« Odpowiedź #35 dnia: 18 Stycznia 2014, 19:13:57 »
Rozjazd jako układ mechaniczny działać będzie praktycznie w każdej (rozsądnej) temperaturze. Jego konstrukcja nie zawiera jako tako elementów, których pasowanie byłoby wrażliwe na rozszerzalność lub skurcz temperaturowy metalu. Typowy rozjazd może zostać unieruchomiony w okresie niskich temperatur przez wilgoć znajdującą się w powietrzu albo po dłuższym okresie lód. A to już jest inna bajka :) Może być i -80oC ale jak nie ma wilgoci w powietrzu i nie dojdzie do pęknięcia żadnego z elementów to rozjazd będzie bez problemu działać. Jako, że nie ma warunków idealnych to rozjazdy są unieruchamiane zimą. Ale nie przez temperaturę, tylko lód w różnej formie.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76