Autor Wątek:  Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy  (Przeczytany 21820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4717
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1290
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #30 dnia: 08 Września 2014, 09:37:54 »
Sytuacja czysto hipotetyczna. Szlak jednotorowy. Jedzie pociąg np. lokomotywa+Bhp+Bh. Urwał się wagon Bh, manewrowy przy spinaniu zapomniał połączyć przewodem hamulcowym Bhp i Bh. Bh zostaje na szlaku. Dyżurny stwierdza koniec pociągu (odsłonięte sygnały na Bhp). Wyprawia pociąg w przeciwnym kierunku.
Wiem, że taka sytuacja raczej się nie zdarzyłaby (raczej ciężko zapomnieć spiąć przewód hamulcowy). Pociągi pasażerskie rzadko się rozrywają. Fakt, faktem jakiś czas temu rozczłonował się EN57.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Września 2014, 14:27:39 »
Wiadomo, że są dyżurni i "dyżurni", tak samo jak maszyniści i "maszyniści" :) Jeden będzie sprawdzał końcówki, a nawet patrzył na usypy itd. a drugiemu nawet nie będzie się chciało wstać od pulpitu.

A jeszcze inny będzie chwytakiem obsługiwał pulpit :D
Co do oświetlenia, to często już nawet "gotowy" pociąg tzn połączony np na próbie lub już czekający na odjazd ma z tyłu końcówki, a mech zapala z przodu czerwone (tak widzę generalnie przy towarach).
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline loko

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Września 2014, 09:56:36 »
Ja, gdy miałem sposobność być na którejś z kopalni, spotkałem "gotowe" brutta z czerwonymi światełkami na przodzie. Już zacząłem się zastanawiać, czy to nie przypadkiem jakiś "kopalniany" przepis.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #33 dnia: 10 Listopada 2014, 22:20:59 »
A tak mnie zastanawia dlaczego czoło pociągu jest oznaczone 3 białymi, 2 na dole i 1 do góry, a nie jak np inne pojazdy, tylko dwoma reflektorami, pytanie wręcz głupie, ale odp nigdzie nie widziałem.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1363
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Listopada 2014, 22:25:40 »
Głupia odpowiedź? Może lokomotywa, już jest przygotowana, do jazdy na pociągu? Z danej grupy torów,?

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Listopada 2014, 22:37:31 »
Nie o to mi chodzi, czemu pociąg ma 3 światła z przodu a nie dwa jak samochód

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Listopada 2014, 22:41:14 »
Górny reflektor pomaga oświetlić sieć trakcyjną i wzmacnia widoczność.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Listopada 2014, 22:56:13 »
Czy na trasach niezelektryfikowanych można nie zapalać górnego? W instrukcji Pc1 to dwa lub trzy światła białe .....

Offline Joachimowicz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1436
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1378
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #38 dnia: 10 Listopada 2014, 23:08:26 »
Cytuj
wzmacnia widoczność.

Zawsze lepiej widzieć więcej niż mniej, nie wyobrażam sobie jeździć po często krzaczastych liniach niezelektryfikowanych.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Listopada 2014, 23:14:04 »
Czy na trasach niezelektryfikowanych można nie zapalać górnego? W instrukcji Pc1 to dwa lub trzy światła białe .....
Jeżeli pojazd jest wyposażony w 3 światła to muszą być zapalone wszystkie.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Listopada 2014, 23:37:21 »
Lecz czeski tabor ma trzy białe lecz jeżdżą na dwóch.
Izabela Łęcka była...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Listopada 2014, 23:52:55 »
Cytuj
wzmacnia widoczność.
Zawsze lepiej widzieć więcej niż mniej, nie wyobrażam sobie jeździć po często krzaczastych liniach niezelektryfikowanych.
To nie o to chodzi. Światło końca pociągu oznacza, że skład jest cały. Druga funkcja skład jest widoczny od tyłu i daje się zidentyfikować jako tabor szynowy, ze względu na wygląd tych świateł. Światła na lokomotywie oświetlają  maszyniście drogę nocą, ale także powodują, że skład jest widoczny. Trójkąt daje możliwość rozpoznania, że  to pojazd szynowy. Nie chodzi o widoczność dla maszynisty, chodzi aby skład był widoczny i rozpoznawalny (kształt świateł), stąd oświetlenie przodu także w dzień. Nie sądzę, aby oświetlenie trakcji górnym światłem, dawało maszyniście możliwość reakcji w przypadku jej uszkodzenia.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2300
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 153
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #42 dnia: 11 Listopada 2014, 12:21:09 »
Górny reflektor daje dużo - pozwala zobaczyć np. wysięgnik zanim ten znajdzie się w kabinie.

Ps. nie trakcja, a sieć trakcyjna.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #43 dnia: 11 Listopada 2014, 20:29:37 »
Jak najbardziej chodzi o sieć trakcyjną, a nie o trakcję, to chyba jasne. Myślałem, że teraz montuje się szyby odporne na tego rodzaju niespodzianki (były gdzieś w sieci testy szyb). Trudno mi ocenić skuteczność reakcji, na takie wydarzenie, nie miałem możliwości jechać nocą w kabinie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #44 dnia: 11 Listopada 2014, 21:57:44 »
Górny reflektor (dobrze ustawiony) dużo daje, nie chodzi to o to, że zdążysz się zatrzymać czy coś w tym rodzaju ale jest dodatkowy ułamek sekundy na zrobienie uniku. Już raz w gagarnie mieliśmy wysięgnik z sieci... Naprawdę chwała za górne światło. W kwestii szyb już były przypadki, że szyba (tafla) wytrzymała uderzenie ale wyrwało ją z ramy i wpadła do kabiny. Pytanie co jest groźniejsze wysięgnik wybijający się w zwykłą szybę czy cała ciężka szyba wpadająca do kabiny...
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #45 dnia: 11 Listopada 2014, 23:55:54 »
Na pewno nie ma co dywagować nad tym, czy górne światło jest potrzebne czy nie. Skoro jest, to należy go używać i tyle.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #46 dnia: 12 Listopada 2014, 11:53:56 »
Lecz czeski tabor ma trzy białe lecz jeżdżą na dwóch.

W Czechach zasadniczo jeździmy na trzech. Górny gasimy w czasie mijania z innymi pociągami oraz podczas przejazdu przez stacje.