Autor Wątek:  Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.  (Przeczytany 50786 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Stycznia 2016, 16:49:15 »
Czoło względnie jest już do oceny. (...)
Wykoncz caly eketrowoz, to sie oceni w TD. Na razie nie ma czego.


  Dodano: 15 Stycznia 2016, 16:10:02
Kolejny problem, tym razem ze zderzakami. Da się to jakoś sensowniej zrobić?
Da sie. Wskazowka: pocwicz dopasowywanie elementow do tekstury bazowej.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #31 dnia: 15 Stycznia 2016, 16:51:35 »
Chodzi o to, że góra obręczy zderzaków jest ciemna i nie pasuje do reszty.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #32 dnia: 15 Stycznia 2016, 16:53:29 »
Tylko osiem segmentów na tuleje to zdecydowanie za mało by uzyskać super efekt. Tym bardziej, że całość wynosi zaledwie 18 737 polys.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 16:54:34 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #33 dnia: 15 Stycznia 2016, 16:54:04 »
Jeszcze raz, widzialem zdjecie i tam masz zle teksture nalozona. Trzon zderzaka tez do poprawy, nie tylko jego tarcza. Nie wiem, jak to tam jest mapowane, ale czasami musisz co do milimetra/piksela pasowac, bo inaczej Ci sie "rozjada" kolory.

  Dodano: 15 Stycznia 2016, 16:55:03
@Sawi, zarzuc jakims screenem, jak to jest zmapowane. Robiac teksture ET22-243 nie mialem takiej hecy, a przypuszczam, ze mapowanie jest takie samo.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #34 dnia: 15 Stycznia 2016, 16:59:36 »
Nie ma problemu. Tak czy siak mnie ta kanciata tuleja odstrasza. Do tego jeszcze ktoś usunął jej tył i w efekcie mamy dziurę.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Stycznia 2016, 17:02:22 »
Na upartego idzie zrobic ten zderzak na obecnym mapowaniu, ale jesli @jakubg1 nie ma wprawy, to sobie nie poradzi.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Stycznia 2016, 20:58:47 »
Nie mieliśmy załatwiać nowej ET22-2k od trainzowców, co to kabiny do niej nie mają? Ten model jest w PC tylko ze względu na unikatowe sterowanie, bo jakością został w ubiegłej dekadzie.
Mój kanał youtube

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Stycznia 2016, 21:54:17 »
@Stele, ja pisalem o mapowaniu pod "standardowe" ET22. Tych 2009, czy 2028 nie ogarniam ;)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Stycznia 2016, 22:18:21 »
Pewnie padło, ale przypominam, że 22-2028 już nie posiada komputera pokładowego.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #39 dnia: 15 Stycznia 2016, 22:39:29 »
Nie mieliśmy załatwiać nowej ET22-2k od trainzowców, co to kabiny do niej nie mają? Ten model jest w PC tylko ze względu na unikatowe sterowanie, bo jakością został w ubiegłej dekadzie.
No ja sobie swego czasu pobrałem model i przystosowałem w 70%. Zostały jedynie pantografy, światła i jakieś pierdołki. Dlatego pisałem do @TGV o zrobieniu nowego wózka.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #40 dnia: 16 Stycznia 2016, 09:52:18 »
Pewnie padło, ale przypominam, że 22-2028 już nie posiada komputera pokładowego.
Pytanie do wszystkich: Czyli robić na modelu zwykłego byka? Jeśli już, musiałby to być 201E-p-zez.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2016, 09:54:03 wysłana przez jakubg1 »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Stycznia 2016, 13:30:27 »
Zrób jak uważasz. Kabina od numeru 2028 ma inne ułożenie przełączników, inny manipulator jazdy oraz brak komputera. ET22-2001 - ET22-2027 jest to typ 201Em, ET22-2028 - ET22-2047 jest to typ 201Ek. Różnicę tych byków można poznać po reflektorach. Pierwsze z nich mają tzw. TV, a drugie zaś mają światła "zez". Niżej screeny dla porównania pulpitów.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2016, 13:40:58 wysłana przez Woku »
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Stycznia 2016, 13:43:48 »
Wokulski wymiary. Na pewno się przydadzą się jak będzie powrót do rodziny byków.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #43 dnia: 16 Stycznia 2016, 13:46:40 »
Wymiarów nie posiadam, póki co wypoczywam na urlopie. U nas trafić na którąś z tych chorych maszyn jest ciężko. Ale zacznę nosić miarkę do pracy i jak mi się trafi 201Ek lub 201Em pomierzę. Napisałem tylko po to, aby uświadomić różnicę między dwoma typami ET22 po modernizacji, aby uniknąć spamu, że tekstura jest na inny model.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #44 dnia: 01 Kwietnia 2016, 15:54:53 »
Za pierwszym razem - tekstura zajęta. Za drugim - brak odpowiedniego programu. Za trzecim - brak modelu do teksturowania. Teraz musi się udać. To nie żart!
EOT - Proszę kogoś o teksturę TGA wagonu Abdnu. Będę robił wagon AB9nou, który 2 lata temu zarezerwował R4TCH3T, ale jeszcze nie wyszedł, domyślam się, że prace zostały porzucone. Zdjęcia tego wagonu są na s. 25 wątku ze zdjęciami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #45 dnia: 01 Kwietnia 2016, 16:14:46 »
A co mi tam, masz link do tekstur: http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-ABdnu.rar
Czekamy 2 tygodnie na efekty, czy zacząłeś. Jak nie, wątek niech leci na bocznicę, a Ty nic więcej nie obiecuj.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #46 dnia: 01 Kwietnia 2016, 16:28:13 »
Okej, to bok mam poskładany. Jest równo, co widać w drugim załączniku. Problem będzie z czołem, gdyż nie ma zdjęć. Co w takiej sytuacji zrobić?

  Dodano: 01 Kwietnia 2016, 18:48:34
Poprawiłem trochę bok - wydłużyłem trochę część 2 klasy, bo była za wąska i trochę powiększyłem okna.
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2016, 18:48:34 wysłana przez jakubg1 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #47 dnia: 01 Kwietnia 2016, 19:53:32 »
Jeżeli możesz, to zachowaj sklejkę wagonu na przyszłość. Tzn plik ze sklejonymi kawałkami zdjęć przed dopasowaniem do tekstury.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #48 dnia: 01 Kwietnia 2016, 20:27:06 »
Zachowałem. Tymczasem pojawił się duży problem złożony z wielu małych. Screeny wytłumaczają, o co chodzi. Jest to prawdopodobnie pozostałość po submodelach służących do prawidłowego wyświetlania "tekstów" na wagonie, a że nie są przystosowane do malatury ICC, zostają po nich brzydkie ślady. Ktoś może przerobić model dla malatury ICC? Prace będą jednak kontynuowane.

  Dodano: 02 Kwietnia 2016, 10:24:50
Joachimowicz dostał do poprawek na modelu (prawdopodobnie) tex wagonu.
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2016, 09:04:49 wysłana przez jakubg1 »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #49 dnia: 24 Czerwca 2016, 09:10:09 »
Ponawiam pytanie. Ktoś może przerobić wagon 1/2 klasy tak aby pasował malowaniem? Wstawienie modelu na model 1xxa jest bez sensu, bo są tam 2 różne czoła i 2 różne boki (z jednej strony po lewej jest 1 klasa, a z drugiej po lewej jest druga klasa) a w modelu jest jedno czoło i jeden bok. Tex boku mam póki co na "zapas", bo może się okazać, że obecnie zrobienie tego wagonu jest niemożliwe. Podsumowując - robić dalej czy porzucić robotę z tym wagonem?
PS. Tak, wiem, 2 posty pod sobą, ale jeśli zedytuję obecny, nikt tego nie zobaczy. To ważna sprawa (przynajmniej dla mnie).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #50 dnia: 24 Czerwca 2016, 09:28:51 »
Trzeba wydać 111a_v2 w stanie w jakim jest i tyle.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #51 dnia: 24 Września 2016, 13:52:17 »
Tekstura porzucona. Biorę się kolejny raz za inną teksturę. Przedtem dokładnie sprawdziłem, czy:
1. zdjęcia są kompletne,
2. reflektory i inne "małe" rzeczy w modelu są dokładnie takie, jakie mają być,
3. czy wszystko będzie się zgadzało i nie będzie żadnych niespodzianek.
Na ogień (mam nadzieję, że tym razem się uda) poszedł zmodernizowany telewizorek o numerze 75. Mam pierwszą zagwozdkę, mianowicie czy takie łączenie przejdzie, czy jest za duży uskok? Chodzi mi tu o rynnę oraz niebieskie paski na dole.
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2016, 13:53:35 wysłana przez jakubg1 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #52 dnia: 24 Września 2016, 13:56:48 »
Jak to pół piksela, to i tak nic z tym nie zdziałasz.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4385
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 329
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #53 dnia: 24 Września 2016, 16:09:29 »
W paczce 1xxa jest plik abdnu.t3d i tam sa dobrze boki znapowane i czolo tez. Poprawialem kiedys tez bddisu bo ma tez 2 boki ale z jakiegos powodu nie przeszlo.
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2016, 16:10:40 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #54 dnia: 24 Września 2016, 18:11:31 »
Jeden bok sklejony. Drugi zrobię jutro. Niestety "skrzynka" na dachu będzie robiona oddzielnie, bo nie dało się jej spasować i się "rozjechała".

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4385
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 329
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #55 dnia: 24 Września 2016, 19:29:08 »
Scren 3 i 4 to z ixxa2
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #56 dnia: 25 Września 2016, 11:56:24 »
Tak, wiem, ale okazało się, że nie mogę jej dokończyć, bo nie ma drugiego boku i obu czół. Dlatego porzuciłem teksturę.

Czy ktoś może mi podesłać teksturę ET21-106 w .tga?

Wiem, że najtrudniejsze będzie pasowanie czoła z bokiem. Na szczęście będzie mi to ułatwiał układ czoła.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2016, 11:58:10 wysłana przez jakubg1 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #57 dnia: 25 Września 2016, 12:08:29 »
Proszę, teksurka. http://eu07.pl/userfiles/23180/priv-et21-106.7z Wygenerować ci siatkę UV tego modelu?
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #58 dnia: 25 Września 2016, 12:10:14 »
Tak, poproszę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Mój kanał youtube