Jeśli zaimplementować shadery, to nie trzeba robić tak "wypasionych" tekstur jak choćby te @Hanysowe (choć nie wątpię nawet przez moment w to, że @Hanys poradziłby sobie równie dobrze z teksturą pod shadery). Takim gdybaniem, to daleko nie zajdziemy. Chyba że masz, @Benku, jakieś informacje na temat prac prowadzonych nad rendererem. Jeśli masz, to podziel się proszę, jestem pierwszym (no, może drugim) zainteresowanym.
Ad. @bohunIC
Posłuchaj, dobry człowieku. Skoro, jak twierdzisz "zrobienie takiego modelu jak render44 to kwestia jednego wieczoru", to ja doprawdy nie rozumiem, dlaczego takie modele nie powstały X lat temu. Jeśli chcesz, to poświęć jeden wieczór i zrób. Spadek FPS spadkiem FPS, ja, zdaje się, kilkukrotnie zaznaczyłem, że nie zamierzam nikogo do niczego zmuszać, w szczególności do używania wykonanych przeze mnie modeli. Nie rozumiem więc skąd i o co to wielkie halo. Celem naszym jest wprowadzenie nie tylko modeli, ale przede wszystkim mechanizmów, które pozwolą na automatyczne wstawianie podkładów w torze (oraz paru innych usprawnień). Jeśli same modele Ci przeszkadzają, to je sobie usuniesz, wstawisz tekstury od @Benka, zrobisz co uznasz za stosowne. Może Tobie modele podkładów wydają się zupełnie zbędne, może Twój komputer dławi się na trasie z takimi modelami, ale ja patrzę od innej strony - szeroko pojęta konkurencja już takie duperele posiada, Twój komputer z kolei, jak mi się wydaje, nie jest żadnym wyznacznikiem ani benchmarkiem, dlatego też nie wiem dlaczego miałbym nagle zmieniać całe założenia projektu, a wykonaną pracę wyrzucać do kosza, tylko dlatego, że Ty masz jakieś obiekcje? Są ludzie z komputerami być może lepszymi od Ciebie, którzy nie będą narzekać na spadek FPS i co, mam im powiedzieć, że nie, nie pojeżdżą sobie na fajnym torowisku, bo większość śmiga na 8088? Dla mnie taki argument jest, mówiąc kolokwialnie, inwalidą.
Jeszcze raz podkreślam: to o czym mówicie nie jest celem tego projektu, także prosiłbym o niezaśmiecanie wątku.
Zaszczycę Cię @Patrykosie odpowiedzią na zadane w Twoim wątku (być może retoryczne) pytania.
Ile ma metr toru? 1300tris na podkład, przyjmujac typowe, tzn. standardowe dla tras magistralnych oraz pierwszej kategorii ich rozmieszczenie, daje nam to jakieś 2166tris na metr. Nie wiem do końca, czy używanie tu polygonów jest wymierne, z uwagi na fakt, że o ile mi wiadomo, silnik MaSzyny w żaden sposób nie usprawnia renderowania polygonów, także zostańmy przy tris.
Co do kolejnego twierdzenia - nie jestem w stanie stwierdzić, jaki zapach wydziela Twój zasilacz, w szczególności gdy puszcza pawia. Nie jestem z nim tak blisko zaprzyjaźniony. Mam nadzieję, że się nie gniewasz. Co do zasilania Pentagonu też nie mam żadnych wymiernych danych.
Co do TRSa, to też nie mam pojęcia, więc Ci nie pomogę.
Jeż kryje się na forum pod nickiem @7play4game.
Nazywanie się armią nie niesie za sobą żadnej doktryny. Jeśli dobrze pamiętam, jest to efekt jakiegoś żartu, który był dość zabawny, żeby przyjąć się i zostać z nami. Pewności nie mam, mogłem być wtedy zbyt pijany.
Cele tego projektu zostały opisane, po części w pierwszym poście tego wątku. Jeśli zaś mówimy o wydajności, to odeślę raczej do tematu zwanego "renderer", którego niestety na tym forum nie posiadamy. Uwagi i zażalenia w tym zakresie generalnie proszę kierować tam.
Co do zbliżenia, polecam uruchomić może symulator w większej rozdzielczości. Ja mam natywnie 1920x1080. Swego czasu zwracałem już uwagę na problem z brakiem skalowania visibility LoD w funkcji rozdzielczości ekranu. Problem przeszedł bez większego echa (poza jakąś tam reakcją Jarka, ale wydaje mi się, że żadnego rozwiązania z tym związanego nie wprowadził).
Nie dobieram BYNAJMNIEJ niczego jako atak na moją (naszą) twórczość. Po prostu miałem dziś ciężki dzień. Którego też nie odbieram jako atak szefa, czy natury na moje życie i szczęście. To by było dość nierozsądne.
Ja nadal nie widzę problemu. Modele posiadają fazy LoD. Można je będzie dowolnie zmieniać zakresy ich widzialności, z mojego punktu widzenia każdy może sobie dowolnie, na własny użytek edytować te modele celem zmniejszenia liczby trójkątów w scenie, może je nawet usunąć z symulatora (jeśli już tam się znajdą) co skutkować będzie ich nie wstawianiem do scenerii. W czym tu więc problem?
A jeszcze odnośnie wspaniałego argumentu ze stacją węzłową, czy ze spadkami FPS. Na wszelkie moje pytania zahaczające choćby o temat renderera Jarek odpowiada tak, że problem wydajności/FPS był na X-tym miejscu w ankiecie "co jest do zrobienia", więc nie zamierza się nim zajmować. Może w przyszłym roku zaznaczcie wszyscy kolektywnie tą opcję, zamiast płakać, że zamieniam wasze pudełka po butach na jakieś lepiej wyrzeźbione modele.
Starczy.
Branoc.