- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 19 Marca 2013, 16:01:41

Tytuł: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 19 Marca 2013, 16:01:41
UTK decyzją z dnia 1 marca 2013 utrzymał w mocy postanowienie o wyłączeniu z eksploatacji lokomotywy elektrycznej typu 203E, użytkowanej przez Śląski Zakład PKP Cargo.

"Świadectwo techniczne pojazdu wydane zostało z naruszeniem paragrafu 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie świadectw sprawności technicznej pojazdów kolejowych, a proces utrzymania ww. pojazdu trakcyjnego przebiegał z naruszeniem paragrafu 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych" - tak UTK wyjaśnia decyzję o wyłączeniu lokomotywy z eksploatacji

Decyzja o wyłączeniu z terminem natychmiastowym została wydana 15 stycznia 2013. 31 stycznia PKP Cargo złożyła do Prezesa UTK odwołanie od tej decyzji, jednakże po rozpatrzeniu wniosku, postanowienie o wyłączeniu ww. lokomotywy zostało utrzymane w mocy na podstawie art. 138 par.1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

Info: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13196/UTK-wylaczyl-z-eksploatacji-lokomotywe-ET41.html#.UUh8wXqD-6E.facebook
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: TGVkamil w 19 Marca 2013, 16:12:30
To jakiś żart? Co im nie pasuje w jamniorach?
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: hanys w 19 Marca 2013, 16:13:07
To jakiś żart? Co im nie pasuje w jamniorach?
Rdza na pudle ;) Mogli by chociaż powód podać oraz sprecyzować którego dokładnie wycofali.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: youBy w 19 Marca 2013, 16:13:56
Nie. Nic. Jedna sztuka ma złe świadectwo, to ją wyłączyli z eksploatacji.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 19 Marca 2013, 16:49:47
Już nawet w komentarzach mają pretensje o to, że rzucają paragrafami zamiast podać konkretne informacje.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Exe w 19 Marca 2013, 17:05:38
Jeżeli ktoś z was będzie prowadził ET41 i wjedzie bez problemów na drugi układ niech wie, że jest osobą nieliczną, której się to udało. Maszyniści będą wiedzieli o co chodzi...
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 19 Marca 2013, 18:14:44
To chodzi o jedną sztukę, czy całą serię? Tekst wskazuje na sztukę, szybkość działania Cargo wskazuje na to, że chodzi o całą serię (Na prawdę Cargo przejmuje się losem pojedynczej lokomotywy?).
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 19 Marca 2013, 18:17:03
Każda jeżdżąca lokomotywa daje pieniądz, więc nie ma się co dziwić, że przewoźnik dba o swoje.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 19 Marca 2013, 19:13:32
Utrudniamy Transport Kolejowy. Ciekawe kto taki numer Cargo odwalił. Pewnie Inspektor UTK na flachę nie dostał.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Benek w 19 Marca 2013, 19:15:53
To chodzi o jedną sztukę, czy całą serię?
Umiesz czytać? W temacie jest napisane "lokomotywę ET41", a nie "lokomotywy serii ET41".
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 19 Marca 2013, 19:22:07
Jeśli to całe larmo o jedną lokomotywę to chyba ktoś sobie jaja robi. Utracone korzyści z powodu uziemienia jednego tandema? Że tak nie utracili korzyści po wycięciu całej serii ET40 i długim, przymusowym postoju ET42. O rzędach innych rdzewiejących jednostek trakcyjnych, które zamiast zarobić na siebie poprzez sprzedaż konkurencji, "umierają" powoli na ostoje wolę nie wspominać.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 19 Marca 2013, 19:22:31
Zacznijmy od tego, czy UTK ma prawo odstawić lokomotywę, skoro nie stwierdzono zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, tylko niewłaściwie wypełniony dokument, który, jak sama nazwa wskazuje jest Świadectwem sprawności technicznej pojazdu kolejowego.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 19 Marca 2013, 19:24:25
Dla Mnie to wygląda tak, że nie masz podbitego przeglądu, to nie jedziesz. A jak jedziesz to na własne ryzyko.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 19 Marca 2013, 19:28:27
Ale ta lokomotywa ,,miała podbity przegląd" co jest uwidocznione na świadectwie sprawności technicznej, którego UTK nie wydaje. Skoro czegoś brakowało w dokumencie, to informuje się jednostkę o konieczności uzupełnienia brakujących danych, a nie wyłącza pojazd z ruchu.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Eisenmann w 19 Marca 2013, 19:33:24
Tu jedynie zabrakło papieru, 1289 druków ta lokomotywa miała, zabrakło 1290-go. Urząd jest od tego aby urzędnik miał robotę od niczego więcej, dlatego tyle tych papierów potrzeba, a jak wiadomo papiery, świadectwa, certyfikaty itd. stanu naszego taboru nie polepszają hehe:)
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 19 Marca 2013, 19:33:45
Widocznie UTK może więcej na to wychodzi. Tak z ciekawości czemu nie wydają takich świadectw?
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: szogun w 19 Marca 2013, 19:41:48
Wystarczy spojrzeć na przytoczone paragrafy i już mniej więcej wiadomo o co poszło.
Cytuj
Ważność świadectwa ustala się na czas określony, odpowiadający wyrażonemu w kilometrach przebiegowi pojazdu kolejowego pomiędzy naprawami okresowymi, lecz nie dłuższy niż określony w świadectwie termin najbliższej naprawy okresowej, wynikający z ustalonego przez przedsiębiorcę systemu utrzymania pojazdów kolejowych.

Cytuj
Przewoźnicy kolejowi, zarządcy infrastruktury, użytkownicy bocznic kolejowych, przedsiębiorcy wykonujący przewozy w obrębie bocznicy kolejowej powinni prowadzić dokumentację związaną z procesem utrzymania pojazdów kolejowych oraz zapewniać zgodność procesu utrzymania z wymaganiami zawartymi w dokumentacji technologicznej systemu utrzymania.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 20 Marca 2013, 11:15:38
Jeżeli ktoś z was będzie prowadził ET41 i wjedzie bez problemów na drugi układ niech wie, że jest osobą nieliczną, której się to udało. Maszyniści będą wiedzieli o co chodzi...

W sumie jak długo żyję, to dwa razy działały mi zabezpieczenia zwarciowe na elektrowozie.
Raz na ET22 i było to w latach 1997/98. Jechałem za pomocnika maszynisty z pociągiem Zebrzydowice
Zabrzeg Czarnolesie i dwa razy nam "huknął" przekaźnik różnicowy. Za drugim razem stanęliśmy na szlaku
i odłączaliśmy w szafie WN uszkodzony silnik trakcyjny. Po zjeździe na punkt rewizyjny w Czarnolesiu, kolega
elektromonter, nam to w ok. 30 minut usprawnił (OIDP coś niedomagał jeden ze szczotkotrzymaczy silnika EE541) i
później było już dobrze. Na ET41 zawsze stosuje drugi układ, oczywiście gdy jest sens użycia go. Drugi przypadek
zadziałania PR miałem niedawno na EU06-07 i to właśnie przy próbie przejścia na drugi układ. Podczas jazdy luzem do Tychów
chciałem mocniej przyspieszyć i za podg. Most Wisła - stało się. Po odblokowaniu "różnicowego" i wyłącznika szybkiego,
już więcej tego dnia nie próbowałem układu "R".
Dołączam zdjęcia taśmy prędkościomierza, gdzie można zobaczyć jak EU06 radziła sobie na pierwszym układzie
połączeń silników trakcyjnych. Do Tychów - jak wspomniałem - była jazda luzem, a z Czarnolesia do Petrowic koło Karwiny
1102 tony ( 37 wagonów - w tym pięć ładownych - o łącznej długości 600 m).
Dla nie wtajemniczonych - wykres na samym dole to czas jazdy z poborem prądu.
Na odcinku Pszczyna - Tychy tylko jedno hamowanie do 80 km/h z powodu 10 metrowego przepustu, będącego w nie najlepszym stanie. Przepust ten znajduje się ponad 7,5 km za miejscem ruszania EU06 spod semafora wyjazdowego.
EU06 osiągnęła ten punkt po ok. 5 minutach jazdy. Reszta spadków prędkości to jazda z tzw. wybiegu. Dobra do badania
profilu pionowego linii i związanych z tym oporów ruchu taboru itp. (jak mnie nikt nie pogania, to tak sobie jeżdżę i badam).
Tak prezentowała się tego dnia EU06-07 przed wyjazdem z Zebrzydowic na dół do "Havla":
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c129fa225e908148.html
Pozdrawiam.

Proszono Cię, byś pisał poziomo. Skoro ignorujesz nasze uwagi, będziemy moderować Twoje posty.
Rozi
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 20 Marca 2013, 11:38:06
Czy mnie się zdaje (lub dobrze przypomina), czy ona niedawno PD miała?
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 20 Marca 2013, 12:53:45
Jeżeli ktoś z was będzie prowadził ET41 i wjedzie bez problemów na drugi układ niech wie, że jest osobą nieliczną, której się to udało.

Trochę przesadzasz. To raczej mit jak z trzecim układem na ET22. Jadąc na ET41z reguły używam drugiego układu. Rzadko się zdarza, że coś "wywali". Czasami na drugim układzie lubi puszczać WS - na pulpicie żadne zabezpieczenia nie działają. Załącza się od nowa WS i po sprawie.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 20 Marca 2013, 17:38:08
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13227/ET41-spor-PKP-Cargo-i-UTK-o-wykladnie.html

Wyjaśniono że chodzi o lokomotywę ET41-009.
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 20 Marca 2013, 19:37:26
Wyjaśniono że chodzi o lokomotywę ET41-009.

Chodzi o ET41-109 ;)
Tytuł: Odp: UTK wyłączył z eksploatacji lokomotywę ET41
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 20 Marca 2013, 22:44:05
Wyjaśniono że chodzi o lokomotywę ET41-009.

Chodzi o ET41-109 ;)
Dokładnie. Dodam, że 41-009 stoi odstawiona na terenie byłej lokomotywowni w Czarnolesiu.