W instrukcji Itw-3 obsługa hamulców Warszawa 2010 i Cw1 (Mw56) jest napisane i tym się kierowałem.
Pierwszy stopień hamowania obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym o 0,5 bara, czyli do 4,5 bara.
Hamowanie pełne obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym o 1,5 bara, czyli do 3,5 bara. Uzyskuje się wtedy największą siła hamowania.
Pomiędzy tymi wartościami jest hamowanie stopniowe. W praktyce uzyskuje się 5 stopni hamowania.
Przy próbie hamulca obniża się ciśnienie w przewodzie głównym o 1,0 bar, czyli do 4,0 barów. Tak samo przy hamowaniu kontrolnym.
W przypadku składów towarowych długich, czyli o długości większej od 300 metrów przy hamowaniu obniża się ciśnienie co najmniej o 1,0 bar tj. do 4,0 barów. W celu zatrzymania obniża się ciśnienie w przewodzie głównym do 4,0 barów, następnie zwiększa się siłę hamowania w razie potrzeby.
Przy obniżeniu ciśnienia w przewodzie głównym o ok. 0,5 bara tj. do 4,5 bara około pierwsza połowa składu była zahamowana, reszta nie była zahamowana. Były przypadki, że wagony w środku nie były zahamowane.
Jakby nie było obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym o 1,0 bar tj. do 4,0 barów jest ważne.
Zawsze można złożyć skład i zobaczyć jak będzie zachowywał się hamulec.
brakestep 0.5 // (1.0) krok zmiany położenia kranu Oerlikon przy pojedynczym naciśnięciu [Num3]/[Num9]
Zmiana położenia kranu hamulca jest w funkcji czasu, czyli nie ma znaczenia jaką wartość się wpisze. Można odznaczyć i hamulec będzie działał.