Autor Wątek:  Patch_MaSzyna_10_14  (Przeczytany 174916 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Października 2014, 17:19:32 »
Ja tez mam te tekstury z krzyżem sobie poradziłem trzeba było wygenerować na nowo e3d. Na szczęście miałem u siebie wersje t3d. Zobacze co wyjdzie z rampa. Stelek dlaczego z tego ladnego jeziora zrobiles szambo? Ja bym dorobil jakiś pomost, skromny model lodki może jakiegoś wędkarza... Zobacze u siebie w zbiorach czy dalo by rade zrobić jakas teksturę trzciny.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 17:22:19 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #31 dnia: 29 Października 2014, 17:26:25 »
U mnie światła w ogóle nie oświetlają torowiska.
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Października 2014, 17:28:07 »
Nie oświetlały i prędko oświetlać nie będą, ta smuga jest tematem tabu i nie ma na nią mocnych.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Października 2014, 17:42:11 »
W misji l61+l144_osobowy oświetlanie torowiska przez pociąg działa bez problemu :o
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Października 2014, 17:46:31 »
Może ktoś potwierdzić co z tymi krzyżami? T3d na repo jest dobre?
Zrobiłem szambo, bo miałem taką wizję. Zmiana tekstury dna na nietrawiaste poprawiłaby efekt. Dodałbym tam plaże, ale import do maxa mi nie działa. Bez tekstur przejściowych na brzegach nie ma co się bawić w pomosty. Musiałbym ukraść starszego maxa i na nim próbować.
Mam trzy tekstury trzciny. Przy pierwszym jeziorku od Macierzewa powinny być. Trzeba je powstawiać na wszystkie. Jakbyś zrobił lepsze tekstury, oczywiście się nie obrażę. Jest tylko problem, że i woda i trzcina muszą być przezroczyste a wtedy podwodna część zielska nie renderuje się i wygląda to marnie.

Smuga zdaje się mieć dziwnie ustawiony próg załączania od kilkudziesięciu wersji exe. Niestety tylko wybrańcy z kodem źródłowym mogą to dostroić, a ci mają ważniejsze rzeczy do roboty.
Mój kanał youtube

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Października 2014, 17:48:50 »
W misji l61+l144_osobowy oświetlanie torowiska przez pociąg działa bez problemu :o

Tam oświetlenie scenerii jest nieco "czytelniejsze" dla oka, przez co wydaje się że reflektory lokomotywy czynią taki efekt. Niestety, złudzenie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Października 2014, 17:52:13 »
Smugę testowałem na Quarku z dynamicznym oświetleniem. Widoczna była nadal, gdy już wszystko dookoła było widoczne, więc podniosłem jej poprzeczkę.
Nie oświetlały i prędko oświetlać nie będą, ta smuga jest tematem tabu i nie ma na nią mocnych.
Po co te złośliwości, po prostu podaj wzór przez jakie współczynniki należy przemnożyć składowe światła ambient i diffuse oraz z jaką wartością porównać sumę, żeby określić, czy smuga ma być widoczna, czy nie. Czekam.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #37 dnia: 29 Października 2014, 17:55:09 »
Jarku, dlaczego Ty wszędzie dopatrujesz się złośliwości? Nie ma jej w mojej wypowiedzi ani grama, szanuję to co robisz, pokłony dla Ciebie za kawał dobrej roboty. Ja jedynie odpowiedziałem na pytanie @pbzylka. Nie zabierał bym głosu w kwestii smugi, gdybym sam nie próbował z nią walczyć, a próbowałem i to niejednokrotnie. Nie przyniosło zamierzonego efektu i zdałem sobie sprawę jak to wymagające zagadnienie.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 17:56:50 wysłana przez PanMechanik »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Października 2014, 17:59:01 »
A ja chcę zrobić dobrą smugę, ale nie mam czasu na zgłębianie zawiłości związanych z symulowaniem oświetlenia. Jak tylko dostanę w miarę rozpracowane i zweryfikowane z rzeczywistością rozwiązanie, to jego zaprogramowanie nie będzie żadnym problemem.

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #39 dnia: 29 Października 2014, 20:31:28 »
Trochę mocno buja pudłem (tak, że przy jeździe 120km/h czasami jestem pod pulpitem) na Drawinowo Pospieszny, ET22-2000, BDPUMN i BD na haku.

Offline Krzysiek1982

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Października 2014, 20:47:43 »
Pisało, że będzie lampka przetwornicy drugiego członu na ET42, lampka jest tylko, że nie gaśnie po włączeniu przetwornic. Przed ich włączeniem jedna świeci ta co w patchu 08.14 po włączeniu ta gaśnie, a zapala się druga, chyba coś jest jeszcze nie tak.
Pozdrawiam

Offline mac310

  • Wiadomości: 472
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 50
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #41 dnia: 29 Października 2014, 23:46:57 »
Exe:(wersja od 450 do 457)
— reorganizacja animacji w kabinach — można używać wiele prędkościomierzy i manometrów, ale zepsute jest wyprowadzanie wartości na pulpity;
Nieaktualna uwaga. Na exe 457 wszystkie mierniki działają już poprawnie. Sprawdzone przed chwilą na moim pulpicie obsługiwanym przez PoKeys.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #42 dnia: 30 Października 2014, 15:45:02 »
Nie działa przekaźnik nadmiarowy w EP08-001 Hist. Zrobiłem sobie test i na TD ze 160 km/h wrzuciłem wsteczny, i dałem kilka pozycji. Lokomotywa się powoli zatrzymywała. A EP08-np.013 działa nadmiarowy.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 519
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #43 dnia: 30 Października 2014, 17:18:14 »
U mnie nie ma w ogóle Krzyży Św. Andrzeja ani rogatek na przejazdach na Całkowie. (Nie wiem jak na innych sceneriach) Załączam pplik errors.txt.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 17:22:10 wysłana przez maciekkolej »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Października 2014, 17:41:25 »
Który scenariusz? Tylko SN61 ma nowe drogi i automatykę przejazdową mojego autorstwa. W reszcie powinny być stare.
Patrząc po błędach, to masz sterowanie pod przejazdy z zaporami i sygnalizacją, a tam nigdy takich nie było, pomijając Macierzewo. Powiedz o jaki scenariusz chodzi to powiem jakie pliki po twojej stronie należy skontrolować.
Edit:
Potwierdzam, coś jest nie tak. W pozostałe_c wszystkie niestrzeżone mają inca pkp/przejazd2tr-zrobtosam.inc bez dodanych modeli rogatek. Wklej do tego pliku definicje krzyży z wersji SN. Błędy nadal będzie logować, bo trzeba by podmienić sterowanie na niestrzeżone, ale to wymagałoby zmian w przypisaniach odcinków sterujących a nie chcę się w to bawić, skoro mam plan wywalić tory z tych scenariuszy kompletnie.
Wstawić do slimson/pozostałe_c.scm:
node -1 0 none model 20446.7 0.4 17936.8 -163 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model 20424 0.2 17895.5 15 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model 17691.3 4 16789.1 50 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model 17735.5 4.2 16810.6 -129 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model 15882.3 4.4 15579.1 133 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model 15883.5 4.6 15566 -44 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model 5432.2 5.1 9810.7 -12 /przejazdy/g4_zdewastowany.t3d none endmodel
node -1 0 none model 5440.3 5.2 9843.3 176 /przejazdy/g4_zdewastowany.t3d none endmodel
node -1 0 none model 4495.8 5 9504.46 161 /przejazdy/g4_zdewastowany.t3d none endmodel
node -1 0 none model 4496.9 5. 9479.5 -23 /przejazdy/g4_zdewastowany.t3d none endmodel
node -1 0 none model 2729.6 5.2 7688.6 -83 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model 2717.7 5.0 7700.3 100 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model -3474.4 4.4 -7090 -120 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model -3504 4 -7095.7 57 /przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model -8275 3 -14136 -177 przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
node -1 0 none model -8283 3 -14168.8 -5 przejazdy/g3_1.t3d none endmodel
Problemem są dwa przejazdy w Całkowie i Paszkach, gdzie wstawiłem standardowe pkp/przejazd1t.inc. Możesz poeksperymentować z podmianą:
include pkp/przejazd2tr-zrobtosam.inc cal_prz1 23.9714 -2.5 -142.188 150.0 wilisprz1a wilisprz1b end
include pkp/przejazd2tr-zrobtosam.inc paszprz01 -2536.64 0.0 -6459.18 0.0 paszprz paszprz end
na:
//Przejazd w Całokowie
include pkp/przejazd1t.inc cal_prz1 23.9714 0 -142.188 150.0 none_null_092 end
include pkp/przejazd1t.inc cal_prz2 82.1 5.6 -107 150.0 none4226 end
//Przejazd w Paszkach
include pkp/przejazd1t.inc paszprz01 -2536.64 4 -6459.18 159 paszprz end
Nie będzie to działać poprawnie, ale skoro nie ma tam aut to złe sterowanie przejazdem niestrzeżonym nikogo nie zabije.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 18:19:01 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 519
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Października 2014, 17:43:51 »
Uruchomiłem scenariusz Całkowo Orlen. Chciałem zobaczyć nowe Krzyże Św. Andrzeja a tu ich nie ma. :(

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Października 2014, 18:27:53 »
Całkowo:
— przeliczone wektory normalne terenu
(modyfikacje @Stele)
— zmiany dekoracji na Całkowie oraz modyfikacje scenariusza SN61. Na razie bez dodatkowych krzaczorów :). (użyte dekoracje: magazynek towarowy z rampą stacji Szadek, sklep spożywczak (autor Qudaty), bloki mieszkalne 02 i 04 (autor @Rozi), kosze peronowe (autor @szczawik), kwietnik Haxagon (autor Wujek082),oraz  pola i krzaki (autorzy @SKP i @Stele)
Czy zdanie, które zaznaczyłem na pomarańczowo tyczy się tego, co widać na screenie? Według mnie to, co jest na obrazku to błąd. Wystepuje to u mnie na całym Całkowie (również na Orlenie i SN61). Załączam log.txt i errors.txt.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #47 dnia: 30 Października 2014, 18:50:25 »
Nie, to efekt "Missed texture: textures\textures\grassdarkgreen4.tga". Sprawdź czy masz tą teksturę i usuń rozszerzenia jawne w pliku slimson/teren.scm. Możliwe, że to rainsted mi dodał rozszerzenia, gdy przemapowywałem teren.
Krzaczki masz w slimson/dodatkowe_krzaki.scm ale są nasadzone tylko na krótkim odcinku od strony Macierzewa i czekają na zaincludowanie aż ktoś łaskawie obsadzi resztę scenerii.
Mój kanał youtube

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #48 dnia: 30 Października 2014, 18:59:03 »
Na TD nie ma kawałka prostej.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #49 dnia: 30 Października 2014, 19:07:39 »
@Stele, dziękuję za pomoc. Po zmianie rozszerzeń w tym pliku z .TGA na .DDS wszystko działa dobrze.

@lukasn26, u mnie na TD jest wszystko dobrze. Spróbuj włączyć scenerię jeszcze raz. Może coś Ci się źle wczytało. Ewentualnie sprawdź, czy nie kończy Ci się miejsce na dysku twardym. Kiedyś też miałem taki problem jak nie miałem miejsca na dysku.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 19:23:14 wysłana przez Maciej »

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Października 2014, 19:35:37 »
Już wszystko dobrze, uruchomiłem jeszcze raz i jeszcze raz i działa, bo najpierw działało, potem nie działało i w końcu działa.
P.S Potwierdzacie sytuację z EP08?
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 19:36:55 wysłana przez lukasn26 »

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #51 dnia: 30 Października 2014, 19:51:43 »
U mnie na EP08-001 hist nadmiarowy wybija, ale dopiero gdzieś przy prądzie 1000A, czyli poza skalą amperomierza.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Października 2014, 20:06:22 »
U mnie z kolei wybija przy 800A.

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #53 dnia: 30 Października 2014, 20:09:12 »
Sprawdź, czy nie masz coś popindylone z fizyką.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #54 dnia: 30 Października 2014, 20:22:47 »
Jeśli dobrze rozumiem fiza, to nadmiarowe są nastawione na 900 A i 1 kA przy wysokim rozruchu.
Tak, to te parametry. Tylko wysoki mi się nie załącza nie wiem dlaczego.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 20:56:10 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #55 dnia: 30 Października 2014, 20:27:01 »
A za to odpowiada linijka:Circuit: CircuitRes=1.15 ImaxLo=900 ImaxHi=1000 IminLo=350 IminHi=450 ?

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #56 dnia: 31 Października 2014, 08:02:33 »
To gdzie sprawdzić, w jakim pliku?

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #57 dnia: 31 Października 2014, 08:07:33 »
A sprawdź w .fizie EP08 (Nie tej IC).

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 505
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #58 dnia: 31 Października 2014, 10:52:33 »
U mnie sypie się zwierzyniec_towos. Kibla zmieniłem na KM żeby było bardziej współcześnie.

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« Odpowiedź #59 dnia: 31 Października 2014, 11:12:24 »
Sypie Ci na EM_10. Masz plik fiz w tym folderze? Zamien na inna lok i sprawdz.