Czyli tak.
Poza tym, z tego co ja (a ponoć ślepy jestem) widzę na zdjęciu (nie wiem jak inni) to te węglarki są puste, co przy tej długości pociągu daje jakieś (pi razy oko) 16-18 pudeł pociągu pasażerskiego.
Da się? ;)
Ja nie widzę na tej fotce, czy węglarki są puste, czy załadowane.
Przecież ta EP09 nie prowadzi tego pociągu, tylko w najlepszym wypadku ściąga go ze szlaku. Ewentualnie pomaga mu zebrać się w przypadku trudnego profilu.
To co jak ściąga ze szlaku, to nie prowadzi?
Z tego co się dowiedziałem, są to próby obciążeniowe tejże EP09 :)
To zdecydujcie, czy to jest ściąganie składu ze szlaku, czy próby obciążeniowe?
Porównanie EP09 z EU07
| EP09 | EU07 |
moc silników | 2920 kW | 2000 kW |
siła pociągowa | 195 kN | 280 kN |
przełożenie przekładni | 73 : 38 | 79 : 18 |
obroty kół na 1 obrót silnika | 0,481 obrotów | 0,228 obrotów |
Czyli EP09 zmniejszony moment obrotowy kompensuje zwiększoną mocą silników.
A z usterką było by tak jak koledzy piszą opory by szlag trafił po kilku(dziesięciu) km. 046 defekta złpała rok temu z TLK po kilkudziesięciu km.
Jak już ruszy, to pojedzie. Przecież największy moment obrotowy jest przy rozruchu. Kwestią jest tylko umiejętne kręcenie nastawnikiem. Dobrze to symuluje symulator. Szybsze pokręcenie nastawnikiem i wybija nad wymiarowy. Zasadą jest jazda na pozycji bez oporowej.
Pozostaje ustawienie hamulca. Nie wiem czy EP09 ma ustawienie na
G. Przy ustawieniu na
P. Może prowadzić skład o długości 700m, to jest 48 węglarek i o masie brutto mniejszej od 800 ton, to jest 40 węglarek pustych, lub 10 załadowanych.