Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 228790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #540 dnia: 19 Sierpnia 2021, 19:01:36 »
Nie odwraca, w sensie nie odbija horyzontalnie miniaturek. Nie posiadamy miniaturek dla pojazdu odwróconego przez co trzeba sobie radzić inaczej. Inne rozwiązanie (które było wstępnie w poprzedniej wersji) to odwrócony pojazd w programie ale wyświetlanie go jakby nie był odwrócony (by dobrze wyglądał podgląd graficzny)- to powoduje jednak serię problemów do rozwiązania, przykładowo dosyć karkołomne wykrywanie sąsiedniego sprzęgu (który de facto może być kilka członów dalej). Załączam testową wersję z dodanym horyzontalnym odbijaniem miniaturek pojazdów odwróconych: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210819.zip

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #541 dnia: 19 Sierpnia 2021, 19:03:52 »
Najwyraźniej źle zrozumiałem. Myślałem, że jedyną wizualną informacją o tym, że pojazd został odwrócony, będzie "symbol recyklingu" (co chyba byłoby całkiem spoko opcją). :v
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #542 dnia: 19 Sierpnia 2021, 19:19:40 »
Tak było wcześniej- było to dosyć trudne do obsłużenia, a zagmatwanie utrudniałoby wprowadzenie potencjalnych przyszłych zmian. W tej testowej wersji wyświetla się kolejność taka jaka będzie w symulatorze, a informacyjnie jest recykling i odbicie miniaturek- to powinno wystarczająco załatwić sprawę.

Dodałem wyszukiwarkę w klawiszologii, link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210823.zip
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2021, 11:30:44 wysłana przez szczawik »

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #543 dnia: 23 Sierpnia 2021, 21:25:04 »
W ukrytym menu, minimapy ekranów nie działają. Dopiero zmiana parametru w eu07.ini wymusza zmianę stanu. Starter nie potrafi tego zrobić.

Chciałbym wyjść z sugestią powodowaną trochę innym spojrzeniem na problem wyboru dnia. Mamy możliwość wyboru konkretnego dnia, dzięki rolce po prawej stronie dostajemy informację w jakim okresie dany dzień się znajduje, czy jest to zima, czy lato, i jest to super. Natomiast symulator obsługuje fazy księżyca, a do tego przydałby się najzwyklejszy kalendarz, aby nie trzeba było liczyć dni do nowiu, albo do pełni, żeby ustawić zadowalającą nas datę.
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2021, 00:38:09 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #544 dnia: 24 Sierpnia 2021, 01:08:02 »
Tylko symulowany mamy wyłącznie dzień w roku. Sam rok do obliczeń astronomicznych jest brany z zegara systemowego. Kalendarz dałby mylną sugestię symulacji dnia tygodnia. Choć to można by i kiedyś podchwycić. Skryptować zmienne potoki pasażerskie i ruch zależnie od dnia. :D
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #545 dnia: 01 Września 2021, 19:00:57 »
Pojawiła mi się kategoria i to w sumie tyle. Nie bardzo wiem co z tym zrobić. W starter/bledy.txt pusto.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #546 dnia: 01 Września 2021, 21:04:11 »
Tak przy okazji uwaga, ten plik jest zapisywany dopiero przy zamykaniu programu. Na repozytorium jest dobrze, podejrzewam więc że chodzi o jakiś zmieniony plik textures.txt . Może to zająć kilka minut ale metoda prób i błędów z wykluczaniem plików powinna wychwycić nieprawidłowość- wystarczy zmieniać nazwę pliku np. z textures.txt na _textures.txt  .

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #547 dnia: 02 Września 2021, 07:29:03 »
Znalazłem i wyrwałem chwasta. Ale liczyłem na to, że w błędach mógłbym znaleźć jakąś podpowiedź co krzaczy.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #548 dnia: 02 Września 2021, 11:26:15 »
Program stara się wyciągnąć tylko istotne dla niego informacje z tych plików, resztę pomija, tak samo jak linie zaczynające się znakiem * lub @. Ogólnie zastanawiałem się nad jednym plikiem zawierającym cały posiadany tabor (coś w stylu obecnego textures.ini dla Rainsted), ale trzeba lepiej to przemyśleć żeby nie odkrywać koła na nowo.
Nowa wersja, poprawione opcje zaawansowane: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210902.zip

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #549 dnia: 02 Września 2021, 12:11:35 »
Meh, skoro parsuje wszystkie i robi to w miarę szybko, to masz taką potrzebę? Dla mnie wielkim plusem jest brak potrzeby "sprawdzania taboru" i generowania dodatkowych list.
Mój kanał youtube

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #550 dnia: 02 Września 2021, 12:35:23 »
Teraz właśnie masz kilkadziesiąt dodatkowych list w postaci textures.txt które służą tylko do zbudowania pliku textures.ini . Dlaczego nie edytować bezpośrednio pliku textures.ini ? I Rainsted nie potrzebowałby używania tego przycisku. Chyba, że są obecnie jakieś zalety tego rozwiązania których się nie domyślam? Skorzystałbym i z tego pliku generowanego przez Rainsted, ale nie uwzględnia on na przykład podziału na pojazdy wieloczłonowe, a zapisuje wiele zbędnych dla mnie informacji.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2021, 12:38:18 wysłana przez szczawik »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #551 dnia: 02 Września 2021, 12:46:10 »
Guzik był, bo przebudowa pliku w rainstedzie trwa kilkadziesiąt sekund. Jak czyta bezpośrednio ze składowych, to znika jeden element pośredni, gdzie coś potencjalnie może się zepsuć. Mam to, co wpiszę sobie w textures.txt. W sumie to można by kazać skórkosklejaczom pisać bezpośrednio jeden monolit konfiguracyjny dla całego taboru, ale ktoś za pierwszego startera wymyślił inaczej.
Mój kanał youtube

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #552 dnia: 02 Września 2021, 12:56:44 »
Rainsted jak mniemam sprawdza wtedy co się da, dlatego trwa to tak długo. Ten jeden plik można by modyfikować ręcznie, zresztą można zrobić jakieś narzędzie jeszcze bardziej ułatwiające czynności na tym pliku. Do przemyślenia jest tak jak pisałem składnia tego pliku.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #553 dnia: 05 Września 2021, 21:51:39 »
Do opcji graficznych, sekcja cieni, dla wszystkich trybów renderowania:
shadow.rank.cutoff wyłączenie rzucania cienia dla niektórych obiektów. Obecnie rank 3 dostały wszystkie trawy i zboża, kukurydza jako wyższa dostała rank 2.
gfx.shadow.angle.min ograniczenie minimalnej wysokości shadowcastera nad horyzontem. Prostsze kalkulacje przy krótszych cieniach.
Mój kanał youtube

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #554 dnia: 05 Września 2021, 22:02:43 »
Jeszcze można dodać też w ustawieniach grafiki: gfx.drawrange.factor.max - wartość maksymalnego mnożnika zasięgu malowania scenerii. Przyjmowana wartość parametru to liczba w przedziale 1.0-3.0. Może być pod nazwą "Zasięg renderowania".
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #555 dnia: 09 Września 2021, 22:35:08 »
W ukrytym menu, minimapy ekranów nie działają. Dopiero zmiana parametru w eu07.ini wymusza zmianę stanu. Starter nie potrafi tego zrobić.

Teraz co prawda starter sobie z tym jakoś radzi, do póki go nie zrestartujemy. Wyłączenie i włączenie sprawia, że zaznaczona opcja się odznacza.

Na uproszczonym shaderowym nie można wybrać obróbki obrazu, chociaż jej zmiana (przełączając na chwilę na tryb renderowania pełny i powrót do uproszczonego) wpływa na to jak wygląda gra.
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2021, 17:56:30 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #556 dnia: 22 Września 2021, 19:32:07 »
Wpływa? Uproszczony szaderowy teoretycznie pomija wszelkie hdry.
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #557 dnia: 22 Września 2021, 20:51:27 »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #558 dnia: 23 Września 2021, 19:54:12 »
Po wygenerowaniu e3d za pomocą startera (135 bitów) kabina Elfa wygląda tak; żeby normalnie wygenerowało e3d trzeba ustawić w eu07.ini convertmodels 143 więc prośba o zmianę w ustawieniach Konwersja na 143.

Edit: jaka jest funkcja języka IT?
Przy wartości 143 jest to samo. Sprawdziłem i minimalna wartość żeby ta kabina dobrze wyglądała to 150. Ja mam ustawione na 156.
T.N

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #559 dnia: 24 Września 2021, 13:05:25 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Reorganizacja ustawień (zapewne niestety będą kolejne zmiany),
  • obsługa  dodatkowych parametrów ustawień,
  • obróbka obrazu dostępna w trybie shaderowym uproszczonym,
  • poprawiona obsługa parametru zmq.address.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210924.zip

Teraz co prawda starter sobie z tym jakoś radzi, do póki go nie zrestartujemy. Wyłączenie i włączenie sprawia, że zaznaczona opcja się odznacza.
Nie potwierdzam. Spójrz na legendę poniżej tych ustawień, zapewne ustawiłeś opcję jako nieaktywną- wtedy ustawienie jest usuwane i symulator używa swojego domyślnego.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #560 dnia: 24 Września 2021, 21:15:22 »
Jestem dziwnym człowiekiem i pierwsze co zrobiłem po włączeniu okna ustawień zaawansowanych, to zapoznałem się z legendą. :P

https://streamable.com/jtbwq7

To samo dzieje się z opcją "ekrany w osobnym wątku".
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2021, 22:00:47 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #561 dnia: 26 Września 2021, 13:07:54 »
Sprawdź na najnowszej wersji. Być może w chwili testowania miałem to już poprawione; z drugiej strony i na tej 7.6.3 nie zauważyłem takiego błędu.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #562 dnia: 26 Września 2021, 13:16:29 »
Na najnowszej jest to samo.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #563 dnia: 07 Października 2021, 21:39:08 »
Można dodać kolejny suwak w zakładce dźwięki?
stopien wyciszenia dzwieku przy zalaczonej pauzie moze byc konfigurowany wpisem w .ini sound.volume.paused X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-1
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #564 dnia: 08 Października 2021, 13:27:24 »
Ten parametr chyba nie działa? Ewentualnie różnica pomiędzy 0 a 1 jest dla mnie znikoma.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1118
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #565 dnia: 10 Października 2021, 20:46:33 »
Jeżeli odwrócimy wagon i nadamy mu numer, przestanie się wyświetlać jako obrócony.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #566 dnia: 12 Października 2021, 13:00:01 »
Poprawione: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter211012.zip
Dodany też parametr sound.volume.paused, ale tak jak wspominałem nie zauważyłem różnicy w symulatorze. Mimo kolejnych prób nie udało mi się powtórzyć błędu z mipmapami.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #567 dnia: 15 Października 2021, 11:12:04 »
Dodany też parametr sound.volume.paused, ale tak jak wspominałem nie zauważyłem różnicy w symulatorze.

U mnie działa, "wyciszenie podczas pauzy" działa odwrotnie, jak się da suwak na sam koniec to właśnie jest 0 wyciszenia, jak się da na sam początek to jest pełne wyciszenie.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #568 dnia: 20 Października 2021, 22:12:37 »
Jeśli scenariusz nie ma swojej miniatury, to zapamiętywana jest ostatnia załadowana miniatura. Jeśli wybierzemy scenariusz bez miniatury jako pierwszy, zostanie szary kwadrat. Myślę, że tak to powinno działać. Jeśli miniatury nie ma, to powinien być szary kwadrat zamiast tego co mamy obecnie.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #569 dnia: 21 Października 2021, 21:25:58 »