Autor Wątek:  Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM  (Przeczytany 43936 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Lutego 2014, 20:20:19 »
Obecnie strach jeździć tymi wszystkimi wagonami po "pseudomodernizacji" jak również wszelkimi wyrobami PESY, czy innego dziadostwa, bo nie wiadomo jak wytrzymały jest ten "papiero-plastik".
Czyli lepiej jeździć starymi jednostkami, które ledwo trzymają się w szynach? Ten "papiero-plstik" jak, widać na zdjęciach jest wytrzymały. Co więcej włókno szklane przejęło całą energię kinetyczną, co widać na zdjęciach, w przeciwieństwie do jednostki, która złożyła się jak scyzoryk.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #31 dnia: 10 Lutego 2014, 20:59:08 »
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline czakulec1825

  • Wiadomości: 152
  • Koleje Dolnośląskie S.A.
    • Zobacz profil
    • Legnicka Galeria Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #32 dnia: 10 Lutego 2014, 23:39:59 »
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
Gdzie takich materiałów szukać?
Koleje Dolnośląskie S.A

Windows 8 32bit, 2GB RAM, Nvidia Geforce GT220 1GB.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #33 dnia: 10 Lutego 2014, 23:55:14 »
Cytat: Wikipedia
Bezpieczeństwo

Projektanci platformy ELF poświęcili dużo uwagi bezpieczeństwu. Pojazdy jako pierwsze w Polsce spełniają europejską normę bezpieczeństwa pasywnego PN-EN-15227 (kat. C1). Norma ta przewiduje cztery scenariusze zderzeń:
1.zderzenie dwóch pojazdów o masach 185 t przy prędkości 36 km/h (energia zdrzenia E=2.31 MJ)
2.zderzenie pojazdu ze standardowym wagonem towarowym (masa 80 ton), prędkość 36 km/h (energia zderzenia E=2.71 MJ)
3.zderzenie pojazdu o masie 185 ton z cysterną (naczepą) o masie 15 ton, prędkość 110 km/h, energia zderzenia E=6.46 MJ
4.zderzenie pojazdu o masie 185 ton z małą przeszkodą (samochód, zwierzę); zapewnienie statycznej wytrzymałości zgarniacza na poziomie 300 kN w osi pojazdu

Do wypełnienia założeń pierwszych dwóch scenariuszy zamontowano opatentowane przez PESA Bydgoszcz absorbery energii z systemem antywspinającym. Ich rolą jest przejmowanie energii w celu ochrony ludzi i pociągu oraz sczepianie pojazdów, aby zapobiec ich nasuwaniu się na siebie. Dla założeń trzeciego scenariusza przed klatką bezpieczeństwa kabiny maszynistów zainstalowano blok z aluminium komorowego (Honey Comb) dodatkowo pochłaniający energię w trakcie kolizji. Zainstalowane dla potrzeb czwartego scenariusza zgarniacze mają odsuwać lekką przeszkodę (np. samochód) z toru, aby nie została zmiażdżona pod pociągiem. Funkcję zderzaka w Elfie pełni także sprzęg czołowy. Zaprojektowano go tak, aby w trakcie kolizji wsuwał się pod pojazd, co ma zmniejszać ryzyko wykolejenia składu. Wytrzymałość konstrukcji Elfa określono jako P II wg normy PN-EN-12663-1.

Testy poszczególnych elementów systemu bezpieczeństwa przeprowadzano na rzeczywistych obiektach 1:1 i w postaci symulacji komputerowych.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #34 dnia: 11 Lutego 2014, 00:23:05 »
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
Gdzie takich materiałów szukać?
Podejrzewam, że w "czarnej skrzynce" 27we-009 :) Ale zazwyczaj, gdy zostanie to opublikowane, krzyczy o tym RynekKolejowy.pl.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline marczi-arczi

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #35 dnia: 11 Lutego 2014, 00:40:57 »
Gdzie takich materiałów szukać?

Choćby tutaj:




Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #36 dnia: 11 Lutego 2014, 00:41:15 »
Liczę na materiał filmowy z kabiny 27we. Przy kolizji na Jagiellonce pojawił się już kilka dni po.
OIDP z powodu wycieku materiału wtedy w SKM była poważna awantura i chyba dla kogoś zakończyła się dyscyplinarką.
Interesant.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #37 dnia: 11 Lutego 2014, 12:54:46 »
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #38 dnia: 11 Lutego 2014, 13:51:43 »
Tak dokładnie było. Mamy tam szlak SBL, pociąg do Mrozów (EN57, dwie jednostki) ruszył z Wesołej i się zatrzymał jakieś 250-300 metrów dalej. Za nim jechał pociąg SKM (27we-009), który miał zgodnie z rozkładem odjazd 5 minut później. Do przystanku dojechał zgodnie z przepisami, mijając S1 na SBL. Po ruszeniu z przystanku prawdopodobne o jeździe na widoczność zapomniał, co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.

Jest to jedynie moje podejrzenie.

  Dodano: 11 Lutego 2014, 17:26:39
EN57 ściągnęli z Miłosnej do Mińska, w nocy 10/11 02 2014r. z prędkością 5km/h.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2014, 17:26:39 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #39 dnia: 11 Lutego 2014, 23:51:14 »
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?
Interesant.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #40 dnia: 12 Lutego 2014, 00:56:53 »
Niemalże identycznie złamał się ten EZT 26.10.2012r. w Słowenii - konstrukcja podobna do EN57 (czy może nawet to jest Pafawagowski wyrób?). Tutaj kolizja była z ES64U4.

Źródło: http://www.24ur.com/novice/crna-kronika/tovorni-vlak-se-je-zaletel-v-potniski-vlak.html
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #41 dnia: 12 Lutego 2014, 01:26:18 »
(...) konstrukcja podobna do EN57 (czy może nawet to jest Pafawagowski wyrób?). Tutaj kolizja była z ES64U4.
Bo to jest słoweński EN57 lub EN71 zwany "gomułką". Więcej tutaj: http://www.mundek.krakow.pl/component/content/article/9-gomulki/2-gomulki
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 01:38:56 wysłana przez RoboBatman »

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Lutego 2014, 08:05:40 »
Dla ciekawskich jak działa mechanizm pochłaniania energii, to jednoznacznie obrazuje że każdy elf jest bezpieczniejszy od EN57 


Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #43 dnia: 12 Lutego 2014, 16:15:56 »
Czy ktoś posiada, a jeśli nie, to czy jest w stanie zdobyć i udostępnić zdjęcie EN57?
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 16:24:41 wysłana przez PanMechanik »

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #44 dnia: 12 Lutego 2014, 21:00:41 »
Cytuj
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?

Tego prawdopodobnie się nie dowiesz, nawet jeśli tak by było nikt do tego się nie przyzna. Oczywiście nie można wykluczyć awarii sygnalizacji lub cofania kiblem (chociaż to chyba najmniej prawdopodobne). Skmka na pewno miała kamerę jeśli przetrwała to komisja szybko ustali przyczynę.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #45 dnia: 13 Lutego 2014, 00:14:02 »
§ 22 Ogólne zasady prowadzenia ruchu pociągu na szlaku.
4. Pociągi tego samego kierunku jazdy powinny kursować po torze szlakowym w odstępach, tzn. że na każdym torze danego szlaku względnie odstępie może znajdować się tylko jeden pociąg. Wyjątek od tej zasady dopuszczalny jest w przypadkach jazdy na widoczność lub jazdy po torze zamkniętym.

§ 31 Jazda na widoczność.
1. Jazda na widoczność oznacza, że:
3) Prędkość jazdy nie może przekraczać 20km/h.
2. Jazdę na widoczność stosuje się w następnych przypadkach:
1) Jeżeli samoczynny semafor odstępowy nie wskazuje sygnału zezwalającego na jazdę - wówczas pociąg, po zatrzymaniu się i ruszeniu, mija ten semafor i wjeżdża na odstęp, który należy uważać za zajęty przez poprzedni pociąg. Wyjątek stanowi ciężki pociąg towarowy, który może przejechać bez zatrzymania ze zmniejszoną prędkością do 20km/h obok semafora odstępowego blokady samoczynnej, nie wskazującego sygnału zezwalającego na jazdę, gdy na tym semaforze jest wskaźnik W22.
3. W czasie jazdy na widoczność należy liczyć się z tym, że za pociągiem może jechać na widoczność kolejny pociąg i dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby nie zatrzymywać pociągów na szlaku i przed semaforami wjazdowymi.

§ 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu.
10. Maszynista pociągu zatrzymanego na szlaku przed samoczynnym semaforem odstępowym, wskazującym sygnał S1 bądź białe światło lub sygnał wątpliwy, albo gdy semafor ten jest nieoświetlony, powinien uruchomić pociąg, jeżeli z pociągu trakcyjnego nie widać pociągu lub innej przeszkody do jazdy na przednim odstępie  i powinien jechać na widoczność z prędkością nieprzekraczającą 20km/h i tak ją regulować, aby w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody. W tym przypadku jazda pociągu na widoczność obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Zacytowałem dokładnie, to co chciałem poprzednio przekazać. Tutaj nasuwają się pytania. Czy dopuszczalny jest wyjątek jazdy na widoczność? Czy regułą od wyjątku jest zatrzymanie się, jeśli semafor wskazuje sygnał S1?

Mamy tam szlak SBL, pociąg do Mrozów (EN57, dwie jednostki) ruszył z Wesołej i się zatrzymał jakieś 250-300 metrów dalej. Za nim jechał pociąg SKM (27we-009), który miał zgodnie z rozkładem odjazd 5 minut później. Do przystanku dojechał zgodnie z przepisami, mijając S1 na SBL. Po ruszeniu z przystanku prawdopodobne o jeździe na widoczność zapomniał, co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.
To co było przyczyną zatrzymania się EN57 250-300 metrów za przystankiem? Różnica 5 minut nie jest taka mała, przy prędkości 60km/h jest to 5km. Elf 27we-009 wprawdzie dojechał zgodnie z przepisami. EN57 miał odjazd 5 minut wcześniej. To dlaczego 27we-009 mijał S1 na SBL?. Może opóźniony EN57 doganiał 27we-009? Z jaką prędkością mógł się poruszać EN57? Z jaką prędkością mógł się poruszać 27we-009?

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #46 dnia: 13 Lutego 2014, 09:07:37 »
Szanowni eksperci: po co to gdybanie? Zapewne będzie śledztwo oraz będą jego wyniki - wtedy wszystko będzie jasne.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #47 dnia: 13 Lutego 2014, 09:19:16 »
A ja mam pytanko, jak nazwać te zdarzenie? Bo wszędzie na necie: wp.pl, onet i inne, nagłówki brzmiały "Katastrofa kolejowa w.....", a według mnie to była zwykła kolizja, przecież wielkich zniszczeń nie było, nikt nie zginął.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #48 dnia: 13 Lutego 2014, 09:41:20 »
@Pierog_SU42, czego Ty się po mediach spodziewałeś w tym kraju. Rzetelności? Przecież takie nagłówki tylko potencjalnych "klientów" przyciągają do przeczytania.
Zdarzeniem drogowym też tego nie nazwiesz, gdyż jest to pojazd kolejowy. Najszybciej to najechanie lub właśnie zderzenie. :)
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2014, 11:46:55 wysłana przez ST44-003 »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #49 dnia: 13 Lutego 2014, 11:45:57 »
Zdarzeniem drogowym też tego nie nazwiesz, gdyż nie jest to pojazd kolejowy.

Hmm, z całym szacunkiem, a jaki? Powietrzny?

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #50 dnia: 13 Lutego 2014, 11:47:22 »
Tak zwana "mea culpa", miało być co innego napisane, nie zauważyłem tego "nie". ;)

Offline dak

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #51 dnia: 13 Lutego 2014, 13:01:55 »
Ale prawnie to pasuje, polecam art. 174 kodeksu karnego:
Cytuj
Art. 173.
§ 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagra-żającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach,
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca
podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.
§ 4. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 2 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Z tego akurat pisałem pracę dyplomową i prawnie to tak wygląda.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #53 dnia: 13 Lutego 2014, 18:59:40 »
Dodam jeszcze od siebie, jeśli chodzi o jazdę na widoczność, to w KM-ach, mamy takie zalecenie, że po zatrzymaniu po semaforem wskazującym S1, mamy obowiązek skontaktowania się z dyżurnym ruchu, w celu wyjaśnienia sytuacji. Dopiero po wyjaśnieniu sytuacji, ew. przy braku kontaktu ze strony dyżurnego, wolno nam jechać na widoczność.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #54 dnia: 13 Lutego 2014, 19:03:55 »
Tego wymaga instrukcja Ir-5, więc te zalecenia to raczej 'przypomnienie' niż jakaś niezwykła praktyka KM.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #55 dnia: 13 Lutego 2014, 19:25:42 »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #56 dnia: 13 Lutego 2014, 21:02:05 »
tylko rozbity człon

Źle sformułowałem, człon.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #57 dnia: 13 Lutego 2014, 23:00:09 »
co w powiązaniu z mgłą, która ograniczała widoczność do kilkudziesięciu metrów (relacja osoby, która była w okolicy chwilę wcześniej) sprawiło, że nie było możliwe zauważyć tej jednostki. ELF nie wyhamował i się stuknęli.
Czyli w takich warunkach nawet jadąc 20km/godz., nie można się zatrzymać przed przeszkodą. Wprawdzie maszynista powinien dostosować prędkość do panujących warunków. Ale czy w przypadku oznakowania końca pociągu w takich warunkach nie powinno się stosować halogenowych świateł halogenowych. Nie mówiąc o składach towarowych, które w ogóle nie mają oświetlenia końca składu.
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2014, 23:01:15 wysłana przez Anrej »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #58 dnia: 13 Lutego 2014, 23:23:04 »
Wprawdzie maszynista powinien dostosować prędkość do panujących warunków.

Nie 'wprawdzie' a przede wszystkim powinno się dostosować prędkość do panujących warunków.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« Odpowiedź #59 dnia: 14 Lutego 2014, 09:16:59 »
Jak trzeba to się 3 km/h jedzie, przy takiej prędkości nawet jak dojedziesz do końca stojącego pociągu to się nic nie powinno stac.