Witam,
Kiedy w przepisach sygnalizacji obecny był sygnał "trzy zielone", względnie trzy uniesione ramiona semafora kształtowego, jako stały/przejściowy? Sygnał ten wszędzie opisywany był jako stosowany wyjątkowo (nawet w literaturze sprzed wojny), ale został przewidziany np. w sygnalizacji świetlnej zaprojektowanej w latach międzywojennych i zastosowanej w węźle warszawskim. Czy rzeczywiście kiedykolwiek był stosowany? Sygnał ten stosowano do sygnalizacji wyjazdów, czy wjazdów?
Następna rzecz to wskaźniki:
W2 - wskaźnik kierunku (litera) - gdzie był/jest stosowany? Słyszałem o Czachówku i Poznaniu Głównym (przed modernizacją), ale nigdy nie widziałem żadnych zdjęć które by to potwierdziły. Czy był to raczej martwy przepis stosowany wyjątkowo, czy kiedyś stosowany był częściej?
W21 - wskaźnik prędkości - w sygnalizacji z lat 50 przewidziany jako sposób na uzyskanie innych stopni prędkości niż 40 km/h, po wprowadzeniu pasów świetlnych wypchnięty do stosowania jedynie na semaforach kształtowych, w 2005 r. przywrócony z powrotem do sygnalizacji świetlnej. Pojawia się na modernizowanych stacjach - wiadomo mi o Pszczółkach. Gdzie jeszcze można go spotkać? Czy wcześniej był stosowany czy był to kolejny wskaźnik-widmo?
W26 - przejazd na grupę P/D. Czy stosowany jest wyłącznie na stacjach Warszawa Wschodnia/Zachodnia?
Pozdrawiam,
Paweł