Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 145316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Joachimowicz

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1594
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1672
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #390 dnia: 01 Listopada 2020, 20:31:56 »
Nie traktuj moich uwag jako listy życzeń. :P Po prostu użytkując starter dochodzę do pewnych wniosków, że gdyby coś działało inaczej, byłoby lepsze, natomiast jeśli znajdziesz inne rozwiązanie, które będzie jeszcze lepsze, to super.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1446
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 382
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #391 dnia: 01 Listopada 2020, 20:35:42 »
Właśnie uznałem te uwagi jako sensowne, jednak z tymi porami roku czekam aż zrodzi mi się konkretne rozwiązanie które uznam za zadowalające.

Offline bprog

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #392 dnia: 01 Listopada 2020, 20:47:56 »
Button "Zima" się rozjeżdża. Na końcu suwaków są takie krótkie szare pola, w suwaku wyboru dnia ma szerokość "paru dni" przed Nowym Rokiem, w innych suwakach jest to ledwo widoczne.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1446
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 382
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #393 dnia: 09 Listopada 2020, 12:28:22 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Dodawanie do wybranego pociągu składu z magazynu,
  • automatyczne dodawanie pojazdów wieloczłonowych wraz ze sprzęgiem,
  • automatyczna zmiana tekstury we wszystkich członach wybranego pojazdu.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201109.7z
Do obsługi pojazdów wieloczłonowych należy w pliku textures.txt danego taboru wieloczłonowego dodać informację ^x gdzie x to ilość kolejnych sprzężonych wpisów.
Przykładowy fragment pliku dla ET41:
^2
41-001-A'15.mat=203E-A,ET41-A,ET41-001-A'15//v2,ET41-001,PKPC,Wschodni_Zakład_Spółki_w_Lublinie,20.10.2015,PKP_CARGOTABOR_ZNT_Ostrów_Wielkopolski,MR6,Stele&sebol82&darek71wrc
41-001-B'15.mat=203E-B,ET41-B,ET41-001-B'15//v2,ET41-001,PKPC,Wschodni_Zakład_Spółki_w_Lublinie,20.10.2015,PKP_CARGOTABOR_ZNT_Ostrów_Wielkopolski,MR6,Stele&sebol82&darek71wrc
41-001-A-HIST.mat=203E-A,ET41-A,ET41-001-A//v2,ET41-001,PKPC,Zakład_Taboru_we_Wrocławiu,27.06.2002,ZNTK_Oleśnica,RafaPolska424&szogun,?
41-001-B-HIST.mat=203E-B,ET41-B,ET41-001-B//v2,ET41-001,PKPC,Zakład_Taboru_we_Wrocławiu,27.06.2002,ZNTK_Oleśnica,RafaPolska424&szogun,?
...
Wpis sprzężający możemy stosować wielokrotnie w tym samym pliku, gdy kolejne wpisy taboru dotyczą pojazdów o innej ilości członów:
^3
EN57-001RA.DDS=6BAI,EN57-RA,EN57-001RA//v2,EN57-001,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
EN57-001S.DDS=6BSI,EN57-S,EN57-001S//v2,EN57-001,PKP,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
EN57-001RB.DDS=6BBI,EN57-RB,EN57-001RB//v2,EN57-001,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
...
EN57-996'11RA.mat=6BAII_led,EN57-RA,EN57-996'11RA//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
EN57-996'11S.mat=6BSII,EN57-S,EN57-996'11S//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
EN57-996'11RB.mat=6BBII_led,EN57-RB,EN57-996'11RB//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
^4
EN71-005RA.mat=6BAII_led,EN71-RA//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005SA.mat=6BSII,EN71-SA//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005SB.mat=6BSII,EN71-SB//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005RB.mat=5bgb_led,EN71-RB//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
Wpisy sprzężone powinny być podane w odpowiedniej kolejności- w katalogu EN57 należy na przykład człony końcowe przesunąć za człony środkowe- tak jak w powyższym przykładzie. Ustawiany jest najwyższy pasujący sprzęg.

Offline Joachimowicz

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1594
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1672
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #394 dnia: 15 Listopada 2020, 01:05:33 »
Brakuje mi trzeciej zakładki O składzie, zaraz obok Ogólne, O teksturze, a w niej takich danych jak ilość pojazdów, długość, brutto, tor, do którego skład jest przypisany. Przy podmianie składów jest to dużym problemem, bo uniemożliwia określenie długość składu, który zamierza się podmienić. Niby mogę zmienić zakładkę, ale jest to szalenie niepraktyczne.
Kolejną fajną funkcją byłaby możliwość przełączenia między dwoma trybami. To, że po kliknięciu w jakiś człon, jakiegoś ezta, zostajemy przeniesieni do innej kategorii jest super, bo znacznie usprawnia proces podmiany składu, natomiast przy podmianie wagonów, owa funkcja doprowadza do szewskiej pasji.
Skoro starter dopuszcza tylko konkretne połączenia i dane bierze z fiza, które są dopuszczalne a które nie, to fajnym bajerem byłoby gdyby uwzględniał również maxload, żeby użytkownik nie musiał grzebać po plikach, w celu dowiedzenia się ile dany wagon mieści ładunku. Byłoby też fajnie gdyby starter blokował możliwość "przeładowania" wagonu, żeby dane, które podaje odnośnie ciężkości, pokrywały się z tym co mamy w symulatorze.
Na koniec najmniej upierdliwy problem, czyli możliwość założenia sprzęgu 1 dla ostatniego wagonu, który to sprzęg uniemożliwia założenie SKP. Starter nie pozwala na żadne połączenie z powietrzem, co jest zrozumiałe, ale byłoby korzystnie móc zadecydować o tym czy końcówki mają być założone czy nie już z pozycji startera.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1446
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 382
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #395 dnia: 15 Listopada 2020, 20:08:35 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Informacje o składzie nad podglądem graficznym,
  • kliknięcie PPM na pojeździe- przełączenie pojazdu bez zmiany podglądu tekstury,
  • kontrola maksymalnej ilości ładunku,
  • brak blokady sprzęgu dla ostatniego pojazdu w składzie.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201115.7z

Czyli LPM na składzie działa jak dotychczas, natomiast PPM zmienia zaznaczony pojazd lecz bez zmiany podglądu graficznego. PPM na zaznaczonym pojeździe otwiera menu podręczne.

Online Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1456
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1178
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #396 dnia: 17 Listopada 2020, 15:24:30 »
Niestety, starter znów zaczął blokować klawisz delete.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1895
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3418
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #397 dnia: 17 Listopada 2020, 15:37:53 »
Zaktualizowałem starter i nieważne czy jest zminimalizowany, czy działa w tle, to delete nie jest u mnie blokowany.
-Oficjalna strona- -Lista Projektów-
Niedługo pożegnam się ze wszystkimi i każdym z osobna

Online Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1456
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1178
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #398 dnia: 17 Listopada 2020, 15:47:57 »
Ja jak klikałem delete to otwierało mi się jakieś okienko z błędem startera.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1145
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #399 dnia: 17 Listopada 2020, 17:14:05 »
Potwierdzam, na najnowszej wersji cały czas jest to samo.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1446
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 382
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #400 dnia: 17 Listopada 2020, 19:03:37 »
Powinno już być ok.

Offline adriankwiat

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #401 dnia: 17 Listopada 2020, 21:11:52 »
Jeszcze przydałoby się żeby przy usuwaniu pojedynczych pojazdów ze składu też nie przełączało tekstury, ewentualnie tak jak teraz przy zaznaczaniu - kliknięcie ppm na przycisk "Usuń pojazd" nie będzie przełączać podglądu.

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 261
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #402 dnia: 18 Listopada 2020, 20:56:46 »
Proszę zmień "Ilość pojazdów" na "Liczba pojazdów" oraz w wersji EN "Count of vehicles" na "Number of vehicles".
Z poziomu języka PL można wybrać język IT, ktorego nie ma (jeśli mariano italiano jest w trakcie, to nie było tematu)
v. 6.1.2

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1698
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #403 dnia: 19 Listopada 2020, 11:12:40 »
Po włosku ktoś chyba próbował.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1145
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #404 dnia: 19 Listopada 2020, 12:46:26 »
Poszerz proszę pole wyboru ładunku.

Online Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1456
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1178
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #405 dnia: 19 Listopada 2020, 20:31:52 »
Klawisz delete już się nie blokuje, lecz teraz klawisz delete w starterze nie reaguje na usuwanie pojazdów.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1446
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 382
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #406 dnia: 19 Listopada 2020, 23:00:30 »
Wrzuciłem poprawki. Ponadto, w trainsecie możemy podać plik z katalogu scenery/*.txt do pokazania w okienku rozkładu, przykład:
trainset none start 0.0 0.0
//$o Skład wygaszony pod wjazdowym.
//$r baltyk/tme4419734
node -1 0 EP07-544 dynamic PKP\303e_V1 303e-ep-zez-544-hist 303e-ep-zez 0 headdriver 3.WH12 0 enddynamic
endtrainset
Do wyświetlenia w Starterze pierwszeństwo ma rozkład z wpisu //$r.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201119.7z

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 261
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #407 dnia: 19 Listopada 2020, 23:33:38 »
  • Masa brutto pociągu nie zmienia się po skopiowaniu ładunku z poprzedniego pojazdu.
  • uMain.dfm:3952 "Alignment = taCenter" -> "Alignment = taRightJustify", jeśli coś się rozjedzie to chodzi o "object lbTrackCaption: TLabel", dopasowanie do układu będzie identyczne wszędzie
  • Label od masy: według mnie to powinien być floor z dokładnością do jednej cyfry po przecinku (1234.567 -> 1234.5), label powinien mieścić sześć cyfr i przecinek (Masa [t]: 12345.6), pozwoli to także na wypisanie wartości (1234.56)
  • Label od masy brutto jak wyżej
  • Label od długości: jest ok, mieszczą się kilometrowe składy z dokładnością do hektometra


Offline mac310

  • Wiadomości: 446
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #408 dnia: 20 Listopada 2020, 09:13:53 »
Od jakiegoś czasu przy uruchomieniu pojawia się komunikat o błędnej wartości w eu07.ini dla sound.volume.ambient gdzie problemem jest przecinek w wartości 0,8.
Po zaakceptowaniu przecinek jest chyba zmieniany automatycznie na kropkę i następne uruchomienie jest już bez komunikatu. Po jakimś czasie (mam wrażenie, że po uaktualnieniu automatycznym programu) komunikat pojawia się ponownie. Ja ręcznie tego przecinka nie wstawiam więc nie wiem skąd się to bierze.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline pawelek2011

  • Wiadomości: 32
  • EN57 to złom
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #409 dnia: 20 Listopada 2020, 11:31:44 »
Dzień dobry, u mnie podczas aktualizacji Startera wyskakuje błąd.
Komentarze nt. tej informacji proszę na PW. Przepraszam że w formacie png. Pozdrawiam.

« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2020, 11:33:20 wysłana przez pawelek2011 »
Procesor: Intel Core i5 9400F (6 rdzeni) 2,90 ghz (9 MB cache) Intel B365, RAM 32 gb
Karta grafiki AMD Radeon Rx580 8192 MB GDDR5 (pamięć własna)
Dysk: SSD 240 + HDD 1000 gb

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 442
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 284
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #410 dnia: 20 Listopada 2020, 12:46:06 »
Cytuj
u mnie podczas aktualizacji Startera wyskakuje błąd
#umniedziala, włącz Starter.exe a nie StarterNew i zaktualizuj go "z programu". Nie ma co pisać komentarza na pv.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2020, 12:47:50 wysłana przez koszowy »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #411 dnia: 20 Listopada 2020, 15:40:19 »
Od jakiegoś czasu przy uruchomieniu pojawia się komunikat o błędnej wartości w eu07.ini dla sound.volume.ambient gdzie problemem jest przecinek w wartości 0,8.
Po zaakceptowaniu przecinek jest chyba zmieniany automatycznie na kropkę i następne uruchomienie jest już bez komunikatu. Po jakimś czasie (mam wrażenie, że po uaktualnieniu automatycznym programu) komunikat pojawia się ponownie. Ja ręcznie tego przecinka nie wstawiam więc nie wiem skąd się to bierze.
Na serwerze jest tam 1.0. Oczywiście, że ma być zapis z kropką. Na zachodzie i programowaniu to jedyny uznawany symbol dziesiętny. Przecinek jest separatorem. Jak poprawia, to bardzo dobrze.
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1594
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1672
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #412 dnia: 22 Listopada 2020, 17:52:17 »
Scrollując kategorie zdarza się pojawienie komunikatu Argument out of range, którego zamknięcie nic nie zmienia, bo pojawia się następny. Dzieje się tak w kategoriach, które są puste (np. parowozy). Remedium jest zamknięcie startera w menadżerze.

Przydałby się przycisk do ustawienia we wszystkich ładunkach maksymalnej ilości ładunku.
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2020, 18:07:01 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1698
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #413 dnia: 22 Listopada 2020, 18:35:28 »
Przydałby się przycisk do ustawienia we wszystkich ładunkach maksymalnej ilości ładunku.
Ewentualnie jeszcze taki do aktualizacji sprzęgów na maksymalne.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1446
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 382
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #414 dnia: 27 Listopada 2020, 17:48:25 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Możliwość ustawienia maksymalnej ilości ładunku wszystkim pojazdom,
  • przycisk sprzęgu "Auto" ustawia sprzęg dla wszystkich pojazdów w składzie,
  • zmieniony sposób liczenia masy pociągu,
  • zmienione menu ładunku, jego obsługa i trochę innych poprawek.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201127.7z
Nie udało mi się powtórzyć błędu przy przewijaniu kategorii. @mac310, być może miałeś jakiś błąd w składni pliku ini obok tego wyrażenia.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2020, 17:53:17 wysłana przez szczawik »

Offline Kermit

  • Wiadomości: 516
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 678
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #415 dnia: 30 Listopada 2020, 21:39:30 »
Czy da sie dolozyc wyliczenie masy hamowatej i procentu rzeczywistego?
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2020, 21:42:08 wysłana przez Kermit »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1446
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 382
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #416 dnia: 01 Grudnia 2020, 20:46:54 »
O ile się nie mylę brak wymaganych informacji do wyliczeń. Ponadto wirtualny rewident pozmienia nastawy.

Nowa wersja testowa, zmiany:
  • sortowanie bazy taboru (po kliknięciu w nazwę kolumny),
  • uproszczenie panelu pogody,
  • narzędzie losowania taboru.
Narzędzie losowania taboru dokonuje też wymiany brakujących pojazdów na posiadane; narzędzie działa dla wszystkich składów na scenerii. Narzędzie uwzględnia typ pojazdu, rodzaj, właściciela oraz datę rewizji. Proces doboru jest skomplikowany, wymaga jeszcze kalibracji. Algorytm przedstawię w uproszczeniu.
  • Dla danego pojazdu tworzone są filtry startowe: typ, rodzaj, właściciel oraz ewentualnie data rewizji.
  • Filtr daty rewizji działa z zadaną tolerancją (min. 2 lata) względem bieżącej daty rewizji pojazdu lub podanego roku (wybiera użytkownik).
  • W przypadku braku pasujących pojazdów, filtry są zmieniane w kolejnych krokach, a po każdym kroku wyszukiwanie jest ponawiane- do momentu znalezienia pasujących tekstur.
    Kroki:
    • filtr daty rewizji jest rozszerzany o 2 lata. Proces szukania jest powtarzany maksymalnie dwa razy, każdorazowo rozszerzając tolerancję filtru daty rewizji o kolejne 2 lata,
    • filtr daty rewizji jest usuwany,
    • usuwany jest filtr właściciela (np. PKPIC),
    • usuwany jest filtr rodzaju (np. EU07),
    • usuwany jest filtr typu (np. lokomotywy elektryczne).
  • Dla pojazdu wieloczłonowego (lokomotywy, EZT, szynobusy) losowanie tekstur działa pod warunkiem istnienia wpisu sprzężającego w textures.txt . Jeśli wpisu brak, pojazd wieloczłonowy jest pomijany.
  • Jeśli brak jest danej tekstury (lub innych niezbędnych elementów jak np. plik charakterystyk) wyszukiwany jest pojazd wg takich samych filtrów jak wyżej wymienione, przy czym:
    • dla pojazdów obsadzonych (headriver, reardriver) filtr ustawiany jest na: lokomotywy spalinowe, ST44.
    • Dla pozostałych pojazdów sprawdzany jest pojazd poprzedzający i następujący- jeśli któryś jest pojazdem bez braków i bez obsady filtr jest nadawany jak dla tego pojazdu. Jeśli żaden z nich się nie nadaje (np. te pojazdy też mają błędy), filtr ustawiany jest na: wagon A, A_112A.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201201.7z

Przywracam rangę DEVS.
@MaciejM

« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2020, 00:22:38 wysłana przez MaciejM »

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1145
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #417 dnia: 01 Grudnia 2020, 22:59:56 »
Jak można aktywować losowanie pojazdów? Szukam w menu kontekstowym składu, w bazie taboru i w ustawieniach, ale nie ma nigdzie takiej opcji.

del, aczkolwiek sam przycisk jest schowany w dosyć nieintuicyjnym miejscu.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2020, 23:01:22 wysłana przez jakubg1 »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #418 dnia: 02 Grudnia 2020, 20:34:47 »
Pole na wpisanie FoV jest w zakładce fizyka a to ustawienie graficzne.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1145
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #419 dnia: 02 Grudnia 2020, 22:27:52 »
Taki pomysł, który wpadł mi na szybko do głowy ale nie jest taki całkiem głupi: do scn dyrektywa
//$r wydajnosc dekoracjagdzie podaje się liczby całkowite od 1 do 5.
Po wybraniu scenerii pojawiłby nam się jej "rating", np. mniej wymagające scenerie będą miały większą liczbę gwiazdek w wydajności, a mniej w otoczeniu (uboga sceneria, płaski teren itp.). W ten sposób niezorientowani użytkownicy będą wiedzieli, na której scenerii będą mieli więcej FPS-ów, a na której mogą spodziewać się wodotrysków kosztem utraty wydajności.