- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 22 Listopada 2013, 16:09:39

Tytuł: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 22 Listopada 2013, 16:09:39
Doczekaliśmy się i takiego składu ;)

Wydzielam do osobnego wątku.
Benek
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Listopada 2013, 16:54:29
Twoje zdjęcie?
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 22 Listopada 2013, 17:22:49
Ktoś zna przyczynę tak niespotykanego zjawiska?? Takie trochę szokujące hehe. 
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 22 Listopada 2013, 17:28:33
Zapewne uwalnianie toru szlakowego.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 22 Listopada 2013, 18:36:59
Ciekawe foto. A tak na marginesie, kiedy ona miała rewizję? Bo całkiem świeżo wygląda :) Jaka długość tego składu jest?
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Generix w 22 Listopada 2013, 19:10:11
Od kiedy to lokomotywa EP może ciągnąć pociągi towarowe??
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 22 Listopada 2013, 19:11:19
A od kiedy nie mogła?
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Generix w 22 Listopada 2013, 19:13:20
Cytuj
A od kiedy nie mogła?
Bo ma inną przekładnię.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Tb1 w 22 Listopada 2013, 19:14:36
... istnienie której nie pozwala zapiąć do dziewiątki byka z węglarkami.
Logiczne.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 22 Listopada 2013, 19:20:44
Nie pierwszy raz dziewiątka ściąga brutto ze szlaku. Poza tym, drzewiej bywało że i EP08 była zapinana do pociągów towarowych (raz sama jako denaturat, raz pomarańczowa z bykiem na czele).
Poza tym, co ma przekładnia do prowadzenia pociągu towarowego? Przekładnia, taka jaka jest stosowana w lokomotywach serii EP0x ma na celu zmniejszenie prędkości obrotowej samego silnika trakcyjnego, żeby go przy prędkości >130 km/h, że tak się brzydko wyrażę, "jasny szlag go nie trafił". Nigdzie w przepisach nie ma, że EP0x nie może prowadzić brutta. Poza tym, z tego co ja (a ponoć ślepy jestem) widzę na zdjęciu (nie wiem jak inni) to te węglarki są puste, co przy tej długości pociągu daje jakieś (pi razy oko) 16-18 pudeł pociągu pasażerskiego.
Da się? ;)

Chociażby to: http://www.ep09.rail.pl/galeria/pc0200055.jpg
Denaturata który był solo dopięty do krótkiego pustego brutta znaleźć nie mogę niestety.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Generix w 22 Listopada 2013, 19:31:08
Cytuj
Poza tym, drzewiej bywało że i EP08 była zapinana do pociągów towarowych (raz sama jako denaturat, raz pomarańczowa z bykiem na czele)
Jak na zimno jedzie to się zgodzę, ale co do jazdy lokomotywy EP z pociągiem towarowym to się nie zgodzę. Mnie uczono że lokomotywy EP (z wyjątkiem EP07) nie mogą jeździć w ruchu towarowym. Z ciekawości zapytam się mojego instruktora.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 22 Listopada 2013, 19:33:01
Przecież ta EP09 nie prowadzi tego pociągu, tylko w najlepszym wypadku ściąga go ze szlaku. Ewentualnie pomaga mu zebrać się w przypadku trudnego profilu. Na dłuższą metę prowadzenie towara EP09 jest zabójstwem dla tej lokomotywy - wysokie prądy w obwodzie i bardzo delikatne opory to kiepskie połączenie przy długim rozruchu.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 22 Listopada 2013, 19:41:40
Zgadzam się tu z @Borysem. EP09 może pomóc ściągnąć skład i dojechać znim do najbliższej gdzie owy skład który ściąga się zmieści, ale codzienna eksploatacja tych wozów na pociągach towarowych spowodowała by spore nadwyrężenie tych lokomotyw. Ale tak jak jest mowa i tak jak (dosłownie) na załączonym obrazku: nie jest nigdzie napisane, że EP09 nie może prowadzić pociągu towarowego (mając na myśli oczywiście jego ściągnięcie ze szlaku lub wspomożenie).
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Generix w 22 Listopada 2013, 19:42:34
Cytuj
Przecież ta EP09 nie prowadzi tego pociągu, tylko w najlepszym wypadku ściąga go ze szlaku. Ewentualnie pomaga mu zebrać się w przypadku trudnego profilu.
Dobra już wszystko wiem po wykonanym telefonie mogę się zgodzić na przeciąganie towarowego w celu udrożnienia szlaku tak jak piszesz.
Cytuj
Na dłuższą metę prowadzenie towara EP09 jest zabójstwem dla tej lokomotywy - wysokie prądy w obwodzie i bardzo delikatne opory to kiepskie połączenie przy długim rozruchu.
I z tym się zgodzę EP09 nie nadaje się w ruch towarowy weźmy to nawet na logikę.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 22 Listopada 2013, 19:48:19
Na dłuższą metę prowadzenie towara EP09 jest zabójstwem dla tej lokomotywy - wysokie prądy w obwodzie i bardzo delikatne opory to kiepskie połączenie przy długim rozruchu.
W symku świetnie sobie radzi z towarami do 2000 ton. A hamowanie elektrodynamiczne sprawia, że jazda jest przyjemniejsza.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: szogun w 22 Listopada 2013, 19:50:33
W symku to możesz jej zapiąć 3200 i też pojedzie...
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 22 Listopada 2013, 19:52:44
Tylko w maszynie nie ma kiepskiej sprężarki i palących się oporów.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: SirBert w 22 Listopada 2013, 20:54:07
Ciekawe, co by było gdyby jechała sama EP09 składem węglarek o ponad 4500 ton, dała by radę? :)
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: bprog w 22 Listopada 2013, 21:28:21
Nie.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 22 Listopada 2013, 21:32:26
Nie wiem co pierwsze: opory czy sprężarka (a może Szybki* (^^,) ), ale któreś z w/w by dość szybko padło ;)

*Wył. Szybki to mój stereotyp dotyczący tych lokomotyw pod względem najczęstszych awarii tego loka ;)
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 22 Listopada 2013, 21:39:00
*Wył. Szybki to mój stereotyp dotyczący tych lokomotyw pod względem najczęstszych awarii tego loka ;)

Totalnie bezpodstawny. Zespół przetwornica statyczna + sprężarka to najczęstsze źródło poważnych usterek.

Przy jeździe z ciężkim pociągiem szybki niewiele ma do powiedzenia i obciążenie na niego nie wpływa. Najbardziej po tyłku zbiorą opory, gdyż przejście na szereg będzie trwało bardzo długo (dopiero przy ok 50 km/h).
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 22 Listopada 2013, 22:10:28
@Borys, zdaje sobie z tego sprawę, szczególnie że te lokomotywy po naprawie głównej inaczej się zachowują niż dawniej się zachowywały. Stąd z przymróżeniem oka piszę o Szybkim. Poza tym, o obciążeniu vs. szybkim mnie pisać nie musisz, że nie ma to wpływu, bo doskonale to wiem, a dobrze jednak została mi pokazana budowa elektrowozów ;)
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Exe w 22 Listopada 2013, 22:19:52
Z tego co się dowiedziałem, są to próby obciążeniowe tejże EP09 :)
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 22 Listopada 2013, 23:29:49
Z tego co się dowiedziałem, są to próby obciążeniowe tejże EP09 :)
Coś w tym może być, szczególnie, że nie tak całkiem dawno miała status OR ;)
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 23 Listopada 2013, 17:21:15
Jazda próbna po NR, podobno nie było gdzie upchnąć luzaka i towara to je spieli i pojechali. Chociaż wydaję mi się to niezbyt prawdopodobne. A z usterką było by tak jak koledzy piszą opory by szlag trafił po kilku(dziesięciu) km. 046 defekta złpała rok temu z TLK po kilkudziesięciu km.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 24 Listopada 2013, 00:01:13
Czyli tak.
Poza tym, z tego co ja (a ponoć ślepy jestem) widzę na zdjęciu (nie wiem jak inni) to te węglarki są puste, co przy tej długości pociągu daje jakieś (pi razy oko) 16-18 pudeł pociągu pasażerskiego.
Da się? ;)
Ja nie widzę na tej fotce, czy węglarki są puste, czy załadowane.
Przecież ta EP09 nie prowadzi tego pociągu, tylko w najlepszym wypadku ściąga go ze szlaku. Ewentualnie pomaga mu zebrać się w przypadku trudnego profilu.
To co jak ściąga ze szlaku, to nie prowadzi?
Z tego co się dowiedziałem, są to próby obciążeniowe tejże EP09 :)
To zdecydujcie, czy to jest ściąganie składu ze szlaku, czy próby obciążeniowe?

Porównanie EP09 z EU07
EP09EU07
moc silników2920 kW2000 kW
siła pociągowa195 kN280 kN
przełożenie przekładni73 : 3879 : 18
obroty kół na 1 obrót silnika0,481 obrotów0,228 obrotów
Czyli EP09 zmniejszony moment obrotowy kompensuje zwiększoną mocą silników.
A z usterką było by tak jak koledzy piszą opory by szlag trafił po kilku(dziesięciu) km. 046 defekta złpała rok temu z TLK po kilkudziesięciu km.
Jak już ruszy, to pojedzie. Przecież największy moment obrotowy jest przy rozruchu. Kwestią jest tylko umiejętne kręcenie nastawnikiem. Dobrze to symuluje symulator. Szybsze pokręcenie nastawnikiem i wybija nad wymiarowy. Zasadą jest jazda na pozycji bez oporowej.
Pozostaje ustawienie hamulca. Nie wiem czy EP09 ma ustawienie na G. Przy ustawieniu na P. Może prowadzić skład o długości 700m, to jest 48 węglarek i o masie brutto mniejszej od 800 ton, to jest 40 węglarek pustych, lub 10 załadowanych.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 24 Listopada 2013, 06:38:12
Exe ma rację to są próby po naprawie lokomotywy. Żadna nowość ani rewelacja. Pod obciażeniem idzie wszystko dokładnie sprawdzić.

A po czym poznać że lokomotywa jest na próbie a nie ściąga skład ze szlaku? Bardzo prosto nie ma namalowanej daty rewizji więc nie została jeszcze odebrana
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 24 Listopada 2013, 09:21:51
Jazda próbna po NR, podobno nie było gdzie upchnąć luzaka i towara to je spieli i pojechali. Chociaż wydaję mi się to niezbyt prawdopodobne. A z usterką było by tak jak koledzy piszą opory by szlag trafił po kilku(dziesięciu) km. 046 defekta złpała rok temu z TLK po kilkudziesięciu km.
Kolego, na Śląsku takie manewry typu „Mechaniku spieszy się wam?” albo „Podpinamy się na czoło/tył i jedziemy do xxx”. Ze względu na kiepską przepustowość odcinka w zależności od sytuacji ruchowej za zgodą dyspozytorów przewoźników bądź na „czarno” przejeżdża się składami w różnych kombinacjach. Ostatnio w Imielinie uformował się skład – M62M Rail Polska + ET42 ze składem 40 węglarek + 182 CTLu na końcu. A to wszystko ze względu na wspomnianą przepustowość. :)
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Listopada 2013, 10:32:10
@Anrej, na EP09 jest nastawa towarowa (przełączenik jest na pulpicie pomocnika).
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 24 Listopada 2013, 12:57:37
@Anarej gdzie wyczytałeś że masa pociągu na nastawie P nie może być większa od 800 ton?
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 24 Listopada 2013, 21:55:15
To co jak ściąga ze szlaku, to nie prowadzi?
No ja dostrzegam różnicę między ściągnięciem pociągu po zamkniętym, a prowadzeniem go przez 300 km...


TJak już ruszy, to pojedzie. Przecież największy moment obrotowy jest przy rozruchu. Kwestią jest tylko umiejętne kręcenie nastawnikiem. Dobrze to symuluje symulator. Szybsze pokręcenie nastawnikiem i wybija nad wymiarowy. Zasadą jest jazda na pozycji bez oporowej.
Nadmiarowy, nie 'nad wymiarowy'.
Jestem pewien, że nigdy nie prowadziłeś pociągu z EP09 na czele. Zanim na EP09 uzyskasz jazdę bezoporową minie długo czasu, a opory są nieporównywalnie delikatniejsze niż na EU07.
Symulator wcale tak dobrze nie symuluje - dobre napięcie w sieci, idealnie wyważone lokomotywy, 'książkowe' nastawy zabezpieczeń, idealne tory, brak profilu.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 24 Listopada 2013, 22:46:32
@Anarej gdzie wyczytałeś że masa pociągu na nastawie P nie może być większa od 800 ton?
Czytałeś?
instrukcja Bw-56 (Mw-56) (http://coders.cba.pl/icinfo/wp-content/uploads/2013/03/bw56mw56.pdf)
Cytuj
§19. Nastawianie hamulców w pociągach towarowych.
1. W pociągach towarowych stosuje się zasadniczo nastawienie hamulców P (osobowy), tj. hamulce
szybko działające, o ile spełnione są warunki podane w ust. 2 i 3.
2. Długość składu pociągu, w którym stosuje się nastawienie hamulców P, nie moŜe być większa niŜ
700 m.
3. Jeśli skład pociągu spełnia warunki podane w ust. 2 i ma kursować z nastawieniem hamulców P, to
w zaleŜności od masy składu pociągu oraz zestawienia składu pociągu naleŜy stosować nastawienia
hamulców jak w poniższej tabeli:
Masa składu hamulców pociągu [t] - <800
Lokomotywa ustawienie - P
Wszystkie wagony ustawienie -P
To co jak ściąga ze szlaku, to nie prowadzi?
No ja dostrzegam różnicę między ściągnięciem pociągu po zamkniętym, a prowadzeniem go przez 300 km... ?
Jakie to ma znaczenie na jaką odległość jedzie? Jeśli nastąpi defekt lokomotywy prowadzącej, to lokomotywa podpięta staje się lokomotywą prowadząca.
Nadmiarowy, nie 'nad wymiarowy'.?
Sory miałem na myśli nadmiarowy.
Jestem pewien, że nigdy nie prowadziłeś pociągu z EP09 na czele. Zanim na EP09 uzyskasz jazdę bezoporową minie długo czasu, a opory są nieporównywalnie delikatniejsze niż na EU07. ?
Nigdy nie prowadziłem żadnej lokomotywy. Pociągi towarowe mają dużą masę. W pociągach osobowych dąży się do uzyskania dużych prędkości i przyspieszenia. Lokomotywa EP09 ma silniki o większej mocy niż EU07. Czyli musi płynąć większy prąd, opory są włączone szeregowo. Kwestią jest tylko siła potrzebna do ruszenia skladu

Ciekawe że EP09 jedzie na dwóch pantografach. Jaka jest rola ET22, która jedzie na jednym tylnym pantografie?
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 25 Listopada 2013, 00:01:40
Skoro jedzie "na ciepło" można sugerować że będzie wspomagać EP09. Ale skoro są to testy obciążeniowe, to jedzie jako wóz "wsparcia" w przypadku nieprzewidzianego defektu.

Ciekawe że EP09 jedzie na dwóch pantografach. Jaka jest rola ET22, która jedzie na jednym tylnym pantografie?
Skąd wogóle taki wniosek. A może w tym momencie akurat skład stoi i na coś nie czeka?
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 25 Listopada 2013, 09:57:44
Jakie to ma znaczenie na jaką odległość jedzie? Jeśli nastąpi defekt lokomotywy prowadzącej, to lokomotywa podpięta staje się lokomotywą prowadząca.
No przykro mi, skoro jazdę znasz tylko z symulatora to ciężko mi to będzie wyjaśnić. Tak czy inaczej, w przypadku defektu na szlaku, lokomotywa pomocnicza innego przewoźnika zazwyczaj ściąga tylko do stacji i tam zostawia pociąg. No chyba, że przewoźnicy się dogadają. Jeśli to było ściąganie awaryjne (w próby obciążeniowe EP09 na pociągu towarowym nigdy nie uwierzę), to z pewnością dalej EP09 nie pojechała.

Nigdy nie prowadziłem żadnej lokomotywy. Pociągi towarowe mają dużą masę. W pociągach osobowych dąży się do uzyskania dużych prędkości i przyspieszenia. Lokomotywa EP09 ma silniki o większej mocy niż EU07. Czyli musi płynąć większy prąd, opory są włączone szeregowo. Kwestią jest tylko siła potrzebna do ruszenia skladu
Żeby Ci ułatwić - spróbuj ruszyć rowerem pod górę z najwyższej przerzutki (to będzie EP09) i najniższej (to będzie powiedzmy EU07). Dostrzegasz różnice?

Ciekawe że EP09 jedzie na dwóch pantografach. Jaka jest rola ET22, która jedzie na jednym tylnym pantografie?
Bo zapewne się łączy, lub odłącza od składu - widać otwarte drzwi obu lokomotyw.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 25 Listopada 2013, 16:19:29
@Anrej, to jest instrukcja danego przewoźnika, a nie jakieś zalecanie UTK.
Pytałem się, bo regularnie widzę składy po 3000 ton ciągnięte na nastawie P lub na "długiej lokomotywie", no ale przewoźnikiem w tym przypadku nie było IC.

Reg. zakazy 10.
Proszę wstawić brakujące przecinki i kropkę.
Benek
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 25 Listopada 2013, 20:03:03
 To była jazda próbna z powodu obłożenia szlaku nie było możliwości inaczej przeprowadzić próby. Co do oporów na dziewiątce to wcale nie są takie delikatne (tego samego typu są na ET42), najczęściej załatwia je nieumiejętna obsługa lokomotywy. To znaczy po hamowaniu z dużej prędkości (małym stopniem hamowania) gdzie głownie energia składu wytrąca się w oporach, a potem od razu silny rozruch składu to gotowy sposób na usmażenie oporów. Co do sprężarek to w teraz modernizowanych są po dwie i przy dużym zużyciu powietrza pracują obie.   
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 25 Listopada 2013, 20:09:02
To prawda. Jeżeli chodzi o wrażliwe opory, to były takie zawsze na EP05, a najbardziej trefne zdecydowanie są na ET21. Co do EP09 i pociągów towarowych, to pamiętam czasy jak Olszynka prowadziła pociągi towarowe na EP09. Przeważnie były to transporty Lanosów z fabryki na Żeraniu. Wiadomo - szły jak świeże bułeczki i zależało na czasie. Zresztą, 104E posiada przełącznik nastawienia na ,,G".
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 25 Listopada 2013, 21:18:14
Ludzie co wy z tym nastawieniem na G co ono ma do przeznaczenia lokomotywy ?

Zostałeś wielokrotnie proszony o poprawę pisowni. Skoro brak reakcji - ostrzeżenie.
Rozi
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: D1Accord w 25 Listopada 2013, 21:42:25
W ramach wyjaśnienia nastawienie przełącznika hamulców na G ( czyli towarowy) w lokomotywie powoduje wolniejsze czasy napełniania oraz opróżniania cylindrów hamulcowych. Stosuje się je przy ciągnięciu pociągów towarowych choć istnieją wyjątki ustawienia na osobowy np. podczas ciągnięcia krótkich i pustych składów. Nastawienie na osobowy czyli P powoduje szybkie napełnianie i opróżnianie, natomiast pośpieszne, czyli R powoduje ponadto po przekroczeniu prędkości 50km/h i zamknięciu się styków w prędkościomierza kabiny B umożliwienie wprowadzenia do cylindrów hamulcowych ciśnienia rzędu 0,62 Mpa,  a nie jak w przypadku ustawienia na towarowy czy osobowy ciśnienia rzędu ok. 0,42Mpa.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 26 Listopada 2013, 02:16:27
No przykro mi, skoro jazdę znasz tylko z symulatora to ciężko mi to będzie wyjaśnić. Tak czy inaczej, w przypadku defektu na szlaku, lokomotywa pomocnicza innego przewoźnika zazwyczaj ściąga tylko do stacji i tam zostawia pociąg. No chyba, że przewoźnicy się dogadają. Jeśli to było ściąganie awaryjne (w próby obciążeniowe EP09 na pociągu towarowym nigdy nie uwierzę), to z pewnością dalej EP09 nie pojechała.
Na jakiej zasadzie to się odbywa? Trzeba ściągnąć skład towarowy i przewoźnik mówi, to ja podeślę EP09. To tak jakby ktoś miał defekt samochodu ciężarowego i chciał abyś go odholował samochodem osobowym. Na pewno jakieś założenia teoretyczne są. Skład o jakim brutto może ciągnąć EP09? Bo czy to jest osobowy, czy towarowy to pewnie nie ma znaczenia.
Żeby Ci ułatwić - spróbuj ruszyć rowerem pod górę z najwyższej przerzutki (to będzie EP09) i najniższej (to będzie powiedzmy EU07). Dostrzegasz różnice?
Samochodem na drugim biegu ruszysz? Przy odpowiednim operowanie pedałem sprzęgła i gazu ruszysz. Podobnie jest i w tym przypadku, szansa ruszenia jest.
@Anrej, to jest instrukcja danego przewoźnika, a nie jakieś zalecanie UTK.
Pytałem się, bo regularnie widzę składy po 3000 ton ciągnięte na nastawie P lub na "długiej lokomotywie", no ale przewoźnikiem w tym przypadku nie było IC.
Pytałeś, to Ci odpowiedziałem. Tak samo jest w instrukcji Cw1 (Mw56) spółki Cargo. Masz opublikowane zalecenia UTK w tym temacie?
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 26 Listopada 2013, 03:27:18
Zaleceń UTK w temacie instrukcji hamulcowej nie ma. Wspomniana Bw-56, jest córką Cw-1, jak zresztą inne pokrewne. Podobno ma być utworzona jedna wspólna instrukcja dla wszystkich i dopiero niektóre fragmenty będzie można uzupełniać we własnym zakresie, zresztą za zgodą UTK.
Na chwilę obecną nie powoływałbym się na ani jedną, ani na drugą, gdyż obydwie odstają standardem od odpowiedników europejskich, utworzonych z głową dla potrzeb transportowych. Prażródło instrukcji, opracowane przez PKP CARGO to jeden wielki gniot, który spowodował zbaranienie społeczności kolejowej, poprzez skomplikowane i niezrozumiałe zapisy. Może to będzie śmieszne, ale instrukcja Mw-56 z 1980r. (zielona okładka) była prosta i zrozumiała. Należało ją co najwyżej dostosować do technologii dzisiejszych pojazdów. Poczyniono nieudaną próbę jej nowelizacji w 1996r. (niebieska okładka), lecz niestety wprowadzono w niej wiele durnych zapisów. Dekadę później powstała instrukcja Cw-1, która miała za cel wyeliminowanie błędów poprzedniczki. Błędy częściowo wyeliminowano, lecz niestety treść instrukcji napisano językiem skomplikowanym (widać to zresztą między innymi w zapisach dotyczących wykonywania prób hamulca). Wymienić tu też można postępowanie z wyliczaniem rzeczywistej masy hamującej pociągu w przypadku braku załączonych przyspieszaczy nagłego hamowania w sąsiadujących pojazdach. Dosłownie mistrzostwo świata.. Ciekaw jestem, jak poradziłby sobie z wyliczeniem takiej masy, wnioskodawca tego cudownego pomysłu.
Przy kolejnych zmianach, zrobiono jeszcze większy młyn - długa lokomotywa (sprzeczność z zasadą nie mieszania systemów hamowań w pociągu), oraz wyliczanie rzeczywistej masy hamującej, stojące w sprzeczności z Rozporządzeniem ws. prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Istny węzeł gordyjski. Cała nadzieja, że UTK go rozwiąże.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 26 Listopada 2013, 05:08:51
ST43 ma nastawę R i jakoś lokomotywą pospieszną go to nie czyni.

Nastawa G w EP09 raczej pomyślana jest do transportu lokomotywy w składach towarowych. Choć tak właściwie jeżeli mamy Lst1 sterowany elektropneumatykami, to jeżeli bateria jest wyłączona to pracuje na nastawie P bez względu co jest nastawione na przełącznikach.

W dzisiejszych czasach kiedy w taborze rozpowszechniły się już przewody główne o średnicy 1 i 1/2 cala, niewyczerpalne zawory z przyśpieszaczami fali hamowania (spotkać dzisiaj coś innego niż Oerlikon, Knorr KE no ewentualnie DAKO to wielkie szczęście) umożliwia prowadzenie nawet długich pociągów na nastawie P.

Na starych hamulcach ( wszelkiego rodzaju nieluzujące stopniowo knorr'y i westinghouse'y) nastawa G była obowiązkowa gdyż w związku ze miłym przelotem PG i słabymi lub brakiem przyśpieszaczy można było łatwo potargać skład. Do tego czas luzowania musiał być odpowiednio długi aby zanim hamulec się wyluzuje, zdążył napełnić się zbiornik pomocniczy ( przynajmniej takie było założenie) czyli aby zapewnić jakieś sprawne działanie hamulca zanim skład rozpędzi się po wyluzowaniu przy jeździe z górki.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 26 Listopada 2013, 10:31:42
Nastawa G w EP09 raczej pomyślana jest do transportu lokomotywy w składach towarowych. Choć tak właściwie jeżeli mamy Lst1 sterowany elektropneumatykami, to jeżeli bateria jest wyłączona to pracuje na nastawie P bez względu co jest nastawione na przełącznikach.

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie właśnie. ;) Transportując jakąkolwiek lokomotywę w składzie pociągu towarowego w każdym przypadku bateria jest wyłączona (bo po co ma niby być, skoro najczęściej owe transporty dotyczą dwóch przyapdków: lokomotywy do cięcia lub jadące na naprawę). Jeszcze nie widziałem EP09 transportowanej w składzie pociągu towarowego, na jego czele owszem (patrząc na zdjęcie w załączniku), najczęściej jednak jako drugą lokomotywę w składzie, jadącą na ciepło jako podsył (lub zimno jeśli zdechnie). Poza tym, tak jak piszesz, aby wogóle rodzaj hamulca działał bateria winna być włączona.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 26 Listopada 2013, 12:20:21
Poza tym, tak jak piszesz, aby wogóle rodzaj hamulca działał bateria winna być włączona.
Spokojnie. Hamulec będzie działał. Nie będzie natomiast G ani R.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 26 Listopada 2013, 16:42:35
Na jakiej zasadzie to się odbywa? Trzeba ściągnąć skład towarowy i przewoźnik mówi, to ja podeślę EP09. To tak jakby ktoś miał defekt samochodu ciężarowego i chciał abyś go odholował samochodem osobowym. Na pewno jakieś założenia teoretyczne są. Skład o jakim brutto może ciągnąć EP09? Bo czy to jest osobowy, czy towarowy to pewnie nie ma znaczenia.
Założenia są takie, że w celu odblokowania szlaku PLK ma prawo urwać lokomotywę z najbliższego pociągu. Osobiście znam przypadek, gdzie PLK wymyśliła aby EP09 ściągała ze szlaku brutto 1800t pod górę przy powolnej do 40. Oczywiście nie zagrało...

Samochodem na drugim biegu ruszysz? Przy odpowiednim operowanie pedałem sprzęgła i gazu ruszysz. Podobnie jest i w tym przypadku, szansa ruszenia jest.
Tak samo istnieje szansa, że w pewnej części ciała otworzysz parasol.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Listopada 2013, 17:24:47
Samochodem na drugim biegu ruszysz? Przy odpowiednim operowanie pedałem sprzęgła i gazu ruszysz.
Dwójka nie bardzo tu pasuje, bo akurat ma takie przełożenie że ruszanie z niej nie dość że jest proste, to czasem nawet konieczne...
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 26 Listopada 2013, 20:59:17
Z tego  co się dowiedziałem to jechała tak tylko do Sławęcic a potem normalnie luzem. To nie było żadne ściąganie tylko szlak jest tak obłożony (przez remonty i zwolnienia) że nie było szans na tym odcinku puścić jej luzem. Na tym szlaku nie ma blokady samoczynnej tylko starego typu "szlakowa" czyli że jak pociąg nie dojedzie do następnej stacji nie ma szans wyprawić innego.   
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: stone w 26 Listopada 2013, 21:22:50
(...)tylko starego typu "szlakowa" czyli że jak pociąg nie dojedzie do następnej stacji nie ma szans wyprawić innego.

Na zastępczy możesz ;)
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 26 Listopada 2013, 21:23:15
@EU40, mnie nie chodziło o zwykły hamulec (bo taki zawsze będzie działał, chyba że się go już kompletnie wyłączy w lokomotywie, to co innego), mnie chodziło o samą nastawę "rodzaju hamulca". ;) O to mi właśnie chodziło, że nie będzie ani G ani R, będzie zwyczajnie nastawa P.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: czakulec1825 w 26 Listopada 2013, 21:24:31
(...)tylko starego typu "szlakowa" czyli że jak pociąg nie dojedzie do następnej stacji nie ma szans wyprawić innego.

Na zastępczy możesz ;)
Bądź na tzw. ''Widoczność''.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 26 Listopada 2013, 22:18:40
Na zastępczy możesz ;)
Polecam się zaznajomić z przepisami, kiedy mogę wyprawić pociąg na Sz/rozkaz.
Bądź na tzw. ''Widoczność''.
Jakoś sobie tego nie wyobrażam na "obładowanym" szlaku :)
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 26 Listopada 2013, 22:24:18
Jazda na widoczność występuje tylko w 3 przypadkach - zatrzymanie i przejazd obok S1 na semaforze SBL, przejazd ciężkiego towarowego obok S1 na semaforze SBL ze wskaźnikiem T oraz jazda do najbliższego posterunku w przypadku braku ustalenia przyczyny nadania sygnału alarm.
Tytuł: Odp: EP09 ze składem towarowym
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 26 Listopada 2013, 22:44:52
Serio, poczytajcie sobie Ir-1 we własnym zakresie, bo Borysowi żyłka pęknie zaraz od głupot, które stara się prostować... Poza tym zrobiło się już dawno OT. Zamykam.