Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 166498 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1347
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 878
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #660 dnia: 29 Marca 2023, 20:28:28 »
Można też dodać oddzielny przełącznik zmieniający zachowanie w przypadku członów środkowych, albo zmienić zawartość listy obsad, gdy taki pojazd wieloczłonowy jest zaznaczony (w tym przypadku zamiast nobody / headdriver / reardriver / passenger byłoby nobody / headdriver+nobody  /headdriver+passenger / reardriver+nobody / reardriver+passenger / passenger). Parsowanie istniejących plików scenerii sprawdzałoby który opis pasuje do znalezionej kombinacji, a jeżeli się ona nie zgadza z żadnym, wygeneruje błąd.

W sumie tak teraz myślę, od kiedy można wchodzić do każdego pojazdu niezależnie od jego obsady, czy obsada passenger jeszcze coś robi? Bo może niepotrzebnie komplikujemy i można ją usunąć jako zbędną podobnie jak conductor czy connected.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2023, 20:32:59 wysłana przez jakubg1 »
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5777
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1842
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #661 dnia: 29 Marca 2023, 22:46:29 »
od kiedy można wchodzić do każdego pojazdu niezależnie od jego obsady, czy obsada passenger jeszcze coś robi?
AI nie zwariuje? Co do conductor, to ktoś starszy musi się wypowiedzieć, bo w sumie nie wiem jaki był/jest cel tej obsady. Conected to relikt przeszłości.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2023, 22:51:07 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 165
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #662 dnia: 29 Marca 2023, 23:38:34 »
Kiedyś zrobiłem skrócenie obsady do pojedynczych liter, żeby można było ich łączyć kilka w jednym członie — ale chyba nawet nie testowałem tego. Obsada "conductor" miała służyć do umieszczenia kierownika pociągu, który w zależności od swojego położenia podawałby gotowość do odjazdu bezpośrednio albo przez radio (przy czym poruszałby się po składzie, np. w ramach sprawdzania biletów) i trzeba by go dodawać do pociągu z pasażerami, aby podawane były komunikaty. Dodatkową obsadą mógłby być manewrowy przy spychaniu, który by podawał komendy przez radio... Obsada "connected" służyła do "ukrotnienia" pojazdów z członem rozrządczym z przodu i zastąpiłem ją wpięciem kabiny bezpośrednio w człon silnikowy (bo nie podobało mi się rozwiązanie z wirtualnymi pantografami w członie rozrządczym). Opcją do obsady miało być wskazanie podkatalogu z plikami dźwiękowymi, aby można było używać różnych głosów "h(marek)c(ania)".
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1347
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 878
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #663 dnia: 30 Marca 2023, 15:38:21 »
od kiedy można wchodzić do każdego pojazdu niezależnie od jego obsady, czy obsada passenger jeszcze coś robi?
AI nie zwariuje?

AI i tak wariuje w zespołach trakcyjnych gdy jedziemy jako pasażer, niezależnie czy damy passenger czy nobody. Czasem symulator potrafi się nawet scrashować. Obstawiam, że trzeba by było przeorać całkiem sporo kodu exe pod tym kątem. Póki co nie możemy zobaczyć w łatwy sposób, w których pojazdach i w jakich kabinach znajduje się AI.
W wątku pomysłów na exe miałem pomysł, żeby dodać taki ekran pociągu, coś na wzór Consist Monitora (o ile dobrze pamiętam) z OpenRails/MSTS, gdzie moglibyśmy podejrzeć, w jakim miejscu w składzie się obecnie znajdujemy, gdzie jest AI, w jakim kierunku jedzie pociąg, i miałoby to potencjał na rozbudowę i łatwiejsze debugowanie.
(zielony - gdzie znajdujemy się my, żółty - gdzie znajduje się AI; w przypadku skakania po składzie istnieje ryzyko że AI może znajdować się w kilku wagonach jednocześnie)
« Ostatnia zmiana: 30 Marca 2023, 15:52:49 wysłana przez jakubg1 »
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1347
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 878
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #664 dnia: 05 Maja 2023, 13:48:33 »
Losowe obracanie wagonów nie działa poprawnie dla pojazdów wieloczłonowych (Sggrss).
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 631
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #665 dnia: 06 Maja 2023, 15:47:53 »
Ja jeszcze dorzucę, że jeżeli w pliku scn mamy wpis wagonu z ładunkiem, którego ten wagon nie obsługuje, Starter pokazuje wagę tego ładunku w masie pociągu. Maszyna w takim przypadku zeruje masę ładunku.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1460
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 423
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #666 dnia: 16 Maja 2023, 15:29:26 »
U użytkowników którzy manualnie pobrali paczkę dla systemu 32 bitowego mógł pojawić się błąd podczas aktualizacji- w jednej z paczek dodana była biblioteka 64 bitowa. Wrzucam nowe paczki, na których problem powinien ustąpić. Ponadto kilka poprawek:
  • Pomijanie wagi ładunku nieobsługiwanego przez pojazd,
  • logowanie użycia nieobsługiwanego ładunku,
  • archiwalne pojazdy- zapis ustawienia.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230516.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230516.zip

Losowe obracanie wagonów nie działa poprawnie dla pojazdów wieloczłonowych (Sggrss).
Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1347
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 878
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #667 dnia: 16 Maja 2023, 19:58:28 »
Losowe obracanie wagonów nie działa poprawnie dla pojazdów wieloczłonowych (Sggrss).
Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.

A nie możesz dorobić tej funkcji albo chociaż ją wyłączyć dla pojazdów wieloczłonowych i losować obrót tylko jednoczłonowych? Nie wydaje się to trudne moim zdaniem. Ale nie zaglądałem do kodu.
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 515
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #668 dnia: 18 Maja 2023, 09:33:07 »
W najnowszej paczce jak widzę wszystkie wprowadzone funkcje UART są dostępne, więc może jest właściwy moment, żeby dostosować działanie startera jak pisałem w https://eu07.pl/forum/index.php/topic,24985.msg561960.html#msg561960
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.