Próbowałem zgłębić ten temat, ale moja wiedza kończy w zasadzie się na napięciu zasilania 230/400V.
Z strony
Transport szynowyprzeczytałem tylko:
Biegun minusowy stanowią szyny toru kolejowego. Szyny połączone są z podstacją kablami powrotnymi prądu trakcyjnego, które zbiegają się w celce minusowej prądu stałego.
W celce tej znajdują się odłączniki kabli powrotnych - po jednym dla każdego zespołu prostownikowego.
Rozdzielnia 3kV ma zapewnioną ochronę ziemnozwarciową EZZ - Elektroniczne Zabezpieczenie Ziemnozwarciowe
Jednak opisu działania EZZ nie znalazłem.
Analizując na tym opracowaniu który podałem rysunek 4. Prąd płynie z podstacji trakcją napowietrzną, przepływa przez lokomotywę i wraca szyną do podstacji. Amperomierz włączony w przewód zasilający trakcję napowietrzną i przewód zasilający szynę wskaże te same natężenie prądu. Jeśli przeanalizujemy rysunki 5 i 7 wartości wskazane przez amperomierze będą się różnić. Prąd będzie dopływał, ale nie będzie powracał. To może mieć zastosowanie.