Autor Wątek:  Przeładowanie w TEM2  (Przeczytany 11200 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przeładowanie w TEM2
« dnia: 26 Czerwca 2014, 17:37:14 »
Witam,
Postanowiłem sobie trochę pojeździć na manewrowie lokomotywą SM48. Nie mogę sobie poradzić z przeładowaniem przewodu głównego po luzowaniu składu.
Według readme:
"W celu luzowania przestaw kran kamulca w pozycję "napełnianie, luzowanie" Num . lub 3×Num 9. Po wyluzowaniu składu powróć do pozycji "jazda" Num 4 lub 1×Num 3."
Powstaje wtedy przeładowanie które teoretycznie powinno zejść po daniu kranu na poz. "Jazda z automatycznym usuwaniem przeładowania".
Przeładowanie wtedy znika bardzo powoli i nie do końca (z nawet 8-miu atmosfer spada do około 7 - 6,5) aczkolwiek pojawia się wtedy powietrze w cylindrach hamulca.
Można wtedy ciachnąć odluźniaczem ale z tego co słyszałem wtedy po całym składzie byśmy lecieli przestawiać rozrządcze...
Nie mam pomysłu jak pozbyć się przeładowania. Nie mogę znaleźć niczego na forum. Ktoś może coś doradzić?
Pozdr.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Czerwca 2014, 17:55:36 »
Powietrze pojawia się w cylindrach samej lokomotywy, czy również w wagonach? Jeśli tylko lokomotywy, to użyj odluźniacza.

Piszesz, że przeładowanie znika bardzo powoli i do ok. 7-6,5 atm. Według mojej wiedzy nie ma możliwości, żeby ciśnienie w przewodze głównym pozostało na trwałe na tak wysokim poziomie, poza podkręcaniem regulatora ciśnienia ([Ctrl] + [Num 3]/[Num 9]). Ile czasu czekałeś po przestawieniu w jazdę? Szybkość usuwania przeładowania to ok. 0,1–0,2 bar/minutę, dlatego ciśnienie w przewodzie głównym powróci do właściwego poziomu (5 bar) dopiero po kilku minutach.

Przy jeździe SM48 (lub ogólniej – z zaworem maszynisty Matrosowa) patrzy się właściwie tylko na manometr zbiornika sterującego/wyrównawczego/kontrolnego (nazw jest kilka). Przy luzowaniu ustaw zawór w pozycję napełniania uderzeniowego i wróć na jazdę, gdy w zbiorniku sterującym będzie 5,2–5,5 bar (im dłuższy skład, tym więcej). Zawór napełni przewód główny do wymaganego ciśnienia, a później samoczynnie zredukuje ciśnienie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Czerwca 2014, 18:09:08 »
Kolega Paweł słusznie zauważył.
youBy twój wirtualny stabilizator w 394 za szybko zbija ciśnienie co powoduje hamowanie lokomotywy i składu. Musisz go wyregulować.
Podobnie jest z czasem napełniania zbiornika wyrównawczego. Na drugiej pozycji czas napełniania od 0 do 5 bar powinien wynosić ok 40 sekund teraz jest dużo krótszy. Też mógł byś to poprawić.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Czerwca 2014, 19:01:27 »
youBy wrzuciłem tamarę z 15-toma węglarkami na TD i zrobiłem parę prób.
Na standardowym exe.
Przestawienie kranu w poz. "Jazda z automatycznym usuwaniem przeładowania"... powoduje powrót powietrza do cylindrów w całym pociągu. Przeładowanie zostaje zlikwidowane (poprzedni spadek ciśnienia do 6,5 - 7 atm nie mam pojęcia czym był spowodowany) ale w cylindry idzie od 1 do 2 atmosfer.
W przypadku hamowania nagłego, odluźnienia i dania kranu na pozycję automatycznego usunięcia przeładowania w cylindry poszło nawet 3 atmosfery.
W przypadku exe eu07_480_spks
Jak wyżej z tym że pomiędzy pozycjami kranu "jazda" i "Jazda z automatycznym usuwaniem przeładowania" nie ma żadnej różnicy.
Na standardowym exe nie usuwa przeładowania po daniu kranu na poz. "Jazda" a na exe spks przeładowanie usuwa.

Co do odluźniacza... pneumatyk mówił mi kiedyś że po daniu odluźniacza maszynista zazwyczaj musi lecieć po składzie i ręcznie przestawiać wszystkie rozrządcze w wagonach bo niby odluźniacz je blokuje (zacinają się). Nie wiem o co mu chodziło dokładnie (jestem elektrykiem a nie pneumatykiem) ale uczulał mnie żeby nigdy nie używać odluźniacza.
Mi jako elektrykowi wspaniale brakuje tu przekaźnika czasowego podczas rozruchu silnika ale to już inna bajka :)
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2014, 19:14:39 wysłana przez Pawel T. »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Czerwca 2014, 19:10:27 »
Możesz zamieścić taśmę z tej jazdy?

Może temu pneumatykowi chodziło o napełnianie uderzeniowe? Odluźniacz działa lokalnie na dany pojazd i zasadniczo nie ma to wpływu na resztę pociągu.

  Dodano: 26 Czerwca 2014, 19:10:57
Kolega Paweł słusznie zauważył.
youBy twój wirtualny stabilizator w 394 za szybko zbija ciśnienie co powoduje hamowanie lokomotywy i składu. Musisz go wyregulować.
Podobnie jest z czasem napełniania zbiornika wyrównawczego. Na drugiej pozycji czas napełniania od 0 do 5 bar powinien wynosić ok 40 sekund teraz jest dużo krótszy. Też mógł byś to poprawić.
Masz to gdzieś opisane dokładniej? Poprawiłbym to od razu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Czerwca 2014, 20:08:25 »
Zrobiłem próbną jazdę po TD. Po odpaleniu scenerii w w głównym 5 atm, w zasilającym 8atm. Można jechać. Rozpędziłęm SM48-120 z 1-toma węglarkami do 60km/h po czym wykonałem hamowanie pełne. Rezultaty w załączniku:

Pierwsza faza to rozpędzenie się i hamowanie pełne. Potem druga i trzecia faza to luzowanie składu i kran na pozycję jazda i kontynuowanie jazdy. Po rozpędzeniu się do 30km/h nagle do cylindrów wraca 2 atmosfery i hamuje skład. Potem luzowanie i rozruch i znowu przy około 30km/h do cylindrów wraca powietrze. Tym razem 4 atmosfery. Przy czym ciśnienie w przewodzie głównym bez zmian. 5 atmosfer.

Przy okazji. Zrobiłem hamowanie nagłe, dałem luzowanie i zostawiłem kran na tej pozycji na około 5 minut. Po 4 minutach mimo przeładowanego przewodu głównego nagle nie wiem skąd w cylindry poszło 4 atmosfery.
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2014, 20:19:57 wysłana przez Pawel T. »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Czerwca 2014, 20:16:01 »
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o plik dat.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Czerwca 2014, 20:24:15 »
Cytuj
Przy okazji. Zrobiłem hamowanie nagłe, dałem luzowanie i zostawiłem kran na tej pozycji na około 5 minut. Po 4 minutach mimo przeładowanego przewodu głównego nagle nie wiem skąd w cylindry poszło 4 atmosfery.

Tak właśnie zachowuje się  każdy hamulec samoczynny przy zbyt szybkiej redukcji przeładowania. Po prostu  nabiłeś te 8 bar w zbiorniki sterujące i przy za szybkim spadku ciśnienia zawór zareagował tak jakby wdrożono normalne hamowanie.


Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Czerwca 2014, 20:39:48 »
Rozruch do 60km/h, hamowanie pełne, luzowanie, kran w jazdę, rozruch, automatyczne hamowanie (powietrze w cylindrze), luzowanie, kran w jazdę z automatycznym usuwaniem przeładowania, automatyczne hamowanie( powietrze w cylindrach) itd. Pare prób zrobiłem. Dat w załączniku

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Czerwca 2014, 20:44:46 »
A jakie ciśnienie masz w zbiorniku wyrównawczym kiedy przestawiasz z luzowania na jazdę ?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Czerwca 2014, 21:11:21 »
To jest plik dat z jakiejś nieaktualnej wersji exe. W nowszych zawór maszynisty zachowuje się inaczej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Czerwca 2014, 22:42:14 »
Żeby było śmieszniej maszyna przestała mi zapisywać plik dat :/ Nie wiem co jej dolega. W Każdym razie na nowym exe jest to samo z tym zastrzeżeniem że pozycja "jazda" nie skutkuje usunięciem przeładowania. Tylko z pozycji "Jazda z automatycznym usuwaniem przeładowania" usuwa przeładowanie ale wtedy w cylindry idzie powietrze i hamuje skład.
MichałŁ Dając pozycję "Jazda z autom. usunięciem przeładowania" przy przeładowaniu z wyrównawczym na poziomie 6 barów do cylindrów wędruje 1 - 1,5 bara zaś przy 7 barach w wyrównawczym do cylindra idzie 2 bary.

Jutro postaram się wrzucić taśmę jeszcze raz o ile rainsted ją zapisze.

  Dodano: 26 Czerwca 2014, 22:59:44
Rainsted wcześniej zapisywał sobie dat'y w głównym folderze gry a teraz zapisuje sobie w folderze "physiclog" :/
.dat w załączniku.
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2014, 22:59:44 wysłana przez Pawel T. »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Czerwca 2014, 23:24:43 »
Zawór M394 ma tylko jedną pozycję jazdy. Na taśmę zaraz spojrzę.

  Dodano: 26 Czerwca 2014, 23:56:17
Dlaczego po napełnianiu uderzeniowym (pozycja -1) cofasz zawór na pozycję odcięcia (1) zamiast w pozycję jazdy (0)?

  Dodano: 27 Czerwca 2014, 13:46:04
W załączniku dodaję wykres przebiegów ciśnień i pozycji zaworu w czasie. Zawór działa prawidłowo.
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2014, 13:46:04 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Czerwca 2014, 19:28:01 »
Nie twierdzę, że kran działa źle.
Nie znam Matrosova dobrze i mogłem pomylić z jakąś jego modyfikacją ale gdzieś znalazłem opis kranu i różnił się od twojego tym, że pozycja "odcięcie" była opisana jako "Jazda z automatycznym usuwaniem przeładowania". Matrosowa dopiero się uczę.
Poza tym tylko w ten sposób mogę szybko usunąć przeładowanie po napełnianiu uderzeniowym.
Po napełnianiu uderzeniowym dając kran w pozycję "Jazda" przeładowanie spada do poziomu około 5 atmosfer w czasie aż 6-7 minut. W tym czasie w cylindry lokomotywy idzie nam powoli powietrze hamując lokomotywę. Efekt jest taki że lokomotywa staje bo do cylindrów powoli ale idzie ponad 2 atmosfery.
Nie twierdzę że kran działa źle tylko zastanawiam się jak radzą sobie mechanicy w takich przypadkach. Bo na manewrach z długimi składami hamulca się używa a przeładowanie w przewodzie nie jest wskazane.
Plik dat z powyższego hamowania w załączniku.
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2014, 19:46:13 wysłana przez Pawel T. »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Czerwca 2014, 19:44:06 »
Jazda z automatycznym usuwaniem przeładowania to po prostu pozycja jazdy. Następuje na niej powolne obniżanie ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym do 5,0 bar (w granicy nieczułości zaworów). Wszelka nadwyżka ciśnienia w przewodzie głównym ponad ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym zostaje usunięta od razu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Czerwca 2014, 19:47:49 »
Po napełnianiu uderzeniowym dając kran w pozycję "Jazda" przeładowanie spada do poziomu około 5 atmosfer w czasie aż 6-7 minut. W tym czasie w cylindry lokomotywy idzie nam powoli powietrze hamując lokomotywę. Efekt jest taki że lokomotywa staje bo do cylindrów powoli ale idzie ponad 2 atmosfery.
Nie twierdzę że kran działa źle tylko zastanawiam się jak radzą sobie mechanicy w takich przypadkach. Bo na manewrach z długimi składami hamulca się używa a przeładowanie w przewodzie nie jest wskazane.
Plik dat z powyższego hamowania w załączniku.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Czerwca 2014, 19:58:51 »
Na podstawie tego hamowania mogę potwierdzić 2 błędy (oba już poprawiłem):
1) podczas napełniania uderzeniowego zbiornik wyrównawczy napełnia się zbyt szybko (tutaj rozwiązałem tę kwestię z MichałŁem już wczoraj),
2) zawór rozrządczy LSt (wstawiony zamiast Matrowa) ma źle przeliczany przepływ między zbiornikiem sterującym i przewodem głównym, co powoduje jego zadziałanie ok. 360 sekundy. Ten błąd jest również czasem widoczny w innych lokomotywach przy usuwaniu przeładowania zaworem FV4a.
Jeśli dobrze pójdzie, to te poprawki znajdą się w jeszcze w czerwcowym patchu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przeładowanie w TEM2
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Czerwca 2014, 21:40:15 »
Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc.

Ok.
Benek
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2014, 22:56:07 wysłana przez Benek »