Jeżeli ktoś z was będzie prowadził ET41 i wjedzie bez problemów na drugi układ niech wie, że jest osobą nieliczną, której się to udało. Maszyniści będą wiedzieli o co chodzi...
W sumie jak długo żyję, to dwa razy działały mi zabezpieczenia zwarciowe na elektrowozie.
Raz na ET22 i było to w latach 1997/98. Jechałem za pomocnika maszynisty z pociągiem Zebrzydowice
Zabrzeg Czarnolesie i dwa razy nam "huknął" przekaźnik różnicowy. Za drugim razem stanęliśmy na szlaku
i odłączaliśmy w szafie WN uszkodzony silnik trakcyjny. Po zjeździe na punkt rewizyjny w Czarnolesiu, kolega
elektromonter, nam to w ok. 30 minut usprawnił (OIDP coś niedomagał jeden ze szczotkotrzymaczy silnika EE541) i
później było już dobrze. Na ET41 zawsze stosuje drugi układ, oczywiście gdy jest sens użycia go. Drugi przypadek
zadziałania PR miałem niedawno na EU06-07 i to właśnie przy próbie przejścia na drugi układ. Podczas jazdy luzem do Tychów
chciałem mocniej przyspieszyć i za podg. Most Wisła - stało się. Po odblokowaniu "różnicowego" i wyłącznika szybkiego,
już więcej tego dnia nie próbowałem układu "R".
Dołączam zdjęcia taśmy prędkościomierza, gdzie można zobaczyć jak EU06 radziła sobie na pierwszym układzie
połączeń silników trakcyjnych. Do Tychów - jak wspomniałem - była jazda luzem, a z Czarnolesia do Petrowic koło Karwiny
1102 tony ( 37 wagonów - w tym pięć ładownych - o łącznej długości 600 m).
Dla nie wtajemniczonych - wykres na samym dole to czas jazdy z poborem prądu.
Na odcinku Pszczyna - Tychy tylko jedno hamowanie do 80 km/h z powodu 10 metrowego przepustu, będącego w nie najlepszym stanie. Przepust ten znajduje się ponad 7,5 km za miejscem ruszania EU06 spod semafora wyjazdowego.
EU06 osiągnęła ten punkt po ok. 5 minutach jazdy. Reszta spadków prędkości to jazda z tzw. wybiegu. Dobra do badania
profilu pionowego linii i związanych z tym oporów ruchu taboru itp. (jak mnie nikt nie pogania, to tak sobie jeżdżę i badam).
Tak prezentowała się tego dnia EU06-07 przed wyjazdem z Zebrzydowic na dół do "Havla":
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c129fa225e908148.htmlPozdrawiam.
Proszono Cię, byś pisał poziomo. Skoro ignorujesz nasze uwagi, będziemy moderować Twoje posty.
Rozi