- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: sebastian82 w 03 Stycznia 2014, 20:36:53

Tytuł: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 03 Stycznia 2014, 20:36:53
Postanowiłem zrobić trochę porządków w folderach: models, scenery i textures (np: wszystkie budynki sklasyfikować jako obiekty: miejskie, wiejskie, przemysłowe, kolejowe oraz umieścić je w odpowiednich folderach), podobnie będzie z innymi katalogami. Następnie przystosować wszystkie scenariusze z aktualnej PC pod nową strukturę katalogów.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 03 Stycznia 2014, 20:39:34
Co do struktury - w tym wątku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15307.0.html w załączniku jest plik struktura.pdf, którego należy się trzymać.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 03 Stycznia 2014, 20:43:56
Katalogi będą zorganizowane zgodnie z wytycznymi opublikowanymi przez Rewizora. Na podstawie PC08.13 + opublikowane dodatki, których nie zawiera np. publikacje/infrastruktura.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Benek w 03 Stycznia 2014, 20:55:04
Podobno katalogi textures, sounds i models powinny być zlikwidowane.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 03 Stycznia 2014, 20:59:16
Najpierw zrób plik z listą typustara_ścieżka=nowa_ścieżkai przygotuj narzędzie, które poprzekłada pliki najpierw w jedną stronę a potem z powrotem. Jeśli w drugim kroku uzyska się identyczną paczkę, co wyjściowa, to można się zabrać do wymiany ścieżek w plikach. Po modyfikacji zawartości plików test poprawności taki sam, tylko ze sprawdzaniem identyczności plików przed i po drugim kroku.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 03 Kwietnia 2014, 07:46:31
Pozwoliłem sobie odkopać wątek, bo to chyba lepszy pomysł, niż zakładanie nowego, kolejnego.
Zastanawia mnie następujący fakt - dlaczego w/g oficjalnej struktury katalogi wyższego rzędu podążają za nomenklaturą anglojęzyczną (vide: scenery, textures, models, etc), natomiast podkatalogi wewnątrz katalogu scenery noszą już nazwy polskie?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 03 Kwietnia 2014, 08:21:11
Powód jest jeden: trudne dzieciństwo.

Zamykam. Jak ktoś będzie miał coś sensowego do napisania, to proszę dać znać.
Benek
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 09 Listopada 2014, 19:54:28
Witam pracuję wspólnie z Piotrkiem (Sawim) nad nową strukturą katalogów. Postanowiłem napisać tą wiadomość ponieważ wprowadziłem dwa dodatkowe katalogi oraz zawarłem kilka swoich uwag.
Nowa struktura katalogów:
1).  Peronowe (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, lampy,kładki,zejścia, informacja pasażerska,itp.)
2).  Kolejowe (wieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.)
3).  Stacje ( Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKP, itp.)
4).  Pkp (wskaźniki oraz semafory kolejowe)
5).  Przejazdy (przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, itp.)
6).  Mieszkalne (kamienice, domy i bloki mieszkalne)
7).  Przemysł (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety,
8).  Szlakowe (mosty, wiadukty, przepusty, tunele)
9).  Przytorowe (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK,itp.)
10). Torowe (balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic itp.)
11). Drogowe (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu)
12). Słupy (słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
13). Miejskie (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.)
14). Wiejskie (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi)
15). Znaki (drogowe, informacyjne, tramwajowe, itp.)
16). Budowlane (koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów, itp.)
17). Wąskotorowe (infrastruktura wąskotorowa (hale, lokomotywownie, dworce itd.)
18). Roślinność (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko) 
19). Trakcja (wszystko co jest związane z trakcją)
   Pozostałe rzeczy jak: niebo, posers, pliki scm i scn oraz sterujące ruchem AI jak również podsypki rozjazdów czy rozkład jazdy konkretnego składu pozostają w głównym katalogu.
   Pamiętać należy, że wszystkie pliki tekstur dotyczące np. wskaźników kolejowych, semaforów czy tabliczek do nich znajdować się będą w jednym katalogu. Podczas tworzenia nowych tekstur już istniejących w przypadku wskaźników używamy dolnego myślnika, a w przypadku tabliczki minusa/kreski (np. wskaźnik W4 nazywamy go W4_1).   
 
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 09 Listopada 2014, 21:16:10
Zamiast tego "Pkp" to byście "PLK" zrobili i tam wszystko od wskaźników, przez pędnie, sieć trakcyjną, balisy, SHP, po budynki stricte związane z prowadzeniem ruchu.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 10 Listopada 2014, 14:18:29
Wszelkie sugestie i propozycje proszę kierować na PW.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 10 Listopada 2014, 16:14:25
Myślę, że "pkp" jest szerszym pojęciem niż "plk" — katalog ten jest przeznaczony na pliki wszelkich urządzeń związanych z polską koleją, a różnych od rozwiązań zagranicznych. O ile PKP jest skrótowcem rozpoznawalnym chyba dla wszystkich w Polsce, to PLK już niekoniecznie (są tacy, co PLK od TLK nie odróżniają). Nie ma też sensu wrzucanie wszystkiego do jednego katalogu — katalogów powinno być około 30, o możliwie krótkich i maksymalnie sugestywnych nazwach. Trzeba też założyć, że ze sceneriami dotrzemy kiedyś do innych krajów.

Kwestią do ustalenia jest też podawanie tekstury dachu w (p1) zamiast nazwy — powinno to być wyraźnie oznaczone albo w nazwie pliku, albo dotyczyć całego katalogu (np. bud). Nazwy budynków są zasadniczo nieistotne, chyba że np. chcemy zapalać konkretne światła albo otwierać drzwi eventami.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 10 Listopada 2014, 16:59:50
@Ra: Struktura powinna być jednowarstwowa, czy może być dwuwarstwowa? W sensie scenery/x, czy może być scenery/x/y.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 10 Listopada 2014, 17:14:38
Jeśli można, słówko ode mnie. Skoro katalogów około 30, to jednowarstwowo może być trudno umieścić i nazwać sensownie pliki. W dwóch warstwach łatwiej jest trzymać porządek (mniejsza ilość plików w docelowym katalogu). Teraz też struktura jest piętrowa, tyle, że nazwy katalogów często nie mają nic wspólnego z zawartością (n.p. slimson).
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 10 Listopada 2014, 18:05:35
Dla mnie jest lepsza jednowarstwowa, bo jak się wchodzi w podkatalog, to są tam wszystkie pliki i nie trzeba przeglądać jeszcze kolejnych podkatalogów. Około 30 to równie dobrze może być 25 jak i 50. Technicznie to im krótsze będą ścieżki do plików, tym szybciej będą wyszukiwane — najlepiej, jakby różnice były od razu w początkowych znakach. Ale nie można też przesadzać.

Jak powinno coś być, tego nie wie nikt. Najlepiej zrobić wszystkie możliwe kombinacje i przetestować, które sprawdzają się najlepiej — pod różnymi względami. Albo poszukać kogoś, kto takie badania zrobił i opisał.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: danniel w 11 Listopada 2014, 12:02:18
Co do wąskotorowych,  to lepiej dodać foldery, w których będą pliki z charakterystycznymi dla  konkretnego rozstawu szyn elementami np. tekstury rozjazdów.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 11 Listopada 2014, 12:14:12
@danniel nie ma takiej potrzeby. Wystarczy odpowiednio nazwać zarówno pliki tekstur, modeli oraz inc. Nowa struktura katalogów ma na celu uproszczenie m.in. ścieżek dostępu dzięki czemu scenerie będą szybciej wczytywane oraz ułatwienie pracy twórcom. W tym tygodniu zabiorę się za dostosowywanie scenerii. Mam też prośbę do kogoś z administracji lub znającego temat o info na PW jak zamieścić pliki powyżej 100MB w dziale TD.

Edit:
Pozwoliłem sobie na zamianę kilku już opublikowanych tekstur (tej gorszej jakości na lepszej jakości) np. betonrelief1
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Listopada 2014, 13:21:32
Nie zostawiaj rozkladow w glownym. Daj je do katalogow scenerii obok scmow.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 12 Listopada 2014, 20:25:07
Usunąłem trochę zdublowanych plików modeli oraz rozkładów jazdy. Zastanawiam się, nad usunięciem katalogów ze sceneriami i przerzuceniem ich zawartości do głównego katalogu scenery.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Listopada 2014, 20:49:22
Wszystkie scmy, rozkłady i dźwięki w ./scenery/ ? Moim zdaniem bez sensu. Masz sprzątać, a nie zwiększać bałagan.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 12 Listopada 2014, 22:07:57
Jeszcze raz wtrącę trzy grosze. Widzę, że jest działanie bez opracowanej koncepcji, jakby improwizacja. Tak nie powinno się działać. Szkoda, że nie ma opracowanej jasnej koncepcji (modelu zbioru podkatalogów w katalogu głównym EU07), a moim zdaniem są osoby ( mają odpowiedni autorytet), które powinny uprzeć się, jak powinna być zorganizowana hierarchia katalogów. Nie odbierzcie tego jako krytykę, po prostu nie rozumiem, czemu nie ma zarządzającego i wykonawcy. Wyjdzie z tego znów prowizorka, i obym się mylił. A może coś przegapiłem, lub nie wiem?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 12 Listopada 2014, 22:36:37
Staram się powstrzymywać działania typu "a se poprzestawiam pliki w paczce, to będzie lepiej". Żeby zrobić porządek z katalogami, trzeba przed przemieszczaniem plików stworzyć listę, który plik ma być gdzie przemieszczony, a także narzędzie, które będzie w stanie wykonać tę operację oraz operację odwrotną, a po wykonaniu ich obydwu uzyskamy pierwotną zawartość. Żeby zrobić listę, przydało by się zrobić statystykę: ile mamy nastawni, ile mostów, ile budynków, itd. Najlepiej z obrazkami poglądowymi. Za to się chyba jeszcze nikt nawet nie zabrał. Przemieszanie plików w jednej paczce nie ma sensu o tyle, że jest wielu twórców, którzy tworzą swoje scenerie na bardzo starych paczkach. Jeśli teraz damy im paczkę z nową strukturą, na której nie zadziała nic zrobionego w ciągu ostatnich lat, to albo będziemy mieć schizmę, albo porzucą oni dotychczasowe prace. Obecnie priorytetem jest poskładanie paczki bez błędów sieci trakcyjnej oraz z dobrze działającym AI. W zasadzie wiele nie potrzeba, by nowa paczka wyszła do połowy grudnia. Ze zmianą struktury (w sensowny sposób) się nie zdąży.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 12 Listopada 2014, 23:55:32
Zamknalbym prace nad obecna paczka. Do końca roku zrobić ostatnia aktualizację i projekt zamknąć. Następnie do nowej calkowicie paczki opracować system katalogów. Wydzielić grupy chętnych, z przydzialem do wykonania niezbędnych modyfikacji ścieżek w sceneriach. Inna grupa do sprawdzenia i przystosowania modeli statycznych, oraz modeli dynamicznych. Prace obecnie prowadzone nad nowymi sceneriami, dokończyć wedlug dotychczasowych standardów, natomiast po ukazazaniu się zmodyfikowanej paczki, autor gotowej scenerii w starym projekcie otrzymalby pomoc przystosowania do nowej paczki. Mamy listopad, prace nad opracowaniem nowej paczki z modyfikacja katalogów ścieżek, istniejących scenerii zakończyć w grudniu 2015 i od tego momentu każdy nowy model i scneria powinna być tworzona do wersji aktualnej na koniec 2015r.
Piszesz o potrzebie tworzenia nowych narzędzi, pewnie jest ktoś zdolny to zrobić. Jestem w stanie pomoc przy takim projekcie , o ile okazalby się do tego przydatny. Od stycznia 2016 być może jesteśmy w stanie mieć zoptymalizowana maszynę. Nie przewiduje zawieszenia w okresie zmian prac jedynie nad exe. Uważam, ze jest tu paru zdolnych ludzi, pytanie, czy pomysl jest dobry?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 13 Listopada 2014, 00:18:10
Krzyśku mogę przygotować taką paczkę bo mam pomysł i wiem jak to ugryźć. Jeśli chodzi o to co mam do zrobienia to zostało mi tylko przystosowanie scenerii. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taką paczkę wrzucić do końca roku na serwer i przetestować. Jeśli mój pomysł się sprawdzi to będę zadowolony. Poza tym zawsze można coś zmienić lub usprawnić. A rozwiązanie, które podałeś, żeby tworzone scenerie (przed np 2016r.) dostosować pod późniejsze wymogi też nie jest trudne do zrealizowania.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 13 Listopada 2014, 00:18:34
Więcej z tego zamieszania będzie niż pożytku. Zaraz się znajdzie, że ktoś uruchomił scenerię i nie działa. Kto z edytuje adresy dołączanych plików. Dla przykładu w scenerii Zwierzyniec_osob mamy include zwierzyniec/zwierzyniec_budynki.scm end, jak przeniesiemy budynki, to wyskoczy błąd.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 13 Listopada 2014, 00:27:33
Ludzie spokojnie, póki co nie ma mowy o żadnej nowej paczce. Jak już to trzeba wydać oficjalny patch, bo jak widać warsztatowe nie sprawdziły się na 100%. Wystarczy, że ktoś czegoś nie pobrał w kolejności i już kredki. Ty @Anrej akurat powinieneś zamilczeć w tych kwestiach. Miałeś okazję się wykazać i jakoś tego nie zrobiłeś, więc daruj sobie teksty z zamieszaniem. Fakt faktem nie da się wyeliminować wszystkich błędów, ale na pewno taka paczka nie zostanie wydana zbyt prędko. Nowa struktura jest przez nas tworzona, ale znając życie jeszcze nie raz, nie dwa będzie modyfikowana.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: muri w 13 Listopada 2014, 09:20:14
W okresie "przejściowym" (żeby twórcom dłubiącym na starych paczkach nagle nie przestało działać) można by stosować symlinki - na windowsie są nieco ułomne, no ale są i działają. Tylko że trzeba je robić z CMD odpalonego jako administrator (polecenie mklink).
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 13 Listopada 2014, 09:50:03
http://eu07.pl/userfiles/20441/priv-struktura.7z  - Tak to będzie mniej więcej wyglądało. W zaprezentowanych katalogach nie ma już więcej podfolderów.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 13 Listopada 2014, 18:49:34
A co tu robią zwrotnice? Nie powinny być w torowe? Uwaga, że torowe może zmienić na "tory" a drogowe na "drogi"?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 13 Listopada 2014, 21:39:32
Więcej z tego zamieszania będzie niż pożytku. Zaraz się znajdzie, że ktoś uruchomił scenerię i nie działa. Kto z edytuje adresy dołączanych plików. Dla przykładu w scenerii Zwierzyniec_osob mamy include zwierzyniec/zwierzyniec_budynki.scm end, jak przeniesiemy budynki, to wyskoczy błąd.
Zupełnie nie zrozumiałeś intencji, jak przeniesiemy budynki to ścieżkę też zmienimy, a jeśli pytasz kto to zrobi? To możesz być Ty, każda pomocna dłoń się przyda.
Ludzie spokojnie, póki co nie ma mowy o żadnej nowej paczce. Jak już to trzeba wydać oficjalny patch, bo jak widać warsztatowe nie sprawdziły się na 100%. Wystarczy, że ktoś czegoś nie pobrał w kolejności i już kredki. Ty @Anrej akurat powinieneś zamilczeć w tych kwestiach. Miałeś okazję się wykazać i jakoś tego nie zrobiłeś, więc daruj sobie teksty z zamieszaniem. Fakt faktem nie da się wyeliminować wszystkich błędów, ale na pewno taka paczka nie zostanie wydana zbyt prędko. Nowa struktura jest przez nas tworzona, ale znając życie jeszcze nie raz, nie dwa będzie modyfikowana.
Sawi, mnie konkretnie chodzi o stworzenie całkiem nowej paczki, właśnie bez żadnych pathy, bo później jest tak, jak napisałeś. Tyle, że na stworzenie dałbym 12 - 14 miesięcy. Zawartość byłaby taka jak obecna paczka na dzień dzisiejszy. Następne klika miesięcy można poświęcić na dołożenie nowości zrobionych od dziś do końca 2015r. I do ostatniego zdania, struktura ma być ostateczna, nie wyobrażam sobie wracać do czegoś co ma być dobrze wykonane, stąd termin roczny.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 13 Listopada 2014, 21:55:40
Rozumiem, czyli w grę wchodzi całkowita przebudowa innymi słowy. Wówczas faktycznie 12 miesięcy to takie minimum wliczając w to testy rzecz jasna. Póki co  się z tym aż tak nie pali, bo by zrobić to raz, a porządnie potrzebne jest przystosowanie pod to EXE. Może w przyszłym roku @Ra będzie miał więcej czasu i wtedy będzie można już ruszyć z tym dalej.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 13 Listopada 2014, 22:07:33
Dokładnie tak, tyle że nad samą strukturą należy już dziś myśleć. Nie ukrywam, że akceptację ostatecznej wersji struktury powinna wyrazić grupa najbardziej zaawansowanych deweloperów i przede wszystkim pod kątem exe.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 13 Listopada 2014, 22:20:12
Stąd właśnie te nasze początkowe prace nad tą strukturą. Wychodzimy z założenia, że lepiej już mieć jakiś tzw punkt odniesienia w razie wu, niż nic. EXE w tym przypadku to podstawa. Bez tego to zbyt wiele się nie zdziała, bo nadal sposób wyszukiwania tekstur będzie dość mocno zamotany. O czym wspominał @Ra podczas testów jednego z dodatków.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 13 Listopada 2014, 22:53:20
Ja mam pytania, sztuk trzy.
1. Czy foldery z nazwami scenerii mają zostać, zgodnie z zaprezentowanym screenem?
2. Co z kwestią integracji modeli, tekstur i dźwięków w ramach jednej struktury?
3. Czy nie braliście pod uwagę możliwości przygotowania anglojęzycznej struktury katalogów?

O ile PKP jest skrótowcem rozpoznawalnym chyba dla wszystkich w Polsce, to PLK już niekoniecznie (są tacy, co PLK od TLK nie odróżniają).
W/g mnie nie jest to żaden argument. Struktura katalogów nie robi różnicy przeciętnemu użytkownikowi, a jeśli ktoś będzie chciał się zagłębiać w symulator bądź przygotować do niego dodatki, to chyba będzie w stanie zapoznać się z właściwą dokumentacją?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 13 Listopada 2014, 22:57:56
Jedno podejście już było. Tylko, że największą ironią losu jest to, że niewiele nowych modeli statycznych weszło do PC. Przecież nowa struktura jest w ten czy inny sposób promowana od dawna. Mogę to bez żadnego kłopotu udowodnić jeśli ktoś przeniesie temat o moich modelach, z testu gdziekolwiek tutaj. Uporządkowanie całej paczki to zadanie bardzo karkołomne, trochę jak operacja na otwartym sercu. Co z trasami, które aktualnie powstają, a których zakończenie wypadnie po wydaniu PC z nową strukturą katalogów? Takich pytań możemy mnożyć tysiące...
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 13 Listopada 2014, 23:09:29
Co z trasami, które aktualnie powstają, a których zakończenie wypadnie po wydaniu PC z nową strukturą katalogów? Takich pytań możemy mnożyć tysiące...
Nie zawsze trzeba mnożyć pytania, czasem warto też przeczytać odpowiedzi.
Żeby zrobić porządek z katalogami, trzeba przed przemieszczaniem plików stworzyć listę, który plik ma być gdzie przemieszczony, a także narzędzie, które będzie w stanie wykonać tę operację oraz operację odwrotną, a po wykonaniu ich obydwu uzyskamy pierwotną zawartość.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 14 Listopada 2014, 21:01:55
Dla czego nie dostałem informacji, że dynamic korzysta z plików textures wcześniej? Chciałem wrzucić do TD paczkę z wyżej wymienionego wątku z dostosowanymi 3ma sceneriami. Paczkę z models, scenery i textures T3D/TGA dostałem od kolegi z forum (Atapi wiem,że polityka jest taka, że nie udostępniacie repo,  ale jeśli mam ściągać każdy plik pokolei)...   Do reszty nie mam dostępu (nie interesują mnie unnoffy). Proszę o pomoc zarówno Adminów jak i BT. Oficjalnie zgłaszam swoją kandydaturę jako na aplikanta do wydziału PC. I jednocześnie zadaje pytanie jak mam pracować bez podstawowych informacji. Nie wiem jak Wy ale ja sobie tego nie wyobrażam.
        Jeśli kogoś uraziłem najmocniej przepraszam.


  Dodano: 14 Listopada 2014, 23:14:50
Prace nad projektem zostają zawieszone do odwołania.
Proszę o zamknięcie tematu.

Zamykam.
adsim
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 15 Kwietnia 2015, 10:13:20
Razem z Sawim głowimy się i rozdwajamy jak ugryść ten temat. Po konsultacjach i przemyśleniach tak będą wyglądać katalogi w nowej paczce. Oprócz folderów nadrzędnych dynamic, scenery, textures, sounds  zastosowana będzie struktura jedno katalogowa. Moja propozycja jest następująca:
1).  peronowe (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, lampy,kładki ,zejścia, informacja pasażerska, itp.)
2).  kolejowe (wieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.)
3).  stacje ( Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKP, itp.)
4).  pkp (wskaźniki oraz semafory kolejowe)
5).  przejazdy (przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, itp.)
6).  mieszkalne (kamienice, domy i bloki mieszkalne)
7).  przemysl (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety,
8).  szlakowe (mosty, wiadukty, przepusty, tunele)
9).  przytorowe (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK,itp.)
10). torowe (balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic, podsypki torów i rozjazdów itp.)
11). drogowe (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu)
12). slupy (słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
13). miejskie (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.)
14). wiejskie (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi)
15). znaki (drogowe, informacyjne, tramwajowe, itp.)
16). budowlane (koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów, itp.)
17). waskotorowe (infrastruktura wąskotorowa (hale, lokomotywownie, dworce itd.)
18). roslinnosc (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko)
19). trakcja (wszystko co jest związane z trakcją)
20). elektryczne (szafy rozdzielnicze, trafostacje, latarnie)
21). posers (ludzie i samochody)
22). sky (nieba)
23). pliki scenery (rozkłady jazdy, scm, scn, ctr)
    Pamiętać należy, że wszystkie pliki tekstur dotyczące np. wskaźników kolejowych, semaforów czy tabliczek do nich znajdować się będą w jednym katalogu. Podczas tworzenia nowych tekstur już istniejących w przypadku wskaźników używamy dolnego myślnika, a w przypadku tabliczki minusa/kreski (np. wskaźnik W4 nazywamy go W4_1).   
Proszę o przedyskutowanie tej kwesti oraz szczerą i przemyślaną odpowiedz. Zależy nam na tym , aby ułatwić nam wszystkim prace nad projektami.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Kwietnia 2015, 10:43:27
Nie widzę sensu dzielić drogowych od znaków drogowych. Dyskusyjne jest umiejscowienie znaków G, które do tej pory były w przejazdach.
Słupy scaliłbym z elektrycznymi.
Budowlane z przemysłem. Teraz oprócz dwóch domków w budowie i dźwigu nic do nich nie mamy.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 15 Kwietnia 2015, 13:30:20
1. Przechodzimy na angielski jak mniemam bo projekt się zrobił międzynarodowy a to ułatwi życie ludziom.
2. Kolejowe i stacje można połączyć gdyż obydwa odnoszą się do budynków przy torach związanych z koleją i stacjami.
3. Pkp bym zmienił na coś odpowiadającego zawartości. SRK? Semaphors?
4. Przejazdy połączyłbym ze szlakowe, nie ma tam aż tyle elementów żeby to rozdzielać chyba że to nieoczywiste będzie.
5. Mieszkalne to chyba trzeba by porozdzielać między miejskie / wiejskie bo to raczej takie rozróżnienie jest.
6. Torowe i przytorowe - tu strasznie są pomieszane rzeczy gdyż ja osobiście balisy bym uznał za przytorowe, tak samo jak wszelkie urządzenia srk.
7. Drogowe i znaki można połaczyć
8. Słupy i elektryczne bym połączył tworząc sieci energetyczne. Dojdą pewne do tego jakieś ciepłociągi i inne tego typu elementy.
9. Budowlane wymieszać z posers tak aby stworzyć kategorię pojazdów (gdzie by było wszystko) oraz ludzi. Reszta do drogowe lub budynków

10.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Kwietnia 2015, 18:12:00
Skoro ostatnio symkiem interesują się też osoby spoza naszego kraju, to naszym obowiązkiem będzie przejść definitywnie na język angielski. Polski zapewne niejednemu sprawi problem. Antek ma rację i wszystkie słupy do electrical. To dobra opcja. Wszystkie znaki połączyć w jedno.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: maacius w 15 Kwietnia 2015, 18:23:18
3. Pkp bym zmienił na coś odpowiadającego zawartości. SRK? Semaphors?
Semaphors jest zbyt szczegółowe, proponuję signals lub signaling.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 15 Kwietnia 2015, 18:26:39
Co do nazw folderów-nie można zrobić dwujęzycznych nazw folderów w stylu kolejno: "Semaphors/Semafory" i kolejno? Wtedy rozwiązujemy zarówno problem obcokrajowców korzystających z symka i rodaków, którzy interesują się symkiem od strony "wewnętrznej" i którzy nie znają za dobrze języka angielskiego. Przy czym dwujęzycznych mam na myśli takich, że nazwy polskie zostałyby pozbawione polskich "ogonków".
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Kwietnia 2015, 18:41:44
Hmmm w sumie można by o tym pomyśleć, aczkolwiek ścieżki będą długie i to może też utrudniać ich edycje.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: muri w 15 Kwietnia 2015, 18:43:08
No ale co zyskujemy? Bo ja nie widzę sensu takiego klonowania.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Kwietnia 2015, 18:44:50
Ścieżki mają być jak najkrótsze, a struktura jak najpłytsza. O optymalizację w końcu chodzi. Nazwy dwujęzyczne to jakiś absurd.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 15 Kwietnia 2015, 19:01:23
Stanęło na tym:
1).  platforms_peronowe (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, lampy,kładki ,zejścia, informacja pasażerska, itp.)
2).  train_kolejowe (Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKPwieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.)
3).  signals_pkp (wskaźniki oraz semafory kolejowe)
4).  crossings_przejazdy (przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, itp.)
5).  residential_mieszkalne (kamienice, domy i bloki mieszkalne)
6).  industrial_przemysłowe (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety, koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów)
7).  slag_objects_szlakowe (mosty, wiadukty, przepusty, tunele)
8).  track_torowe (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK, balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic, podsypki torów i rozjazdów itp.)
9). road_drogowe (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu)
10). city_miejskie (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.)
11). rural_wiejskie (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi)
12). road_signs_znaki (drogowe, informacyjne, tramwajowe, itp.)
13). narrow_traks_waskotorowe (infrastruktura wąskotorowa (hale, lokomotywownie, dworce itd.)
14). plants_roslinnosc (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko)
15). traction_trakcja (wszystko co jest związane z trakcją)
16). electrical_elektryczne (szafy rozdzielnicze, trafostacje, latarnie, słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
17). posers (ludzie)
18). cars (samochody)
19). sky (nieba)
20). scenery files_pliki_scenerii (rozkłady jazdy, scm, scn, ctr)
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Kwietnia 2015, 19:23:09
Chwila, to ty chcesz wszystkie pliki scenerii do jednego folderu zrzucić? Prefiks to nie problem, ale nie widzę celowości takiego rozwiązania.
Stanęło na tym po konsultacji z kim? Ja się będę upierał, że nazwy dwujęzyczne to paranoja i zbędne bajty do przetwarzania przy wyszukiwaniu każdego pliku. O trafności tłumaczeń się nie wypowiem.
Po kiego osobny folder na samochody? Te z założenia powinny być dynamicami i tylko w wyjątkowych sytuacjach jest uzasadnione tworzenie takowych jako modeli statycznych.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 15 Kwietnia 2015, 19:28:00
Przejrzyj sobie foldery w katalogu scenery lub models i zobacz ile masz tam samochodów upchanych. Logiczne jest, że pliki dotyczące scenerii nie będą upchane w jednym katalogu tylko również podzielone na foldery (to jest przykład).
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 15 Kwietnia 2015, 21:16:35
I also think that bilingual names of folder are useless. Imagine, that we need to write:
include scenery files_pliki_scenerii/blabla.inc ...In my opinion, we should choose one language (no matter if Polish or English) and if someone had problems with understanding it, put into main folder .txt file with translated names into second language. I think it will be more clear for everyone, than current folders like bizon, bochnia etc.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: danniel w 15 Kwietnia 2015, 21:27:31
Jeśli chodzi o j. angielski, to jakie informacje nt tworzenia dodatków są po angielsku? Z naszymi kolegami zza granicy będzie problem, bo będą pytali o to samo co my po polsku. Przetłumaczenie całego działu Pomoc w tworzeniu jest jak piesza wyprawa do USA. Trzeba minimum kilka przyklejonych wątków z tego działu przetłumaczyć.

P. S. Co ja tu Wam truję, że czegoś brakuję, biorę się za tłumczenie tutorialu Maćka. Może coś z tego będzie...
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: muri w 15 Kwietnia 2015, 21:39:19
Moim zdaniem dwujęzyczne nazwy katalogów to jest bzdura. A argument że "nie każdy zna angielski" to chyba jakiś żart... Do zastanowienia się jest czy w ogóle jest to potrzebne - skoro pliki w środku i tak mają polskie nazwy... Jeżeli ktoś planuje stopniowe "zangielszczenie" (?) nazw plików - to jestem za tym żeby katalogi też były po angielsku (tylko - w sensie bez polskiego). Jeżeli nie (a czuję że tak właśnie jest) - to ja bym tego nie ruszał, i zostawił nazwy po Polsku.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: danniel w 15 Kwietnia 2015, 21:58:15
Obsługa 3ds max, gmaxa wymaga jakiejkolwiek znajomości j. angielskiego, więc czemu komuś zachciało się zrozumieć kilkadziesiąt słów podczas pracy z tymi programami, a nie chce się doszkolić i poznać kilku słów z katalogu? Wiele słów jest podobnych do naszego języka. Chociaż od czego jest Google Translate...
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 15 Kwietnia 2015, 22:10:44
Tylko żeby się nie okazało, że robimy totalny przewrót w plikach oraz zmieniamy nazwy na angielskie dla paru(-nastu,-dziesięciu?) tysięcy Polaków i kilku(-nastu,-dziesięciu,-set?) obcokrajowców.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 15 Kwietnia 2015, 22:16:13
Zaznaczmy, że taka zmiana dotyczy tylko twórców. Z "zagramanicznych" aktywnych jest może 3-4 osoby.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Kwietnia 2015, 22:47:35
Ewentualnie mogą być polskie nazwy z zamianą ą na a, oraz na forum opis struktury po angielsku. Myślę, że to by wystarczyło.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 16 Kwietnia 2015, 01:02:51
A nie lepsze będzie uporządkowanie hierarchiczne? Na przykład: pojazdy/lądowe/samochód.txt, budynki/miejskie, budynki/wiejskie. Wtedy wiadomo, co gdzie powinno być i nie powoduje sytuacji, że mam dużo liczbę podobnych folderów na jednym poziomie (na przykład budynki_miejskie, budynki_wiejskie). To są tylko przykłady, więc nie zwróćcie uwagę tylko na samą ideę.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 16 Kwietnia 2015, 01:07:53
Rozrost hierarchii powoduje wydłużenie ładowania.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 16 Kwietnia 2015, 12:47:52
Jak zostaniemy przy polskim to trzeba by też przetłumaczyć dynamic, sounds, textures i resztę. Tylko zdecydujmy się na jedno.
Zaproponowana struktura jest w mojej ocenie zbyt rozdrobniona. Co będzie prowadzić do dużej liczby przypadków granicznych a to prowadzi wprost do takiego samego burdelu jaki mamy obecnie. Owszem trzeba jakoś to podzielić ale nawet przy strukturze płaskiej da się to zrobić na mniejszej liczbie podkatalogów.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Kwietnia 2015, 20:20:08
Po kolejnych konsultacjach propozycja jest następująca:
przechodzimy na język angielski zgodnie z sugestią administracji (dotyczy głównych folderów). Katalogi będą wyglądać następująco:
1).  platforms/peronowe (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, kładki ,zejścia, informacja pasażerska, itp.)
2).  railways/kolejowe (Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKP, wieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.)
3).  signals/pkp (wskaźniki oraz semafory kolejowe)
4).  residential/mieszkalne (kamienice, domy i bloki mieszkalne, biurowce)
5).  industrial/przemysłowe (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety, koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów)
6).  engineering/szlakowe (mosty, wiadukty, przepusty, tunele)
7).  track/torowe (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK, balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic, podsypki torów i rozjazdów itp.)
8). road/drogowe (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu, przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, znaki drogowe, informacyjne, tramwajowe,, itp)
9). city/miejskie (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.)
10). village/wiejskie (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi)
11). narrow_traks/waskotorowe (infrastruktura wąskotorowa, hale, lokomotywownie, dworce, podsypki, rozjazdy, itd.)
12). plants/roslinnosc (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko)
13). traction_trakcja (wszystko co jest związane z trakcją)
14). grids/elektryczne (szafy rozdzielnicze, trafostacje, latarnie, słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
15). people (ludzie)
16). sky (nieba)
17). scenery files/pliki_scenerii (rozkłady jazdy, scm, scn, podzielone na poszczególne scenerie np drawinowo, wrocław, Linia276
Kwestią do przedyskutowania są jeszcze nazwy poszczególnych katalogów głównych.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: joey w 16 Kwietnia 2015, 20:41:07
11). narrow_traks/waskotorowe
Pozwole sobie wtracic, iz trafniejsze wydaje mi sie "narrow_gauge".
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 16 Kwietnia 2015, 21:15:47
Pozwolę sobie napisać tylko, że patrząc po strukturze sprzed 10 lat, to autorzy też uciekali w stronę języka angielskiego. Może dajmy już spokój i po prostu przeskoczmy na angielski. Jeśli ktoś ma problem, to czas najwyższy coś zmienić w swoim życiu.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 16 Kwietnia 2015, 21:50:57
Rozrost hierarchii powoduje wydłużenie ładowania.
Jakieś konkretne testy? Jak bardzo wydłuża?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Benek w 16 Kwietnia 2015, 21:54:09
Tak sugerował Ra, zresztą im więcej i im dłuższe ścieżki, tym więcej pamięci należy na nie przydzielić.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 16 Kwietnia 2015, 22:01:25
Jak dużo tej pamięci będzie więcej? Mam wrażenie, że dużo czasu jest przeznaczone na małe niedoskonałości, które maja wpływ na czas ładowania w 1-2%, a rzeczy, które mają duży wpływ na czas ładowania są pomijane.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Kwietnia 2015, 22:09:36
Nie wiem jak bardzo to wpływa na szybkość wczytywania. Tak mi zasugerowano. Do tego należy doliczyć ilość submodeli, bo poly już nie ma znaczenia. Nie wiem też jaki wpływ ma rozległość scenerii. Nie dłubie przy exe, robię tylko poprawki, tworze nowe modele taboru i otoczenia oraz scenerie. Zajmuję się również trakcją elektryczną i zasilaniem w symulatorze.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 16 Kwietnia 2015, 22:32:34
Jeśli ładowanie ma przyspieszyć, to trzeba dostarczać skomplikowane assety użytkownikowi końcowemu (w takiej formie, aby aplikacja je tylko ładowała do pamięci i wykorzystywała, czyli bez ich interpretacji). Na pewno zrobienie podziału na źródła, paczkę testową (z debugiem) i paczkę użytkową powinno dać wymierne korzyści.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 17 Kwietnia 2015, 12:55:19
Chciałem zwrócić uwagę, że pomimo próby trzymania się płaskiej struktury i tak prawdopodobnie skończy się na tworzeniu w niektórych z nich podkatalogów. Choćby w celu rozdzielenia polskich wskaźników od węgierskich. Tak samo widzę kwestię rozdzielenia podsypek od innych tekstur w katalogu tracks.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Kwietnia 2015, 13:24:30
A może na płasko na płasko? Np. signals_pkp, signals_hun, signals_narrow.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 17 Kwietnia 2015, 15:05:33
Jak zobaczysz to idzie raczej w ograniczenie liczby katalogów. Jak jest za dużo to mamy więcej przypadków granicznych.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 24 Kwietnia 2015, 05:27:59
Uwazam ze rozdzielenie na kraje powinno byc na pierwszym poziomie. Nazwa kraju powinna byc zapisana zgodnie z https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alpha-2.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 12 Maja 2015, 10:31:03
Stanelo na tym, ze w folderze signals pojawia sie podkatalogi dzielace wskzaniki i sygnalizatory na poszczegolne kraje (PL - Polska, CZ - Republika Czeska, HU - Węgry, itd.). Nazwy katalogow beda tylko i wylacznie w jezyku angielskim. Poniewaz nie potrzebnie wydluzamy sciezki dostepu w plikach. Zmianie ulegnie nazwa katalogu narrow_tracks na narrow_gauge. Czy macie jeszcze jakies propozycje co do kształtu nowej struktury? Dyskusje na ten temat konczymy w niedziele wieczorem. Poniewaz trzeba zlozyc paczke, na ktorej bedziemy pracowac m.in. przy nowym Drawinowie. Od siebie dodam, ze trwaja zaawansowane prace nad ta sceneria.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Czomo w 12 Maja 2015, 11:58:09
Dużo myślałem nad tym wszystkim, jak również zmniejszeniu ilości katalogów w folderze głównym. Angielskie nazewnictwo jest jak najbardziej na miejscu mimo że to polski symulator, mamy też userów z innych krajów. Moje rozwiązanie to takie:
- Folder główny nazwa: Maszyna
- Podfoldery
Route - pliki z trasami
Obiect (czy jak to po angielsku) - Pliki z obiektami dla tras
Sound - pliki dźwiękowe
Track - pliki obiektów trakcyjnych
Rolingstock - Pojazdy szynowe
Road - pojazdy drogowe
Myślę że więcej folderów w folderze głównym nie było by potrzeba, można później w podfolderach tworzyć kolejne... ale czy to nie wydłuży ładowania symulacji?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 12 Maja 2015, 12:01:53
O ile się nie mylę to podobne foldery widziałem w MSTS'ie.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Maja 2015, 12:05:33
Jestes chetny na przerabianie wszystkich parserow? Masz wizje i wiedze o wplywie na wydajnosc z wymieszania wszystkich typow plikow razem? Bez tego mozemy tylko posprzatac.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 12 Maja 2015, 12:10:14
Co nie zmienia faktu, że plany wywalenia kilku folderów są od lat. Porządki, które robimy z pewnością ułatwią taki manewr w przyszłości.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 12 Maja 2015, 12:25:31
No tak tylko wątpię by ktoś aż tak bardzo chciał to zrobić, więc te trzy główne models, scenery i textures muszą zostać. Nawet @Ra coś próbował w tym temacie i odpuścił, bo to nie jest takie hop siup.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 13 Maja 2015, 10:37:58
Parser jest porozrzucany po takiej ilości modułów, że łatwiej go zapewne napisać na nowo. Do tego jest tak zagmatwany, że to bajka jest.
Co do katalogów to ja już chyba teraz nie mam uwag.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 13 Maja 2015, 17:13:39
Rozrost hierarchii powoduje wydłużenie ładowania.
Co z tego skoro parser wydłuża wczytywanie miliony razy dłużej.
Jeśli ładowanie ma przyspieszyć, to trzeba dostarczać skomplikowane assety użytkownikowi końcowemu (w takiej formie, aby aplikacja je tylko ładowała do pamięci i wykorzystywała, czyli bez ich interpretacji). Na pewno zrobienie podziału na źródła, paczkę testową (z debugiem) i paczkę użytkową powinno dać wymierne korzyści.
Dobrze napisany parser jest prawie niezauważalny dla długości ładowania.

Jeśli chcemy skrócić ładowanie to priorytetem jest napisanie parsera na nowo. Jest on niestety strasznie skomplikowany i jeszcze ten borland i pascal .. (chciałem przerobić to na gcc i narazie efekty marne)
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 13 Maja 2015, 21:41:19
To napisz parser od nowa. Ja nie grzebie w exe. Napisz go tak, aby pozbyć się folderów scenery, sound i textures tak jak to było planowane. Ja robię porządek skracając ścieżki dostępu a przy okazji porządek w plikach. Twórca już nie będzie musiał latać po 50 katalogach, żeby wstawić nastawnię, dworzec, lampę lub jakiś inny element. W przyszłości będzie to podstawą do usunięcia w/w folderów, bo już wszystko będzie uporządkowane.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 14 Maja 2015, 00:55:31
Żeby napisać parser trzeba się w końcu dogadać ze strukturą katalogów.
Regulamin obowiązki 11a. Proszę poprawić.
Sawi

Ad mod. Poprawione.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 14 Maja 2015, 09:41:44
Najpierw struktura, potem exe od Shaxa i Q kompilowalne w VS, a dopiero potem będziemy się bawić parserem. Inaczej wszystko się rozjedzie.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 14 Maja 2015, 10:49:49
Paczka z nową strukturą katalogów wyglądać będzie następująco:
przechodzimy na język angielski zgodnie z sugestią administracji (dotyczy głównych folderów). Katalogi będą wyglądać następująco:
1).  platforms (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, kładki ,zejścia, informacja pasażerska, itp.);
2).  railways (Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKP, wieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.);
3).  signals (wskaźniki oraz semafory kolejowe), w folderze signals pojawia sie podkatalogi dzielace wskzaniki i sygnalizatory na poszczegolne kraje (PL - Polska, CZ - Republika Czeska, HU - Węgry, itd.);
4).  residential (kamienice, domy i bloki mieszkalne, biurowce);
5).  industrial (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety, koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów);
6).  engineering (mosty, wiadukty, przepusty, tunele);
7).  track (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK, balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic, podsypki torów i rozjazdów itp.);
8). road (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu, przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, znaki drogowe, informacyjne, tramwajowe,, itp);
9). city (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.),
10). village (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi);
11). narrow_gauge (infrastruktura wąskotorowa, hale, lokomotywownie, dworce, podsypki, rozjazdy, itd.);
12). plants (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko);
13). traction (wszystko co jest związane z trakcją)
14). grids (szafy rozdzielnicze, trafostacje, latarnie, słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
15). people (ludzie)
16). sky (nieba)
17). scenery_files(rozkłady jazdy, scm, scn, podzielone na poszczególne scenerie np drawinowo, wrocław, Linia276
Do nowej paczki trafią następujące scenerie: Bałtyk, Całkowo, Drawinowo, Krzyżowa, L053, L053+Całkowo, L61, L61+L144, Quark, Tarniowo, TD. Dzisiaj zaczynam składanie nowej paczki, tak żeby wrzucić ją do testów do końca tygodnia. Paczka z nowymi elementami trakcji trafi do testów w przyszłym tygodniu.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 14 Maja 2015, 11:56:00
scenery_files -> sceneries?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Maja 2015, 13:32:19
Krajobrazy? Raczej średnio pasuje.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 15 Maja 2015, 11:47:11
Mam pytanie do Was. Czy do czasu usunięcia błędu w exe, zmienić parametry tarcia na 0.15? Takie rozwiązanie tymczasowo zlikwiduje problem nadmiernych poślizgów.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Maja 2015, 12:24:51
Chyba raczej z 0.15 na wyższą. Zostaw jak jest, skoro to poprawna wartość.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 15 Maja 2015, 12:30:37
W takim razie zostawiam jak jest i składam paczkę. Najwyżej z szuflą i workiem piasku na plecach wszyscy będą śmigać obok loka lub będą jezdzić z piasecznicą.
EDIT:/ W katalogu głównym symka zmieniłem nazwy folderów:
1) programy na potrzeby symulatora -> programs to the needs of simulator;
2) inne -> other;
3) przepisy kolejowe -> railway regulations.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 15 Maja 2015, 14:02:27
Pamiętaj o tym, że parser jest bardzo czuły i zamiast spacji pomiędzy nazwami daj _
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 15 Maja 2015, 15:03:18
1) programy na potrzeby symulatora -> programs to the needs of simulator;
Może "utils"?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 15 Maja 2015, 18:15:16
Odnośnie ew. przyszłego parsera: IMO należało by stosować nie same nazwy plików, lecz łącznie z pełnymi ścieżkami względnymi, jako ostatni parametr wpisu. Już "starożytne" funkcje biblioteki C potrafiły migiem wyciąć fragment łańcucha znaków od pozycji do EOL. Oszczędzamy na analizowaniu znak po znaku nazwy pliku, tylko w całości wrzucamy do funkcji otwierającej plik. Co więcej, proponuję nawet zastosować sztywne formatowanie wpisów (patrz formatowanie w stylu FORTRAN), czyli kolumny 0-10 wstawiamy klucz wpisu, 11-1X parametr p1, itd, itp, kolumny YY-EOL nazwa pliku, jeśli przewidziana. Puste pole = "none". Jeśli trzeba, to nawet zrobić dla niektórych wpisów system TLE (Two-Line Element set) z formatowaniem j.w.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 15 Maja 2015, 20:59:42
1) programy na potrzeby symulatora -> programs to the needs of simulator;
Może "utils"?
Może: programs for simulator.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 15 Maja 2015, 21:16:05
Jak dla mnie utils. To po prostu narzędzia. Na użytek symulatora narzuca się samo przez się.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 16 Maja 2015, 11:23:28
Mam pytanie do Was. Czy do czasu usunięcia błędu w exe, zmienić parametry tarcia na 0.15? Takie rozwiązanie tymczasowo zlikwiduje problem nadmiernych poślizgów.
Zawsze można w ini dodać friction 1500100900 i na pewno nic nigdy się nikomu nie poślizgnie.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Maja 2015, 11:35:12
Można w scn rzucić "config friction xxx endconfig" jako mnożnik tarcia bez zabawy w event?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Maja 2015, 12:22:24
Przy okazji robienia porządków wyszło, że ta sama tekstura jest zdublowana w kilku katalogach (zostawiam jedną, w jednym katalogu) oraz są też lepszej jakości posiadające tą samą nazwę (wylatuje słabsza).
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 16 Maja 2015, 13:29:18
Można w scn rzucić "config friction xxx endconfig" jako mnożnik tarcia bez zabawy w event?
Można. Można też zrobić zdarzenie, które od początku symulacji będzie co 5 minut losować wartość mnożnika tarcia. Nie wiem tylko, jak AI sobie będzie radzić w warunkach poślizgu.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 18 Maja 2015, 18:25:35
Przy okazji porządków wywalam zdublowane tekstury (czasem lepiej), to samo pliki inc. Nie wiem czemu na repo znalazły się pliki dds pomimo istnienia tych samych w formie tga. Tex gorszej jakości oczywiście zastąpiłem tymi lepszej jakości. Zastanawiam się nad tym, aby z textures przerzucić foldery tabor i materials do dynamic. Teoretycznie przestały by one być uniwersalnymi, ale i tak zmieniam ścieżki dostępu w scenery i t3d, więc spróbuję z tym rozwiązaniem.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Maja 2015, 18:30:55
Ojjj zostaw ten tabor, bo się zrobi misz masz i trzeba będzie wszystkie t3d modeli poprawiać.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Maja 2015, 19:13:24
Jak przestały być uniwersalne? W /tabor są tekstury użyte w różnych typach pojazdów i nie ma sensu ich dublować wsadzając do każdego podfolderu.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 18 Maja 2015, 19:23:09
Piotrek, Antek przeca to robie . Zmiana lokalizacji tex i inc to nie wszystko.  T3D też musiałem wszystkie poprawić. Jedynie nie grzebałem w taborze. ale zmiana ścieżki dostępu do tex nie powinna wysypać symka.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Maja 2015, 19:30:27
Seba spoko, ale tabor proszę zostawić. Nie ruszaj dynamic'u i textures/tabor.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: danniel w 18 Maja 2015, 20:19:08
Czyli jak teraz jakiś dodatek ma trafić do testów to trzeba przed wysłaniem "przestawić się" na tą nową strukturę?
P. S. Może trzeba wspomnić o nowym sposobie organizacji plików w wytycznych?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Maja 2015, 20:44:44
Nowa struktura (pomijając język katalogu) obowiązuje dla nowych dodatków już od dawna. Jakbym ja się dobrał do wytycznych, to zostałbym zlinczowany za swoje pomysły. ;)
Jak to wyjdzie, będzie trzeba stworzyć forka na svn z nowym repo. Nowe dekoracje pod nową strukturę, ale jak ktoś będzie chciał wydać scenerię/scenariusz na obecną paczkę przed publikacją nowej, trzeba mu to umożliwić.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 18 Maja 2015, 21:05:00
Stele to jest oczywiste, że nie zostawimy twórców bez wsparcia. Co robimy z wytycznymi? Ta struktura jest inna niż figurująca w TD. Wiem,że paczka jest dopiero na finishu i przed testami. Ale warto by było ustalić już teraz której struktury si trzymać.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Maja 2015, 21:11:55
Na razie proponuję chłopaki najpierw wrzucić do testów paczkę z nową strukturą, a potem pomyślimy.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: danniel w 18 Maja 2015, 21:13:32
Jeszcze jedno, będą dopuszczalne nazwy katalogów typu "danniel" i nazwy plików typu "danniel_krzak1" ? Ta kwestia też będzie ujednolicona?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Maja 2015, 21:14:42
Nie. Kończymy z tego typu historiami.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Maja 2015, 21:59:47
Jak jesteśmy przy krzakach, to przy okazji zmiany ścieżek warto by zmienić nazwy tekstur z "treel61_xxxx_x" na nazwy gatunkowe w miarę możliwości.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 18 Maja 2015, 23:03:44
Stele nie przeginaj. Badyl to badyl, a jak ma liście to to zielsko. Botanikiem nie jestem. Mam wystarczająco roboty z katalogami. Jak chcesz się tak bawić to wyślij mi ponazywane całe zielsko ze ścieżkami dostępu w t3d oraz inc i tex. Ja tego robił nie będę. Co najwyżej mogę podzielić na liściaste i iglaste.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Maja 2015, 23:38:44
Zrobi się ale za kilka dni jak będę miał czas posiedzieć z dendrologiem i poidentyfikować to cholerstwo. W teksturze warto też zawrzeć proporcje i sugerowaną wysokość rośliny.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 21 Maja 2015, 16:19:17
Takie porównanie w trakcie porządków.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 21 Maja 2015, 21:02:08
Tyle z l61plants udało się zidentyfikować.
Cytuj
drzewo4 - osika?
drzewo5 - topolowate
drzewo512b - sosna
drzewo512c -sosenka
drzewo512d - sosenka
drzewo512dead1 - suchy świerk
drzewo512dead2 - suchy świerk
drzewo512e - świerk?
drzewo512f - czubek sosny
drzewo512g - sosna
drzewo512h - sosna
drzewo512i - sosna
drzewo512j - sosna
drzewo512k - świerk
drzewo512l - sosna?
drzewo512m - brzoza
drzewo512n - sosna
drzewo512o - sosna
drzewo512p - sosna
drzewo512q - sosna
drzewo512r - topola
drzewo1024a - brzoza
drzewo1024b - topola?
drzewo1024c - klon
drzewo1024d - olchy
drzewo1024f - buk
drzewo1024g - lipa
drzewo1024h - grusza? coś owocowego
drzewo2014i - dąb
drzewo1024j - sosna
drzewo1024k - sosna
drzewo1024l - świerk
drzewo1024m - głóg?
drzewo1024n - świerk mały
drzewo 1024o - świerk siewka
drzewo 1024p - świerk mały
drzewo1024q - brzoza staruszka
drzewo1024s - brzoza
drzewo1024t - brzoza
drzewo1024v - brzoza
drzewo1024w - sosna mała
drzewo1024x - grab
drzewo1024y - sosna
krzak512a - żarnowiec
krzak512b - olsza
sosna4 - sosna młoda
sosna5 - sosna młoda
sosna7 - sosna młoda
sosna8 - świerk
Sporo niepewnych, sporo kompletnie nierozpoznanych. Nie wiem czy jest sens zmian jak mamy zgadywać albo robić to niepełnie.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: danniel w 22 Maja 2015, 06:47:18
Najlepszy wg mnie podział: iglaste, liściaste, krzewy (jak kto woli krzaki), trawa. Dobrze byłoby gdzieś w jakimś .txt napisać jakie są wymiary, bądź w jakiej odległości od toru będzie zachowana skrajnia (bez gałęzi w kabinie).
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 22 Maja 2015, 09:07:22
Rozmiary mozna ksztaltowac w szerokim zakresie dla danego wpisu i danego typu drzewa.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 22 Maja 2015, 15:23:07
Te dane, które wstawił Antek pojawią się w pliku txt dotyczącym zielska. Natomiast nie mamy obecnie czasu, żeby pojedynczo wstawiać drzewa, tak aby sprawdzić ich rozmiary na sceneriach oraz podać ile metrów trzeba je wstawić od toru.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Maja 2015, 17:46:37
Zazwyczaj drzewo wypełnia całą teksturę. Jak jest asymetryczne, to i tak nikt nie będzie analizował kąta obrotu by stwierdzić gdzie wypada alfa, tylko dla bezpieczeństwa odsunie poza skrajnię. Zarówno 3ds jak i rainsted wyświetlają obrys drzewa, więc wystarczy oszacować skrajnię toru. W 3dsie można spline torów rozszerzyć w pomocniczy skrajnik torów. W rainstedzie użyć siatki profilu poprzecznego.
Tekstura/osobny plik najlepiej przetwarzany przez edytor, powinna jedynie zawierać sugerowane wymiary drzewa przedstawionego na niej, by potem nie było dwumetrowych siewek sosny, jak to na jednej scenerii się zdarzyło.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 29 Czerwca 2015, 20:22:45
Zapadła decyzja, żeby w folderach models/track oraz textures/track dodac podfoldery junction (napędy) oraz switch (zwrotnice).
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Czerwca 2015, 20:56:40
Seba, odwrotnie z zawartością. ;) Jak jacyś lingwiści branżowi mają lepszą koncepcję, to szybko.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 29 Czerwca 2015, 21:39:11
Niestety, "junction" to nie jest napęd, tylko rozjazd. Napęd to najczęściej "switch machine", czasami "point machine".
Można także użyć "switch point" jako zwrotnica.

Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Czerwca 2015, 21:44:17
Tam mają być same zwrotnice (część rozjazdu), czy jednak całe rozjazdy?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Czerwca 2015, 21:51:41
Jeden folder na podsypki wraz z wszystkimi elementami do niej przyczepionymi, jak odbojnice, czy co tam jeszcze ktoś w 3d zrobi (inc podsypki w rsf), drugi folder na napęd wraz z cięgnami (inc napędu w rsf).
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 01 Lipca 2015, 13:03:11
Nowa struktura katalogów - zawartość (jeszcze pojawią się poprawki autorstwa kolegi Matek123 w folderze track), oraz reszta plików z katalogu scenery mojego autorstwa. Po ich dostarczeniu zostaną dostosowane scenerie: Bałtyk, Całkowo, Drawinowo, Krzyżowa, L053, L053+Całkowo, L61, L61+L144, Quark, TD.
Edit /: Jeśli macie coś jeszcze rozsądnego do zaproponowania to proszę pisać. Od jutra wieczorem zmian dotyczących struktury plików już nie będziemy robić. Na dniach paczka trafi to testów (stan na dzień 02.07.2015).


Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 01 Lipca 2015, 22:24:57
Ja mam pytanie: czy fakt, ze wszystkie ince do semaforów pozostają w scenery zamiast w scenery/signals/pl to jest zamierzenie czy przeoczenie? Gdyż tekstury trafiają do textures/signals/pl i odpowiednio modele.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 02 Lipca 2015, 05:24:20
Katalog scenery kończę właśnie przerabiać. Wszystkie pliki w scenery trafią do analogicznych folderów tak jak w models i textures.
EDIT/: Nie zgłoszono więcej propozycji oraz uwag więc paczka zostanie stworzona na podstawie oparta na ustaleniach z tego wątku.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 02 Lipca 2015, 22:30:19
Jak tylko znajdę wolną chwilę rzucę okiem. Póki co nie dysponuję pokaźną ilością wolnego czasu.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 07 Lipca 2015, 11:03:46
Nowa struktura jest już gotowa. Trwają prace kosmetyczne oraz nad dostosowanie scenerii. Pracujemy z kolegą Mariuszem1970 nad ilustrowanym katalogiem dodatków, który będzie oparty na elementach edytora jego autorstwa. Wyglądać to będzie w ten sposób, że pojawią się obrazki mini np: nastawni, słupa, wysięgnika, mostu czy wiaty. User nie będzie już musiał wstawiać obiektu na scenerię, aby sprawdzić czy właśnie taki model ma zastosować w swoim projekcie.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 07 Lipca 2015, 11:34:56
Sebastianowi kiedys, ogladajac moj film, spodobal sie taki ilustrowany przewodnik. Byly w nim obrazki mini, ale one byly zrobione wedle mojej osobistej paczki. Poprosil mnie Sebastian, aby zrobic cos takiego do aktiualnej paczki i nad tym zaczynamy pracowac. Teraz pytanie w zasadzie opcje odnosnie tworzonego ilustrowanego przewodnika
1) obrazki mini wraz ze sciezka do pliku i nazwa pliku inc i wrzucac do tabeli excela,
2) generowac plik html, po uruchomieniu ktorego, bylyby obrazki mini, a po kliknieciu na obrazek mini, pojawialby sie obraz obiektu, ale w pelnych rozmiarach (aby mozna bylo dostrzec szczegoly). Tez bylaby zawarta informacja o sciezce i nazwie pliku inc.
Ktora z opcji wybrac?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 07 Lipca 2015, 11:44:31
Tak jak Mariusz napisał. Chcemy ułatwić pracę twórcom wprowadzając do paczki konkretne rozwiązanie (ilustrowany katalog dodatków). Mamy  dwie opcje do wyboru. Więc proszę o przemyślane wypowiedzi.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 07 Lipca 2015, 11:51:35
Skoro struktura będzie płaska, to ja bym widział to w formie html. Lista odnośników o nazwach folderów. Po kliknięciu na dany odnośnik odpala się nam plik html
Cytuj
po uruchomieniu ktorego, bylyby obrazki mini, a po kliknieciu na obrazek mini, pojawialby sie obraz obiektu, ale w pelnych rozmiarach (aby mozna bylo dostrzec szczegoly). Tez bylaby zawarta informacja o sciezce i nazwie pliku inc."
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 07 Lipca 2015, 13:57:02
Jak najbardziej opcja druga, czyli html.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 27 Lipca 2015, 12:40:17
Zatem postanowione. Ilustrowany katalog dodatków będzie zrobiony w formie dokumentu html.
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 03 Października 2015, 10:19:36
I want to upload some new signs to Test dodatków. Shall I use old structure of folders:
scenery for .inc, models for .t3d and textures for .tga/cd/name_of_file
or the new, I guess:
scenery for .inc, models for .t3d and textures for .tga/signals/CZ/name_of_file?
Tytuł: Odp: Nowa struktura katalogów.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 03 Października 2015, 10:28:38
Yes. Foldery na t3d models/signals/cz, na inc scenery/signals/cz i na tekstury textures/signals/cz.