Autor Wątek:  Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża  (Przeczytany 35269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« dnia: 15 Maja 2013, 12:13:04 »
Ja tylko dodam, że pierwsze efekty prac można już oglądać na scenerii Quark z paczki MaSzyna 01.13, pomiędzy Wielkim Kacem a Skwarkami. Jest to pierwsza wersja betonowych podkładów, które są wstawione eksperymentalnie dla oceny wpływu na FPS oraz wrażeń wizualnych.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Maja 2013, 13:01:20 »
Jest to pierwsza wersja betonowych podkładów, które są wstawione eksperymentalnie dla oceny wpływu na FPS oraz wrażeń wizualnych.
Przyznam się, że dopiero teraz specjalnie uruchomiłem tę scenerię, by obejrzeć te podkłady. I u mnie się to tnie, pomimo 60 FPS. Przesuwałem się kamerą ponad tym odcinkiem i miałem przycinanie obrazu. W miejscach, w których jest tekstura torów, takiego efektu nie ma. Nie wiem co będzie w przypadku większej liczby torów.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Maja 2013, 15:40:34 »
Niestety też muszę potwierdzić znaczny spadek płynności symulacji. Średnio miałem około 35 FPS (na starej paczce bez tych torów) a na nowej niestety -10 FPSów.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Maja 2013, 15:57:40 »
Na stacji Wielki Kac FPS~53-60. Na szlaku 60. Tam gdzie jest tor HD nie zauważyłem spadku FPS.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Maja 2013, 16:00:57 »
A jak się nazywają pliki z tym torowiskiem w paczce?

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Maja 2013, 16:03:06 »
Nie odczuwam spadku płynności. FPS równiusieńki, żadnych przycięć.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Maja 2013, 16:38:01 »
A jak się nazywają pliki z tym torowiskiem w paczce?
Zajrzyj tam: scenery/quark/segment6m.inc
Swoją drogą, tekstura od podkładów wygląda na dość niezoptymalizowaną.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Maja 2013, 17:19:38 »
Uprzedzając głosy krytyczne, to obecnie nie jest zoptymalizowane nic. Ani tekstura, ani modele, ani ich wstawianie, ani tym bardziej grupowanie siatek modeli.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Maja 2013, 17:41:36 »
A może zapodać ktoś model .t3d tego? Bo w folderu quark jest .e3d
A tak w ogóle jak to ułożyć w .scn?
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2013, 17:47:11 wysłana przez klimczok_mk »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Maja 2013, 17:54:09 »
Masz repo? To w czym rzecz?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Maja 2013, 17:55:16 »
Cytuj
A tak w ogóle jak to ułożyć w .scn?
Wstawić jako najzwyklejszy model poprzez include.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Maja 2013, 20:14:02 »
Na wstępie proszę o wyrozumiałość i o nie zaśmiecanie wątku. To nie jest poradnia dla twórców sceneri, a jak było napisane -to jest tylko test, te kilka podkładów.

Aktualnie do tego rodzaju toru posiadamy już nową texturę z mappingiem i własną podsypkę z texturą. W miarę dobrze zoptymalizowany lod, który widocznie poprawia wydajność choć pewnie będzię jeszcze modyfikowany - bo szczerze to testy wydajność narazie czekają na ukończenie rozjazdu. Wtedy najbardziej wymagający typ toru czyli te podkłady ps94, i typ rozjazdu czyli r1200 będą układane w dużych ale też małych ilośćiach itp żeby sprawdzić różne wariany wydajności. Napewno potrzebna będzie cała stacja z układem torowym tak ułożonym żeby sprawdzić dokładnie uzyskany fps. Czeka nas jeszcze dużo testowania. Ogólnie chciałbym powiedzieć że zamiarzamy zrobić też możliwość wyboru między modelami "low-polu" i "high-poly" dla ludzi posiadającyh gorsze komputery. Z góry nadmieniam że nie jest to nic z kosmosu, nic co tylko 5 bogatym userom pójdzie na drogich kompach. Więc na tym etapie zbędna panika nad klatkami jest niepotrzebna.

Edit:
Dodam tylko że układanie nowego torowiska nie będzie się niczym różnić od wstawianiem w 3ds czy budowaniem układów w Rainstedzie. A bardzo prawdopodobne że mogą pojawić się większe rozjazdy np. o promieniu r2500.
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2013, 20:17:30 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Maja 2013, 20:29:11 »
I rozumiem, że wersja finalnie ułożonego toru nie będzie miała podkładów odsłoniętych tak jak teraz? ;)

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Maja 2013, 20:34:57 »
Oczywiście, że tak. Na szlaku mamy podkłady zasypane w podsypce. No chyba że jest remont i wtedy można ten remont ładnie odwzorować, dlatego też textura jest całego podkładu nawet od spodu żeby można było wykorzystać go nawet jako ozdoba na stacji ;) na mojej stacji kilkanaście takich podkładów jest porozrzucanych obok torów bocznych.

Edit: Na renderze 44 widać podsypkę wysoką(normalną) i niską np. na remontach mamy taką a dopiero potem dosypuje się reszte. Tex podsypki jeszcze tylko do poprawy z tego. A na 51 widzimy surową wersję PŻA60(jeśli się nie mylę bo dużo tego) przytwierdzenia stosowanego w rozjazdach, do trzymania kierownicy. Model high-poly.

Reg. obowiązki 2.
Proszę zmniejszyć wagę.
Benek
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2013, 18:17:08 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Maja 2013, 20:35:10 »
Tak, odsłonięte zrobiłem w Quarku specjalnie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Maja 2013, 21:30:23 »
Bry

Zrobcie print screen zw widoku TOP tych pieknych podkladow w 3Dmaxie, razem z podsypka w porzadnej rozdzielczosci - strzelam: 1024x512. Podmiencie dotychczasowe pliki TEX, czy tez DDS lub TGA, zalezy co kto ma, a szczegolnej roznicy pomiedzy modelowymi a plaskimi torami na szlaku nie zauwazycie podczas jazdy.

Osobiscie uwazam, ze warto byłoby zrobic zestaw fajnych textur na podstawie tych modeli (np. render44), betony, drewniane, z rozna podsypka, z przejsciami miedzy roznymi podkladami, itd. Zmienic max distance na jakies 100 m czy wiecej. Osobiscie, 100 razy bardziej wolalbym uzyc takich textur niz tych pseudo foto-tapet w kiepskiej rozdzielczosci, straszacych na szlaku :)

A zwrotnice i rozjazdy tez mozna by z tym polaczyc (jak @Benek skonczy), i bylby lad i sklad.

Poprawiłem błędy. Nie spiesz się tak następnym razem.
Benek


« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2013, 22:06:46 wysłana przez Benek »

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Maja 2013, 22:04:03 »
To kolego zrób sobie (może jak będą publicznie dostępne materiały to sobie zrobisz) i se sobie używaj jak chcesz. Robienie tekstur podsypek zawierających podkłady nie było celem tego projektu. Jeśli czujesz taką potrzebę, to ja na dzień dzisiejszy nie widzę przeszkód (choć oczywiście warto każdorazowo zapytać czy nie mamy obiekcji wobec takiego wykorzystania naszej pracy), rób i jeździj.

Jak nie potrafisz opanować emocji, to nic nie pisz.
Benek
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2013, 22:08:53 wysłana przez Benek »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Maja 2013, 22:23:21 »
Zrobcie print screen zw widoku TOP tych pieknych podkladow w 3Dmaxie, razem z podsypka w porzadnej rozdzielczosci - strzelam: 1024x512. Podmiencie dotychczasowe pliki TEX, czy tez DDS lub TGA, zalezy co kto ma, a szczegolnej roznicy pomiedzy modelowymi a plaskimi torami na szlaku nie zauwazycie podczas jazdy.
Właśnie ja tak zamierzam zrobić. Ten pomysł podsunął już Tolein jakiś czas temu. Lepiej jednak zamiast screena, można spróbować wykonać render. Trzeba by porównać jakość obu otrzymanych tekstur. Jeśliby zaimplementować bump mapping, to można wtedy by w ogóle nie rozważać aż tak zaawansowanych modeli 3d. Patrząc na świetne rendery kolegów, pomyślałem że można zrobić uproszczone betonowe podkłady. Jednak wtedy torowisko musiałoby być wstawiane jako include, co jest problematyczne na łukach.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2013, 23:43:17 wysłana przez Benek »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Maja 2013, 22:27:17 »
Zrobienie takiego modelu jak render44 to kwestia jednego wieczoru, wiec nie pohlebiaj sobie mowiac ze jak materialy beda dostepne to sobie zrobie. Materialy sa juz dostepne, a model mozesz sobie zatrzymac az do mementu padniecia dysku jesli nikt nie ma obiekcji wobec takiego wykorzystania twojej pracy.

Poczytalem chwile o co chodzi i oprocz ogolnego zachwytu, wiekszosc uczestnikow ankiety zglosila zaniepokojenie spadkiem FPS. Otoz mozna uzyskac efekt bardzo zblizony do wymodelowanych torow poprzez stworzenie textury w wysokiej rozdzielczosci i zastapienie obecnych i umieszczenie ich na szlaku. Przy predkosci powyzej 50km/h oko ludzkie raczej nie dostrzeze roznicy miedzy wymodelowanym torowiskiem a plaskiej texturze z normal mapping'iem.

Nie rob foha, tylko posluchaj co inni maja do powiedzenia, tak przynajmniej tu kiedys bylo, ja tez sie moge nie zgadzac z opiniami innych ale nigdy ich nie krytykowalem ani nie krytykuje!

P.S. Trakcja elektryczna wydana jakies X lat temu, a zeby uscislic same wysiegniki sa to: otexturowane modele w 3D maxie po renderze, zrobione z mysla aby wygladaly i nie pozeraly FPS, Ameryki tu nie odkrywamy niestety panie Tolein:)

« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2013, 22:39:24 wysłana przez bohunIC »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Maja 2013, 22:37:51 »
Według mnie @bohunIC ma stuprocentową rację. Nie ma potrzeby modelować całych podkładów i potem zasypywanie ich tłuczniem i tak ich nie będzie widać. Lepiej jest tak zrobić jak zrobił @Benek z zwrotnicami. Tyle tylko podkładu co wystają a nie zaraz cały podkład. To jest nie potrzebne w całości.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Maja 2013, 22:41:48 »
Poczytalem chwile o co chodzi i oprocz ogolnego zachwytu, wiekszosc uczestnikow ankiety zglosila zaniepokojenie spadkiem FPS. Otoz mozna uzyskac efekt bardzo zblizony do wymodelowanych torow poprzez stworzenie textury w wysokiej rozdzielczosci i zastapienie obecnych i umieszczenie ich na szlaku. Przy predkosci powyzej 50km/h oko ludzkie raczej nie dostrzeze roznicy miedzy wymodelowanym torowiskiem a plaskiej texturze z normal mapping'iem.
Masz słuszność (nie tylko w tych zdaniach). Zastanówmy się ile tri ma metr takiego wypasionego toru – 600 tri? Warto przemnożyć i dojść do wniosku, że na stacji węzłowej po wstawieniu jeszcze modeli loków i wagonów nowego standardu zasilacz puści pawia o zapachu spalenizny albo sprawimy, że Pentagon straci zasilanie. W takim TRSie załóżmy – tworzone są tam mapy na bardzo wysokim poziomie i nikt nie ciśnie na siłę w podkład 100 poly i nie prostuje bananów. Do tej pory nie wiem kto to jest Jeż i co ma na celu nazywanie się Armią? Może to armia, która ma zabić wydajność? Fajnie chłopaki, że działacie w materii, która od zarania dziejów nie była ruszana. Widać postęp nie tylko w taborze. Tylko trzeba zadać pytanie czy podkład betonowy, który bez zbliżenia na metr – dwa wygląda jak zwykły box z obniżoną częścią drugiej podstawy musi być tak świetnie odwzorowany. Nie chcę żebyście odebrali to jako atak na Waszą twórczość – chcę zwrócić uwagę na pewien problem, który rodzi się już od dłuższego czasu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Maja 2013, 22:46:45 »
Jeśli zaimplementować shadery, to nie trzeba robić tak "wypasionych" tekstur jak choćby te @Hanysowe (choć nie wątpię nawet przez moment w to, że @Hanys poradziłby sobie równie dobrze z teksturą pod shadery). Takim gdybaniem, to daleko nie zajdziemy. Chyba że masz, @Benku, jakieś informacje na temat prac prowadzonych nad rendererem. Jeśli masz, to podziel się proszę, jestem pierwszym (no, może drugim) zainteresowanym.

Ad. @bohunIC
Posłuchaj, dobry człowieku. Skoro, jak twierdzisz "zrobienie takiego modelu jak render44 to kwestia jednego wieczoru", to ja doprawdy nie rozumiem, dlaczego takie modele nie powstały X lat temu. Jeśli chcesz, to poświęć jeden wieczór i zrób. Spadek FPS spadkiem FPS, ja, zdaje się, kilkukrotnie zaznaczyłem, że nie zamierzam nikogo do niczego zmuszać, w szczególności do używania wykonanych przeze mnie modeli. Nie rozumiem więc skąd i o co to wielkie halo. Celem naszym jest wprowadzenie nie tylko modeli, ale przede wszystkim mechanizmów, które pozwolą na automatyczne wstawianie podkładów w torze (oraz paru innych usprawnień). Jeśli same modele Ci przeszkadzają, to je sobie usuniesz, wstawisz tekstury od @Benka, zrobisz co uznasz za stosowne. Może Tobie modele podkładów wydają się zupełnie zbędne, może Twój komputer dławi się na trasie z takimi modelami, ale ja patrzę od innej strony - szeroko pojęta konkurencja już takie duperele posiada, Twój komputer z kolei, jak mi się wydaje, nie jest żadnym wyznacznikiem ani benchmarkiem, dlatego też nie wiem dlaczego miałbym nagle zmieniać całe założenia projektu, a wykonaną pracę wyrzucać do kosza, tylko dlatego, że Ty masz jakieś obiekcje? Są ludzie z komputerami być może lepszymi od Ciebie, którzy nie będą narzekać na spadek FPS i co, mam im powiedzieć, że nie, nie pojeżdżą sobie na fajnym torowisku, bo większość śmiga na 8088? Dla mnie taki argument jest, mówiąc kolokwialnie, inwalidą.

Jeszcze raz podkreślam: to o czym mówicie nie jest celem tego projektu, także prosiłbym o niezaśmiecanie wątku.

Zaszczycę Cię @Patrykosie odpowiedzią na zadane w Twoim wątku (być może retoryczne) pytania.
Ile ma metr toru? 1300tris na podkład, przyjmujac typowe, tzn. standardowe dla tras magistralnych oraz pierwszej kategorii ich rozmieszczenie, daje nam to jakieś 2166tris na metr. Nie wiem do końca, czy używanie tu polygonów jest wymierne, z uwagi na fakt, że o ile mi wiadomo, silnik MaSzyny w żaden sposób nie usprawnia renderowania polygonów, także zostańmy przy tris.
Co do kolejnego twierdzenia - nie jestem w stanie stwierdzić, jaki zapach wydziela Twój zasilacz, w szczególności gdy puszcza pawia. Nie jestem z nim tak blisko zaprzyjaźniony. Mam nadzieję, że się nie gniewasz. Co do zasilania Pentagonu też nie mam żadnych wymiernych danych.
Co do TRSa, to też nie mam pojęcia, więc Ci nie pomogę.
Jeż kryje się na forum pod nickiem @7play4game.
Nazywanie się armią nie niesie za sobą żadnej doktryny. Jeśli dobrze pamiętam, jest to efekt jakiegoś żartu, który był dość zabawny, żeby przyjąć się i zostać z nami. Pewności nie mam, mogłem być wtedy zbyt pijany.
Cele tego projektu zostały opisane, po części w pierwszym poście tego wątku. Jeśli zaś mówimy o wydajności, to odeślę raczej do tematu zwanego "renderer", którego niestety na tym forum nie posiadamy. Uwagi i zażalenia w tym zakresie generalnie proszę kierować tam.
Co do zbliżenia, polecam uruchomić może symulator w większej rozdzielczości. Ja mam natywnie 1920x1080. Swego czasu zwracałem już uwagę na problem z brakiem skalowania visibility LoD w funkcji rozdzielczości ekranu. Problem przeszedł bez większego echa (poza jakąś tam reakcją Jarka, ale wydaje mi się, że żadnego rozwiązania z tym związanego nie wprowadził).
Nie dobieram BYNAJMNIEJ niczego jako atak na moją (naszą) twórczość. Po prostu miałem dziś ciężki dzień. Którego też nie odbieram jako atak szefa, czy natury na moje życie i szczęście. To by było dość nierozsądne.
Ja nadal nie widzę problemu. Modele posiadają fazy LoD. Można je będzie dowolnie zmieniać zakresy ich widzialności, z mojego punktu widzenia każdy może sobie dowolnie, na własny użytek edytować te modele celem zmniejszenia liczby trójkątów w scenie, może je nawet usunąć z symulatora (jeśli już tam się znajdą) co skutkować będzie ich nie wstawianiem do scenerii. W czym tu więc problem?

A jeszcze odnośnie wspaniałego argumentu ze stacją węzłową, czy ze spadkami FPS. Na wszelkie moje pytania zahaczające choćby o temat renderera Jarek odpowiada tak, że problem wydajności/FPS był na X-tym miejscu w ankiecie "co jest do zrobienia", więc nie zamierza się nim zajmować. Może w przyszłym roku zaznaczcie wszyscy kolektywnie tą opcję, zamiast płakać, że zamieniam wasze pudełka po butach na jakieś lepiej wyrzeźbione modele.
Starczy.
Branoc.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2013, 23:21:28 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Maja 2013, 22:46:54 »
Albo na szto śruba tak realnie zrobiona. Przecież to mało istotny detal. Ktoś już kiedyś pisał że dobrze sporządzona tekstura może zdziałać cuda (chyba @Patrykos). I może to się nie wiele różnić od tego który jest 100% realnie wymodelowana.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Maja 2013, 22:50:52 »
Mają być rozbudowane modele torowiska — źle. Model fizyki spal–ele łamie prawa fizyki (konkretnie prawo Ohma) — cisza. Quo vadis, MaSzynum?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Maja 2013, 22:57:11 »
Mają być rozbudowane modele torowiska — źle.
Stosujesz uproszczenia.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Maja 2013, 22:58:59 »
Panowie, spokojnie. Traktowałbym raczej te modele jako pewien odnośnik, do którego powinno się dążyć. Każdy wie, że silnik graficzny nie pozwala na zbyt wiele, więc trzeba jak zawsze szukać kompromisu między jakością a wydajnością.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Maja 2013, 23:03:30 »
Mają być rozbudowane modele torowiska — źle.
Stosujesz uproszczenia.

No tak, bo ty nie stosujesz uproszczeń. Metr toru ma 2k tris, no to kilometr będzie miał 2M tris. To jest przecież tak bardzo wymierna teoria. Do tego jeszcze dodajmy tabor. Chyba parowozy, z takim myśleniem jak wasze, bo husarza to się raczej nie doczekacie.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Maja 2013, 23:04:58 »
Panie Tolein:

* moj laptop bo na nim tworze jeszcze dlugo bedzie przebijac nie jednego PC, chodz ma juz ponad 3 lata i dwie karty graficzne pracujace w SLI, to tak odnosnie problemow z FPS i tworzenia slabych modeli,
* wypadaloby zadac sobie pytanie dla kogo tworzysz? Dla siebie czy dla tych wszystkich zapalencow spragnionych modeli, textur, ktore by mogly pociagnac na ich slabych sprzetach z przed 10 lat?
* sluchanie, wyciaganie wnioskow i dyskusja bez obelg nie boli? ale czy napewno?
* wspolpracowalem z kolega @Bombardier, znam jego opinie nt projektu Maszyna, czesto mi pomagal a ja jemu, idac ta droga stwierdzisz ze czego by nie zrobic do Symka to bedzie gowniane, a ludzie cie jeszcze opluwaja.




Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Maja 2013, 23:17:42 »
No tak, bo ty nie stosujesz uproszczeń. Metr toru ma 2k tris, no to kilometr będzie miał 2M tris. To jest przecież tak bardzo wymierna teoria. Do tego jeszcze dodajmy tabor. Chyba parowozy, z takim myśleniem jak wasze, bo husarza to się raczej nie doczekacie.
To co napisałeś można było zawrzeć w jednym zdaniu, Ty zawarłeś w 5ciu, więc gdzie Twoja wydajność?
A wracając do tematu:
Po pierwsze primo przytoczyłem fakt stacji (wytłuszczam, zmarszczki na buzi mogą to przysłaniać [zakładam, że jesteś w dobrym humorze i się uśmiechasz]) – Ty podajesz na szlaku.
Po drugie primo wózek do siódemki zrobiłem w dwa wieczory po 3 roboczogodziny. Ty w ile robiłeś torowisko? Bohun napisał, że zrobiłby to w jeden wieczór, ja pewnie też, a Ty w więcej? Znowu spada Twoja wydajność.
Po trzecie primo (to też w odniesieniu do postu @yB) – rozbudowane modele torowisk to nie jest „źle”. Wręcz przeciwnie. Tylko trzeba to zrobić umiejętnie i wydajnie. My Cię nie atakujemy – my Ci chcemy podpowiedzieć, jak będzie najlepiej. Chyba, że chcesz stworzyć nikomu niepotrzebny produkt, który z racji swojej niskiej wydajności będzie stał na półeczce w oczekiwaniu na komputer z NASA.

mogłem być wtedy zbyt pijany.
Mam nadzieję, że podczas modelowania byłeś trzeźwy.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2013, 23:19:35 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Maja 2013, 23:54:58 »
Przekrzykiwanie się, kto szybciej coś wymodeluje poprawiło mi humor, dzięki za to.
Modele posiadają fazy LoD. Można je będzie dowolnie zmieniać zakresy ich widzialności, z mojego punktu widzenia każdy może sobie dowolnie, na własny użytek edytować te modele celem zmniejszenia liczby trójkątów w scenie
Chyba dobrze "mieć lepiej" i ewentualnie to ograniczyć do obecnych możliwości/potrzeb i dać możliwość wyboru z której wersji korzystać? Róbmy to, co uważamy za słuszne - przyszłość zweryfikuje czy było warto.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2013, 23:57:46 wysłana przez popatrz »