Autor Wątek:  Patch_MaSzyna_10_14  (Przeczytany 164470 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #300 dnia: 27 Grudnia 2014, 10:28:04 »
Pan niech da loga i errors.txt. Chciałbym się przyjrzeć.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #301 dnia: 27 Grudnia 2014, 10:31:09 »
@Dodulec, logi były w innym wątku, temat jest znany.

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #302 dnia: 27 Grudnia 2014, 19:06:50 »
Jest czarna tekstura cienia w PDN 296-8

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #303 dnia: 27 Grudnia 2014, 19:15:35 »
Po wgraniu "megapaczyska" wyskakuje mi komunikat "Playertrain inin failed", dotyczy to każdej scenerii za wyjątkiem TD. Przed wgraniem paczy na czystej PC wszystko było w porządku.

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #304 dnia: 28 Grudnia 2014, 17:04:25 »
A czy SU46 ma headdriver? Inaczej nie byłoby go w Rainsted. Nie ma czasem reardriver czy czegoś tam innego?
Jest czarna tekstura cienia w PDN 296-8
A w jakim kolorze miałaby być?
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2014, 20:07:31 wysłana przez dodulec »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #305 dnia: 28 Grudnia 2014, 18:24:03 »
Dodulec, wagon pewnie ma opacity 0 na cieniu. Co to za model jest?
Mój kanał youtube

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #306 dnia: 28 Grudnia 2014, 19:46:32 »
Co to za model jest?
101C. Jeśli problem jest w 296-8, to ten problem w innych wagonach z katalogu 1xxa_v1. Sprawdź, czy nie ma tego błędu w innych wagonach typu Ad, Ab, Bd, itp.

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #307 dnia: 29 Grudnia 2014, 12:24:57 »
Nie, tylko w tym wagonie, nawet ten problem nie występuje w drugim PDN.
EDIT: Co się stało z syreną w ET40 i czemu nastawnik "odskakuje"?
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2014, 12:39:14 wysłana przez lukasn26 »

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #308 dnia: 29 Grudnia 2014, 13:26:16 »
Daj screna. Nic nie rozumiem, o co biega.
Co się stało z syreną w ET40 [...]?
Chodzi Ci chyba o to: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26175.msg392203.html#msg392203?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4142
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 216
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #309 dnia: 29 Grudnia 2014, 15:07:21 »
Cytuj
EDIT: Co się stało z syreną w ET40 i czemu nastawnik "odskakuje"?

Co do nastawnika to teraz działa bardziej prawidłowo.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #310 dnia: 29 Grudnia 2014, 15:57:47 »
Oto screen:

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #311 dnia: 29 Grudnia 2014, 18:11:56 »
Dziękuję, poprawiłem. Cień był renderowany w fazie nieprzezroczystych.
Mój kanał youtube

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1433
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 430
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #312 dnia: 03 Stycznia 2015, 01:09:37 »
Może to co napiszę dalej, nie będzie bezpośrednio związane z patchem 10.14. Nie chcę bawić się w rewidenta, no ale moja ciekawość zmusiła mnie do zaglądnięcia pod podwozie mojej ulubionej lokomotywy elektrycznej w PKP CARGO czyli ET41. Nie wiem, czy ktoś podczas betatestów zauważył ten błąd (defekt?. O co więc mi chodzi? Zauważyłem, że w wózkach jamnika jest przesunięcie obręczy względem zestawu hamulcowego. Co mam na myśli, pokazuję na zdjęciu w załączniku. Lokomotywa to ET41 z numerem -074. Obrazek jest z wózka prawego licząc od czoła pojazdu z kabiną. Posiadam MaSzynę 08.13 ze wszystkimi patchami które się do tej pory pojawiły oficjalnie. Posiadam komputer z systemem Windows 8.1,pamięć RAM równa 3 GB, procesor Core 2 Duo, kartę graficzną Nvidia Geforce GT320M z 1 GB RAM.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2015, 01:31:51 wysłana przez RoboBatman »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 864
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 284
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #313 dnia: 03 Stycznia 2015, 14:09:06 »
@RoboBatman: rewident pewnie określił by to tak - obsady hamulcowe wraz ze wstawkami żeliwnymi nie są nad okręgami tocznymi zestawów kołowych, przy czym prawa strona jest nad obrzeżem koła...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Michal1983

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #314 dnia: 04 Stycznia 2015, 16:50:43 »
W scenariuszu l053_calkowo-sluzba-tlk1 rozkład jazdy dostępny pod F3 przesuwa się prawidłowo, ale tylko do stacji Chrosciele gdzie zaznacza Paszki Male jako kolejną stację jednak po minięciu tej stacji, a nawet po dojechaniu do Sandomierza, dalej nie przesuwa się i cały czas zaznaczone są Paszki Male w rozkładzie jazdy.
Używam Rainsted 17.2.124.12566

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #315 dnia: 04 Stycznia 2015, 22:33:42 »
Na żadnym scenariuszu l053 W4 nie są zrobione poprawnie.
Mój kanał youtube

Offline Max_EN_57

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #316 dnia: 06 Stycznia 2015, 20:11:46 »
Witam wszystkich furomowiczów!

Jako że ostatnio nieco więcej pojeździłem po różnych trasach w MaSzynie (wersja 8.14, czysta instalacja programem 7-zip + stosowne patche) to postanowiłem zwrócić przy okazji uwagę na błędy mniejsze i większe oraz podzielić się nimi tutaj. Pierwsza sprawa to widoczność gór z oddali. Wszelkie pagórki widoczne z dalszej odległości są czarne. Nie wiem czy to na pewno jest normalne (oczywiście w miarę zbliżania się do nich, stopniowo stają się zielone/białe). Druga sprawa to kokpit lokomotywy EU07 - o ile zachowanie kamery względem głównego kokpitu jest bardzo poprawne (ruchy głowy/drgania) o tyle wycieraczki oraz lusterka boczne zachowują się zupełnie inaczej. To tak jakby ruch kamery działał inaczej dla kokpitu i dla wycieraczek/lusterek. Efekt jest taki, jakby te elementy po prostu trzymały się na jednej nitce i zaraz miały odpaść. Na koniec - nie jestem pewny czy takie było założenie twórców, ale zauważyłem, że w lokomotywach elektrycznych typu 181 oraz 182 kamera jest sztywna (nie ma żadnych ruchów).

Pozdrawiam!

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #317 dnia: 06 Stycznia 2015, 20:44:24 »
Patch do EU07 już pojawił się tu: eu07.pl/forum/index.php/topic,26175.240.html, odp. 245. Ludzie, czytajcie zanim piszecie.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2015, 20:47:37 wysłana przez lukasn26 »

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #318 dnia: 06 Stycznia 2015, 20:45:59 »
Witam
Nawzajem.
furomowiczów!
Furo to ja mam w garażu ;)
Pierwsza sprawa to widoczność gór z oddali. Wszelkie pagórki widoczne z dalszej odległości są czarne. Nie wiem czy to na pewno jest normalne (oczywiście w miarę zbliżania się do nich, stopniowo stają się zielone/białe).
Nie potwierdzam.
Druga sprawa to kokpit lokomotywy EU07 - o ile zachowanie kamery względem głównego kokpitu jest bardzo poprawne (ruchy głowy/drgania) o tyle wycieraczki oraz lusterka boczne zachowują się zupełnie inaczej. To tak jakby ruch kamery działał inaczej dla kokpitu i dla wycieraczek/lusterek. Efekt jest taki, jakby te elementy po prostu trzymały się na jednej nitce i zaraz miały odpaść.
Błąd stary jak świat. Zamień w eu07.ini linijkęconvertmodels jakakolwiek cyfra na convertmodels 6
Na koniec - nie jestem pewny czy takie było założenie twórców, ale zauważyłem, że w lokomotywach elektrycznych typu 181 oraz 182 kamera jest sztywna (nie ma żadnych ruchów).
Może masz po prostu mały FPS. Łukasz, mianowicie gdzie? Nigdzie mi na żaden link nie naprowadza. Cholera, naprawdę czytanie ze zrozumieniem u mnie raczkuje. Jakby co klika się na nazwę tematu i bierze się linka z góry. Skoro ja nie wyczytałem, już nie mówię o innych.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2015, 21:00:57 wysłana przez dodulec »

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #319 dnia: 06 Stycznia 2015, 20:50:13 »
Pliki dynamic, mi pomogły na to.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #320 dnia: 06 Stycznia 2015, 21:59:44 »
kolorowanie gór to efekt zbyt blisko ustawionego tła lub czarnej mgły. Zmień wpis atmosfery na bardziej dogodny, a jeśli znasz się na astronomii, możesz pomóc w zaprogramowaniu dynamicznego modelu nieba. Mamy błędy w pozycji słońca i wszyscy boją się tykać księżyc. Jakby to dopracować, mogłoby się znaleźć w większości scenerii.
Ostatnie detale modelu zewnętrznego o złej hierarchii zostały poprawione jako modele binarne w patchu 10.14. Mam nadzieję, że coś przeoczyłeś przy pobieraniu, bo jak nadal coś jest źle...
Mój kanał youtube

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 399
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 185
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #321 dnia: 06 Stycznia 2015, 23:17:06 »
Ten blad jest dosyc stary, istnieje od momentu zmiany tekstury tpbps-new2 i pochodnych ze starych na aktualne, ale odkrylem go dopiero teraz. Fragmenty przeznaczone do mapowania napedu rozjazdu krzyzowego wstawianego z pliku rkpd.max tekstura rkpd34r190-tpd2 ma pokryte tluczniem. Screeny "byc powinno.jpg" i jest.jpg jako ilustracja.

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #322 dnia: 10 Stycznia 2015, 15:04:54 »
Mam problem ze scenariuszem linia61_towarowy1 - w opisie jest napisane, że w drodze do Lublińca będzie "dłuższy postój w Herbach Starych". Tymczasem kawałeczek za Blachownią dokładnie w chwili jak mijam semafor wyjazdowy pani mi mówi przez radio, że będziemy stać, po czym pan odpowiada, że mu się śpieszy. Nie wiem za bardzo co robić, więc jadę sobie 40 dalej i czekam na jakiś S1, który zastaję w Herbach Starych, więc zatrzymuję się ładnie przed W4 i semaforem i czekam. Mija około godziny (już) i nic. Wygląda, że scenariusz się wysypał.

Znalazłem wątek odnośnie tego scenariusza, i stoi w nim, że faktycznie jest błąd w eventach i trzeba usunąć jedną linię:
event2 gnaszyn_wyjazdowy1_sem_info
Tego nie ma.  Jest za to
event1 gnaszyn_wyjazdowy1_sem_info
Tak czy inaczej, wyjazdu z Herbów Starych nie dostaję, czyżby bug? Loga mogę wrzucić jak przejadę jeszcze raz, był wyłączony teraz. Tak na marginesie - rozkład w ogóle nie pasuje do scenariusza. Godzina odjazdu ze stacji początkowej się zgadza, dalej jakby był robiony dla zupełnie innej prędkości rozkładowej.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #323 dnia: 10 Stycznia 2015, 15:12:16 »
_sem_info dotyczy składów AI.
Izabela Łęcka była...

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #324 dnia: 10 Stycznia 2015, 18:18:49 »
Linia64_regio: wygląda na drugi bug: w Kochanowicach dojeżdżam do W4 (jak w opisie) - wyjazd zamknięty i nie otwiera się. Ale tak z ciekawości sprawdziłem co się stanie, jak podjadę do końca peronu po prawej (tam nie ma W4 dla toru po którym jadę, jest W4 dla toru po prawej) - zapaliło się S2, czyli wygląda, jakby wyzwalacz otwierający wyjazd z Kochanowic był o 1 tor za daleko (przy złym W4). Ponadto rozkład raz, że kompletnie niemożliwy do przejechania w czasie, dwa - ma złą nazwę i nie jest przypisany do pociągu. Bug czy nie bug? Komuś się chce poprawiać, czy samemu poprawić?
BTW, o co chodzi z prędkościami rozkładowymi POMIĘDZY stacjami? Tak ma być, czy również bug? W żadnym innym rozkładzie nie widziałem czegoś takiego i nie wiem jak symulator to by zinterpretował, gdyby wgrał ten rozkład.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 498
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #325 dnia: 13 Stycznia 2015, 18:21:05 »
W SU46 nie ma tekstury zapalonej lampki czuwaka (Tej małej przy manometrach). W momencie świecenia się lampki, widać gołą blachę. Innymi słowy jest jak w piosence (pojawia się i znika). Czyżby SUka miała taki sam problem, co EPosia z tradycyjną kabiną?
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2015, 18:22:21 wysłana przez Irek_Wd »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #326 dnia: 13 Stycznia 2015, 18:50:19 »
SU46 - na repo jest OK; EP08 - poprawiłem.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 498
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #327 dnia: 16 Stycznia 2015, 12:58:46 »
Chodzi mi o EP09 w wersji tradycyjnej.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #328 dnia: 16 Stycznia 2015, 14:31:15 »
Widocznie masz źle ustawione opacity czuwaka, ale na repo jest dobrze, więc w kolejnej paczce będzie również OK.

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #329 dnia: 18 Stycznia 2015, 17:20:57 »
Lista moich problemów z patchem:
1. Sceneria całkowo (ta z SP42) nie działa tylko u mnie, czy jeszcze u kogoś? Nie mówię o teksturach, bo tam trzeba ".tga" usunąć, tylko brak wyjazdu ze stacji początkowej (po 15 minutach dalej S1).
2. L053-sluzba-3-night - u mnie skład który podjeżdża za każdym razem się wykoleja, bo zwrotnica przestawia się w połowie długości składu.
3. Całkowo_orlen - tu nie jestem pewien czy nie umiem prowadzić takich długich i ciężkich składów, czy coś jest nie tak - każda moja próba zwolnienia tym składem z 40 do 20 kończy się zatrzymaniem i problemem z ponownym ruszeniem. Nawet po delikatnym i chwilowym użyciu hamulca. W misji baltyk_ctl jest podobnie ciężki skład beczek ciągnięty przez 182 i tam jakoś nie miałem problemu, hamulce działały bardziej przewidywalnie. Podstawiałem różne spalinówki do tej misji, we wszystkich ruszyć mogłem dopiero po minimum 3 minutach napełniania zbiornika, a każda próba lekkiego przyhamowania z 40km/h kończyła się zatrzymaniem składu. W ogóle miałem wrażenie, jakby jakiś wagon czy może TEM na końcu hamował cały czas - wrażenie stąd, że jak tylko zabierałem gaz, skład bardzo szybko się zatrzymywał. Pęd takiego ciężkiego składu powinien raczej opóźniać zatrzymanie przy normalnych oporach ruchu. Chyba, że tam jest pod górę, tylko nie widać.
4. BR285 - ma bodajże największą moc ze wszystkich dostępnych w symku lokomotyw spalinowych, ale w ogóle tego nie czuć. Mam wrażenie, że ST45 zbiera się jakoś szybciej (testowane na scenariuszu zwierzyniec_transport).
5. Co myślicie o rozkładzie jazdy dla l053-sluzba-2? Jest ok, czy coś się nie zgadza? Za każdym razem nabijam tam duże spóźnienia (rzędu 5minut co najmniej).
6. W Drawinowie rozkład jakby nie uwzględniał 1 czy 2 ostatnich semaforów (jadąc z prędkościami rozkładowymi i trzymając się ograniczeń szlakowych mieściłbym się w czasie, ale przy dojeżdżaniu do Włodowic trzeba zatrzymać się na moment i dalej jechać 40 - w tym momencie pojawia się spore spóźnienie względem rozkładu. Do Włodowic dojeżdżam za każdym razem równo z rozkładem bez żadnego opóźnienia. Pod koniec trasy (w okolicach Grabówka) zbyt nagle wyskakuje mi S1 - bardzo blisko tarczy ostrzegawczej - na szybkim odcinku, trzeba gwałtownie hamować.