Autor Wątek:  UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach  (Przeczytany 23381 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #30 dnia: 04 Maja 2013, 20:29:52 »
Jak się żarówka spali, to maszynista raczej jej z kieszeni nie wyciągnie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #31 dnia: 04 Maja 2013, 20:37:57 »
Jak się żarówka spali, to maszynista raczej jej z kieszeni nie wyciągnie.

Wiem ;) Ale mógłby dać info, że mu się zjarała, czy coś. Ale mniejsza z tym. Wracając do Sz-tów, to oprócz nałożenia na ISDR-ów informowania, mogliby zrobić kontrole SRK, dlaczego Sz-ty, są nadużywane. Na Płaszowie, czy Głównym nie ma służby bez mrugania. Takie są niestety fakty...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Maja 2013, 12:48:05 »
Były takie przypadki kiedy dyżurni podawali Sz zamiast rozkazu pisemnego, gdy rozjazd na drodze przebiegu miał wyłączony rygiel, a usterkującym ich decyzje w tym zakresie zarzucali niekompetencje, bo przecież Sz-tem ograniczyli prędkość.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2013, 14:22:37 wysłana przez marzena »

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #33 dnia: 05 Maja 2013, 13:11:31 »
Były takie przypadki kiedy dyżurni podawali Sz zamiast rozkazu pisemnego, gdy rozjazd na drodze przebiegu miał wyłączony regiel.
Jak już coś, to Rygiel.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #34 dnia: 05 Maja 2013, 15:43:39 »
Były takie przypadki kiedy dyżurni podawali Sz zamiast rozkazu pisemnego, gdy rozjazd na drodze przebiegu miał wyłączony rygiel, a usterkującym ich decyzje w tym zakresie zarzucali niekompetencje, bo przecież Sz-tem ograniczyli prędkość.

Co za różnica, czy obniżę prędkość rozkazem, czy Sz-tem ;) Oczywiście to jest w pewnym sensie paradoks. Jak jest rygiel wyłączony czy tam uszkodzony  w mechanicznych, to nie będzie zależności i nie podam semafora. Plusem Sz-ta w tej sytuacji, jest to, że pociąg nie stoi pod wjazdem i nie tracimy czasu na dyktowanie rozkazu.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #35 dnia: 05 Maja 2013, 16:30:55 »
Otóż jest różnica. Dlaczego sygnał zezwalający nie może być podany? Należy go podać, ale po przekazaniu rozkazu.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #36 dnia: 05 Maja 2013, 16:44:54 »
Otóż jest różnica. Dlaczego sygnał zezwalający nie może być podany? Należy go podać, ale po przekazaniu rozkazu.
I co ma podać mechanikowi w rozkazie, jeśli na styku klejonym za semaforem występuje izolacja? Automatycy się pocą, a pogotowia drogowego nie ma w pobliżu?

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #37 dnia: 05 Maja 2013, 16:48:27 »
Problem z izolacją a ryglem to dwie różne sytuacje.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #38 dnia: 05 Maja 2013, 17:10:49 »
Problem z izolacją a ryglem to dwie różne sytuacje.
Czyli po Twojemu, dyżurny ma podyktować rozkaz mechanikowi niby takiej treści: Dla pociągu 0XXXX zezwalam na jazdę bo się rygiel zaciął bądź izolacja na klejonce jest? Najlepiej od razu podyktować mechanikowi, że się rozjazd wykleszczył:)

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #39 dnia: 05 Maja 2013, 18:10:20 »
Ir-1 mówi kiedy prędkość pociągu należy ograniczyć i jeżeli to dotyczy wyłączenia rygla, to należy w rozkazie wskazać miejsce (rozjazd) tego ograniczenia, o ile wskazania semafora są wyższe od wymaganego ograniczenia, a nie na całej drodze przebiegu.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Maja 2013, 18:19:09 »
Ir-1 mówi kiedy prędkość pociągu należy ograniczyć i jeżeli to dotyczy wyłączenia rygla, to należy w rozkazie wskazać miejsce (rozjazd) tego ograniczenia, o ile wskazania semafora są wyższe od wymaganego ograniczenia, a nie na całej drodze przebiegu.
Jak ja się nauczę całego Ir, to zostanę biskupem, co Ty z tymi regułkami człowieku. Książka sobie, a życie na gruncie torów swoje.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Maja 2013, 20:10:28 »
Wszędzie się trąbi o nadużywaniu Sz, a powyższy przykład jest tego wyrazem. Poza tym świadomość maszynisty kiedy Sz może być podany, a kiedy rozkaz nie jest bez znaczenia. Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu. Informacja co jest powodem nie podania sygnału zezwalającego pozwoli maszyniście odpowiednio prowadzić pociąg i tak np. w przypadku wygaszenia semafora z powodu zajętości izolowanego toru szlakowego, pierwszy pociąg powinien ograniczyć prędkość do 20km/h o czym ISDR powinien powiadomić maszynistę rozkazem pisemnym, a nie tylko podać Sz. Informacja o jeździe na Sz z podaniem toru wjazdowego też może okazać się istotna, jak i sama zmiana toru wjazdowego nawet na sygnał zezwalający ale takiego wymogu nie ma, co nie znaczy, że jest to zakazane i ISDR "starej szkoły" to rozumieją, i z profesjonalnym podejściem (zrozumieniem) do odpowiedzialności zajmowanego stanowiska nikt nie powinien mieć z tym żadnego problemu. Prowadzenie ruchu kolejowego to nie zabawa na symulatorze.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #42 dnia: 05 Maja 2013, 20:16:18 »
Prowadzenie ruchu kolejowego to nie zabawa na symulatorze.
No popatrz, a ja głupi myślałem, że uda mi się błysnąć:(

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #43 dnia: 05 Maja 2013, 20:19:56 »
Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kwestia zabezpieczania drogi przebiegu sygnałami manerowymi przy rozkazie lub Sz. Jest to możliwe i można stosować, czy przepisy zabraniają takich praktyk?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #44 dnia: 05 Maja 2013, 20:45:50 »
Bezpośrednich regulacji w tym zakresie chyba nie znajdziemy. Wykonać czegoś, co ma zwiększyć bezpieczeństwo nie jest zakazane. Dobre praktyki są mile widziane i warto się nimi podzielić. Jak podejdą do tego ignoranci ...? :(

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #45 dnia: 05 Maja 2013, 21:01:43 »
Bezpośrednich regulacji w tym zakresie chyba nie znajdziemy. Wykonać czegoś, co ma zwiększyć bezpieczeństwo nie jest zakazane. Dobre praktyki są mile widziane i warto się nimi podzielić. Jak podejdą do tego ignoranci ...? :(
Można przeczytać regulamin danej nastawni i już wszystko jest jasne.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #46 dnia: 05 Maja 2013, 23:33:29 »
Jak ja się nauczę całego Ir, to zostanę biskupem, co Ty z tymi regułkami człowieku. Książka sobie, a życie na gruncie torów swoje.
Dlatego bardzo dobrze, że pracujesz na torach, a nie na nastawni. Nie grozi Ci zostanie biskupem, a i przewozy jakby bezpieczniejsze... ;-)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #47 dnia: 05 Maja 2013, 23:52:14 »
Dlatego bardzo dobrze, że pracujesz na torach, a nie na nastawni. Nie grozi Ci zostanie biskupem, a i przewozy jakby bezpieczniejsze... ;-)
Masz rację! Bo pracując na torach, w moim okręgu, pociągi towarowe i osobowe jadą bezpiecznie.

Zdanie rozpoczynamy wielką literą.
Benek

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #48 dnia: 06 Maja 2013, 02:52:58 »
Jakie konkretnie były nieprawidłowości we wskazaniach semaforów na stacji Baby w przypadkach zgłaszanych przez maszynistów, jakie przebiegi były ustawione? Czy znana jest przyczyna tych nieprawidłowości? Raport z tych przypadków wraz ze wskazaniem błędów w urządzeniach byłby z pewnością bardziej interesujący i użyteczny od raportu z katastrofy, który od strony srk w zasadzie nic nie stwierdza.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #49 dnia: 06 Maja 2013, 08:53:02 »
Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kwestia zabezpieczania drogi przebiegu sygnałami manerowymi przy rozkazie lub Sz. Jest to możliwe i można stosować, czy przepisy zabraniają takich praktyk?

Oczywiście, że stosuje się "utwierdzenie" tarczami. Stawiasz przebieg manewrowy i wygaszasz tarczę, w przypadku przebiegów utwierdzanych, w przypadku zamykanych "stawiasz pod prąd", ewentualnie jak się da to dajesz manewrowy na wyjazdowym i na tym samym mrugasz Szta.

Paul, ale monterów nigdy nie oskarżą ;) Przecież zawsze jest winny ISDR lub maszynista....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #50 dnia: 06 Maja 2013, 09:33:27 »
Monterów? Trzeba wpierw mieć tych fachowców... I to naprawdę fachowców, którzy znają się dobrze i potrafią coś zdziałać. Ostatnio tendencja jest taka, że im starsi odchodzą tym więcej jest problemów z naprawami usterek. A potem dochodzi do śmiesznych sytuacji, że do naprawy trzeba robić specjalny przetarg.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #51 dnia: 06 Maja 2013, 09:52:39 »
Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kwestia zabezpieczania drogi przebiegu sygnałami manerowymi przy rozkazie lub Sz. Jest to możliwe i można stosować, czy przepisy zabraniają takich praktyk?

Oczywiście, że stosuje się "utwierdzenie" tarczami. Stawiasz przebieg manewrowy i wygaszasz tarczę, w przypadku przebiegów utwierdzanych, w przypadku zamykanych "stawiasz pod prąd", ewentualnie jak się da to dajesz manewrowy na wyjazdowym i na tym samym mrugasz Szta.

Oczywiście zakładając że masz urządzenia z utwierdzanymi / zamykanymi przebiegami manewrowymi - przekaźniki, komputerowe itp.

Ponadto jazda na sygnał zastępczy w ramach możliwości powinna być zabezpieczona w możliwie jak największy sposób. Przykładowo gdy sygnał zezwalający się nie wyświetla, ale przebieg się utwierdza na przekaźnikach to oczywistym jest że obsłużysz przycisk semafora - a nie wyłączysz tylko napięcie nastawcze - podstawowy sposób zgodnie z instrukcją. W mechanicznych zaś jeżeli jest możliwość użyjesz bloku Pu.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #52 dnia: 06 Maja 2013, 12:23:25 »
W mechanicznych raczej napęd sam od siebie się nie przełoży, nawet nie trzeba Pu, wystarczy drążek w połowiczne położenie (mówiąc o awaryjnej sytuacji) Nie mówiąc o kluczowych :D Tam raczej usterki nie występują ;) Dlatego ja wolę pracować na mechanicznych... Jedynie źle wyregulowane luzy na zamknięciu mogą powodować częste wykleszczenia na pędniowych.

Atapi, sprawa monterów jest poniekąd tym spowodowana, że przychodzą do pracy na PLK ludzie po znajomości. Np. u znajomego jest gość, który 3 lata pracuje w zabezpieczeniu (nie jako monter - bo nie ma plombownicy) i 7-15 = granie na konsoli przenośnej, a jak coś trzeba zrobić to z łaską. Sam nie potrafi po 3 latach zwolnić awaryjnie bloku z przekaźnikowni przy "użyciu" wkładki ;) Po drugie - brak szkół o profilu montera SRK. Tutaj oczywiście znajomość elektryki, elektroniki się przydaje, ale i tak się jest zielonym po przyjściu do pracy.
« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2013, 12:26:46 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #53 dnia: 08 Maja 2013, 16:25:26 »
Dziś miała miejsce wymiana poglądów pomiędzy mechanikiem, a dyżurną w sprawie uzasadnienia podania sygnału zastępczego, pismo pismem, a dyżurni dalej sobie.
M. Dlaczego otrzymałem wyjazd na sygnał zastępczy?
D. Sygnał zastępczy to przecież taki sam sygnał jak każdy inny
(Nie mam więcej pytań).
Mechanik dyżurnej zwrócił uwagę na w/w zalecenia, pod rygorem stania pod wyjazdowym do czasu otrzymania od dyżurnej uzasadnienia podanego eSZeta.
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2013, 16:32:41 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #54 dnia: 08 Maja 2013, 16:43:26 »
Nawet jak dyżurni będą się do tego stosować, to i tak pewnie zawszę będą mówić "z powodu braku możliwości podania semafora" co mechanikowi zbyt wiele nie mówi. Ja nie widzę potrzeby informowania drużyny trakcyjnej o przyczynie podania Sz, ważne, że dyżurny wie jaka jest przyczyna i podaje go z pełną odpowiedzialnością. Bo co maszyniście pomoże informacja, że poszła linka w lewej czy prawej szynie, czy Pwlka blokuje podanie wyjazdu.
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2013, 16:54:34 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #55 dnia: 08 Maja 2013, 17:27:15 »
W najbliższym czasie dyżurni będą bardziej skupieni i w razie godziny "W", dyżurni będą "kryci".
Zapominasz że radiotelefony rejestrują rozmowy, więc w razie katastrofy w ruchu kolejowym, wyciągnięcie rozmów nie będzie stanowiło większego problemu. Przydał><by się jeszcze dopisek o kwitowaniu treści przez drużynę trakcyjną i żeby kliknięcie przycisku PTT nie zwalniało z głosowego potwierdzenia przyjęcia ostrzeżenia/ważnej informacji.

Pisz staranniej.
Benek
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2013, 17:42:21 wysłana przez Benek »
Interesant.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #56 dnia: 08 Maja 2013, 17:43:07 »
Zapominasz że radiotelefony rejestrują rozmowy, więc w razie katastrofy w ruchu kolejowym, wyciągnięcie rozmów nie będzie stanowiło większego problemu.
Nie wszędzie, chociaż ostatnio u mnie na drewnianej linii na dysponującej zamontowali rejestrację centralki, a rejestracji RT i tak nie ma :P.
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2013, 17:46:05 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #57 dnia: 08 Maja 2013, 21:26:12 »
Zapominasz że radiotelefony rejestrują rozmowy, więc w razie katastrofy w ruchu kolejowym, wyciągnięcie rozmów nie będzie stanowiło większego problemu.
Nie wszędzie, chociaż ostatnio u mnie na drewnianej linii na dysponującej zamontowali rejestrację centralki, a rejestracji RT i tak nie ma :P.
Ale na lokach z Radioniką lub Pyrylandią na pokładzie już masz rejestrację rozmów :-)
Interesant.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #58 dnia: 08 Maja 2013, 21:48:22 »
Z tą rejestracją to jest tak, że ludzie tylko na początku się bali i trzymali się przepisów, a później już się rozluźniła atmosfera, bo "i tak nikt tego nie sprawdza"... dopóki, aż coś się stanie :P

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #59 dnia: 09 Maja 2013, 14:54:26 »
Paul, ale monterów nigdy nie oskarżą ;) Przecież zawsze jest winny ISDR lub maszynista....

Ale mi nie chodzi o oskarżanie monterów - zresztą raport nie jest od tego żeby kogoś oskarżać - tylko o wyjaśnienie co tam się dzieje z sygnalizacją, choćby po to, żeby wiedzieć jak tego uniknąć na innych posterunkach. Niekoniecznie to jest wina monterów, czasami zdarzają się błędy projektowe - mało tego, standardowe schematy potrafią zawierać nieprawidłowości (przykładem jest brak uzależnienia zwolnienia zastawki Ko od odblokowania bloku końcowego, co w pewnych sytuacjach może wywołać nieciekawe efekty).
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com