Autor Wątek:  Nowa struktura katalogów.  (Przeczytany 57080 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #90 dnia: 15 Maja 2015, 20:59:42 »
1) programy na potrzeby symulatora -> programs to the needs of simulator;
Może "utils"?
Może: programs for simulator.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #91 dnia: 15 Maja 2015, 21:16:05 »
Jak dla mnie utils. To po prostu narzędzia. Na użytek symulatora narzuca się samo przez się.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #92 dnia: 16 Maja 2015, 11:23:28 »
Mam pytanie do Was. Czy do czasu usunięcia błędu w exe, zmienić parametry tarcia na 0.15? Takie rozwiązanie tymczasowo zlikwiduje problem nadmiernych poślizgów.
Zawsze można w ini dodać friction 1500100900 i na pewno nic nigdy się nikomu nie poślizgnie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #93 dnia: 16 Maja 2015, 11:35:12 »
Można w scn rzucić "config friction xxx endconfig" jako mnożnik tarcia bez zabawy w event?
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #94 dnia: 16 Maja 2015, 12:22:24 »
Przy okazji robienia porządków wyszło, że ta sama tekstura jest zdublowana w kilku katalogach (zostawiam jedną, w jednym katalogu) oraz są też lepszej jakości posiadające tą samą nazwę (wylatuje słabsza).

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #95 dnia: 16 Maja 2015, 13:29:18 »
Można w scn rzucić "config friction xxx endconfig" jako mnożnik tarcia bez zabawy w event?
Można. Można też zrobić zdarzenie, które od początku symulacji będzie co 5 minut losować wartość mnożnika tarcia. Nie wiem tylko, jak AI sobie będzie radzić w warunkach poślizgu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #96 dnia: 18 Maja 2015, 18:25:35 »
Przy okazji porządków wywalam zdublowane tekstury (czasem lepiej), to samo pliki inc. Nie wiem czemu na repo znalazły się pliki dds pomimo istnienia tych samych w formie tga. Tex gorszej jakości oczywiście zastąpiłem tymi lepszej jakości. Zastanawiam się nad tym, aby z textures przerzucić foldery tabor i materials do dynamic. Teoretycznie przestały by one być uniwersalnymi, ale i tak zmieniam ścieżki dostępu w scenery i t3d, więc spróbuję z tym rozwiązaniem.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #97 dnia: 18 Maja 2015, 18:30:55 »
Ojjj zostaw ten tabor, bo się zrobi misz masz i trzeba będzie wszystkie t3d modeli poprawiać.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #98 dnia: 18 Maja 2015, 19:13:24 »
Jak przestały być uniwersalne? W /tabor są tekstury użyte w różnych typach pojazdów i nie ma sensu ich dublować wsadzając do każdego podfolderu.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #99 dnia: 18 Maja 2015, 19:23:09 »
Piotrek, Antek przeca to robie . Zmiana lokalizacji tex i inc to nie wszystko.  T3D też musiałem wszystkie poprawić. Jedynie nie grzebałem w taborze. ale zmiana ścieżki dostępu do tex nie powinna wysypać symka.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #100 dnia: 18 Maja 2015, 19:30:27 »
Seba spoko, ale tabor proszę zostawić. Nie ruszaj dynamic'u i textures/tabor.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #101 dnia: 18 Maja 2015, 20:19:08 »
Czyli jak teraz jakiś dodatek ma trafić do testów to trzeba przed wysłaniem "przestawić się" na tą nową strukturę?
P. S. Może trzeba wspomnić o nowym sposobie organizacji plików w wytycznych?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #102 dnia: 18 Maja 2015, 20:44:44 »
Nowa struktura (pomijając język katalogu) obowiązuje dla nowych dodatków już od dawna. Jakbym ja się dobrał do wytycznych, to zostałbym zlinczowany za swoje pomysły. ;)
Jak to wyjdzie, będzie trzeba stworzyć forka na svn z nowym repo. Nowe dekoracje pod nową strukturę, ale jak ktoś będzie chciał wydać scenerię/scenariusz na obecną paczkę przed publikacją nowej, trzeba mu to umożliwić.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2015, 20:48:40 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #103 dnia: 18 Maja 2015, 21:05:00 »
Stele to jest oczywiste, że nie zostawimy twórców bez wsparcia. Co robimy z wytycznymi? Ta struktura jest inna niż figurująca w TD. Wiem,że paczka jest dopiero na finishu i przed testami. Ale warto by było ustalić już teraz której struktury si trzymać.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #104 dnia: 18 Maja 2015, 21:11:55 »
Na razie proponuję chłopaki najpierw wrzucić do testów paczkę z nową strukturą, a potem pomyślimy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #105 dnia: 18 Maja 2015, 21:13:32 »
Jeszcze jedno, będą dopuszczalne nazwy katalogów typu "danniel" i nazwy plików typu "danniel_krzak1" ? Ta kwestia też będzie ujednolicona?
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2015, 21:14:50 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #106 dnia: 18 Maja 2015, 21:14:42 »
Nie. Kończymy z tego typu historiami.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #107 dnia: 18 Maja 2015, 21:59:47 »
Jak jesteśmy przy krzakach, to przy okazji zmiany ścieżek warto by zmienić nazwy tekstur z "treel61_xxxx_x" na nazwy gatunkowe w miarę możliwości.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #108 dnia: 18 Maja 2015, 23:03:44 »
Stele nie przeginaj. Badyl to badyl, a jak ma liście to to zielsko. Botanikiem nie jestem. Mam wystarczająco roboty z katalogami. Jak chcesz się tak bawić to wyślij mi ponazywane całe zielsko ze ścieżkami dostępu w t3d oraz inc i tex. Ja tego robił nie będę. Co najwyżej mogę podzielić na liściaste i iglaste.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2015, 23:30:32 wysłana przez sebastian82 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #109 dnia: 18 Maja 2015, 23:38:44 »
Zrobi się ale za kilka dni jak będę miał czas posiedzieć z dendrologiem i poidentyfikować to cholerstwo. W teksturze warto też zawrzeć proporcje i sugerowaną wysokość rośliny.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #110 dnia: 21 Maja 2015, 16:19:17 »
Takie porównanie w trakcie porządków.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #111 dnia: 21 Maja 2015, 21:02:08 »
Tyle z l61plants udało się zidentyfikować.
Cytuj
drzewo4 - osika?
drzewo5 - topolowate
drzewo512b - sosna
drzewo512c -sosenka
drzewo512d - sosenka
drzewo512dead1 - suchy świerk
drzewo512dead2 - suchy świerk
drzewo512e - świerk?
drzewo512f - czubek sosny
drzewo512g - sosna
drzewo512h - sosna
drzewo512i - sosna
drzewo512j - sosna
drzewo512k - świerk
drzewo512l - sosna?
drzewo512m - brzoza
drzewo512n - sosna
drzewo512o - sosna
drzewo512p - sosna
drzewo512q - sosna
drzewo512r - topola
drzewo1024a - brzoza
drzewo1024b - topola?
drzewo1024c - klon
drzewo1024d - olchy
drzewo1024f - buk
drzewo1024g - lipa
drzewo1024h - grusza? coś owocowego
drzewo2014i - dąb
drzewo1024j - sosna
drzewo1024k - sosna
drzewo1024l - świerk
drzewo1024m - głóg?
drzewo1024n - świerk mały
drzewo 1024o - świerk siewka
drzewo 1024p - świerk mały
drzewo1024q - brzoza staruszka
drzewo1024s - brzoza
drzewo1024t - brzoza
drzewo1024v - brzoza
drzewo1024w - sosna mała
drzewo1024x - grab
drzewo1024y - sosna
krzak512a - żarnowiec
krzak512b - olsza
sosna4 - sosna młoda
sosna5 - sosna młoda
sosna7 - sosna młoda
sosna8 - świerk
Sporo niepewnych, sporo kompletnie nierozpoznanych. Nie wiem czy jest sens zmian jak mamy zgadywać albo robić to niepełnie.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2015, 21:38:39 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #112 dnia: 22 Maja 2015, 06:47:18 »
Najlepszy wg mnie podział: iglaste, liściaste, krzewy (jak kto woli krzaki), trawa. Dobrze byłoby gdzieś w jakimś .txt napisać jakie są wymiary, bądź w jakiej odległości od toru będzie zachowana skrajnia (bez gałęzi w kabinie).
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2015, 06:53:26 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #113 dnia: 22 Maja 2015, 09:07:22 »
Rozmiary mozna ksztaltowac w szerokim zakresie dla danego wpisu i danego typu drzewa.

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #114 dnia: 22 Maja 2015, 15:23:07 »
Te dane, które wstawił Antek pojawią się w pliku txt dotyczącym zielska. Natomiast nie mamy obecnie czasu, żeby pojedynczo wstawiać drzewa, tak aby sprawdzić ich rozmiary na sceneriach oraz podać ile metrów trzeba je wstawić od toru.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #115 dnia: 22 Maja 2015, 17:46:37 »
Zazwyczaj drzewo wypełnia całą teksturę. Jak jest asymetryczne, to i tak nikt nie będzie analizował kąta obrotu by stwierdzić gdzie wypada alfa, tylko dla bezpieczeństwa odsunie poza skrajnię. Zarówno 3ds jak i rainsted wyświetlają obrys drzewa, więc wystarczy oszacować skrajnię toru. W 3dsie można spline torów rozszerzyć w pomocniczy skrajnik torów. W rainstedzie użyć siatki profilu poprzecznego.
Tekstura/osobny plik najlepiej przetwarzany przez edytor, powinna jedynie zawierać sugerowane wymiary drzewa przedstawionego na niej, by potem nie było dwumetrowych siewek sosny, jak to na jednej scenerii się zdarzyło.
Mój kanał youtube

sebastian82

  • Gość
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #116 dnia: 29 Czerwca 2015, 20:22:45 »
Zapadła decyzja, żeby w folderach models/track oraz textures/track dodac podfoldery junction (napędy) oraz switch (zwrotnice).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #117 dnia: 29 Czerwca 2015, 20:56:40 »
Seba, odwrotnie z zawartością. ;) Jak jacyś lingwiści branżowi mają lepszą koncepcję, to szybko.
Mój kanał youtube

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #118 dnia: 29 Czerwca 2015, 21:39:11 »
Niestety, "junction" to nie jest napęd, tylko rozjazd. Napęd to najczęściej "switch machine", czasami "point machine".
Można także użyć "switch point" jako zwrotnica.


Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nowa struktura katalogów.
« Odpowiedź #119 dnia: 29 Czerwca 2015, 21:44:17 »
Tam mają być same zwrotnice (część rozjazdu), czy jednak całe rozjazdy?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.