- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Juhas w 18 Maja 2013, 16:31:07
-
To jest moja pierwsza propozycja, ale myślę, że dużo lepsza od tego, co jest teraz. Jest logiczna i wymaga od twórców scenerii pewnej dyscypliny, co przekłada się na większy porządek i brak lub mniejszą samowolkę. Wszystko jest opisane w załączonym pliku PDF.
Tutaj w ostatnim załączniku podana jest nowa struktura katalogów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15306.0.html
Zostaje ona stopniowo wprowadzana w życie.
Rozi
-
Do przyjęcia jest obecna struktura i moim zdaniem nie trzeba jej zmieniać.
-
Zauważyliście pewnie, że zmieniłem rozszerzenie głównego pliku na scn. To jest logiczne:
SCeNery
Zmiana z scn na scn to nie jest zmiana.
-
ale myślę, że dużo lepsza od tego, co jest teraz. Jest logiczna i wymaga od twórców scenerii pewnej dyscypliny, co przekłada się na większy porządek i brak lub mniejszą samowolkę. Wszystko jest opisane w załączonym pliku PDF.
Przejrzałem i stwierdzam, że jak chcesz się za to zabrać musisz bardziej zgłębić temat, który plik jest od czego i do czego służy.
-
Zauważyliście pewnie, że zmieniłem rozszerzenie głównego pliku na scn. To jest logiczne:
SCeNery
Zmiana z scn na scn to nie jest zmiana.
W najnowszej paczce pliki mają rozszerzenia scm.
Na końcu zdania stawiaj kropki.
Benek
-
Scn jest widoczny w oknie startera, a scm - nie.
-
Zauważyliście pewnie, że zmieniłem rozszerzenie głównego pliku na scn. To jest logiczne:
SCeNery
Zmiana z scn na scn to nie jest zmiana.
W najnowszej paczce pliki mają rozszerzenia scm
Nie masz racji. Występują 3 główne rodzaje plików i 2 pomniejsze:
1) scn (scenery) — pliki główne scenerii,
2) scm (scenery module) — pliki dodatkowe scenerii, główne części (np. tory, lasy, budynki, sieć trakcyjna),
3) inc (include) — pliki z pojedynczymi elementami, często wyposażone w odpowiedni komplet zdarzeń (np. semafory),
4) ctr (control) — pliki ze zdarzeniami na scenerii, opisujące przebieg symulacji,
5) txt — zwykłe pliki tekstowe, w których zapisany jest rozkład jazdy.
Powyższy podział jest tylko organizacyjny dla człowieka, symulatorowi jest obojętne, jakie rozszerzenia będą nosić poszczególne pliki.
-
A fakt, nie przejrzałem należycie plików w katalogu scenery ;)
W każdym razie konsultuję teraz nowy podział z Tolkiem. Jutro postaram się wrzucić nową wersję.
-
Moim zdaniem na obecnym etapie to nie ma sensu.
-
A fakt, nie przejrzałem należycie plików w katalogu scenery ;)
W każdym razie konsultuję teraz nowy podział z Tolkiem. Jutro postaram się wrzucić nową wersję.
Jestem przeciwny pośpiesznemu wstawianiu poprawek, które i tak nie znajdą przychylności. Przykład: plik scm ma takie rozszerzenie z powodów, które całkiem nie znasz. Jak w takiej sytuacji możesz proponować zmianę która wszystko psuje? Twój brak wiedzy na temat katalogu EU07 jest porażający i nie nadrobisz tego do jutra.
Jeszcze zapytam gdzie podział się katalog sounds z dźwiękami przypisanymi do pojazdów?
Zapytam też czy zdajesz sobie sprawę że wszystkie sceneria trzeba będzie przepisać na nowo?
O przyzwyczajeniu tworzących scenerie kolegów także wspomnę. Nie wiem ile @Benek ma napisane swojej scenerii, którą tworzy już jakiś czas, ale nie chciałbym być na jego miejscu gdyby zmiany miały ujrzeć światło dzienne. Nie wierzę także że po przepisaniu wszystkiego według Twojego pomysłu, obejdzie się bez poważnych błędów w PC. Reasumując Twój pomysł nadaje się raczej do stworzenia całkiem nowego symulatora opartego na SPKS.
-
Dźwięki pojazdów mają znaleźć się w dynamic\commons lub w katalogu konkretnego pojazdu (co jest akurat możliwe już od dawna).
-
Wg mnie, oprócz tego że się zgłosi coś do poprawy, to powinno się też przygotować poprawki. Zaprojektowanie samej struktury to niewielki wysiłek.
-
Dźwięki pojazdów mają znaleźć się w dynamic\commons lub w katalogu konkretnego pojazdu (co jest akurat możliwe już od dawna).
Katalog konkretnego pojazdu, to jest to. Edytowałem swój poprzedni post, dopisałem tam nieco. Wg mnie, oprócz tego że się zgłosi coś do poprawy, to powinno się też przygotować poprawki. Zaprojektowanie samej struktury to niewielki wysiłek.
To oznacza zabranie ludzi od aktualnych prac, jedna osoba temu nie podoła. Jeśli już to takie zmiany można wprowadzać stopniowo, zacząć od Dynamic dla uniknięcia zmian w sceneriach.
-
Zgadza się. W teście dodatków, zupełnie przypadkiem, wynikła dyskusja na temat nazwy katalogów z podsypkami. I okazało się, że katalog 6-9-9 trzeba zastąpić innym. Sprawcą był profil poprzeczny torowiska. Obawiam się, że Juhas może nie mieć wiedzy na ten temat.
-
A ja powiem tak, iż sama nowa struktura nic nie da mimo najszczerszych chęci. Trzeba jeszcze przejrzeć setki plików i je do niej dostosować. A jak widzę dotychczas @Juhas nic o tym nie wspomniał, także ciężko to widzę.
-
Trzeba setki plików nie tylko przejrzeć, ale też przepisać w nich ścieżki dostępu.
W większości przypadków przed "ale" wstawiamy przecinek.
Benek
To nie jedyny przecinek, który brakuje w moich postach i nie jedyny brak we wszystkich postach w tym wątku i forum. Wiem, że to ból, ale poprawiać niektóre też jest błędem.
-
Wiem Krzyśku, dlatego wyżej napisałem też o dostosowaniu owych plików:
przejrzeć setki plików i je do niej dostosować.
Zamykam.
Rozi