Powietrze pojawia się w cylindrach samej lokomotywy, czy również w wagonach? Jeśli tylko lokomotywy, to użyj odluźniacza.
Piszesz, że przeładowanie znika bardzo powoli i do ok. 7-6,5 atm. Według mojej wiedzy nie ma możliwości, żeby ciśnienie w przewodze głównym pozostało na trwałe na tak wysokim poziomie, poza podkręcaniem regulatora ciśnienia ([Ctrl] + [Num 3]/[Num 9]). Ile czasu czekałeś po przestawieniu w jazdę? Szybkość usuwania przeładowania to ok. 0,1–0,2 bar/minutę, dlatego ciśnienie w przewodzie głównym powróci do właściwego poziomu (5 bar) dopiero po kilku minutach.
Przy jeździe SM48 (lub ogólniej – z zaworem maszynisty Matrosowa) patrzy się właściwie tylko na manometr zbiornika sterującego/wyrównawczego/kontrolnego (nazw jest kilka). Przy luzowaniu ustaw zawór w pozycję napełniania uderzeniowego i wróć na jazdę, gdy w zbiorniku sterującym będzie 5,2–5,5 bar (im dłuższy skład, tym więcej). Zawór napełni przewód główny do wymaganego ciśnienia, a później samoczynnie zredukuje ciśnienie.