- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 10 Stycznia 2014, 21:30:36
-
MaSzyna w TVP!
Jutro (11.01) na antenie TVP1 o godz. 10:15 w programie "Jak to działa?" (lub w następną sobotę 18.01*) zobaczyć będzie można krótką rozmowę poświęconą Symulatorowi MaSzyna - dwóch twórców w wywiadzie z prowadzącym opowie m. in. o ludziach, którzy tworzą Symulator, o jego historii, o sposobach tworzenia dodatków czy też o tym, w jaki sposób można wesprzeć rozwój MaSzyny.
Gorąco zachęcamy do obserwowania - jutro, TVP1, godz. 10:15.
*jest to spowodowane tym, że nie podano nam konkretnego terminu emisji (nagranie odbyło się 08.11.2013r.), wiemy że jutro i za tydzień odbędzie się emisja programów tej tematyki.
-
Otwieram temat. Pokazali Was jednak dzisiaj. Na dowód pamiątkowy screen:). Jak się innym podobało wystąpienie?
-
Ja poproszę o materiał, bo nie miałem możliwości tego zobaczyć.
-
Jak dla mnie, Panowie wypadliście super. Piękna reklama Maszyny. Gratuluję.
-
Moim zdaniem bardzo dobrze wypadliście. Cieszę się, że nie tylko opowiedzieliście o symulatorze, ale także powiedzieliście jak nam pomóc. Niebawem pewnie będzie można ten odcinek także tutaj obejrzeć. http://vod.tvp.pl/szukaj?keywords=jak%20to%20dzia%C5%82a (http://vod.tvp.pl/szukaj?keywords=jak%20to%20dzia%C5%82a)
-
Ja poproszę o materiał, bo nie miałem możliwości tego zobaczyć.
Mam to nagrane (niestety komórką z telewizora, nie mam nagrywarki w dekoderze), do czasu udostępnienia na stronie TVP powinno styknąć.
-
Widziałem i Gratuluję. Może, poprzez ten program, znajdzie się ktoś nowy, i chętny do pomocy.
-
Dla zainteresowanych, materiał jest już w internecie. http://vod.tvp.pl/audycje/wiedza/jak-to-dziala/wideo/kolej-infrastruktura/13412986
-
Fajny występ Panowie - szkoda tylko, że mało samego symka pokazali.
-
Taka ciekawostka która rzuciła mi się w oczy - ciekawe czy podczas normalnej transmisji też to było. :)
-
Było.
-
Dobre wystąpienie i dobra reklama symulatora.
Gdyby ktoś miał problem z Silverlightem na stronie TVP, proszę pisać. Mogę ściągnąć i wrzucić na YouTube, tak jak fragment o MaSzynie w PR:
-
Jedyny problem jest taki, że jakość materiału jest tragiczna... Nie rozumiem tego - jakoś skoki narciarskie LIVE lecą w przyzwoitej jakości, a tutaj materiał który mają na serwerze - i taka kicha...
-
Ja na początku miałem niską jakość, ale po chwili samo przestawiło się na HD.
-
Poza wątkiem o MaSzynie, bardzo spodobało mi się przestawianie rozjazdu na gruncie. :} Niejeden może się pouczyć.
Bardzo dobra prezentacja naszych Maćków. Szacun!
-
Poza wątkiem o MaSzynie, bardzo spodobało mi się przestawianie rozjazdu na gruncie. :} Niejeden może się pouczyć.
Bardzo dobra prezentacja naszych Maćków. Szacun!
Co do rozjazdów na gruncie-Pan prowadzący pokazywał manualne zmienianie rozjazdów za pomocą lewarka i kluczy. I tu jest moje pytanie: czy jeżeli by się zdarzyła kiedykolwiek sytuacja, że na byle jakiej zelektryfikowanej stacji kolejowej nie byłoby w ogóle prądu w sieci trakcyjnej (mam na myśli scenariusz "blackout") i zaniknęło by zasilanie zwrotnic z nastawnika, kursowałyby same lokomotywy spalinowe a co za tym idzie, nie szło by zmienić rozjazdu elektrycznie, to czy w takim wypadku istnieje jakiś margines bezpieczeństwa pozwalający manualnie zmienić położenie rozjazdu w zwrotnicy sterowanej elektrycznie? Z Góry Dziękuje za odpowiedź.
-
Rozjazdy można korbować - w symulatorze ISDR jest to odwzorowane.
-
Po korbowaniu zakłada się sponę która unieruchamia iglicę.
-
Po korbowaniu zakłada się sponę która unieruchamia iglicę.
Lub zamek zamykany na klucz taki sam jak widzieliście na filmie :)
-
Oglądałem nic specjalnego niebyło, program przeznaczony raczej dla dzieci. Jakbym się nie dowiedział, też bym nie oglądał. O symulatorze była tylko wzmianka.
-
W porównaniu z tym, co media mówią o kolei ("dróżnik wyświetlił sygnał stop"), było bardzo dobrze. Słownictwo w miarę profesjonalne, wyjaśnione najważniejsze aspekty. Nie wiem jak było na początku, oglądałem dopiero od Zazulaka.
-
Z wypowiedzi prowadzącego wywnioskowałem, że jak najbardziej było OK. Szkoda tylko, że w tym odcinku co będzie za tydzień chłopaki nie będą mieli możliwości zademonstrować maSZynowego taboru na szerszą skalę.
-
Gdy oglądałem, to wychwyciłem jedną ciekawą wypowiedź prowadzącego. Mówił on, że w Niemczech czy Francji pociągi jeżdżą ponad 300km/h, a w Polsce zaledwie 200 km/h. O ile wiem, jeździ się u nas tylko 160 km/h.
-
Występ bardzo w porządku, jednak sama rozmowa według mnie zbyt krótka. Myślę, że na taki temat producent powinien wygospodarować przynajmniej 5 minutek.
A zgadnijcie ile nas tam trzymali :D Ponad dwie godziny siedzieliśmy w bufecie przerobionym na studio filmowe. Każda wypowiedź była efektem kilkukrotnych dubli, przez co wypowiedzi wydają się być sztuczne i przygotowane wcześniej. Tutaj wielkie podziękowania kierować należy do Macieja, że chciało mu się przyjechać do Warszawy aż z Poznania. Dla mnie to była kwestia 15 minut jednym tramwajem.
-
Ogólnie to posty kolegi @Anreja są tak cenne jak te listy biednych studentów piszących do Gazety Wyborczej, więc nie ma co się przejmować takim typem ludzi. ;-)
Gdzie jest przycisk "lubię to"? :D
Gdy oglądałem, to wychwyciłem jedną ciekawą wypowiedź prowadzącego. Mówił on, że w Niemczech czy Francji pociągi jeżdżą ponad 300km/h, a w Polsce zaledwie 200 km/h. O ile wiem, jeździ się u nas tylko 160 km/h.
W niemczech chyba tylko 250km/h jeżdżą składy ICE ZTCP.
-
W niemczech chyba tylko 250km/h jeżdżą składy ICE ZTCP.
Nie, pierwsza część wypowiedzi prowadzącego była jak najbardziej w porządku. Sam jechałem 300 km/h zarówno w Niemczech jak i we Francji. Zastanawia mnie tylko fakt tego 200 na godzinę w Polsce.
-
Fizycznie da się tyle jechać na niektórych odcinkach CMK, tylko do tego jest potrzebny ETCS, którego tam chyba jeszcze oficjalnie nie ma.
-
Według mnie to akurat dobrze, że używa się prostego słownictwa, bo program jest skierowany nie tylko do Miłośników Kolei, ale do wszystkich ludzi, którzy zazwyczaj nie mają pojęcia jak co działa na kolei.
-
Gdy oglądałem, to wychwyciłem jedną ciekawą wypowiedź prowadzącego. Mówił on, że w Niemczech czy Francji pociągi jeżdżą ponad 300km/h, a w Polsce zaledwie 200 km/h. O ile wiem, jeździ się u nas tylko 160 km/h.
W niemczech chyba tylko 250km/h jeżdżą składy ICE ZTCP.
ICE jeżdżą 300 km/h na niektórych odcinkach.
-
Prowadzący stwierdził, że da się mechanicznie zmienić zwrotnicę przy +30*C oraz -30*C, lecz chyba nie wiedział, że przy -30*C zamarza i człowiek idzie z pochodnią i musi grzać.
-
jubaja strasznie dziwnie pocięli! :( Znam Macieja i ewidentnie ktoś przesadził przy montażu. Ja rozumiem, że czasu było mało, ale tę jego wiedzę można było wykorzystać na 30 innych sposobów! W następnym odcinku zwłaszcza!
-
A tytuł odcinka "Człowiek na torze II" ;]
-
Widzę, że w reportażu pokazano mój film:
Szkoda, że wspomniano o autorach modelu, a o autorze filmu który pokazywany był przez sporą chwilę już nie. Poszli na łatwiznę ściągając żywcem z Youtuba. ;)
-
Wtedy ST43 w naszej kochanej MaSzynie nie był taki doskonały.
-
Prowadzący stwierdził, że da się mechanicznie zmienić zwrotnicę przy +30*C oraz -30*C, lecz chyba nie wiedział, że przy -30*C zamarza i człowiek idzie z pochodnią i musi grzać.
Z tym zamarzaniem to nie tak do końca... Niemniej rozjazdy na bombach, te na pędniach, czy z napędami elektrycznymi w zderzeniu z różnicami temperatur generalnie zachowują się podobnie, bowiem w przypadku usterki zamknięcia nastawczego rodzaj napędu nie ma aż takiego znaczenia. I tak samo rozjazd na bobmach może stanąć i tak samo z supernowoczenym napędem elekrycznym. Oczywiście domyślam się że to skrót myślowy, bo wiadomo że w napędach elektrycznych z izolacjami czy bez może się zepsuć jeszcze sporo innych rzeczy. Rozjazd z filmu jest konstrukcją najprostszą, ale stwierdzenie że działają zawsze i każdej temperaturze no hmmm... Nie jest do końca prawdą.
-
Rozjazd jako układ mechaniczny działać będzie praktycznie w każdej (rozsądnej) temperaturze. Jego konstrukcja nie zawiera jako tako elementów, których pasowanie byłoby wrażliwe na rozszerzalność lub skurcz temperaturowy metalu. Typowy rozjazd może zostać unieruchomiony w okresie niskich temperatur przez wilgoć znajdującą się w powietrzu albo po dłuższym okresie lód. A to już jest inna bajka :) Może być i -80oC ale jak nie ma wilgoci w powietrzu i nie dojdzie do pęknięcia żadnego z elementów to rozjazd będzie bez problemu działać. Jako, że nie ma warunków idealnych to rozjazdy są unieruchamiane zimą. Ale nie przez temperaturę, tylko lód w różnej formie.
-
Ponoć dziś odbyła się powtórka tego programu.
-
Nie ponoć, to fakt nie do podważenia.
-
Święto lasu to to chyba nie jest - wszak wszystkie materiały TVP są dostępne na ich platformie VOD:
- http://vod.tvp.pl/audycje/wiedza/jak-to-dziala
- Samsung SMART-TV
Kwestia znalezienia tego odcinka :)
-
Nie ponoć, to fakt nie do podważenia.
Krzyś, widziałeś ten program? A nie pochwaliłeś się linkiem do tego materiału filmowego :(
-
Widziałem dziś w TVP1, byłem na ircu i od ręki poinformowałem o sprawie. Linka nie podałem, nawet nie wiedziałem że jest.
-
Co do rozjazdów na gruncie-Pan prowadzący pokazywał manualne zmienianie rozjazdów za pomocą lewarka i kluczy. I tu jest moje pytanie: czy jeżeli by się zdarzyła kiedykolwiek sytuacja, że na byle jakiej zelektryfikowanej stacji kolejowej nie byłoby w ogóle prądu w sieci trakcyjnej (mam na myśli scenariusz "blackout") i zaniknęło by zasilanie zwrotnic z nastawnika, kursowałyby same lokomotywy spalinowe a co za tym idzie, nie szło by zmienić rozjazdu elektrycznie, to czy w takim wypadku istnieje jakiś margines bezpieczeństwa pozwalający manualnie zmienić położenie rozjazdu w zwrotnicy sterowanej elektrycznie? Z Góry Dziękuje za odpowiedź.
A co ma brak prądu w trakcji, do niemożliwości przestawienia rozjazdu na drodze elektrycznej? ;-) Jak nie masz prądu na nastawni odpala się agregat prądotwórczy, a w ostateczności korbujesz i zamykasz na sponę/zamek. Słynny Blackout, to był na stacji Szczecin Główny, gdzie przez pół dnia dyżurni ganiali z korbami...
Swoją drogą "W Polsce mamy 42 tysiące rozjazdów, jak ktoś woli zwrotnic kolejowych". Akurat zwrotnica, jest częścią rozjazdu :)
-
Akurat w jednym rozjeździe może być więcej, niż jedna zwrotnica. ;D
-
Może być i -80oC ale jak nie ma wilgoci w powietrzu i nie dojdzie do pęknięcia żadnego z elementów to rozjazd będzie bez problemu działać. Jako, że nie ma warunków idealnych to rozjazdy są unieruchamiane zimą. Ale nie przez temperaturę, tylko lód w różnej formie.
Czasami podczas mrozów rozjazdy się wypaczają z powodu odkształceń gruntu (mówię to o podrzędnych bocznicach i zapomnianych przez boga i ludzi stacjach postojowych). Powstaje wtedy sytuacja, że zamek jest nagrzany, iglice i opornice odlodzone a rozjazd na bok ni wafla nie chce leżeć.
-
W świadomości zwykłego zjadacza chleba rozjazd = zwrotnica.
-
A dla niektórych nawet i to nie:
http://mapy.pomocnik.com/Dwie-zwrotnice-kolejowe-Bydgoszcz-Polska/