- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 25 Kwietnia 2013, 13:32:23

Tytuł: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 25 Kwietnia 2013, 13:32:23
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał w trybie natychmiastowym wprowadzić na stacji Baby ograniczenia eksploatacyjne zapewniające bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego do czasu usunięcia wszelkich nieprawidłowości.


Prezes UTK wydał decyzję stwierdzającą naruszenie zasad bezpieczeństwa ruchu kolejowego na stacji Baby poprzez wskazywanie sprzecznych sygnałów świetlnych na sygnalizatorach semaforów wjazdowych i ostatnich semaforów blokady samoczynnej oraz nakazał PKP Polskie Linie Kolejowe SA usunięcie wszelkich nieprawidłowości do dnia 31 maja 2013 roku. Ponadto nakazał w trybie natychmiastowym wprowadzić na stacji Baby ograniczenia eksploatacyjne.

Zgodnie z przepisami zarządca infrastruktury kolejowej zobowiązany jest spełnić wszelkie warunki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Prowadzenie ruchu kolejowego przy występujących sprzecznych wskazaniach semaforów wjazdowych i wyjazdowych w stacji Baby bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu ruchu kolejowego. W związku z powyższym Prezes Urzędu Transportu Kolejowego uznał za konieczne wydanie decyzji w przedmiotowym zakresie.

W sierpniu 2011 roku w Babach doszło do katastrofy kolejowej, w której zginęły wtedy dwie osoby, a 80 zostało rannych. Natomiast przed miesiącem złe wskazania semafora w tym samym miejscu zauważył maszynista Przewozów Regionalnych.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/44817/_UTK_stwierdza_naruszenie_bezpieczenstwa_przez_PKP_PLK_wBabach_.htm
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: piotr996 w 25 Kwietnia 2013, 16:43:14
Widzę, że UTK bardzo wcześnie stwierdził, iż w Babach naruszone są zasady bezpieczeństwa. Najpierw wypadek, później złe wskazanie ostatniej SBL-ki i S2 na jeździe na kierunek zwrotny. 
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 25 Kwietnia 2013, 18:05:23
Wstawią stałą czterdziestkę przez stację i tyle będzie z tego :)
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 26 Kwietnia 2013, 20:48:21
To nie rozwiąże sprawy. Jeśli USRK nadal będą podawać sprzeczne czy niewłaściwe sygnały to UTK może nawet wstrzymać prowadzenie ruchu kolejowego w tym miejscu. Trochę dziwne, że Prezes UTK w tak karygodnym przypadku nie kieruje sprawy do prokuratury (paragraf stwarzania zagrożenia w ruchu kolejowym, paragrafy zaniedbania obowiązków).
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: uetam w 26 Kwietnia 2013, 21:37:27
Juz widze jak UTK wstrzymuje ruch na takiej linii.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 26 Kwietnia 2013, 21:41:15
To niech odłączą sygnałowe na semaforach i niech będzie jazda tylko na Sz. Będzie bezpieczniej bo na zastępczy nie pojedzie więcej jak 40 :D
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 26 Kwietnia 2013, 22:10:41
No to by też była haja na całego, bo przecież tam były inwestowane pieniądze unijne. Zaniechanie użytkowania dotowanego sprzętu jest równoznaczne ze zwrotem całej dotacji projektu prościutko do Brukseli;]
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 26 Kwietnia 2013, 22:12:18
Tzn? Obawiam się, że srk z lat 70-tych nie było dotowane z Unii :P
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 26 Kwietnia 2013, 22:16:10
ZTCP to Baby chyba też były remontowane pod względem zarówno infrastruktury jak i USRK. Jeśli się jednak mylę, to proszę na bocznicę łącznie z poprzednim moim postem.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 26 Kwietnia 2013, 22:28:14
Ciekawe. Jak dotąd w Babach nie stwierdzono sygnału zagrażającego bezpieczeństwu ruchu. Jeżeli jest takowy, to bardzo proszę o zapoznanie. Wypadek z dn. 12.08.2011r. nie jest tego przykładem, gdyż nieprawidłowości PKP PLK nie udowodniono. Nie staję tutaj w ich obronie, ale trzymajmy się wszyscy faktów. Jednakże decyzja UTK jest zrozumiała z uwagi na nieprawidłowe wskazania wywołujące niepokój maszynisty. Wydaje mi się, że na decyzję wpłynęła uległość wobec znanej organizacji społecznej.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: jageer w 27 Kwietnia 2013, 09:42:40
To niech odłączą sygnałowe na semaforach i niech będzie jazda tylko na Sz. Będzie bezpieczniej bo na zastępczy nie pojedzie więcej jak 40 :D

Jakbym tam był ISDR-em to bym w końcu mógł mrugać ile popadnie ;) Ja bym tylko Szty tam mrugał bo bym się nie stresował, czy mech ma odpowiednie wskazanie :D

Podobno w tym roku wymrugano 13000 Sztów mniej niż w poprzednim.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 28 Kwietnia 2013, 12:53:32
Ciekawe. Jak dotąd w Babach nie stwierdzono sygnału zagrażającego bezpieczeństwu ruchu.
Jednakże decyzja UTK jest zrozumiała z uwagi na nieprawidłowe wskazania wywołujące niepokój maszynisty.
To jak w końcu, stwierdzono czy nie? ZTCP to po wykolejeniu były co najmniej 2 incydenty dotyczące tego semafora.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: piotr996 w 28 Kwietnia 2013, 15:36:57
Wykolejenie nastąpiło po przejeździe przez semafor A (z toru 2 na tor 1). Sprzeczne wskazania sbl-ki przy wjazdowym T dla pociągu Cargo i złe wskazanie semafora B dla pociągu PR. Czyli dla tego semafora (A) mógł być 1 incydent.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 28 Kwietnia 2013, 17:02:39
Czyli cyrk na kółkach, widać zabezpieczeniowcy mają tam wywalone...
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 29 Kwietnia 2013, 20:58:18
Wykolejenie nastąpiło po przejeździe przez semafor A (z toru 2 na tor 1). Sprzeczne wskazania sbl-ki przy wjazdowym T dla pociągu Cargo i złe wskazanie semafora B dla pociągu PR. Czyli dla tego semafora (A) mógł być 1 incydent.
Jakie wykolejenie? Chyba nie masz na myśli 12.08.2011r. bo wtedy nieprawidłowości srk sbl - wjazdowy nie stwierdzono. Jeszcze raz zaznaczam: nie bronię PLK, ale w takich sprawach mówi się o konkretach, a nie to, co plotka niesie. To jest poważny temat, a nie plucie jadem.

  Dodano: 29 Kwietnia 2013, 21:01:00
Czyli cyrk na kółkach, widać zabezpieczeniowcy mają tam wywalone...
Po prostu linia ze starą sygnalizacją. Zobacz jaki jest obraz semafora wjazdowego do Piotrkowa od strony Rozprzy :) Nie jeden się tam już zamotał, kto objazdem jechał.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: piotr996 w 30 Kwietnia 2013, 14:59:54
Wtedy przy wykolejeniu sygnał był prawidłowy, jednakże po wypadku od razu zostało wycięte drzewo, które przysłaniało semafor. Dziwna sprawa. A co do tego wjazdowego od strony Rozprzy to są te semafory stosowane do odwałania i np. zamiast S4 świeci się pomarańcz i niżej zielone. Chyba przy rewitalizacji wymienią te semafory na nowe? Czy ktoś ma jakieś informacje?
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 30 Kwietnia 2013, 17:12:23
Piszesz nieprawdę. Bezpośrednio po wypadku nie było żadnych wycinek drzew. Pamiętam larum, że PLK czyści wszystkie szkiełka semaforów na 2-ce od Koluszek do Bab. Tymczasem była to czysto wysnuta BZDURA. Atmosfera związana z wypadkiem była tak bardzo napięta, że bez zgody prokuratora nie można było nawet ,,pierdnąć". Jeżeli w jakieś pół roku później zaczęto karczować drzewa na wiosnę, to chyba normalna sprawa.
Wypadek się wydarzył. Trudno. Były, są i będą, tak samo jak długo jesteśmy na tej planecie. Jeżeli coś można było zarzucić PLK, to tylko to, że pomimo zaleceń po wypadku pod Krzewiem 12.12.2008r. nie wprowadzono obowiązku powiadamiania maszynistów o zmianie toru poprzez radiotelefony pociągowe. Gdyby taki obowiązek wdrożono, do wypadku w Babach na pewno by nie doszło. A więc typowo system zawinił (nie tylko PLK..).
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: piotr996 w 30 Kwietnia 2013, 22:39:07
Jeżdżę na tym odcinku codziennie, coś tam wycinali, ale dobrze nie pamiętam już. Można jeszcze foto pooglądać: http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=3892&okno=galeria&
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 03 Maja 2013, 13:53:58
Na pewno nie krzaki, bo nie zasłaniały widoczności semafora wjazdowego. Akurat jego widoczność była znakomita z co najmniej 1,5 km od przejazdu. Należy brać pod uwagę natomiast fakt, że maszynista jechał wprost na popołudniowe słońce (co jest umieszczone w Raporcie).
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 04 Maja 2013, 00:13:24
Poniżej ostatnio rozesłana do przewoźników sugestia PLKi w sprawie jazd na eSZety.
(Plik skrócony do jednej strony - chyba nie ma sensu publikować nazw i adresów wymienionych w dokumencie przewoźników).
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Maja 2013, 14:11:55
Co ma zrobić maszynista, jeśli stwierdzi, że został skierowany na inny tor?
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 04 Maja 2013, 14:15:28
Myślę, że nie będzie błędem jak zahamuje skład.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: stone w 04 Maja 2013, 14:33:04
Co ma zrobić maszynista, jeśli stwierdzi, że został skierowany na inny tor?

A co ma zrobić jeśli nie zostanie poinformowany o jeździe na sygnał zastępczy - odmówić jazdy? Czy w przypadku gdy jest poinformowany o jeździe na sygnał zastępczy, ale bez podania przyczyny czy toru także ma odmówić jazdy, żądać uzupełnienia informacji, komisji?

Ponadto w przypadku wyjazdów także należy podawać numer toru? Czy należy podać również kierunek w którym świeci się zastępczy? Np. "Wyświetle zastępczy w kierunku Koziej Wólki na tor nr 2 z powodu..."? W przypadku jazdy na tor lewy przy przystosowanej blokadzie maszynista ma zostać powiadomiony - w związku z wcześniejszym zarządzeniem o jeździe właśnie na tor lewy - to gdy jedzie na sz ma dostać jeszcze informację że "na tor lewy nr 2" np.?

Kolejna kwestia - przy jeździe na rozkaz pisemny maszynista nie musi być poinformowany na który tor wjeżdża - a sposób zabezpieczenia ruchu zazwyczaj ten sam.

No i ostatnia wątpliwość: w jaki sposób określać przyczynę podania sygnału zastępczego: np. "brak przebiegu zorganizowanego na tor...", "usterka urządzeń srk", "wjazd na tor częściowo zajęty" - czy takie podanie sprawy jest wyczerpujące, czy maszynista może żądać szczegółowego określenia usterki?
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Maja 2013, 14:56:46
Te wszystkie podane przyczyny sprowadzają się „brak możliwości podania sygnału zezwalającego”.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 04 Maja 2013, 19:43:27
Już to widzę jak maszyniści będą się zatrzymywać jak nie dostaną informacji przy jeździe na Sz czy na lewy, obecnie też jest niby nakaz informowania maszynisty o jeździe na tor lewy, ale wielu ISDRów ma go w poważaniu...
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 04 Maja 2013, 20:00:05
Już to widzę jak maszyniści będą się zatrzymywać jak nie dostaną informacji przy jeździe na Sz czy na lewy, obecnie też jest niby nakaz informowania maszynisty o jeździe na tor lewy, ale wielu ISDRów ma go w poważaniu...
To wszystko zależy od ilości filozofów na nastawniach, którzy jeszcze nie odkryli, że ich praca polega na wykonywaniu obowiązków i poleceń, które są im wydawane a nie dowolnej selekcji co im się chce robić, a co nie. Są takie miejsca w tym kraju, że co posterunek jesteś wywoływany, gdy jedziesz na tor lewy. A nawet jeśli zdarzy się, że dyżurny jest zajęty, lub po prostu zapomniał - wystarczy wywołać posterunek i zazwyczaj wie o co biega.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Maja 2013, 20:15:45
To wszystko zależy od ilości filozofów na nastawniach, którzy jeszcze nie odkryli, że ich praca polega na wykonywaniu obowiązków i poleceń, które są im wydawane a nie dowolnej selekcji co im się chce robić, a co nie.

Wszystko zależy od filozofów, wielkich władców "maszynistów", którzy nie odpowiedzą dzień dobry jak się ich wywoła i pozdrowi. Dlaczego jeden maszynista potrafi ładnie odpowiedzieć, a drugi ma w d... że m nieprawidłowo oświetlone czoło? I co odzywam się i on po mnie jeszcze jedzie. Jak maszynista buc trudno, dyżurny też może być buc. Jak się trafi jeden i drugi to jest ciekawa praca.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 04 Maja 2013, 20:17:40
Łukasz, z dyżurnymi jest tak samo, są tacy co nawet jak się sami nie zgłoszą, to zgłaszają się jak tylko ich wywołasz, a są i tacy, że możesz ich wywoływać z 10 razy a gość ma ściszone radio i nie słyszy.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 04 Maja 2013, 20:19:39
Ale obowiązkiem dyżurnego, czy maszynisty nie jest pozdrawianie się na radiu. Jeśli dyżurny/maszynista nie mówi dzień dobry, nie życzy miłego dnia itp, ale postępuje przepisowo - dla mnie jest OK.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Maja 2013, 20:28:09
Ale obowiązkiem dyżurnego, czy maszynisty nie jest pozdrawianie się na radiu. Jeśli dyżurny/maszynista nie mówi dzień dobry, nie życzy miłego dnia itp, ale postępuje przepisowo - dla mnie jest OK.

Ja nie mówię, że ma mi robić kawę ;) Ale jak jedzie i wywołuję go, bo chce mu coś przekazać, to chociaż z wielkiej łaski by mógł powiedzieć: OK. A nie ;]
Przykład: nr XX proszę się doświetlić z przodu lewa lampa nie świeci. Odpowiedź chamskim tonem: ja wiem co ma mi świecić ;)

Wiem, że dyżurni są różni - jedni śpią na polówce przy pulpicie i długim kijkiem obsługują w ciemno pulpit... (i to jest autentyk). Natomiast drudzy obserwują przejeżdżający skład.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 04 Maja 2013, 20:29:52
Jak się żarówka spali, to maszynista raczej jej z kieszeni nie wyciągnie.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Maja 2013, 20:37:57
Jak się żarówka spali, to maszynista raczej jej z kieszeni nie wyciągnie.

Wiem ;) Ale mógłby dać info, że mu się zjarała, czy coś. Ale mniejsza z tym. Wracając do Sz-tów, to oprócz nałożenia na ISDR-ów informowania, mogliby zrobić kontrole SRK, dlaczego Sz-ty, są nadużywane. Na Płaszowie, czy Głównym nie ma służby bez mrugania. Takie są niestety fakty...
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: marzena w 05 Maja 2013, 12:48:05
Były takie przypadki kiedy dyżurni podawali Sz zamiast rozkazu pisemnego, gdy rozjazd na drodze przebiegu miał wyłączony rygiel, a usterkującym ich decyzje w tym zakresie zarzucali niekompetencje, bo przecież Sz-tem ograniczyli prędkość.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Maja 2013, 13:11:31
Były takie przypadki kiedy dyżurni podawali Sz zamiast rozkazu pisemnego, gdy rozjazd na drodze przebiegu miał wyłączony regiel.
Jak już coś, to Rygiel.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: jageer w 05 Maja 2013, 15:43:39
Były takie przypadki kiedy dyżurni podawali Sz zamiast rozkazu pisemnego, gdy rozjazd na drodze przebiegu miał wyłączony rygiel, a usterkującym ich decyzje w tym zakresie zarzucali niekompetencje, bo przecież Sz-tem ograniczyli prędkość.

Co za różnica, czy obniżę prędkość rozkazem, czy Sz-tem ;) Oczywiście to jest w pewnym sensie paradoks. Jak jest rygiel wyłączony czy tam uszkodzony  w mechanicznych, to nie będzie zależności i nie podam semafora. Plusem Sz-ta w tej sytuacji, jest to, że pociąg nie stoi pod wjazdem i nie tracimy czasu na dyktowanie rozkazu.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: marzena w 05 Maja 2013, 16:30:55
Otóż jest różnica. Dlaczego sygnał zezwalający nie może być podany? Należy go podać, ale po przekazaniu rozkazu.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Maja 2013, 16:44:54
Otóż jest różnica. Dlaczego sygnał zezwalający nie może być podany? Należy go podać, ale po przekazaniu rozkazu.
I co ma podać mechanikowi w rozkazie, jeśli na styku klejonym za semaforem występuje izolacja? Automatycy się pocą, a pogotowia drogowego nie ma w pobliżu?
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: marzena w 05 Maja 2013, 16:48:27
Problem z izolacją a ryglem to dwie różne sytuacje.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Maja 2013, 17:10:49
Problem z izolacją a ryglem to dwie różne sytuacje.
Czyli po Twojemu, dyżurny ma podyktować rozkaz mechanikowi niby takiej treści: Dla pociągu 0XXXX zezwalam na jazdę bo się rygiel zaciął bądź izolacja na klejonce jest? Najlepiej od razu podyktować mechanikowi, że się rozjazd wykleszczył:)
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: marzena w 05 Maja 2013, 18:10:20
Ir-1 mówi kiedy prędkość pociągu należy ograniczyć i jeżeli to dotyczy wyłączenia rygla, to należy w rozkazie wskazać miejsce (rozjazd) tego ograniczenia, o ile wskazania semafora są wyższe od wymaganego ograniczenia, a nie na całej drodze przebiegu.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Maja 2013, 18:19:09
Ir-1 mówi kiedy prędkość pociągu należy ograniczyć i jeżeli to dotyczy wyłączenia rygla, to należy w rozkazie wskazać miejsce (rozjazd) tego ograniczenia, o ile wskazania semafora są wyższe od wymaganego ograniczenia, a nie na całej drodze przebiegu.
Jak ja się nauczę całego Ir, to zostanę biskupem, co Ty z tymi regułkami człowieku. Książka sobie, a życie na gruncie torów swoje.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: marzena w 05 Maja 2013, 20:10:28
Wszędzie się trąbi o nadużywaniu Sz, a powyższy przykład jest tego wyrazem. Poza tym świadomość maszynisty kiedy Sz może być podany, a kiedy rozkaz nie jest bez znaczenia. Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu. Informacja co jest powodem nie podania sygnału zezwalającego pozwoli maszyniście odpowiednio prowadzić pociąg i tak np. w przypadku wygaszenia semafora z powodu zajętości izolowanego toru szlakowego, pierwszy pociąg powinien ograniczyć prędkość do 20km/h o czym ISDR powinien powiadomić maszynistę rozkazem pisemnym, a nie tylko podać Sz. Informacja o jeździe na Sz z podaniem toru wjazdowego też może okazać się istotna, jak i sama zmiana toru wjazdowego nawet na sygnał zezwalający ale takiego wymogu nie ma, co nie znaczy, że jest to zakazane i ISDR "starej szkoły" to rozumieją, i z profesjonalnym podejściem (zrozumieniem) do odpowiedzialności zajmowanego stanowiska nikt nie powinien mieć z tym żadnego problemu. Prowadzenie ruchu kolejowego to nie zabawa na symulatorze.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Maja 2013, 20:16:18
Prowadzenie ruchu kolejowego to nie zabawa na symulatorze.
No popatrz, a ja głupi myślałem, że uda mi się błysnąć:(
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Maja 2013, 20:19:56
Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kwestia zabezpieczania drogi przebiegu sygnałami manerowymi przy rozkazie lub Sz. Jest to możliwe i można stosować, czy przepisy zabraniają takich praktyk?
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: marzena w 05 Maja 2013, 20:45:50
Bezpośrednich regulacji w tym zakresie chyba nie znajdziemy. Wykonać czegoś, co ma zwiększyć bezpieczeństwo nie jest zakazane. Dobre praktyki są mile widziane i warto się nimi podzielić. Jak podejdą do tego ignoranci ...? :(
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Maja 2013, 21:01:43
Bezpośrednich regulacji w tym zakresie chyba nie znajdziemy. Wykonać czegoś, co ma zwiększyć bezpieczeństwo nie jest zakazane. Dobre praktyki są mile widziane i warto się nimi podzielić. Jak podejdą do tego ignoranci ...? :(
Można przeczytać regulamin danej nastawni i już wszystko jest jasne.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 05 Maja 2013, 23:33:29
Jak ja się nauczę całego Ir, to zostanę biskupem, co Ty z tymi regułkami człowieku. Książka sobie, a życie na gruncie torów swoje.
Dlatego bardzo dobrze, że pracujesz na torach, a nie na nastawni. Nie grozi Ci zostanie biskupem, a i przewozy jakby bezpieczniejsze... ;-)
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 05 Maja 2013, 23:52:14
Dlatego bardzo dobrze, że pracujesz na torach, a nie na nastawni. Nie grozi Ci zostanie biskupem, a i przewozy jakby bezpieczniejsze... ;-)
Masz rację! Bo pracując na torach, w moim okręgu, pociągi towarowe i osobowe jadą bezpiecznie.

Zdanie rozpoczynamy wielką literą.
Benek
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Paul w 06 Maja 2013, 02:52:58
Jakie konkretnie były nieprawidłowości we wskazaniach semaforów na stacji Baby w przypadkach zgłaszanych przez maszynistów, jakie przebiegi były ustawione? Czy znana jest przyczyna tych nieprawidłowości? Raport z tych przypadków wraz ze wskazaniem błędów w urządzeniach byłby z pewnością bardziej interesujący i użyteczny od raportu z katastrofy, który od strony srk w zasadzie nic nie stwierdza.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: jageer w 06 Maja 2013, 08:53:02
Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kwestia zabezpieczania drogi przebiegu sygnałami manerowymi przy rozkazie lub Sz. Jest to możliwe i można stosować, czy przepisy zabraniają takich praktyk?

Oczywiście, że stosuje się "utwierdzenie" tarczami. Stawiasz przebieg manewrowy i wygaszasz tarczę, w przypadku przebiegów utwierdzanych, w przypadku zamykanych "stawiasz pod prąd", ewentualnie jak się da to dajesz manewrowy na wyjazdowym i na tym samym mrugasz Szta.

Paul, ale monterów nigdy nie oskarżą ;) Przecież zawsze jest winny ISDR lub maszynista....
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 06 Maja 2013, 09:33:27
Monterów? Trzeba wpierw mieć tych fachowców... I to naprawdę fachowców, którzy znają się dobrze i potrafią coś zdziałać. Ostatnio tendencja jest taka, że im starsi odchodzą tym więcej jest problemów z naprawami usterek. A potem dochodzi do śmiesznych sytuacji, że do naprawy trzeba robić specjalny przetarg.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: stone w 06 Maja 2013, 09:52:39
Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kwestia zabezpieczania drogi przebiegu sygnałami manerowymi przy rozkazie lub Sz. Jest to możliwe i można stosować, czy przepisy zabraniają takich praktyk?

Oczywiście, że stosuje się "utwierdzenie" tarczami. Stawiasz przebieg manewrowy i wygaszasz tarczę, w przypadku przebiegów utwierdzanych, w przypadku zamykanych "stawiasz pod prąd", ewentualnie jak się da to dajesz manewrowy na wyjazdowym i na tym samym mrugasz Szta.

Oczywiście zakładając że masz urządzenia z utwierdzanymi / zamykanymi przebiegami manewrowymi - przekaźniki, komputerowe itp.

Ponadto jazda na sygnał zastępczy w ramach możliwości powinna być zabezpieczona w możliwie jak największy sposób. Przykładowo gdy sygnał zezwalający się nie wyświetla, ale przebieg się utwierdza na przekaźnikach to oczywistym jest że obsłużysz przycisk semafora - a nie wyłączysz tylko napięcie nastawcze - podstawowy sposób zgodnie z instrukcją. W mechanicznych zaś jeżeli jest możliwość użyjesz bloku Pu.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: jageer w 06 Maja 2013, 12:23:25
W mechanicznych raczej napęd sam od siebie się nie przełoży, nawet nie trzeba Pu, wystarczy drążek w połowiczne położenie (mówiąc o awaryjnej sytuacji) Nie mówiąc o kluczowych :D Tam raczej usterki nie występują ;) Dlatego ja wolę pracować na mechanicznych... Jedynie źle wyregulowane luzy na zamknięciu mogą powodować częste wykleszczenia na pędniowych.

Atapi, sprawa monterów jest poniekąd tym spowodowana, że przychodzą do pracy na PLK ludzie po znajomości. Np. u znajomego jest gość, który 3 lata pracuje w zabezpieczeniu (nie jako monter - bo nie ma plombownicy) i 7-15 = granie na konsoli przenośnej, a jak coś trzeba zrobić to z łaską. Sam nie potrafi po 3 latach zwolnić awaryjnie bloku z przekaźnikowni przy "użyciu" wkładki ;) Po drugie - brak szkół o profilu montera SRK. Tutaj oczywiście znajomość elektryki, elektroniki się przydaje, ale i tak się jest zielonym po przyjściu do pracy.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 08 Maja 2013, 16:25:26
Dziś miała miejsce wymiana poglądów pomiędzy mechanikiem, a dyżurną w sprawie uzasadnienia podania sygnału zastępczego, pismo pismem, a dyżurni dalej sobie.
M. Dlaczego otrzymałem wyjazd na sygnał zastępczy?
D. Sygnał zastępczy to przecież taki sam sygnał jak każdy inny
(Nie mam więcej pytań).
Mechanik dyżurnej zwrócił uwagę na w/w zalecenia, pod rygorem stania pod wyjazdowym do czasu otrzymania od dyżurnej uzasadnienia podanego eSZeta.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 08 Maja 2013, 16:43:26
Nawet jak dyżurni będą się do tego stosować, to i tak pewnie zawszę będą mówić "z powodu braku możliwości podania semafora" co mechanikowi zbyt wiele nie mówi. Ja nie widzę potrzeby informowania drużyny trakcyjnej o przyczynie podania Sz, ważne, że dyżurny wie jaka jest przyczyna i podaje go z pełną odpowiedzialnością. Bo co maszyniście pomoże informacja, że poszła linka w lewej czy prawej szynie, czy Pwlka blokuje podanie wyjazdu.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 08 Maja 2013, 17:27:15
W najbliższym czasie dyżurni będą bardziej skupieni i w razie godziny "W", dyżurni będą "kryci".
Zapominasz że radiotelefony rejestrują rozmowy, więc w razie katastrofy w ruchu kolejowym, wyciągnięcie rozmów nie będzie stanowiło większego problemu. Przydał><by się jeszcze dopisek o kwitowaniu treści przez drużynę trakcyjną i żeby kliknięcie przycisku PTT nie zwalniało z głosowego potwierdzenia przyjęcia ostrzeżenia/ważnej informacji.

Pisz staranniej.
Benek
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 08 Maja 2013, 17:43:07
Zapominasz że radiotelefony rejestrują rozmowy, więc w razie katastrofy w ruchu kolejowym, wyciągnięcie rozmów nie będzie stanowiło większego problemu.
Nie wszędzie, chociaż ostatnio u mnie na drewnianej linii na dysponującej zamontowali rejestrację centralki, a rejestracji RT i tak nie ma :P.
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 08 Maja 2013, 21:26:12
Zapominasz że radiotelefony rejestrują rozmowy, więc w razie katastrofy w ruchu kolejowym, wyciągnięcie rozmów nie będzie stanowiło większego problemu.
Nie wszędzie, chociaż ostatnio u mnie na drewnianej linii na dysponującej zamontowali rejestrację centralki, a rejestracji RT i tak nie ma :P.
Ale na lokach z Radioniką lub Pyrylandią na pokładzie już masz rejestrację rozmów :-)
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 08 Maja 2013, 21:48:22
Z tą rejestracją to jest tak, że ludzie tylko na początku się bali i trzymali się przepisów, a później już się rozluźniła atmosfera, bo "i tak nikt tego nie sprawdza"... dopóki, aż coś się stanie :P
Tytuł: Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
Wiadomość wysłana przez: Paul w 09 Maja 2013, 14:54:26
Paul, ale monterów nigdy nie oskarżą ;) Przecież zawsze jest winny ISDR lub maszynista....

Ale mi nie chodzi o oskarżanie monterów - zresztą raport nie jest od tego żeby kogoś oskarżać - tylko o wyjaśnienie co tam się dzieje z sygnalizacją, choćby po to, żeby wiedzieć jak tego uniknąć na innych posterunkach. Niekoniecznie to jest wina monterów, czasami zdarzają się błędy projektowe - mało tego, standardowe schematy potrafią zawierać nieprawidłowości (przykładem jest brak uzależnienia zwolnienia zastawki Ko od odblokowania bloku końcowego, co w pewnych sytuacjach może wywołać nieciekawe efekty).