Autor Wątek:  UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach  (Przeczytany 23382 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał w trybie natychmiastowym wprowadzić na stacji Baby ograniczenia eksploatacyjne zapewniające bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego do czasu usunięcia wszelkich nieprawidłowości.


Prezes UTK wydał decyzję stwierdzającą naruszenie zasad bezpieczeństwa ruchu kolejowego na stacji Baby poprzez wskazywanie sprzecznych sygnałów świetlnych na sygnalizatorach semaforów wjazdowych i ostatnich semaforów blokady samoczynnej oraz nakazał PKP Polskie Linie Kolejowe SA usunięcie wszelkich nieprawidłowości do dnia 31 maja 2013 roku. Ponadto nakazał w trybie natychmiastowym wprowadzić na stacji Baby ograniczenia eksploatacyjne.

Zgodnie z przepisami zarządca infrastruktury kolejowej zobowiązany jest spełnić wszelkie warunki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Prowadzenie ruchu kolejowego przy występujących sprzecznych wskazaniach semaforów wjazdowych i wyjazdowych w stacji Baby bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu ruchu kolejowego. W związku z powyższym Prezes Urzędu Transportu Kolejowego uznał za konieczne wydanie decyzji w przedmiotowym zakresie.

W sierpniu 2011 roku w Babach doszło do katastrofy kolejowej, w której zginęły wtedy dwie osoby, a 80 zostało rannych. Natomiast przed miesiącem złe wskazania semafora w tym samym miejscu zauważył maszynista Przewozów Regionalnych.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/44817/_UTK_stwierdza_naruszenie_bezpieczenstwa_przez_PKP_PLK_wBabach_.htm

Offline piotr996

  • Wiadomości: 45
  • Odjazd.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Kwietnia 2013, 16:43:14 »
Widzę, że UTK bardzo wcześnie stwierdził, iż w Babach naruszone są zasady bezpieczeństwa. Najpierw wypadek, później złe wskazanie ostatniej SBL-ki i S2 na jeździe na kierunek zwrotny. 

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Kwietnia 2013, 18:05:23 »
Wstawią stałą czterdziestkę przez stację i tyle będzie z tego :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Kwietnia 2013, 20:48:21 »
To nie rozwiąże sprawy. Jeśli USRK nadal będą podawać sprzeczne czy niewłaściwe sygnały to UTK może nawet wstrzymać prowadzenie ruchu kolejowego w tym miejscu. Trochę dziwne, że Prezes UTK w tak karygodnym przypadku nie kieruje sprawy do prokuratury (paragraf stwarzania zagrożenia w ruchu kolejowym, paragrafy zaniedbania obowiązków).
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Kwietnia 2013, 21:37:27 »
Juz widze jak UTK wstrzymuje ruch na takiej linii.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2013, 21:38:49 wysłana przez uetam »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Kwietnia 2013, 21:41:15 »
To niech odłączą sygnałowe na semaforach i niech będzie jazda tylko na Sz. Będzie bezpieczniej bo na zastępczy nie pojedzie więcej jak 40 :D

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Kwietnia 2013, 22:10:41 »
No to by też była haja na całego, bo przecież tam były inwestowane pieniądze unijne. Zaniechanie użytkowania dotowanego sprzętu jest równoznaczne ze zwrotem całej dotacji projektu prościutko do Brukseli;]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Kwietnia 2013, 22:12:18 »
Tzn? Obawiam się, że srk z lat 70-tych nie było dotowane z Unii :P

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Kwietnia 2013, 22:16:10 »
ZTCP to Baby chyba też były remontowane pod względem zarówno infrastruktury jak i USRK. Jeśli się jednak mylę, to proszę na bocznicę łącznie z poprzednim moim postem.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Kwietnia 2013, 22:28:14 »
Ciekawe. Jak dotąd w Babach nie stwierdzono sygnału zagrażającego bezpieczeństwu ruchu. Jeżeli jest takowy, to bardzo proszę o zapoznanie. Wypadek z dn. 12.08.2011r. nie jest tego przykładem, gdyż nieprawidłowości PKP PLK nie udowodniono. Nie staję tutaj w ich obronie, ale trzymajmy się wszyscy faktów. Jednakże decyzja UTK jest zrozumiała z uwagi na nieprawidłowe wskazania wywołujące niepokój maszynisty. Wydaje mi się, że na decyzję wpłynęła uległość wobec znanej organizacji społecznej.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2013, 22:32:25 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Kwietnia 2013, 09:42:40 »
To niech odłączą sygnałowe na semaforach i niech będzie jazda tylko na Sz. Będzie bezpieczniej bo na zastępczy nie pojedzie więcej jak 40 :D

Jakbym tam był ISDR-em to bym w końcu mógł mrugać ile popadnie ;) Ja bym tylko Szty tam mrugał bo bym się nie stresował, czy mech ma odpowiednie wskazanie :D

Podobno w tym roku wymrugano 13000 Sztów mniej niż w poprzednim.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Kwietnia 2013, 12:53:32 »
Ciekawe. Jak dotąd w Babach nie stwierdzono sygnału zagrażającego bezpieczeństwu ruchu.
Jednakże decyzja UTK jest zrozumiała z uwagi na nieprawidłowe wskazania wywołujące niepokój maszynisty.
To jak w końcu, stwierdzono czy nie? ZTCP to po wykolejeniu były co najmniej 2 incydenty dotyczące tego semafora.

Offline piotr996

  • Wiadomości: 45
  • Odjazd.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Kwietnia 2013, 15:36:57 »
Wykolejenie nastąpiło po przejeździe przez semafor A (z toru 2 na tor 1). Sprzeczne wskazania sbl-ki przy wjazdowym T dla pociągu Cargo i złe wskazanie semafora B dla pociągu PR. Czyli dla tego semafora (A) mógł być 1 incydent.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2013, 17:25:11 wysłana przez piotr996 »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Kwietnia 2013, 17:02:39 »
Czyli cyrk na kółkach, widać zabezpieczeniowcy mają tam wywalone...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Kwietnia 2013, 20:58:18 »
Wykolejenie nastąpiło po przejeździe przez semafor A (z toru 2 na tor 1). Sprzeczne wskazania sbl-ki przy wjazdowym T dla pociągu Cargo i złe wskazanie semafora B dla pociągu PR. Czyli dla tego semafora (A) mógł być 1 incydent.
Jakie wykolejenie? Chyba nie masz na myśli 12.08.2011r. bo wtedy nieprawidłowości srk sbl - wjazdowy nie stwierdzono. Jeszcze raz zaznaczam: nie bronię PLK, ale w takich sprawach mówi się o konkretach, a nie to, co plotka niesie. To jest poważny temat, a nie plucie jadem.

  Dodano: 29 Kwietnia 2013, 21:01:00
Czyli cyrk na kółkach, widać zabezpieczeniowcy mają tam wywalone...
Po prostu linia ze starą sygnalizacją. Zobacz jaki jest obraz semafora wjazdowego do Piotrkowa od strony Rozprzy :) Nie jeden się tam już zamotał, kto objazdem jechał.
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2013, 17:20:04 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline piotr996

  • Wiadomości: 45
  • Odjazd.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Kwietnia 2013, 14:59:54 »
Wtedy przy wykolejeniu sygnał był prawidłowy, jednakże po wypadku od razu zostało wycięte drzewo, które przysłaniało semafor. Dziwna sprawa. A co do tego wjazdowego od strony Rozprzy to są te semafory stosowane do odwałania i np. zamiast S4 świeci się pomarańcz i niżej zielone. Chyba przy rewitalizacji wymienią te semafory na nowe? Czy ktoś ma jakieś informacje?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Kwietnia 2013, 17:12:23 »
Piszesz nieprawdę. Bezpośrednio po wypadku nie było żadnych wycinek drzew. Pamiętam larum, że PLK czyści wszystkie szkiełka semaforów na 2-ce od Koluszek do Bab. Tymczasem była to czysto wysnuta BZDURA. Atmosfera związana z wypadkiem była tak bardzo napięta, że bez zgody prokuratora nie można było nawet ,,pierdnąć". Jeżeli w jakieś pół roku później zaczęto karczować drzewa na wiosnę, to chyba normalna sprawa.
Wypadek się wydarzył. Trudno. Były, są i będą, tak samo jak długo jesteśmy na tej planecie. Jeżeli coś można było zarzucić PLK, to tylko to, że pomimo zaleceń po wypadku pod Krzewiem 12.12.2008r. nie wprowadzono obowiązku powiadamiania maszynistów o zmianie toru poprzez radiotelefony pociągowe. Gdyby taki obowiązek wdrożono, do wypadku w Babach na pewno by nie doszło. A więc typowo system zawinił (nie tylko PLK..).
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2013, 17:17:26 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline piotr996

  • Wiadomości: 45
  • Odjazd.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Kwietnia 2013, 22:39:07 »
Jeżdżę na tym odcinku codziennie, coś tam wycinali, ale dobrze nie pamiętam już. Można jeszcze foto pooglądać: http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=3892&okno=galeria&
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2013, 22:43:53 wysłana przez piotr996 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Maja 2013, 13:53:58 »
Na pewno nie krzaki, bo nie zasłaniały widoczności semafora wjazdowego. Akurat jego widoczność była znakomita z co najmniej 1,5 km od przejazdu. Należy brać pod uwagę natomiast fakt, że maszynista jechał wprost na popołudniowe słońce (co jest umieszczone w Raporcie).
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Maja 2013, 00:13:24 »
Poniżej ostatnio rozesłana do przewoźników sugestia PLKi w sprawie jazd na eSZety.
(Plik skrócony do jednej strony - chyba nie ma sensu publikować nazw i adresów wymienionych w dokumencie przewoźników).
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2013, 00:16:15 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Maja 2013, 14:11:55 »
Co ma zrobić maszynista, jeśli stwierdzi, że został skierowany na inny tor?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Maja 2013, 14:15:28 »
Myślę, że nie będzie błędem jak zahamuje skład.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Maja 2013, 14:33:04 »
Co ma zrobić maszynista, jeśli stwierdzi, że został skierowany na inny tor?

A co ma zrobić jeśli nie zostanie poinformowany o jeździe na sygnał zastępczy - odmówić jazdy? Czy w przypadku gdy jest poinformowany o jeździe na sygnał zastępczy, ale bez podania przyczyny czy toru także ma odmówić jazdy, żądać uzupełnienia informacji, komisji?

Ponadto w przypadku wyjazdów także należy podawać numer toru? Czy należy podać również kierunek w którym świeci się zastępczy? Np. "Wyświetle zastępczy w kierunku Koziej Wólki na tor nr 2 z powodu..."? W przypadku jazdy na tor lewy przy przystosowanej blokadzie maszynista ma zostać powiadomiony - w związku z wcześniejszym zarządzeniem o jeździe właśnie na tor lewy - to gdy jedzie na sz ma dostać jeszcze informację że "na tor lewy nr 2" np.?

Kolejna kwestia - przy jeździe na rozkaz pisemny maszynista nie musi być poinformowany na który tor wjeżdża - a sposób zabezpieczenia ruchu zazwyczaj ten sam.

No i ostatnia wątpliwość: w jaki sposób określać przyczynę podania sygnału zastępczego: np. "brak przebiegu zorganizowanego na tor...", "usterka urządzeń srk", "wjazd na tor częściowo zajęty" - czy takie podanie sprawy jest wyczerpujące, czy maszynista może żądać szczegółowego określenia usterki?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Maja 2013, 14:56:46 »
Te wszystkie podane przyczyny sprowadzają się „brak możliwości podania sygnału zezwalającego”.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Maja 2013, 19:43:27 »
Już to widzę jak maszyniści będą się zatrzymywać jak nie dostaną informacji przy jeździe na Sz czy na lewy, obecnie też jest niby nakaz informowania maszynisty o jeździe na tor lewy, ale wielu ISDRów ma go w poważaniu...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Maja 2013, 20:00:05 »
Już to widzę jak maszyniści będą się zatrzymywać jak nie dostaną informacji przy jeździe na Sz czy na lewy, obecnie też jest niby nakaz informowania maszynisty o jeździe na tor lewy, ale wielu ISDRów ma go w poważaniu...
To wszystko zależy od ilości filozofów na nastawniach, którzy jeszcze nie odkryli, że ich praca polega na wykonywaniu obowiązków i poleceń, które są im wydawane a nie dowolnej selekcji co im się chce robić, a co nie. Są takie miejsca w tym kraju, że co posterunek jesteś wywoływany, gdy jedziesz na tor lewy. A nawet jeśli zdarzy się, że dyżurny jest zajęty, lub po prostu zapomniał - wystarczy wywołać posterunek i zazwyczaj wie o co biega.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Maja 2013, 20:15:45 »
To wszystko zależy od ilości filozofów na nastawniach, którzy jeszcze nie odkryli, że ich praca polega na wykonywaniu obowiązków i poleceń, które są im wydawane a nie dowolnej selekcji co im się chce robić, a co nie.

Wszystko zależy od filozofów, wielkich władców "maszynistów", którzy nie odpowiedzą dzień dobry jak się ich wywoła i pozdrowi. Dlaczego jeden maszynista potrafi ładnie odpowiedzieć, a drugi ma w d... że m nieprawidłowo oświetlone czoło? I co odzywam się i on po mnie jeszcze jedzie. Jak maszynista buc trudno, dyżurny też może być buc. Jak się trafi jeden i drugi to jest ciekawa praca.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Maja 2013, 20:17:40 »
Łukasz, z dyżurnymi jest tak samo, są tacy co nawet jak się sami nie zgłoszą, to zgłaszają się jak tylko ich wywołasz, a są i tacy, że możesz ich wywoływać z 10 razy a gość ma ściszone radio i nie słyszy.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Maja 2013, 20:19:39 »
Ale obowiązkiem dyżurnego, czy maszynisty nie jest pozdrawianie się na radiu. Jeśli dyżurny/maszynista nie mówi dzień dobry, nie życzy miłego dnia itp, ale postępuje przepisowo - dla mnie jest OK.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: UTK stwierdza naruszenie bezpieczeństwa przez PKP PLK w Babach
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Maja 2013, 20:28:09 »
Ale obowiązkiem dyżurnego, czy maszynisty nie jest pozdrawianie się na radiu. Jeśli dyżurny/maszynista nie mówi dzień dobry, nie życzy miłego dnia itp, ale postępuje przepisowo - dla mnie jest OK.

Ja nie mówię, że ma mi robić kawę ;) Ale jak jedzie i wywołuję go, bo chce mu coś przekazać, to chociaż z wielkiej łaski by mógł powiedzieć: OK. A nie ;]
Przykład: nr XX proszę się doświetlić z przodu lewa lampa nie świeci. Odpowiedź chamskim tonem: ja wiem co ma mi świecić ;)

Wiem, że dyżurni są różni - jedni śpią na polówce przy pulpicie i długim kijkiem obsługują w ciemno pulpit... (i to jest autentyk). Natomiast drudzy obserwują przejeżdżający skład.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...