Autor Wątek:  Nowa struktura katalogów.  (Przeczytany 56625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #60 dnia: 16 Kwietnia 2015, 21:15:47 »
Pozwolę sobie napisać tylko, że patrząc po strukturze sprzed 10 lat, to autorzy też uciekali w stronę języka angielskiego. Może dajmy już spokój i po prostu przeskoczmy na angielski. Jeśli ktoś ma problem, to czas najwyższy coś zmienić w swoim życiu.

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #61 dnia: 16 Kwietnia 2015, 21:50:57 »
Rozrost hierarchii powoduje wydłużenie ładowania.
Jakieś konkretne testy? Jak bardzo wydłuża?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #62 dnia: 16 Kwietnia 2015, 21:54:09 »
Tak sugerował Ra, zresztą im więcej i im dłuższe ścieżki, tym więcej pamięci należy na nie przydzielić.

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #63 dnia: 16 Kwietnia 2015, 22:01:25 »
Jak dużo tej pamięci będzie więcej? Mam wrażenie, że dużo czasu jest przeznaczone na małe niedoskonałości, które maja wpływ na czas ładowania w 1-2%, a rzeczy, które mają duży wpływ na czas ładowania są pomijane.

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #64 dnia: 16 Kwietnia 2015, 22:09:36 »
Nie wiem jak bardzo to wpływa na szybkość wczytywania. Tak mi zasugerowano. Do tego należy doliczyć ilość submodeli, bo poly już nie ma znaczenia. Nie wiem też jaki wpływ ma rozległość scenerii. Nie dłubie przy exe, robię tylko poprawki, tworze nowe modele taboru i otoczenia oraz scenerie. Zajmuję się również trakcją elektryczną i zasilaniem w symulatorze.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2015, 22:12:53 wysłana przez sebastian82 »

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #65 dnia: 16 Kwietnia 2015, 22:32:34 »
Jeśli ładowanie ma przyspieszyć, to trzeba dostarczać skomplikowane assety użytkownikowi końcowemu (w takiej formie, aby aplikacja je tylko ładowała do pamięci i wykorzystywała, czyli bez ich interpretacji). Na pewno zrobienie podziału na źródła, paczkę testową (z debugiem) i paczkę użytkową powinno dać wymierne korzyści.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #66 dnia: 17 Kwietnia 2015, 12:55:19 »
Chciałem zwrócić uwagę, że pomimo próby trzymania się płaskiej struktury i tak prawdopodobnie skończy się na tworzeniu w niektórych z nich podkatalogów. Choćby w celu rozdzielenia polskich wskaźników od węgierskich. Tak samo widzę kwestię rozdzielenia podsypek od innych tekstur w katalogu tracks.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5682
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1801
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #67 dnia: 17 Kwietnia 2015, 13:24:30 »
A może na płasko na płasko? Np. signals_pkp, signals_hun, signals_narrow.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #68 dnia: 17 Kwietnia 2015, 15:05:33 »
Jak zobaczysz to idzie raczej w ograniczenie liczby katalogów. Jak jest za dużo to mamy więcej przypadków granicznych.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #69 dnia: 24 Kwietnia 2015, 05:27:59 »
Uwazam ze rozdzielenie na kraje powinno byc na pierwszym poziomie. Nazwa kraju powinna byc zapisana zgodnie z https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alpha-2.

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #70 dnia: 12 Maja 2015, 10:31:03 »
Stanelo na tym, ze w folderze signals pojawia sie podkatalogi dzielace wskzaniki i sygnalizatory na poszczegolne kraje (PL - Polska, CZ - Republika Czeska, HU - Węgry, itd.). Nazwy katalogow beda tylko i wylacznie w jezyku angielskim. Poniewaz nie potrzebnie wydluzamy sciezki dostepu w plikach. Zmianie ulegnie nazwa katalogu narrow_tracks na narrow_gauge. Czy macie jeszcze jakies propozycje co do kształtu nowej struktury? Dyskusje na ten temat konczymy w niedziele wieczorem. Poniewaz trzeba zlozyc paczke, na ktorej bedziemy pracowac m.in. przy nowym Drawinowie. Od siebie dodam, ze trwaja zaawansowane prace nad ta sceneria.
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2015, 10:52:27 wysłana przez sebastian82 »

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #71 dnia: 12 Maja 2015, 11:58:09 »
Dużo myślałem nad tym wszystkim, jak również zmniejszeniu ilości katalogów w folderze głównym. Angielskie nazewnictwo jest jak najbardziej na miejscu mimo że to polski symulator, mamy też userów z innych krajów. Moje rozwiązanie to takie:
- Folder główny nazwa: Maszyna
- Podfoldery
Route - pliki z trasami
Obiect (czy jak to po angielsku) - Pliki z obiektami dla tras
Sound - pliki dźwiękowe
Track - pliki obiektów trakcyjnych
Rolingstock - Pojazdy szynowe
Road - pojazdy drogowe
Myślę że więcej folderów w folderze głównym nie było by potrzeba, można później w podfolderach tworzyć kolejne... ale czy to nie wydłuży ładowania symulacji?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9194
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 722
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #72 dnia: 12 Maja 2015, 12:01:53 »
O ile się nie mylę to podobne foldery widziałem w MSTS'ie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2602
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #73 dnia: 12 Maja 2015, 12:05:33 »
Jestes chetny na przerabianie wszystkich parserow? Masz wizje i wiedze o wplywie na wydajnosc z wymieszania wszystkich typow plikow razem? Bez tego mozemy tylko posprzatac.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #74 dnia: 12 Maja 2015, 12:10:14 »
Co nie zmienia faktu, że plany wywalenia kilku folderów są od lat. Porządki, które robimy z pewnością ułatwią taki manewr w przyszłości.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9194
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 722
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #75 dnia: 12 Maja 2015, 12:25:31 »
No tak tylko wątpię by ktoś aż tak bardzo chciał to zrobić, więc te trzy główne models, scenery i textures muszą zostać. Nawet @Ra coś próbował w tym temacie i odpuścił, bo to nie jest takie hop siup.
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2015, 12:27:29 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #76 dnia: 13 Maja 2015, 10:37:58 »
Parser jest porozrzucany po takiej ilości modułów, że łatwiej go zapewne napisać na nowo. Do tego jest tak zagmatwany, że to bajka jest.
Co do katalogów to ja już chyba teraz nie mam uwag.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #77 dnia: 13 Maja 2015, 17:13:39 »
Rozrost hierarchii powoduje wydłużenie ładowania.
Co z tego skoro parser wydłuża wczytywanie miliony razy dłużej.
Jeśli ładowanie ma przyspieszyć, to trzeba dostarczać skomplikowane assety użytkownikowi końcowemu (w takiej formie, aby aplikacja je tylko ładowała do pamięci i wykorzystywała, czyli bez ich interpretacji). Na pewno zrobienie podziału na źródła, paczkę testową (z debugiem) i paczkę użytkową powinno dać wymierne korzyści.
Dobrze napisany parser jest prawie niezauważalny dla długości ładowania.

Jeśli chcemy skrócić ładowanie to priorytetem jest napisanie parsera na nowo. Jest on niestety strasznie skomplikowany i jeszcze ten borland i pascal .. (chciałem przerobić to na gcc i narazie efekty marne)
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #78 dnia: 13 Maja 2015, 21:41:19 »
To napisz parser od nowa. Ja nie grzebie w exe. Napisz go tak, aby pozbyć się folderów scenery, sound i textures tak jak to było planowane. Ja robię porządek skracając ścieżki dostępu a przy okazji porządek w plikach. Twórca już nie będzie musiał latać po 50 katalogach, żeby wstawić nastawnię, dworzec, lampę lub jakiś inny element. W przyszłości będzie to podstawą do usunięcia w/w folderów, bo już wszystko będzie uporządkowane.
« Ostatnia zmiana: 13 Maja 2015, 21:43:01 wysłana przez sebastian82 »

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #79 dnia: 14 Maja 2015, 00:55:31 »
Żeby napisać parser trzeba się w końcu dogadać ze strukturą katalogów.
Regulamin obowiązki 11a. Proszę poprawić.
Sawi


Ad mod. Poprawione.
« Ostatnia zmiana: 14 Maja 2015, 14:44:06 wysłana przez ryba825 »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #80 dnia: 14 Maja 2015, 09:41:44 »
Najpierw struktura, potem exe od Shaxa i Q kompilowalne w VS, a dopiero potem będziemy się bawić parserem. Inaczej wszystko się rozjedzie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #81 dnia: 14 Maja 2015, 10:49:49 »
Paczka z nową strukturą katalogów wyglądać będzie następująco:
przechodzimy na język angielski zgodnie z sugestią administracji (dotyczy głównych folderów). Katalogi będą wyglądać następująco:
1).  platforms (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, kładki ,zejścia, informacja pasażerska, itp.);
2).  railways (Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKP, wieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.);
3).  signals (wskaźniki oraz semafory kolejowe), w folderze signals pojawia sie podkatalogi dzielace wskzaniki i sygnalizatory na poszczegolne kraje (PL - Polska, CZ - Republika Czeska, HU - Węgry, itd.);
4).  residential (kamienice, domy i bloki mieszkalne, biurowce);
5).  industrial (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety, koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów);
6).  engineering (mosty, wiadukty, przepusty, tunele);
7).  track (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK, balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic, podsypki torów i rozjazdów itp.);
8). road (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu, przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, znaki drogowe, informacyjne, tramwajowe,, itp);
9). city (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.),
10). village (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi);
11). narrow_gauge (infrastruktura wąskotorowa, hale, lokomotywownie, dworce, podsypki, rozjazdy, itd.);
12). plants (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko);
13). traction (wszystko co jest związane z trakcją)
14). grids (szafy rozdzielnicze, trafostacje, latarnie, słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
15). people (ludzie)
16). sky (nieba)
17). scenery_files(rozkłady jazdy, scm, scn, podzielone na poszczególne scenerie np drawinowo, wrocław, Linia276
Do nowej paczki trafią następujące scenerie: Bałtyk, Całkowo, Drawinowo, Krzyżowa, L053, L053+Całkowo, L61, L61+L144, Quark, Tarniowo, TD. Dzisiaj zaczynam składanie nowej paczki, tak żeby wrzucić ją do testów do końca tygodnia. Paczka z nowymi elementami trakcji trafi do testów w przyszłym tygodniu.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #82 dnia: 14 Maja 2015, 11:56:00 »
scenery_files -> sceneries?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9194
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 722
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #83 dnia: 14 Maja 2015, 13:32:19 »
Krajobrazy? Raczej średnio pasuje.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #84 dnia: 15 Maja 2015, 11:47:11 »
Mam pytanie do Was. Czy do czasu usunięcia błędu w exe, zmienić parametry tarcia na 0.15? Takie rozwiązanie tymczasowo zlikwiduje problem nadmiernych poślizgów.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2602
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #85 dnia: 15 Maja 2015, 12:24:51 »
Chyba raczej z 0.15 na wyższą. Zostaw jak jest, skoro to poprawna wartość.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #86 dnia: 15 Maja 2015, 12:30:37 »
W takim razie zostawiam jak jest i składam paczkę. Najwyżej z szuflą i workiem piasku na plecach wszyscy będą śmigać obok loka lub będą jezdzić z piasecznicą.
EDIT:/ W katalogu głównym symka zmieniłem nazwy folderów:
1) programy na potrzeby symulatora -> programs to the needs of simulator;
2) inne -> other;
3) przepisy kolejowe -> railway regulations.
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2015, 13:19:22 wysłana przez sebastian82 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9194
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 722
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #87 dnia: 15 Maja 2015, 14:02:27 »
Pamiętaj o tym, że parser jest bardzo czuły i zamiast spacji pomiędzy nazwami daj _
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2015, 14:07:53 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #88 dnia: 15 Maja 2015, 15:03:18 »
1) programy na potrzeby symulatora -> programs to the needs of simulator;
Może "utils"?

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #89 dnia: 15 Maja 2015, 18:15:16 »
Odnośnie ew. przyszłego parsera: IMO należało by stosować nie same nazwy plików, lecz łącznie z pełnymi ścieżkami względnymi, jako ostatni parametr wpisu. Już "starożytne" funkcje biblioteki C potrafiły migiem wyciąć fragment łańcucha znaków od pozycji do EOL. Oszczędzamy na analizowaniu znak po znaku nazwy pliku, tylko w całości wrzucamy do funkcji otwierającej plik. Co więcej, proponuję nawet zastosować sztywne formatowanie wpisów (patrz formatowanie w stylu FORTRAN), czyli kolumny 0-10 wstawiamy klucz wpisu, 11-1X parametr p1, itd, itp, kolumny YY-EOL nazwa pliku, jeśli przewidziana. Puste pole = "none". Jeśli trzeba, to nawet zrobić dla niektórych wpisów system TLE (Two-Line Element set) z formatowaniem j.w.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...