Autor Wątek:  Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami  (Przeczytany 151481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #270 dnia: 08 Marca 2013, 15:35:06 »
Mylisz się, młodzieńcze i najwyraźniej sam masz problem. Dlaczego? Bo to, co zrobisz w czasie służby to nie jakaś "moja sprawa", tylko wiele poważnych czynności wynikających z obowiązujących Cię przepisów i innych uregulowań. Na nastawni nie jesteś incognito, wszystko podpisujesz nazwiskiem.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #271 dnia: 08 Marca 2013, 16:10:22 »
Mylisz się, młodzieńcze i najwyraźniej sam masz problem. Dlaczego? Bo to, co zrobisz w czasie służby to nie jakaś "moja sprawa", tylko wiele poważnych czynności wynikających z obowiązujących Cię przepisów i innych uregulowań. Na nastawni nie jesteś incognito, wszystko podpisujesz nazwiskiem.
Proszę, nie uskuteczniaj swoich mądrości. Jak Ci się mechanik na radio nie głosi to najlepsze co można zrobić - nie podawać semafora. Jak pociąg stoi = 100% bezpieczeństwa jest zachowane. A po pewnym czasie mechanik chcąc jechać sam dochodzi do wniosku, że coś jest nie tak i woła. W przeciwnym przypadku może dojść do sytuacji jak wskazana wyżej, gdy mechanik, nie mając kontaktu stanie w poprzek głowicy. Gdy jest to "pasażer" to pół biedy, bo zawsze można wywołać kierownika a i pociąg nie powinien mieć problemów z ponownym ruszeniem. Gorzej gdy to brutto 3400 ton a profil szlaku niekorzystny.

PS. Odnośnie Twojego podpisu:
Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.Robię co lubię i PLK nieźle mi za to płaci.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #272 dnia: 08 Marca 2013, 17:03:12 »
Robię co lubię i PLK nieźle mi za to płaci.
Jak już Ci tak nieźle płaci, to się przyłóż i dowiedz się czy mechanik w pociągu towarowym w jednoosobowej obsadzie będzie prowadził pociąg dalej oraz to, kto Ci poinformuje o niesprawności radiotelefonu w pojeździe.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #273 dnia: 08 Marca 2013, 20:21:15 »
Proszę, nie uskuteczniaj swoich mądrości.
Rozumiem, że nie zgadzasz się z moją tezą, dotyczącą odpowiedzialności i w dokumentacji podpisujesz się pseudonimem.
Jak Ci się mechanik na radio nie głosi to najlepsze co można zrobić - nie podawać semafora. Jak pociąg stoi = 100% bezpieczeństwa jest zachowane. A po pewnym czasie mechanik chcąc jechać sam dochodzi do wniosku, że coś jest nie tak i woła.
Zapewniam Cię, że 90% maszynistów wywołuje posterunek, gdy tylko widzi tarczę na stój bądź jakiekolwiek inne odstępstwo od normy. Celem kolei jest to, by pociąg dojechał do stacji docelowej zgodnie z rozkładem i jazdy - i leży to w interesie dyżurnych ruchu, jak i maszynistów. Niestety (a raczej na szczęście) wiele spraw regulują określone przepisy i mądrowanie się młodych żagli nic nie zmieni, póki nie dostanie jednego lub drugiego wyjaśnienia. Bo wszystko odpowiada, póki kolej nie zabiera pieniędzy za popełnione błędy, kiedy "jakimś cudem" nie znajdziesz paragrafów, którymi mógłbyś się podeprzeć przy składaniu wyjaśnień.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 20:25:20 wysłana przez Lukasy »
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #274 dnia: 08 Marca 2013, 20:28:05 »
PS. Odnośnie Twojego podpisu:
Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.Robię co lubię i PLK nieźle mi za to płaci.
To chyba w innej PLK pracujesz :D

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #275 dnia: 08 Marca 2013, 20:38:16 »
To samo miałem napisać, ale mi się zapomniało ;)
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #276 dnia: 08 Marca 2013, 20:56:28 »
Pismo PLK jest faktycznie bardzo bardzo ogólne. W przypadku awarii radiołączności po którejś ze stron dyżurni i dr. pociągowe mają swoich dyspozytorów i drogą służbową sytuacja jest do opanowania (Ir-5). Dyżurni są w lepszej sytuacji bo mają posterunki sąsiednie, które przekażą to co jest do przekazania. W interesie PLK  i Przewoźników jest dbanie aby sytuacje z awarią radiotelefonów nie były problemem, podobnie jak z wycofaniem sygnału „Rr” i postawiono wymóg aby po rozerwaniu pociągu rozerwane części się zatrzymały. W przeciwnym razie odpowiada ten co nawalił.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 21:00:20 wysłana przez marzena »

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #277 dnia: 08 Marca 2013, 21:35:18 »
Mylisz się, młodzieńcze i najwyraźniej sam masz problem. Dlaczego? Bo to, co zrobisz w czasie służby to nie jakaś "moja sprawa", tylko wiele poważnych czynności wynikających z obowiązujących Cię przepisów i innych uregulowań. Na nastawni nie jesteś incognito, wszystko podpisujesz nazwiskiem.
Słuchaj no. Albo jesteś jakimś niespełnionym MK, albo nie wiem kim. Co ty masz do nas dyżurnych he? Czy ja kiedyś na tym forum pouczałem jakiegoś maszyniste?! Wiemy za co odpowiadamy i nic Ci do tego. Jak nabroje to ja bede za to odpowiadał nie ty, a te swoje wyjasnienia to wiesz. Jak sie jest dobrym ISDR to wyjaśnień się nie dostaje.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 21:44:13 wysłana przez oko »

Online Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #278 dnia: 08 Marca 2013, 21:37:55 »
Dajcie sobie na luz.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 21:43:04 wysłana przez Mihau »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #279 dnia: 08 Marca 2013, 21:43:37 »
Słuchaj no. Albo jesteś jakimś niespełnionym MK, albo nie wiem kim. Co ty masz do nas dyżurnych he? Czy ja kiedyś na tym forum pouczałem jakiegoś maszyniste?! Wiemy za co odpowiadamy i nic Ci do tego. Jak nabroje to ja bede za to odpowiadał nie ty, a te swoje wyjasnienia to wiesz...zawsze się wytłumacze, więc skoñcz te màdrości bo widać wydaje Ci się , że wiesz coś o naszej pracy. A może byłeś kiedyś dyżurnym ale zapewniam Cie, na tym forum jest paru dyżurnych którym do pięt nie dorastasz i nie mówie o sobie. Wiemy za co odpowiadamy i ..i nic Ci do tego.

No właśnie dostrzegam w Tobie problem, bo dyskusja dotyczyła zarządzenia i jego słuszności. Nie odniosłeś się do przedstawionych argumentów (które w pewnym stopniu obnażyły pewne braki w Twojej znajomości przepisów) a rozpocząłeś osobistą wycieczkę do Lukasego.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #280 dnia: 08 Marca 2013, 21:46:03 »
Jasne Pan mechanik wie wszystko. Poruszyłem istotny problem z którym się nie raz spotkałem. Ale Tobie radio nie wysiadło jeszcze bo prowadzisz jeden poc. a ja mam kontakt z wieloma i jednak widzę to inaczej.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 21:53:40 wysłana przez oko »

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #281 dnia: 08 Marca 2013, 21:50:32 »
Słuchaj no. Albo jesteś jakimś niespełnionym MK, albo nie wiem kim. Co ty masz do nas dyżurnych he? Czy ja kiedyś na tym forum pouczałem jakiegoś maszyniste?! Wiemy za co odpowiadamy i nic Ci do tego. Jak nabroje to ja bede za to odpowiadał nie ty, a te swoje wyjasnienia to wiesz. Jak sie jest dobrym ISDR to wyjaśnień się nie dostaje.
Młodzieńcze, nie spinaj się tak, bo Ci żyłka pęknie. Dyżurny ruchu powinien być przede wszystkim _o_p_a_n_o_w_a_n_y_ a Ty wybuchasz, bo bierzesz wszystko do siebie. Po co?

PS. Widocznie kolej nie zdążyła Cię jeszcze pokory nauczyć, więc mam małą radę: pohamuj swoje zapędy do oceniania nieznajomych.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #282 dnia: 08 Marca 2013, 21:56:42 »
Jasne Pan mechanik wie wszystko. Poruszyłem istotny problem z którym się nie raz spotkałem.

Nie wiem wszystkiego i Ty z pewnością nie wiesz ile ja wiem. Jak zostanę mechanikiem to się zgłoszę do Ciebie i mnie odpytasz.

Ale Tobie radio nie wysiadło jeszcze bo prowadzisz jeden poc. a ja mam kontakt z wieloma i jednak widzę to inaczej.

Ty nie jesteś od widzenia - Ty jesteś od wypełniania swoich obowiązków zgodnie z obowiązującymi instrukcjami.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #283 dnia: 08 Marca 2013, 21:58:32 »
Słuchaj no. Albo jesteś jakimś niespełnionym MK, albo nie wiem kim. Co ty masz do nas dyżurnych he? Czy ja kiedyś na tym forum pouczałem jakiegoś maszyniste?! Wiemy za co odpowiadamy i nic Ci do tego. Jak nabroje to ja bede za to odpowiadał nie ty, a te swoje wyjasnienia to wiesz. Jak sie jest dobrym ISDR to wyjaśnień się nie dostaje.
Młodzieńcze, nie spinaj się tak, bo Ci żyłka pęknie. Dyżurny ruchu powinien być przede wszystkim _o_p_a_n_o_w_a_n_y_ a Ty wybuchasz, bo bierzesz wszystko do siebie. Po co?

PS. Widocznie kolej nie zdążyła Cię jeszcze pokory nauczyć, więc mam małą radę: pohamuj swoje zapędy do oceniania nieznajomych.
P.S przestań pouczać Dyżurnych Ruchu i kwestionować ich prace, bo ja tego nie robie w stosunku do innych stanowisk, każdy wie za co odpowiada i nie potrzebuje podpowiedzi na siłe.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 22:01:30 wysłana przez oko »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #284 dnia: 08 Marca 2013, 22:01:41 »
P.S przestań pouczać Dyżurnych Ruchu i kwestionować ich prace, bo ja tego nierobie w stosunku do innych stanowisk, każdy wie za co odpowiada i nie potrzebuje podpowiedzi na siłe.
Kiedyś na swoim blogu napisałeś, że cenne są dla Ciebie uwagi innych dyżurnych ruchu (często starszych stażem), więc może to będzie dla Ciebie tropem w tej potyczce słownej.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #285 dnia: 08 Marca 2013, 22:03:45 »
Widocznie motto jest już nieaktualne. Pozostaje zatem czekać, aż matka kolej udzieli jednej i drugiej bolesnej lekcji pokory. EOT.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #286 dnia: 08 Marca 2013, 23:13:28 »
Oj udzieliła już nie raz ;D Wracając do tematu jeszcze jakieś uwagi co do nowych wytycznych;)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #287 dnia: 09 Marca 2013, 01:13:17 »
Ja to widzę z boku tak, dyżurni ruchu udają bogów bo skoro jest źle, ale da się jakoś obejść dany problem (np. brak łączności) to go obchodzą jak słynny dyżurny co nie zadbał o rozjazd albo równie słynna dyżurna, której wydało się że SRK to taki bajer, który się na niczym nie zna. Skoro można lać na przepisy i BHP to lejemy i ruch prowadzimy, bo się da. Skoro się da, to jest okej.

Jutro pojadę IC do Wrocławia i będę się modlić o pokornych dyżurnych bo większość ma chyba syndrom boga. (@uetam czuwaj :P)

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #288 dnia: 09 Marca 2013, 11:14:09 »
Zapewniam Cię, że 90% maszynistów wywołuje posterunek, gdy tylko widzi tarczę na stój bądź jakiekolwiek inne odstępstwo od normy. Celem kolei jest to, by pociąg dojechał do stacji docelowej zgodnie z rozkładem i jazdy - i leży to w interesie dyżurnych ruchu, jak i maszynistów.

No właśnie niestety z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że te 90% niestety nie jest normą. Inaczej - w ruchu pasażerskim jest normą, w ruchu towarowym już niestety nie zawsze. Pomijając oczywiście fakt jazdy pociągów 300, albo więcej minut przed planem (rozkładem), czy po (na to ISDR i maszyniści nie mają wpływu).

Ja to widzę z boku tak, dyżurni ruchu udają bogów

Ale widzisz to z boku na podstawie tego wątku? To że niektórzy udają że pozjadali wszelkie rozumy nie znaczy że tak jest. Nawet jeśli ktoś zna wszystkie instrukcje, przepisy, zarządzenia, regulaminy (a takiej osoby nie ma, mimo że niektórzy mogą się takimi określać), to życie i nietypowe sytuacje które się zdarzają często weryfikują w/w przeświadczenie (no chyba że ktoś jest tak zadufany w sobie że wszystko zwala na innych nie dostrzegając swoich błędów).

Generalnie polecam wrzucić na luz, ewentualnie zastosować kilkuminotową sesję zgniatania zielonej piłeczki huehuehue.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #289 dnia: 09 Marca 2013, 11:54:37 »
Maszynista musi mieć zaufanie do dyżurnego ruchu a ten musi wspierać maszynistę aby właśnie jeden i drugi mieli satysfakcje z bezpiecznego przeprowadzenia pociągu, w którym jadą ludzie (nasi bliscy też). Jeżeli nie ma w tym względzie wzajemnego zrozumienia i współpracy to będzie jak jest (same narzekania), albo jeszcze gorzej. Oczywiście w tym zakresie powinni pracować decydenci kim obsadzają te stanowiska i jak ich przygotowują do tego odpowiedzialnego zawodu. Poza tym zaangażowanie i dokształcanie choćby we własnym zakresie na pewno pomoże, tylko trzeba chcieć. Dotyczy to również decydentów, bo zdaje się, że zachowują się jakby przepisy (instrukcje) ich  nie dotyczyły, a przecież w oparciu o nie powinni podejmować decyzje i organizować stanowiska pracy.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #290 dnia: 09 Marca 2013, 12:18:15 »
Oczywiście w tym zakresie powinni pracować decydenci kim obsadzają te stanowiska i jak ich przygotowują do tego odpowiedzialnego zawodu. Poza tym zaangażowanie i dokształcanie choćby we własnym zakresie na pewno pomoże, tylko trzeba chcieć. Dotyczy to również decydentów, bo zdaje się, że zachowują się jakby przepisy (instrukcje) ich  nie dotyczyły, a przecież w oparciu o nie powinni podejmować decyzje i organizować stanowiska pracy.

No i co, mając uprawnienia i pracując X lat jako dyżurny nikt nie zmusi ich do uśmiechania się i mówienia każdemu pociągowi mijającego posterunek: "Dzień dobry." Jak jest dyżurny buc i maszynista buc to nic z tego nie wyjdzie lub jeden z nich ma taką postawę. Jak jest dyżurny w porządku i maszynista to już się pracuje sympatycznie.

A jak jedzie brutto, wyjeżdża na szlak i człowiek odzywa się: Panie mechaniku niech pan prawidłowo czoło oświetli bo panu jedno światło nie świeci, a gość ma to w d.... i na radiu się nie odzywa to co. Następny posterunek też mu zwrócił uwagę i dalej nic.
A i zdarzają się tacy, że jak nie ma wjazdu, z różnych względów to nie krzyczy na radiu "Wjazd na stój" tylko "Jak mnie słychać?" i człowiek wie, że trzeba stawiać semafor ;] Wymagajmy kultury z obu stron...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #291 dnia: 09 Marca 2013, 12:20:41 »
Nigdy nie twierdziłem, że znam wszystkie instrukcje, oko jak widzę też, więc proszę pohamować wypowiedzi o pozjadanych rozumach. Wytyka się nam niekompetencję, może zamiast tego wskażecie jakie postępowanie jest wg Was właściwe? Jak według tego nowego zarządzenia mam poinformować maszynistę o jeździe na lewy jeśli jego radio nie działa? Poświecić wyjazd na lewy, wybiec przed posterunek, podawać sygnał "Stój" i po zatrzymaniu pociągu przekazać ustnie informację o jeździe na lewy?

Proszę, szanujmy się wzajemnie. Ani ja ani oko nie czepiamy się "trakcji" mimo, że nieraz można by napisać książkę, bo po co to? Wojny trakcja-ruch są bez sensu bo jedni bez drugich nie istnieją. Wszystko co robimy istotnie, podpisujemy swoimi nazwiskami, z tym, że nie robię niczego, czego nie mógłbym podpisać. Ruch istotnie powinien być prowadzony zgodnie z RJ, jednakże od punktualności ważniejsze bezpieczeństwo. Wolę więc zatrzymać pociąg pod wyjazdowym do czasu nawiązania łączności niż by mi się brutto 3400 ton zatrzymało w poprzek głowicy na wzniesieniu 8 promil i w dodatku wdrażając hamowanie zasadnicze czy nagle na rozjazdach, naciągając iglice. Jeśli dostanę wyjaśnienie to będzie moja sprawa, jednakże wytłumaczenie znajdę.

A odnośnie "innej PLKi" - pracuję w tej samej, jednakże nie muszę mieć czwórki z przodu by być zadowolonym z tego co robię.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #292 dnia: 09 Marca 2013, 13:01:16 »
.... Jak według tego nowego zarządzenia mam poinformować maszynistę o jeździe na lewy jeśli jego radio nie działa? .....

A co powinien zrobić ISDR gdy jego radio padnie? W jednym i drugim przypadku procedura jest opisana w Ir-5. Ponadto ISDR ma jeszcze sąsiednie posterunki, a maszynista świadomy uszkodzenia swojego radia po zatrzymaniu może skorzystać z radia w drugiej kabinie. Dalsza jazd będzie zależała od tego jakie zapadną decyzje. Więc skoro jest wybór, to nie jest tak źle. Nikt nie oczekuje od ISDR-a cudów.   ISDR zna soje "podwórko" (posterunek i przyległe szlaki) i adekwatnie do sytuacji oczekuje się od niego stosownej decyzji, a nie narzekania. Nikt nikogo nie zwolnił z myślenia, tym bardziej ISDR-a i maszynisty, którzy, jak nikt inny, powinni wiedzieć co znaczy bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów i w sytuacji nie opisanej w instrukcjami podjęta decyzja, przy współudziale dyspozytur (tam gdzie to jest konieczne), winna być bezpieczna dla ruchu.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2013, 13:04:43 wysłana przez marzena »

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #293 dnia: 09 Marca 2013, 13:09:54 »
Nigdy nie twierdziłem, że znam wszystkie instrukcje, oko jak widzę też, więc proszę pohamować wypowiedzi o pozjadanych rozumach. Wytyka się nam niekompetencję, może zamiast tego wskażecie jakie postępowanie jest wg Was właściwe? Jak według tego nowego 

Nic nikomu nie wytykam. Po prostu patrząc na ton niektórych wypowiedzi i obrzucanie się przez niektórych błotem w tym wątku można odnieść takie wrażenie...

Co do samego zarządzenia. Niestety prawda jest taka że jak to zazwyczaj bywa wydaje się zarządzenia, które dopiero zostaną zweryfikowane przez życie. Jak się kilkanaście pociągów porozrywa w głowicach dużych stacji co spowoduje spore utrudnienia, to może ktoś to rozpatrzy ponownie. Niestety zaczynamy się uwsteczniać bo po to jest w takim razie cała gama wskaźników i sygnałów, skoro mam powtarzać na co zezwoliłem, przez radiotelefon? To ja mam pomysł pomysł racjonalizatorski - w przypadku jazdy na tor lewy ISDR powinien podawać z okna nastawni sygnał ręczny ("Jazda po torze lewym, w kierunku przeciwnym do zasadniczego"), przez podniesienie lewej ręki, machanie chorągiewką trzymaną w lewej ręce, bądź świeceniem latarką trzymaną w lewej ręce (sygnał nocny). :-)

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #294 dnia: 09 Marca 2013, 13:21:05 »
Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, że w tych zaleceniach nie jest podany moment, kiedy dyżurny ma poinformować. Więc zaproponowana metodyka działania przez @201E-003 (wpuszczenie pod wyjazdowy i tam walka z radiem) nie stoi w sprzeczności z tymi zaleceniami. W24 na wjeździe z próbą łączności, przy niepowodzeniu kontakt radiowy na wyjazdowym S1. Jak ma radio niesprawne, to nie pojedzie... Poczeka, jak się znudzi to sam podejdzie i ISDR mu da rozkazik. Tym samym przy okazji rozwiąże się szybciutko kolejny problem - z niesprawnymi radiami.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #295 dnia: 09 Marca 2013, 13:28:15 »
Informacje i polecenia podaje się z wyprzedzeniem a nie po daniu zezwolenia. Poza tym zarządzenie PLK dla jazd po torze lewym jest w zasadzie obostrzeniem przepisu Ir-1 par. 55 ust. 3. (dla blokad dwukierunkowych nie jest wymagane podanie informacji o prowadzeniu ruchu dwukierunkowego).
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2013, 13:41:09 wysłana przez marzena »

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #296 dnia: 09 Marca 2013, 14:12:01 »
Cóż, w Ir-5 sprecyzowana jest sytuacja gdy padnie radio na posterunku. Tu oczywiście mogę przekazać informację przez dyspozytora czy na łączu zapowiadawczym do sąsiedniego posterunku, który informuje maszynistę gdy jest taka potrzeba. Ale w drugą stronę przy tym zarządzeniu jest gorzej. Nie mogąc nawiązać łączności z pociągiem, gdy moje radio jest sprawne mogę wnioskować, że jego radio jest niesprawne. Przy pociągu pasażerskim mogę wywołać kierownika, jednak na swoim posterunku w większości przypadków mam do czynienia z towarowymi z jednoosobową obsadą. W takim razie dopóki mechanik nie naprawi radia bądź nie zdobędzie pomocnika - wyjazdu nie dostanie. Czy zatem dostanę wyjaśnienie? Nie. A gdy mechanik się zgłosi = radio ma sprawne. W tym przypadku informacja i wyjazd.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #297 dnia: 09 Marca 2013, 14:27:51 »
Może w końcu urządzenia radiołączności pociągowej doczekają się właściwego utrzymania, konserwacji oraz sprawdzenia przed wyjazdem na tory PLK.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #298 dnia: 09 Marca 2013, 14:46:06 »
Maszynista ma informację z wyprzedzeniem - na sygnalizatorze wjazdowym. Dyżurny wykonując zalecenie dodatkowo powiela tą samą informację przez radio. Informacja musi dotrzeć do maszynisty przed sygnalizatorem, weźmy więc przypadki:
1) Nagła awaria radia na szlaku przed posterunkiem, sygnał zezwalający i niedziałające W24 - dowie się o tym zbiegu okoliczności i tak za sygnalizatorem
2) Nagła awaria radia na szlaku przed posterunkiem, sygnał zezwalający i wyświetlone W24 - zatrzyma pojazd prawdopodobnie i tak za sygnalizatorem
3) Nagła awaria radia na szlaku przed posterunkiem, sygnał STOP na wjeździe - i tak się zatrzyma przed sygnalizatorem
4) Jazda z uszkodzonym radiem na zasadach opisanych w Ir-5 par.20 pkt. 2 i pkt. 3 - wszyscy zainteresowani wiedzą o tym przypadku i świadomi są zagrożenia.
Więc w przypadku braku powielenia informacji na radiu, nie ma znaczenia czy zatrzyma się w rozjazdach, czy przed kolejnym S1. Wydaje się, że dla dobra wszystkich chyba interpretacja ISDR, który wpuści pociąg za rozjazdy jest rozsądniejsza.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2013, 14:49:02 wysłana przez popatrz »

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #299 dnia: 09 Marca 2013, 14:55:20 »
Nigdy nie twierdziłem, że znam wszystkie instrukcje, oko jak widzę też, więc proszę pohamować wypowiedzi o pozjadanych rozumach. Wytyka się nam niekompetencję, może zamiast tego wskażecie jakie postępowanie jest wg Was właściwe? Jak według tego nowego 

Nic nikomu nie wytykam. Po prostu patrząc na ton niektórych wypowiedzi i obrzucanie się przez niektórych błotem w tym wątku można odnieść takie wrażenie...

Co do samego zarządzenia. Niestety prawda jest taka że jak to zazwyczaj bywa wydaje się zarządzenia, które dopiero zostaną zweryfikowane przez życie. Jak się kilkanaście pociągów porozrywa w głowicach dużych stacji co spowoduje spore utrudnienia, to może ktoś to rozpatrzy ponownie. Niestety zaczynamy się uwsteczniać bo po to jest w takim razie cała gama wskaźników i sygnałów, skoro mam powtarzać na co zezwoliłem, przez radiotelefon? To ja mam pomysł pomysł racjonalizatorski - w przypadku jazdy na tor lewy ISDR powinien podawać z okna nastawni sygnał ręczny ("Jazda po torze lewym, w kierunku przeciwnym do zasadniczego"), przez podniesienie lewej ręki, machanie chorągiewką trzymaną w lewej ręce, bądź świeceniem latarką trzymaną w lewej ręce (sygnał nocny). :-)
Pomysł dobry na małych stacyjkach i podg. ale nie na stacjach węzłowych i odcinkach prowadzonych przez LCs-y ;)