tomdzio napisał(a):
> A jakie rozwiązanie ma zostać zaimplementowane? Liczenie
> "on-line" czy drgania z góry ustalone?
Poprzez rozwiazywanie on-line rownan rozniczkowych oscylatorow
mechanicznych - lok bede traktowac jako pudlo polaczone
sprzegami z wozkami (resory kol pomine, bo co za duzo
to niezdrowo dla stabilnosci numerycznej RR).
W nowej fizyce staram sie zrobic fizyke sprzegu 3D
a nie 1D jak bylo poprzednio (ale czy sie uda, to zalezy
jak to bedzie zaimplementowane, zeby prawidlowo liczyc
odleglosc i kierunek obiektow w/m siebie).
Przy okazji - zna ktos algorytm obliczania glebokosci
i kierunku wnikania w siebie 2 prostoadloscianow roznie
ukierunkowanych w przestrzeni?
Oczywiscie fizyka resorow bedzie liczona tylko dla pojazdu
w ktorym sie jedzie - zeby nie obciazac procesora obliczeniami
ugiecia resora weglarki stojacej 100km dalej na bocznicy :)
Przy okazji poprawilem tez fizyke urzadzen zderzno-cieglowych -
poprzednio mialem tylko tlumiennosc dynamiczna,
brakowalo tam petli histerezy F(x), ktora zwieksza tlumiennosc
(brak tego powodowal czasem niezdrowe oscylacje zrywajace
sprzeg).
[%sig%]