Autor Wątek:  Nowa struktura katalogów.  (Przeczytany 57078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Listopada 2014, 22:07:33 »
Dokładnie tak, tyle że nad samą strukturą należy już dziś myśleć. Nie ukrywam, że akceptację ostatecznej wersji struktury powinna wyrazić grupa najbardziej zaawansowanych deweloperów i przede wszystkim pod kątem exe.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Listopada 2014, 22:20:12 »
Stąd właśnie te nasze początkowe prace nad tą strukturą. Wychodzimy z założenia, że lepiej już mieć jakiś tzw punkt odniesienia w razie wu, niż nic. EXE w tym przypadku to podstawa. Bez tego to zbyt wiele się nie zdziała, bo nadal sposób wyszukiwania tekstur będzie dość mocno zamotany. O czym wspominał @Ra podczas testów jednego z dodatków.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Listopada 2014, 22:53:20 »
Ja mam pytania, sztuk trzy.
1. Czy foldery z nazwami scenerii mają zostać, zgodnie z zaprezentowanym screenem?
2. Co z kwestią integracji modeli, tekstur i dźwięków w ramach jednej struktury?
3. Czy nie braliście pod uwagę możliwości przygotowania anglojęzycznej struktury katalogów?

O ile PKP jest skrótowcem rozpoznawalnym chyba dla wszystkich w Polsce, to PLK już niekoniecznie (są tacy, co PLK od TLK nie odróżniają).
W/g mnie nie jest to żaden argument. Struktura katalogów nie robi różnicy przeciętnemu użytkownikowi, a jeśli ktoś będzie chciał się zagłębiać w symulator bądź przygotować do niego dodatki, to chyba będzie w stanie zapoznać się z właściwą dokumentacją?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Listopada 2014, 22:57:56 »
Jedno podejście już było. Tylko, że największą ironią losu jest to, że niewiele nowych modeli statycznych weszło do PC. Przecież nowa struktura jest w ten czy inny sposób promowana od dawna. Mogę to bez żadnego kłopotu udowodnić jeśli ktoś przeniesie temat o moich modelach, z testu gdziekolwiek tutaj. Uporządkowanie całej paczki to zadanie bardzo karkołomne, trochę jak operacja na otwartym sercu. Co z trasami, które aktualnie powstają, a których zakończenie wypadnie po wydaniu PC z nową strukturą katalogów? Takich pytań możemy mnożyć tysiące...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Listopada 2014, 23:09:29 »
Co z trasami, które aktualnie powstają, a których zakończenie wypadnie po wydaniu PC z nową strukturą katalogów? Takich pytań możemy mnożyć tysiące...
Nie zawsze trzeba mnożyć pytania, czasem warto też przeczytać odpowiedzi.
Żeby zrobić porządek z katalogami, trzeba przed przemieszczaniem plików stworzyć listę, który plik ma być gdzie przemieszczony, a także narzędzie, które będzie w stanie wykonać tę operację oraz operację odwrotną, a po wykonaniu ich obydwu uzyskamy pierwotną zawartość.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Listopada 2014, 21:01:55 »
Dla czego nie dostałem informacji, że dynamic korzysta z plików textures wcześniej? Chciałem wrzucić do TD paczkę z wyżej wymienionego wątku z dostosowanymi 3ma sceneriami. Paczkę z models, scenery i textures T3D/TGA dostałem od kolegi z forum (Atapi wiem,że polityka jest taka, że nie udostępniacie repo,  ale jeśli mam ściągać każdy plik pokolei)...   Do reszty nie mam dostępu (nie interesują mnie unnoffy). Proszę o pomoc zarówno Adminów jak i BT. Oficjalnie zgłaszam swoją kandydaturę jako na aplikanta do wydziału PC. I jednocześnie zadaje pytanie jak mam pracować bez podstawowych informacji. Nie wiem jak Wy ale ja sobie tego nie wyobrażam.
        Jeśli kogoś uraziłem najmocniej przepraszam.


  Dodano: 14 Listopada 2014, 23:14:50
Prace nad projektem zostają zawieszone do odwołania.
Proszę o zamknięcie tematu.

Zamykam.
adsim
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2014, 23:26:35 wysłana przez adsim »

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Kwietnia 2015, 10:13:20 »
Razem z Sawim głowimy się i rozdwajamy jak ugryść ten temat. Po konsultacjach i przemyśleniach tak będą wyglądać katalogi w nowej paczce. Oprócz folderów nadrzędnych dynamic, scenery, textures, sounds  zastosowana będzie struktura jedno katalogowa. Moja propozycja jest następująca:
1).  peronowe (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, lampy,kładki ,zejścia, informacja pasażerska, itp.)
2).  kolejowe (wieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.)
3).  stacje ( Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKP, itp.)
4).  pkp (wskaźniki oraz semafory kolejowe)
5).  przejazdy (przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, itp.)
6).  mieszkalne (kamienice, domy i bloki mieszkalne)
7).  przemysl (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety,
8).  szlakowe (mosty, wiadukty, przepusty, tunele)
9).  przytorowe (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK,itp.)
10). torowe (balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic, podsypki torów i rozjazdów itp.)
11). drogowe (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu)
12). slupy (słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
13). miejskie (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.)
14). wiejskie (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi)
15). znaki (drogowe, informacyjne, tramwajowe, itp.)
16). budowlane (koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów, itp.)
17). waskotorowe (infrastruktura wąskotorowa (hale, lokomotywownie, dworce itd.)
18). roslinnosc (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko)
19). trakcja (wszystko co jest związane z trakcją)
20). elektryczne (szafy rozdzielnicze, trafostacje, latarnie)
21). posers (ludzie i samochody)
22). sky (nieba)
23). pliki scenery (rozkłady jazdy, scm, scn, ctr)
    Pamiętać należy, że wszystkie pliki tekstur dotyczące np. wskaźników kolejowych, semaforów czy tabliczek do nich znajdować się będą w jednym katalogu. Podczas tworzenia nowych tekstur już istniejących w przypadku wskaźników używamy dolnego myślnika, a w przypadku tabliczki minusa/kreski (np. wskaźnik W4 nazywamy go W4_1).   
Proszę o przedyskutowanie tej kwesti oraz szczerą i przemyślaną odpowiedz. Zależy nam na tym , aby ułatwić nam wszystkim prace nad projektami.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2015, 18:28:28 wysłana przez sebastian82 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Kwietnia 2015, 10:43:27 »
Nie widzę sensu dzielić drogowych od znaków drogowych. Dyskusyjne jest umiejscowienie znaków G, które do tej pory były w przejazdach.
Słupy scaliłbym z elektrycznymi.
Budowlane z przemysłem. Teraz oprócz dwóch domków w budowie i dźwigu nic do nich nie mamy.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Kwietnia 2015, 13:30:20 »
1. Przechodzimy na angielski jak mniemam bo projekt się zrobił międzynarodowy a to ułatwi życie ludziom.
2. Kolejowe i stacje można połączyć gdyż obydwa odnoszą się do budynków przy torach związanych z koleją i stacjami.
3. Pkp bym zmienił na coś odpowiadającego zawartości. SRK? Semaphors?
4. Przejazdy połączyłbym ze szlakowe, nie ma tam aż tyle elementów żeby to rozdzielać chyba że to nieoczywiste będzie.
5. Mieszkalne to chyba trzeba by porozdzielać między miejskie / wiejskie bo to raczej takie rozróżnienie jest.
6. Torowe i przytorowe - tu strasznie są pomieszane rzeczy gdyż ja osobiście balisy bym uznał za przytorowe, tak samo jak wszelkie urządzenia srk.
7. Drogowe i znaki można połaczyć
8. Słupy i elektryczne bym połączył tworząc sieci energetyczne. Dojdą pewne do tego jakieś ciepłociągi i inne tego typu elementy.
9. Budowlane wymieszać z posers tak aby stworzyć kategorię pojazdów (gdzie by było wszystko) oraz ludzi. Reszta do drogowe lub budynków

10.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #39 dnia: 15 Kwietnia 2015, 18:12:00 »
Skoro ostatnio symkiem interesują się też osoby spoza naszego kraju, to naszym obowiązkiem będzie przejść definitywnie na język angielski. Polski zapewne niejednemu sprawi problem. Antek ma rację i wszystkie słupy do electrical. To dobra opcja. Wszystkie znaki połączyć w jedno.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2015, 18:18:18 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Kwietnia 2015, 18:23:18 »
3. Pkp bym zmienił na coś odpowiadającego zawartości. SRK? Semaphors?
Semaphors jest zbyt szczegółowe, proponuję signals lub signaling.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #41 dnia: 15 Kwietnia 2015, 18:26:39 »
Co do nazw folderów-nie można zrobić dwujęzycznych nazw folderów w stylu kolejno: "Semaphors/Semafory" i kolejno? Wtedy rozwiązujemy zarówno problem obcokrajowców korzystających z symka i rodaków, którzy interesują się symkiem od strony "wewnętrznej" i którzy nie znają za dobrze języka angielskiego. Przy czym dwujęzycznych mam na myśli takich, że nazwy polskie zostałyby pozbawione polskich "ogonków".
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2015, 18:28:24 wysłana przez RoboBatman »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #42 dnia: 15 Kwietnia 2015, 18:41:44 »
Hmmm w sumie można by o tym pomyśleć, aczkolwiek ścieżki będą długie i to może też utrudniać ich edycje.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #43 dnia: 15 Kwietnia 2015, 18:43:08 »
No ale co zyskujemy? Bo ja nie widzę sensu takiego klonowania.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #44 dnia: 15 Kwietnia 2015, 18:44:50 »
Ścieżki mają być jak najkrótsze, a struktura jak najpłytsza. O optymalizację w końcu chodzi. Nazwy dwujęzyczne to jakiś absurd.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #45 dnia: 15 Kwietnia 2015, 19:01:23 »
Stanęło na tym:
1).  platforms_peronowe (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, lampy,kładki ,zejścia, informacja pasażerska, itp.)
2).  train_kolejowe (Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKPwieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.)
3).  signals_pkp (wskaźniki oraz semafory kolejowe)
4).  crossings_przejazdy (przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, itp.)
5).  residential_mieszkalne (kamienice, domy i bloki mieszkalne)
6).  industrial_przemysłowe (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety, koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów)
7).  slag_objects_szlakowe (mosty, wiadukty, przepusty, tunele)
8).  track_torowe (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK, balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic, podsypki torów i rozjazdów itp.)
9). road_drogowe (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu)
10). city_miejskie (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.)
11). rural_wiejskie (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi)
12). road_signs_znaki (drogowe, informacyjne, tramwajowe, itp.)
13). narrow_traks_waskotorowe (infrastruktura wąskotorowa (hale, lokomotywownie, dworce itd.)
14). plants_roslinnosc (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko)
15). traction_trakcja (wszystko co jest związane z trakcją)
16). electrical_elektryczne (szafy rozdzielnicze, trafostacje, latarnie, słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
17). posers (ludzie)
18). cars (samochody)
19). sky (nieba)
20). scenery files_pliki_scenerii (rozkłady jazdy, scm, scn, ctr)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #46 dnia: 15 Kwietnia 2015, 19:23:09 »
Chwila, to ty chcesz wszystkie pliki scenerii do jednego folderu zrzucić? Prefiks to nie problem, ale nie widzę celowości takiego rozwiązania.
Stanęło na tym po konsultacji z kim? Ja się będę upierał, że nazwy dwujęzyczne to paranoja i zbędne bajty do przetwarzania przy wyszukiwaniu każdego pliku. O trafności tłumaczeń się nie wypowiem.
Po kiego osobny folder na samochody? Te z założenia powinny być dynamicami i tylko w wyjątkowych sytuacjach jest uzasadnione tworzenie takowych jako modeli statycznych.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #47 dnia: 15 Kwietnia 2015, 19:28:00 »
Przejrzyj sobie foldery w katalogu scenery lub models i zobacz ile masz tam samochodów upchanych. Logiczne jest, że pliki dotyczące scenerii nie będą upchane w jednym katalogu tylko również podzielone na foldery (to jest przykład).
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2015, 20:04:41 wysłana przez sebastian82 »

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #48 dnia: 15 Kwietnia 2015, 21:16:35 »
I also think that bilingual names of folder are useless. Imagine, that we need to write:
include scenery files_pliki_scenerii/blabla.inc ...In my opinion, we should choose one language (no matter if Polish or English) and if someone had problems with understanding it, put into main folder .txt file with translated names into second language. I think it will be more clear for everyone, than current folders like bizon, bochnia etc.
M.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #49 dnia: 15 Kwietnia 2015, 21:27:31 »
Jeśli chodzi o j. angielski, to jakie informacje nt tworzenia dodatków są po angielsku? Z naszymi kolegami zza granicy będzie problem, bo będą pytali o to samo co my po polsku. Przetłumaczenie całego działu Pomoc w tworzeniu jest jak piesza wyprawa do USA. Trzeba minimum kilka przyklejonych wątków z tego działu przetłumaczyć.

P. S. Co ja tu Wam truję, że czegoś brakuję, biorę się za tłumczenie tutorialu Maćka. Może coś z tego będzie...
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #50 dnia: 15 Kwietnia 2015, 21:39:19 »
Moim zdaniem dwujęzyczne nazwy katalogów to jest bzdura. A argument że "nie każdy zna angielski" to chyba jakiś żart... Do zastanowienia się jest czy w ogóle jest to potrzebne - skoro pliki w środku i tak mają polskie nazwy... Jeżeli ktoś planuje stopniowe "zangielszczenie" (?) nazw plików - to jestem za tym żeby katalogi też były po angielsku (tylko - w sensie bez polskiego). Jeżeli nie (a czuję że tak właśnie jest) - to ja bym tego nie ruszał, i zostawił nazwy po Polsku.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #51 dnia: 15 Kwietnia 2015, 21:58:15 »
Obsługa 3ds max, gmaxa wymaga jakiejkolwiek znajomości j. angielskiego, więc czemu komuś zachciało się zrozumieć kilkadziesiąt słów podczas pracy z tymi programami, a nie chce się doszkolić i poznać kilku słów z katalogu? Wiele słów jest podobnych do naszego języka. Chociaż od czego jest Google Translate...
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Kwietnia 2015, 22:10:44 »
Tylko żeby się nie okazało, że robimy totalny przewrót w plikach oraz zmieniamy nazwy na angielskie dla paru(-nastu,-dziesięciu?) tysięcy Polaków i kilku(-nastu,-dziesięciu,-set?) obcokrajowców.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #53 dnia: 15 Kwietnia 2015, 22:16:13 »
Zaznaczmy, że taka zmiana dotyczy tylko twórców. Z "zagramanicznych" aktywnych jest może 3-4 osoby.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #54 dnia: 15 Kwietnia 2015, 22:47:35 »
Ewentualnie mogą być polskie nazwy z zamianą ą na a, oraz na forum opis struktury po angielsku. Myślę, że to by wystarczyło.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #55 dnia: 16 Kwietnia 2015, 01:02:51 »
A nie lepsze będzie uporządkowanie hierarchiczne? Na przykład: pojazdy/lądowe/samochód.txt, budynki/miejskie, budynki/wiejskie. Wtedy wiadomo, co gdzie powinno być i nie powoduje sytuacji, że mam dużo liczbę podobnych folderów na jednym poziomie (na przykład budynki_miejskie, budynki_wiejskie). To są tylko przykłady, więc nie zwróćcie uwagę tylko na samą ideę.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #56 dnia: 16 Kwietnia 2015, 01:07:53 »
Rozrost hierarchii powoduje wydłużenie ładowania.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #57 dnia: 16 Kwietnia 2015, 12:47:52 »
Jak zostaniemy przy polskim to trzeba by też przetłumaczyć dynamic, sounds, textures i resztę. Tylko zdecydujmy się na jedno.
Zaproponowana struktura jest w mojej ocenie zbyt rozdrobniona. Co będzie prowadzić do dużej liczby przypadków granicznych a to prowadzi wprost do takiego samego burdelu jaki mamy obecnie. Owszem trzeba jakoś to podzielić ale nawet przy strukturze płaskiej da się to zrobić na mniejszej liczbie podkatalogów.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #58 dnia: 16 Kwietnia 2015, 20:20:08 »
Po kolejnych konsultacjach propozycja jest następująca:
przechodzimy na język angielski zgodnie z sugestią administracji (dotyczy głównych folderów). Katalogi będą wyglądać następująco:
1).  platforms/peronowe (ławki, kosze, zegary, rozkłady jazdy, tablice, kładki ,zejścia, informacja pasażerska, itp.)
2).  railways/kolejowe (Budynki dworców i stacji kolejowych, wszelkiego typu nastawnie, SKP, wieże ciśnień, lokomotywownie, rampy, magazyny, stosy podkładów/szyn itp.)
3).  signals/pkp (wskaźniki oraz semafory kolejowe)
4).  residential/mieszkalne (kamienice, domy i bloki mieszkalne, biurowce)
5).  industrial/przemysłowe (kopalnie, magazyny, kominy, elektrownie, fabryki, modele materiałów, suwnice, hałdy złomu/węgla, górki piachu, betonowe ogrodzenia, dźwigi, palety, koparki, dźwigi, spychacze, stosy materiałów)
6).  engineering/szlakowe (mosty, wiadukty, przepusty, tunele)
7).  track/torowe (elementy pędni, słupki hektometryczne, szafy sbl, skrzynki przytorowe, dławiki, budki ASDEK, balisy torowe, liczniki osi, rezonatory SHP, elementy ASDEK, elementy zwrotnic i wykolejnic, podsypki torów i rozjazdów itp.)
8). road/drogowe (Bariery energochłonne metalowe i betonowe, słupki betonowe, słupki np. u1a oraz inne elementy bezpieczeństwa ruchu, przejścia "labirynty, płyty przejazdowe, krzyże św. Andrzeja, sygnalizatory, budki dróżnika, znaki drogowe, informacyjne, tramwajowe,, itp)
9). city/miejskie (kioski, sklepy, duże śmietniki, barierki, bilboardy, stacje benzynowe, sygnalizacja świetlna, itp.)
10). village/wiejskie (stodoły, szopy, stogi siana, wychodki, wszystko co ze wsi)
11). narrow_traks/waskotorowe (infrastruktura wąskotorowa, hale, lokomotywownie, dworce, podsypki, rozjazdy, itd.)
12). plants/roslinnosc (drzewa, krzewy, krzaki, trawa, pola, generalnie całe zielsko)
13). traction_trakcja (wszystko co jest związane z trakcją)
14). grids/elektryczne (szafy rozdzielnicze, trafostacje, latarnie, słupy telefoniczne, WN, SN, NN)
15). people (ludzie)
16). sky (nieba)
17). scenery files/pliki_scenerii (rozkłady jazdy, scm, scn, podzielone na poszczególne scenerie np drawinowo, wrocław, Linia276
Kwestią do przedyskutowania są jeszcze nazwy poszczególnych katalogów głównych.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2015, 20:26:43 wysłana przez sebastian82 »

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #59 dnia: 16 Kwietnia 2015, 20:41:07 »
11). narrow_traks/waskotorowe
Pozwole sobie wtracic, iz trafniejsze wydaje mi sie "narrow_gauge".