Autor Wątek:  Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07  (Przeczytany 80235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #30 dnia: 17 Lutego 2014, 20:31:33 »
W książce "Lokomotywy Elektryczne serii EU06 i EU07" jest wyraźnie opisane, że opór dla ostatniej pozycji nastawnika jazdy wynosi 0,000 Ohmów.
W pewnym przybliżeniu jest to 0Ω. Gdyby jednak zacząć się rozdrabniać to każdy przewód/szyno-przewód, każdy styk itd ma swój opór, który sumarycznie wyniesie ileś tam mΩ, albo nawet "Ω czy dwa". Tylko, że przy takich obwodach tak małe opory większej różnicy nie robią. Nie oszukujmy się, obwód główny lokomotywy nie jest obwodem "precyzyjnym" gdzie każdy mΩ ma znaczenie ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Lutego 2014, 20:34:26 »
0,000 Ω dotyczy oporu dodatkowego (oporów rozruchowych). Same silniki w siódemce mają po 0,14 Ω każdy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Lutego 2014, 21:11:35 »
Cytuj
Same silniki są opornikami indukcyjnymi.
Nie pisz głupot, powyższa nie jest jedyną. Silnik nie jest opornikiem indukcyjnym, nie ma takiego pojęcia.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Lutego 2014, 00:44:07 »
Teraz będzie dyskusja na temat oporu, wartości oporu 0 Ω, silników jako oporników indukcyjnych. Rozruch lokomotywy EU07 jest poprzez oporniki rozruchowe. Na pozycji bez oporowej oporniki są odłączone, czyli oporniki rozruchowe włączone w obwód mają wartość 0 Ω. Pisząc że silnik jest opornikiem indukcyjnym, na pewno miał na myśli, że silnik jest urządzeniem indukcyjnym i przedstawia opór indukcyjny, czyli reaktancję indukcyjną. Opór indukcyjny jest tylko w przypadku prądu przemiennego. Silniki trakcyjne w lokomotywie mają opór  0,14 Ω każdy, ale jest to opór czynny dla prądu stałego. Silniki są połączone szeregowo, czyli napięcie na zaciskach silnika wynosi 1500 V. Przy połączeniu szeregowym opór wynosi  0,28 Ω. Jeżeli będziemy widzieć silnik jako opornik czynny, to powinien przepływać prąd 3000 / 0,28 Ω = 10714 A. W silniku indukowane jest napięcie Ui, które ma znak przeciwny niż napięcie zasilania U. Prąd przepływający przez silnik ma wartość.
I = (U - Ui) / R
Opór R ma wartość stała. Napięcie zasilania można przyjąć, że ma stała wartość. Zmienia się tylko napięcie indukowane, największe jest jak silnik pracuje luzem, wtedy przepływa przez sinik najmniejszy prąd. Jeżeli obciążenie będzie się zwiększać, napięcie indukowane będzie się zmniejszać, tym samym pobór prądu przez silnik wzrośnie.

Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Lutego 2014, 07:26:00 »
Anrej, ale po co ten cały akademicki wykład? Tu naprawdę siedzą ludzie obeznani w temacie.

Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?

Wszystko zależy od sytuacji na szlaku. Jeśli masz pod górę i wiesz ze prędkość będzie spadać dość szybko to zostawiasz. Jeśli jedziesz po płaskim to schodzisz do zera. Przynajmniej ja tak robie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Lutego 2014, 08:57:03 »
Anrej, ale po co ten cały akademicki wykład? Tu naprawdę siedzą ludzie obeznani w temacie.
Chyba jednak nie siedzą obeznani w temacie, skoro jeden drugiego poprawia. Wykład @Anreja, moim zdaniem potrzebny i nie był akademicki. Ze swej strony dodam, temat jest skomplikowany... Należy wziąć pod uwagę występowanie stanów nieustalonych w obwodach silników przy załączaniu poszczególnych pozycji nastawnika i bocznika, obojętnie w którą stronę kręcimy.
Cytuj
Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?
Czy można zadać takie pytanie? Lokomotywa to nie samochód, gdzie zdejmujemy nogę z gazu. Jeśli mamy utrzymać prędkość rozkładową na szlaku, to nastawnikiem i bocznikami należy ją osiągnąć. Po osiągnięciu zadanej prędkości  w zależności od jej wielkości ustawiamy nastawnik na którąś pozycję bez oporową, korektę tej prędkości można dokonać bocznikiem.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 08:58:10 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Lutego 2014, 10:20:05 »
Anrej, ale po co ten cały akademicki wykład? Tu naprawdę siedzą ludzie obeznani w temacie.
Właśnie można przeczytać jacy obeznani w temacie.
Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?
Wszystko zależy od sytuacji na szlaku. Jeśli masz pod górę i wiesz ze prędkość będzie spadać dość szybko to zostawiasz. Jeśli jedziesz po płaskim to schodzisz do zera. Przynajmniej ja tak robie.
Jak mam utrzymać prędkość 120km/godz.. Jestem na bez oporowej ostatniej pozycji nastawnika. Prędkość jest utrzymywana, pozostaję na tej pozycji. Prędkość spada włączam bocznikowanie i staram się utrzymać prędkość. Skład nadal przyspiesza. Skręcam nastawnik na pierwszą bez oporową, ewentualnie koryguję prędkość bocznikowaniem.  Skręcenie nastawnika na zero, to już raczej przy zjeździe na pochyleniu.
Cytuj
Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?
Lokomotywa to nie samochód, gdzie zdejmujemy nogę z gazu.
W lokomotywie EU07 skręcasz nastawnik na zero i pociąg zwalnia. W samochodzie jest silnik spalinowy w przypadku zdjęcia nogi z gazu zwalnia, dodatkowo występuje hamowanie silnikiem. W lokomotywie odpowiada to hamowaniu elektrodynamicznemu, gdzie silniki pracują jako prądnice i hamują. Czyli jest równoważne.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Lutego 2014, 10:46:28 »
Ja bym powiedział, że odpowiednikiem hamowania elektrodynamicznego będzie dopiero włączenie dławienia wydechu albo retardera.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Lutego 2014, 11:43:37 »
Ja bym powiedział, że odpowiednikiem hamowania elektrodynamicznego będzie dopiero włączenie dławienia wydechu albo retardera.

Zależy jeszcze jaka jest siła hamowania ED. Jeśli niewielka to można przyjąć ze odpowiada ona hamowaniu silnikiem.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #39 dnia: 18 Lutego 2014, 14:46:40 »
Cytuj
W lokomotywie EU07 skręcasz nastawnik na zero i pociąg zwalnia. W samochodzie jest silnik spalinowy w przypadku zdjęcia nogi z gazu zwalnia, dodatkowo występuje hamowanie silnikiem. W lokomotywie odpowiada to hamowaniu elektrodynamicznemu, gdzie silniki pracują jako prądnice i hamują. Czyli jest równoważne.
Z tego powodu napisałem, że nie można lokomotywą jeździć jak samochodem, czyli nie skręcamy nastawnika na 0. Skoro mamy 120 na liczniku, to po co nam hamowanie elektrodynamiczne?  Ustawiamy taką pozycję nastawnika, aby zapewnić silnikom odpowiednią prędkość obrotową. Powinno to przypominać jazdę z tempomatem, który nie odcina zasilania, tylko je dostosowuje do określonych wymagań.
Prawidłowo to jest tak- rozruch potem jazda z wybiegu czyli nastawnik na 0 i jak prędkość spadnie znów użycie nastawnika i boczników. Chodzi też o to żeby oszczędzać pobieraną z sieci trakcyjnej energię. Ale tak jak napisał kolega wyżej zależy od ukształtowania terenu.
Wybieg rozumiem do 120 (przecież nie możemy przekroczyć Vmax), później nastawnik na 0 i czekamy jak spadnie prędkość. Do jakiej wartości? 100, czy może 80? Później znów 300/400A aby dobić do 120? Można bardzo długo dyskutować jak jeździć... i niczego się nie dowiedzieć.
     

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #40 dnia: 18 Lutego 2014, 15:12:06 »
Skoro mamy 120 na liczniku, to po co nam hamowanie elektrodynamiczne?

Ale jakie hamowanie ED? opór wytwarzany przez silnik elektryczny pracujący luzem (już mówię kolokwialnie) jest znikomy. Hamowanie ED będziesz miał gdy zamkniesz obwód takiego silnika (z odpowiednim odbiornikiem energii).

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #41 dnia: 18 Lutego 2014, 15:39:59 »
Silniki z otwartymi stycznikami liniowymi nie wytwarzają oporów indukcyjnych, jedynie mechaniczny w postaci łożysk i przekładni.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #42 dnia: 18 Lutego 2014, 16:07:30 »
Cytuj
W lokomotywie EU07 skręcasz nastawnik na zero i pociąg zwalnia. W samochodzie jest silnik spalinowy w przypadku zdjęcia nogi z gazu zwalnia, dodatkowo występuje hamowanie silnikiem. W lokomotywie odpowiada to hamowaniu elektrodynamicznemu, gdzie silniki pracują jako prądnice i hamują. Czyli jest równoważne.
Z tego powodu napisałem, że nie można lokomotywą jeździć jak samochodem, czyli nie skręcamy nastawnika na 0. Skoro mamy 120 na liczniku, to po co nam hamowanie elektrodynamiczne?  Ustawiamy taką pozycję nastawnika, aby zapewnić silnikom odpowiednią prędkość obrotową. Powinno to przypominać jazdę z tempomatem, który nie odcina zasilania, tylko je dostosowuje do określonych wymagań.
Prawidłowo to jest tak- rozruch potem jazda z wybiegu czyli nastawnik na 0 i jak prędkość spadnie znów użycie nastawnika i boczników. Chodzi też o to żeby oszczędzać pobieraną z sieci trakcyjnej energię. Ale tak jak napisał kolega wyżej zależy od ukształtowania terenu.
Wybieg rozumiem do 120 (przecież nie możemy przekroczyć Vmax), później nastawnik na 0 i czekamy jak spadnie prędkość. Do jakiej wartości? 100, czy może 80? Później znów 300/400A aby dobić do 120? Można bardzo długo dyskutować jak jeździć... i niczego się nie dowiedzieć.
     
Nie, zalecane jest  aby- rozruch pociągu był jak najszybszy, jak najdłuższa jazda z wybiegu oczywiście z zachowaniem prędkości rozkładowej  i jak najkrótsze hamowanie, ale zależy to od odcinka i profilu trasy. Jeśli odległości między przystankami są długie to stosuje się tzw. rozruch uzupełniający po wybiegu właśnie wtedy kiedy prędkość spadnie. Nigdy nie robi się tak, że na odcinkach nizinnych po osiągnięciu prędkości rozkładowej  nastawnik trzyma się na pozycjach aby prędkość nie spadła. Na tym filmie dokładnie pokazane jest jak powinno prowadzić się z jazdą z wybiegu.

http://www.youtube.com/watch?v=Q878HXhiVIE

http://pl.misc.kolej.narkive.com/ufmUG3aV/archiwum-tts-analiza-czynnikow-wp-ywaj-cych-na-zu-ycie-energii-w-przewozach-pkp
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 16:28:32 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline busid123

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #43 dnia: 18 Lutego 2014, 16:57:14 »
Nie, zalecane jest  aby- rozruch pociągu był jak najszybszy, jak najdłuższa jazda z wybiegu oczywiście z zachowaniem prędkości rozkładowej  i jak najkrótsze hamowanie, ale zależy to od odcinka i profilu trasy. Jeśli odległości między przystankami są długie to stosuje się tzw. rozruch uzupełniający po wybiegu właśnie wtedy kiedy prędkość spadnie. Nigdy nie robi się tak, że na odcinkach nizinnych po osiągnięciu prędkości rozkładowej  nastawnik trzyma się na pozycjach aby prędkość nie spadła.

Myślę, że to wszystko wyjaśnia.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 17:01:58 wysłana przez busid123 »
https://www.youtube.com/user/busid123 - moje spojrzenie na kolej :)

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #44 dnia: 18 Lutego 2014, 17:20:37 »
Ale co jest ekonomiczniejsze, co chwilę robić typowym składem lok+5/6wagonów rozpęd na 400/500A, bo prędkość bardzo szybko spada, czy trzymać na boczniku na tych 100A i mieć spokój i od stacji do stacji jechać na stałej prędkości. Wiadomo gdy szlakowa jest niska to nie będziemy żyłować oporów.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #45 dnia: 18 Lutego 2014, 17:33:22 »
 Ależ nie będzie 500 amperów, bez przesady jak można zauważyć to maszynista, jeśli jedzie z prędkością 120 km/h jak prędkość spadnie o 5 lub 10 km/h od razu daje nastawnik na ostatnią pozycję i wdraża bocznikowanie. A prędkość aż tak szybko nie spada na torze poziomym. Poza tym niemożliwe jest utrzymanie stałej prędkości na pozycji jezdnej, gdyż skład i tak będzie się rozpędzał a jak wiadomo nie można przekroczyć maksymalnej na danej linii. Co ważne to nie tyczy się to tylko elektrowozów, widziałem na własne oczy że tak prowadził maszynista szynobus z którejś serii SA.
Kolejny film.
http://www.youtube.com/watch?v=ROD-NFy76Tc
http://www.youtube.com/watch?v=ZEGODqyTxwI
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 17:50:38 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #46 dnia: 18 Lutego 2014, 17:44:18 »
Poza tym niemożliwe jest utrzymanie stałej prędkości na pozycji jezdnej, gdyż skład i tak będzie się rozpędzał a jak wiadomo nie można przekroczyć maksymalnej na danej linii.
A jakby sobie cofnął na szeregową i zaaplikował wszystkie boki, to nie musiałby wachlować tym kołem jak głupi. I przestałby szarpać.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #47 dnia: 18 Lutego 2014, 19:08:49 »
Pobawiłem się trochę w symulatorze sprawdzając zużycie energii w różnych sytuacjach (Dizelpack Plus), nie wiem na ile to jest miarodajne, testowałem na składzie EP07+5x111A, prędkość 120km/h.

zużycie energii; straty na oporach
Rozruchy:
 - 300-350A, z pominięciem boczników na szeregu 63.3kWh 7.5kWh
 - ~600A, z pominięciem boczników na szeregu 54.5kWh 4.6kWh
 - ~500A, z bocznikowaniem na szeregu 54.6kWh 2.9kWh
 - Wysoki rozruch pod 700A na szeregu, do 600A na równoległym, utrzymywanie ~400A na równoległej bezoporowej 58kWh 4.4kWh

Utrzymywanie prędkości na pozycji a jazda z wybiegu, 3 koła na TD ze "startu lotnego":
 - Szeregowa bezoporowa cały czas, z pomocą bocznikiem przy minimalnym podciąganiu prędkości 114.8kWh 0kWh
 - Jazda z wybiegu do 110km/h, podciąganie równoległą bezoporową z maksymalnym bocznikowaniem ~107kWh ~1kWh

Pewnie na cięższym nie robiłoby to większej różnicy, bo jednak trochę czasu będzie zajmowało podciąganie prędkości do 120km/h.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 21:58:05 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #48 dnia: 18 Lutego 2014, 19:14:39 »
Masz plik dat? Jakie były czasy i przebyte odległości podczas rozruchów?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Lutego 2014, 19:16:41 »
Nie pomyślałem o tym, uruchamiałem w sumie symulator "na dziko". Jak będę miał chwilę to spróbuję jeszcze raz.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline busid123

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #50 dnia: 18 Lutego 2014, 20:06:25 »
@szogun po ile prób robiłeś na każdy rozruch? Bo jeżeli po jednej próbie to jest to w ogóle niemiarodajne.
https://www.youtube.com/user/busid123 - moje spojrzenie na kolej :)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #51 dnia: 18 Lutego 2014, 20:35:39 »
Nie sądzę, 5 kolejnych rozruchów w okolicach 600A, odchylenie na poziomie 0.1kWh, więc 1 próba czy kilka to praktycznie bez różnicy.
1. 30.5 3.7
2. 30.4 3.7
3. 30.5 3.8
4. 30.3 3.7
5. 30.3 3.6

Średnia:
   30.4 3.7

« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 20:37:44 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #52 dnia: 18 Lutego 2014, 20:53:06 »
To dziwne, bo mi wychodzi średnio 53,53 kWh na rozruch. Brałeś pod uwagę to, że na pozycjach równoległych prąd jest dwa razy większy?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Lutego 2014, 20:55:20 »
Spisywałem to co podawało pod F2, nie wiem czy ten mechanizm uwzględnia wszystkie potrzebne parametry.

EDIT: Faktycznie, na równoległej nabija tyle samo co przy szeregu. Przy podwojeniu poboru na równoległym zgadza się z Twoimi obliczeniami.
EDIT2: Zaktualizowałem post wyżej.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 22:00:38 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #54 dnia: 18 Lutego 2014, 21:08:03 »
Poza tym niemożliwe jest utrzymanie stałej prędkości na pozycji jezdnej, gdyż skład i tak będzie się rozpędzał a jak wiadomo nie można przekroczyć maksymalnej na danej linii.
A jakby sobie cofnął na szeregową i zaaplikował wszystkie boki, to nie musiałby wachlować tym kołem jak głupi. I przestałby szarpać.
Popieram. Ja koledze Tomnord15 poradzę pooglądać BAHN TV. Całe szczęście, mało który mech tak prowadzi, mam wrażenie jakby popisał się przed kamerą.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 21:09:07 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #55 dnia: 18 Lutego 2014, 22:15:37 »
Co nie zmienia faktu, że tak się powinno prowadzić, jeszcze w latach 90-tych czytałem artykuł o tym w tygodniku kolejarza Sygnały. Takie było zalecenie żeby tak prowadzić elektrowozy, żeby czas pobierania prądu z sieci trakcyjnej był jak najmniejszy.
T.N

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #56 dnia: 18 Lutego 2014, 22:17:59 »
Co nie zmienia faktu, że tak się powinno prowadzić, jeszcze w latach 90-tych czytałem artykuł o tym w tygodniku kolejarza Sygnały. Takie było zalecenie żeby tak prowadzić elektrowozy, żeby czas pobierania prądu z sieci trakcyjnej był jak najmniejszy.
Były też zalecenia aby w kotłach palić syfem...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #57 dnia: 19 Lutego 2014, 13:08:00 »
Nikt nie poruszył kwesti prądu mocy ciągłej?? Jeśli w danej sytuacji na pozycji bez oporowej prąd jest mniejszy niż prąd mocy ciągłej to można tak jechać w sposób ciągły. Co do dyskusji o oporze na pozycji równoległej, można podstawić co prawa Ohma i wyjdzie ile silniki mają oporu przy pełnej szybkości.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #58 dnia: 19 Lutego 2014, 17:36:37 »
Nikt też jeszcze nie poruszył sprawy że czyszczenie i wymiana styków też nie jest darmowa.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #59 dnia: 20 Lutego 2014, 08:36:21 »
Kiedyś była taka szkoła jazdy, że na EU nawet w przypadku hamowania np z 120 do 90 się z koła nie schodziło, tylko odluźniacz i jak zwolni to bez boków utrzyma.