Autor Wątek:  Przeklładnie  (Przeczytany 3182 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Przeklładnie
« dnia: 13 Grudnia 2004, 00:39:41 »
Czy ktos wie może jak ma się rozumieć przełożenie przekładni. Jest przykładowo 79:18 i... czy jest to stosunek ilosci obrotów osi jezdnej do ilości obrotów wałka atakującego, czy o cos innego chodzi?
Bylbym wdzieczny za wyjasnienie

Pozdrawima
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 179
Przeklładnie
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudnia 2004, 01:19:37 »
O ile pamietam ze szkoły to chodzi o ilość zębów na zestawie kołowym do ilości zębów na zębatce silnika trakcyjnego. czyli 79 zębów na kole zestawu do 18 zębów na zębatce silnika trakcyjnego.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Przeklładnie
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Grudnia 2004, 07:26:45 »
Dzieki - tez mi sie wydaje ze to jest najwlasciwsza odpowiedz. Obrotow byloby zamalo bo silniki pewnie chodza na ponad 1000 / min
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Przeklładnie
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Grudnia 2004, 13:11:36 »
OK, oto, co na ten temat jest napisane w książce "Lokomotywy elektryczne serii EU06 i EU07" (WKiŁ 1974):

Moment obrotowy jest przekazywany z wału silnika trakcyjnego na wał drążony przez przekładnię zębatą, którą stanowi para kół walcowych o zębach prostych. Przekładnia ta redukuje obroty silnika w stosunku 18:79 = 1:4.39, umożliwiając równocześną pracę lokomotywy i silnika przy prędkościach najbardziej dla nich korzystnych.

Czytamy dalej w charakterystyce przekładni:

Liczba zębów:
- małe koło zębate: 18,
duże koło zębate: 79.


Także@hejnal nie trzeba już jechać do szopy, aby sprawdzić "na gruncie" ilość zębów.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Przeklładnie
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Grudnia 2004, 17:47:14 »
Niepotrzebne posty z tego wątku zostały zepchnięte na Bocznice.

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Przeklładnie
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Grudnia 2004, 23:32:03 »
No i tak - co do przekladni mysle ze teraz juz wszystko bedzie jasne. Znalazlem zdjecie kola zebatego na walku atakujacym EU07. Rzeczywiscie wartosc przelozenia to stosunek zabkow. Liczylem i zeczywiscie jest ich 18... Przeliczcie sami - oto fotka:

http://www.kleeshch.kolej.szczecin.pl/019/048.jpg

Fotka ze strony www.lokomotywy.prv.pl
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl