnia 2014, 00:34:13 »
Tu są linki do tych modeli: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26421.0.html.
U mnie przy braku modeli pojazdów uruchamiało się ich poprawianie, nie wiem dlaczego nie zawsze tak się dzieje.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #47 dnia: 28 Grudnia 2014, 00:40:17 »
Niestety pod ST43 jest SU45. Czyli jest tam błąd. Udało mi się wreszcie uruchomić pod SU45 ale sceneria jest tak poscinana i tory koncza sie po kilku metrach. Czyli kompletnie sceneria jest niekompletna.

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Grudnia 2014, 00:46:46 »
Mam już dosyć.
Zainstalowałem ponownie Maszynę i zainstalowałem Scenerię i co i tak to wygląda ?
Co zrobić ?
Przed chwila jeszcze pojawiała się informacja, że popraw tabor czy coś takiego.

A Patche sciagniete I wypakowane ?

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Grudnia 2014, 00:56:28 »
W poście dotyczącym skonwertowanej scenerii do dds jednak znalazłem 3 błędy- 1. most_rozi_02- za diabła nie wiem jak to skonwertować, próbowałem różnych metod kompresji DXT1, DXT5 i model staje się biały, w tga działa dobrze. 2. budynek zaraz przy torach w niedalekiej odległości od końca scenariusza-też biały, oraz barierka przy torach przy końcu scenariusza. Nie mam pomysłu co może być przyczyną. Na dodatek nie wiem jak 2 ostatnie obiekty się nazywają.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2014, 00:58:20 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #50 dnia: 28 Grudnia 2014, 01:44:50 »
Bardzo możliwe, że w modelach (plikach t3d) są tzw. jawne rozszerzenia .dds/.tga. Należy je pousuwać i powinno działać.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #51 dnia: 28 Grudnia 2014, 10:33:42 »
Już wiem co było trzeba nacisnąć 2xHome a nie END jak ja to robiłem a co do pisowni to co jest w tym moim poście takiego rażącego Krzysiek626
Czy home, czy end, to zależy w którą stronę przemieszczasz się między kabinami. Chodziło mi o wciskanie insert. A piszesz beznadziejnie, bez kropek, bez przecinków, a jak już są, to spacje stawiasz jak popadnie.

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #52 dnia: 28 Grudnia 2014, 10:37:04 »
Witam.
Sceneria naprawde udana teren wygląda świetnie, chociaż w pewnych miejscach widzialem brak obiektow, ale z tym mniejsza. Minąłem p.o. Grzegorzów (nie zatrzymałem się i juz dostalem gwizdek) w okolicach Borowików, Post. Odst. Jasnowidza (nie wiem dokładnie gdzie) był przystanek osobowy, na którym zapętlił mi się gwizdek sygnalizujacy odjazd.
Po za tymi błędami nie mam tej scenerii nic do zarzucenia.
 

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #53 dnia: 28 Grudnia 2014, 10:52:20 »
Jakich obiektów brakuje Twoim zdaniem? Co do gwizdków - @Stele przypisuje je do wskaźników W4, czyli będzie je słychać dopiero po dojechaniu pod W4. Jest stacja Brachów i jej rzeczywiście trochę nie widać. Co prawda przed stacją jest W16, więc powinno się zacząć hamować, a na stacji są W4, ale stacja jest trochę niewidoczna, to fakt. Stacja w rzeczywistości też jest bardzo zarośnięta, ale jest tam chociaż widoczna "ścianka" peronu. Link do strony ze zdjęciami stacji Brachów: http://dolnoslaskie.atlaskolejowy.pl/?id=baza&poz=486.

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #54 dnia: 28 Grudnia 2014, 11:07:34 »
Jakich obiektów brakuje Twoim zdaniem?

Drzew, budynków, nie wiem co miało tam być w szamyśle autora. Dokladnie w pewnym miejscu (wjazd do Jaworu od strony Fumaranów) widać pustą mapę (samo podłoże i dwie drogi), ale to wersja na pewnym etapie rozwoju jak sam autor mówi, więc mozna przymknąć oko na takie szczegóły.
Poprawiono.
Sawi
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2014, 11:21:31 wysłana przez Sawi »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #55 dnia: 28 Grudnia 2014, 11:16:32 »
Pokaż screena. Tak będzie prościej. To, że wersja jest "na pewnym etapie rozwoju", to nie znaczy że jest tam mnóstwo błędów, ale są pewne niedociągnięcia czy drobne błędy. Na tą chwilę jak opisujesz, to wygląda mi to na błąd typu: "może coś Ci się nie wczytało poprawnie, albo co innego". Bez screena się nie obejdzie.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #56 dnia: 28 Grudnia 2014, 11:37:37 »
Poradziłem sobie z dwoma błędami w konwersji do dds, został tylko jeden. Jednak konwersja do dds jest nieodgadniona. Wszystkie pliki konwertowałem za pomocą DXT1 lub DXT5 a ten most dopiero załapał przy konwersji DXT3. Tak nawiasem czy ktoś wie jak nazywa się obiekt na screenie?

T.N

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #57 dnia: 28 Grudnia 2014, 11:43:41 »
Chodzi o nazwę tekstury czy modelu?

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #58 dnia: 28 Grudnia 2014, 11:53:32 »
Najlepiej obie nazwy,jakoś nie mogę dojść co to za obiekt a po samym widoku tekstury nie poznam, chyba że poszukam jeszcze w plikach za pomocą współrzędnych.
T.N

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #59 dnia: 28 Grudnia 2014, 11:55:06 »
Model: nast_cw1.t3d; tekstura: nast_cw1.dds; plik inc: nast_cw1.inc. Zwróć uwagę, że tekstura jest już w .dds.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2014, 12:03:23 wysłana przez Maciej »