Autor Wątek:  Propozycja nowej struktury katalogów  (Przeczytany 8195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Juhas

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Propozycja nowej struktury katalogów
« dnia: 18 Maja 2013, 16:31:07 »
To jest moja pierwsza propozycja, ale myślę, że dużo lepsza od tego, co jest teraz. Jest logiczna i wymaga od twórców scenerii pewnej dyscypliny, co przekłada się na większy porządek i brak lub mniejszą samowolkę. Wszystko jest opisane w załączonym pliku PDF.

Tutaj w ostatnim załączniku podana jest nowa struktura katalogów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15306.0.html
Zostaje ona stopniowo wprowadzana w życie.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2013, 21:20:55 wysłana przez Rozi »

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Maja 2013, 16:33:45 »
Do przyjęcia jest obecna struktura i moim zdaniem nie trzeba jej zmieniać.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Maja 2013, 16:40:29 »
Cytuj
Zauważyliście pewnie, że zmieniłem rozszerzenie głównego pliku na scn. To jest logiczne:
SCeNery
Zmiana z scn na scn to nie jest zmiana.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Maja 2013, 16:48:33 »
ale myślę, że dużo lepsza od tego, co jest teraz. Jest logiczna i wymaga od twórców scenerii pewnej dyscypliny, co przekłada się na większy porządek i brak lub mniejszą samowolkę. Wszystko jest opisane w załączonym pliku PDF.
Przejrzałem i stwierdzam, że jak chcesz się za to zabrać musisz bardziej zgłębić temat, który plik jest od czego i do czego służy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Juhas

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Maja 2013, 17:17:09 »
Cytuj
Zauważyliście pewnie, że zmieniłem rozszerzenie głównego pliku na scn. To jest logiczne:
SCeNery
Zmiana z scn na scn to nie jest zmiana.
W najnowszej paczce pliki mają rozszerzenia scm.

Na końcu zdania stawiaj kropki.
Benek
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2013, 17:18:51 wysłana przez Benek »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Maja 2013, 17:18:25 »
Scn jest widoczny w oknie startera, a scm - nie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Maja 2013, 17:37:31 »
Cytuj
Zauważyliście pewnie, że zmieniłem rozszerzenie głównego pliku na scn. To jest logiczne:
SCeNery
Zmiana z scn na scn to nie jest zmiana.
W najnowszej paczce pliki mają rozszerzenia scm
Nie masz racji. Występują 3 główne rodzaje plików i 2 pomniejsze:
1) scn (scenery) — pliki główne scenerii,
2) scm (scenery module) — pliki dodatkowe scenerii, główne części (np. tory, lasy, budynki, sieć trakcyjna),
3) inc (include) — pliki z pojedynczymi elementami, często wyposażone w odpowiedni komplet zdarzeń (np. semafory),
4) ctr (control) — pliki ze zdarzeniami na scenerii, opisujące przebieg symulacji,
5) txt — zwykłe pliki tekstowe, w których zapisany jest rozkład jazdy.

Powyższy podział jest tylko organizacyjny dla człowieka, symulatorowi jest obojętne, jakie rozszerzenia będą nosić poszczególne pliki.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2013, 17:39:41 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Juhas

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Maja 2013, 18:28:57 »
A fakt, nie przejrzałem należycie plików w katalogu scenery ;)
W każdym razie konsultuję teraz nowy podział z Tolkiem. Jutro postaram się wrzucić nową wersję.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Maja 2013, 18:31:57 »
Moim zdaniem na obecnym etapie to nie ma sensu.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Maja 2013, 19:36:29 »
A fakt, nie przejrzałem należycie plików w katalogu scenery ;)
W każdym razie konsultuję teraz nowy podział z Tolkiem. Jutro postaram się wrzucić nową wersję.
Jestem przeciwny pośpiesznemu wstawianiu poprawek, które i tak nie znajdą przychylności. Przykład: plik scm ma takie rozszerzenie z powodów, które całkiem nie znasz. Jak w takiej sytuacji możesz proponować zmianę która wszystko psuje? Twój brak wiedzy na temat katalogu EU07 jest porażający i nie nadrobisz tego do jutra.
Jeszcze zapytam gdzie podział się katalog sounds z dźwiękami przypisanymi do pojazdów?
Zapytam też czy zdajesz sobie sprawę że wszystkie sceneria trzeba będzie przepisać na nowo?
O przyzwyczajeniu tworzących scenerie kolegów także wspomnę. Nie wiem ile @Benek ma napisane swojej scenerii, którą tworzy już jakiś czas, ale nie chciałbym być na jego miejscu gdyby zmiany miały ujrzeć światło dzienne. Nie wierzę także że po przepisaniu wszystkiego według Twojego pomysłu, obejdzie się bez poważnych błędów w PC. Reasumując Twój pomysł nadaje się raczej do stworzenia całkiem nowego symulatora opartego na SPKS.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2013, 19:51:40 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Maja 2013, 19:49:27 »
Dźwięki pojazdów mają znaleźć się w dynamic\commons lub w katalogu konkretnego pojazdu (co jest akurat możliwe już od dawna).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Maja 2013, 19:54:41 »
Wg mnie, oprócz tego że się zgłosi coś do poprawy, to powinno się też przygotować poprawki. Zaprojektowanie samej struktury to niewielki wysiłek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Maja 2013, 19:57:47 »
Dźwięki pojazdów mają znaleźć się w dynamic\commons lub w katalogu konkretnego pojazdu (co jest akurat możliwe już od dawna).
Katalog konkretnego pojazdu, to jest to. Edytowałem swój poprzedni post, dopisałem tam nieco.
Wg mnie, oprócz tego że się zgłosi coś do poprawy, to powinno się też przygotować poprawki. Zaprojektowanie samej struktury to niewielki wysiłek.
To oznacza zabranie ludzi od aktualnych prac, jedna osoba temu nie podoła. Jeśli już to takie zmiany można wprowadzać stopniowo, zacząć od Dynamic dla uniknięcia zmian w sceneriach.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2013, 20:01:59 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Maja 2013, 20:12:44 »
Zgadza się. W teście dodatków, zupełnie przypadkiem, wynikła dyskusja na temat nazwy katalogów z podsypkami. I okazało się, że katalog 6-9-9 trzeba zastąpić innym. Sprawcą był profil poprzeczny torowiska. Obawiam się, że Juhas może nie mieć wiedzy na ten temat.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Maja 2013, 20:29:19 »
A ja powiem tak, iż sama nowa struktura nic nie da mimo najszczerszych chęci. Trzeba jeszcze przejrzeć setki plików i je do niej dostosować. A jak widzę dotychczas @Juhas nic o tym nie wspomniał, także ciężko to widzę.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Maja 2013, 20:34:17 »
Trzeba setki plików nie tylko przejrzeć, ale też przepisać w nich ścieżki dostępu.

W większości przypadków przed "ale" wstawiamy przecinek.
Benek

To nie jedyny przecinek, który brakuje w moich postach i nie jedyny brak we wszystkich postach w tym wątku i forum. Wiem, że to ból, ale poprawiać niektóre też jest błędem.

« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2013, 20:57:48 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Propozycja nowej struktury katalogów
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Maja 2013, 20:41:47 »
Wiem Krzyśku, dlatego wyżej napisałem też o dostosowaniu owych plików:
przejrzeć setki plików i je do niej dostosować.

Zamykam.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2013, 21:20:27 wysłana przez Rozi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".