Autor Wątek:  Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami  (Przeczytany 140217 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #240 dnia: 03 Marca 2013, 22:35:59 »
Taka jedna konferencja


Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #241 dnia: 03 Marca 2013, 23:54:57 »
Ze Sprowej nie, nie używała dPo. Po wygaśnięciu semafora się mruga lub podaje rozkaz.
Nie wiem jak sprawa ma się z licznikami i niezajętością, bo ta dwudziestka stosunkowo niedawno się pojawiła (chyba po katastrofie) - nie wiem czy był tam jakiś zapis w RT.
Z tego co co wiem to ostatnio pojawilo sie tylko zarzadzenie aby ograniczac predkosc do 30km/h na stacyjnych odcinkach na ktorych liczniki osi wykazuja usterke lub falszywa zajetosc.
Odnosnie jazdy na szlaku to w Ir1 od dawna jest taki zapis ktory sie stosuje przy tego typu blokadach:
§62
Prędkość jazdy pociągów
6.    Ograniczenia prędkości jazdy określone są w postanowieniach niniejszej instrukcji i instrukcji sygnalizacji. Najczęściej stosowane ograniczenia prędkości jazdy oraz inne ograniczenia nie ujęte w treści instrukcji, zawiera poniższa tabela:
20) gdy powtarzacz izolacji toru szlakowego półsamoczynnej blokady liniowej z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym wskazuje zajętość pomimo przybycia wcześniej wyprawionego pociągu do jednej ze stacji przyległych do szlaku, pierwszy wyprawiony pociąg [b]20 km/h[/b]
Oczywiscie jest to na pewno zdublowane w RTS jednego i drugiego posterunku.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2013, 23:56:28 wysłana przez uetam »

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #242 dnia: 04 Marca 2013, 00:50:19 »
Ale jezeli wiesz, ze po wszystkich trzech torach jest SS to tak czy siak nie pojedziesz tam 40ką.

Jade po dluzszej przerwie i nie wiem. Dysponuje aktualnym rozkladem, w ktorym nie ma informacji o blokadzie samoczynnej.

Na szczescie problem nie dotyczy mnie (bo ja pociagow nie prowadze) - ale na przykladzie jednego posterunku widac, ile moze byc nieprawidlowosci i z czym stykaja sie maszynisci w swojej pracy.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2013, 01:09:00 wysłana przez iwan »
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #243 dnia: 04 Marca 2013, 10:49:27 »
Wyciąg z rozkładów Brzechwy do 29 II i od 4 III.
Interesant.

Offline amokk6

  • Wiadomości: 61
  • Maszynista
    • Zobacz profil
    • kanł na YT
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #244 dnia: 04 Marca 2013, 11:45:50 »
W raporcie opublikowano zapis rozmów dyżurnych ruchu. Wyłania się z nich obraz chaosu panującego 3 marca 2012 na zjeździe z Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Krakowa, na którym doszło do katastrofy:

http://www.wprost.pl/ar/390170/Katastrofa-pod-Szczekocinami-Ka-moze-znowu-tu-pop-zapis-rozmow-dyzurnych/?pg=1

 J.S.: - Ten 13126 to on ruszył?
 A.N.: - Co?
 J.S.: - Od ciebie?
 A.N.: - No.
 J.S.: - Ty, no a strzałkę mam na, na popielato.
 A.N.: - Na popielato masz? A ja ma k...a na czerwono, bo użyłem dPo, no to jak to, to się robi.
 J.S.: - K...w no to ja już mu podaje.
 A.N.: - No podaj mu podaj.
 J.S.: - Ty, no ale w ogóle ja nie mam że, że on wyjechał od ciebie.
 A.N.: - Bo ja tu użyłem dPo2l, bo jechałem na zastępczy, to nie wiem, to Wbl się do tego wbija? Nie, Po, czekaj, a teraz ch...a, no.
  J.S.: - Ty, no pierun wie, no ale on już powinien u mnie być.
 A.N. - A no może już będzie chyba na pewno.
 J.S.: - A był na tym 18-tym?
 A.N.: - Tak, tak, tak, migał, migał.
 J.S.: - No ale u mnie it2S też jest na popielato, to tak jakby w ogóle od ciebie nie ruszył ten pociąg.
 A.N.: - K...a może znowu tu pop...i, ...mhm ..., ch...j wie, ...no zobaczymy, no.
 J.S.: - No.
 A.N.: - Podaj, w każdym bądź razie.
 J.S.: - No, podam, no.
 A.N.: - No dobra.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2013, 19:23:22 wysłana przez adsim »
BZ  Kraków Prokocim

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #245 dnia: 04 Marca 2013, 12:11:58 »
To świadczy o braku odpowiedzialności, nieumiejętności prowadzenia ruchu i braku umiejętności obsługi urządzeń SRK na posterunkach.
Tyle - ten fragment jest więcej wart niż cały raport....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #246 dnia: 04 Marca 2013, 16:06:08 »
"Rynek Kolejowy" podaje: "Według informacji przekazanych dziś przez szefa PKBWK Tadeusza Rysia, dyżurny ruchu z posterunku Starzyny usłyszał, że silnik zwrotnicy przestał pracować. W starych rozjazdach oznaczało to, że przełożenie zostało wykonane. Jednak nowe rozjazdy pracują inaczej - i to było jedną z głównych przyczyn katastrofy."

Źródło - http://www.rynek-kolejowy.pl/40680/_Dyzurny_ze_Starzyn_sprawdzil_rozjazd_na_sluch_.htm

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #247 dnia: 04 Marca 2013, 22:52:59 »
Wyciąg z rozkładów Brzechwy do 29 II i od 4 III.
Na taką formę rozkładów nie jeden raz były pisane skargi do PLK. No ale zarządca miał to gdzieś.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #248 dnia: 05 Marca 2013, 02:25:36 »
Borys, ja nie jestem 100% MK ani tym bardziej kolejarzem, czy możesz mi wyłuszczyć co dokładnie jest źle w owym rozkładzie?

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #249 dnia: 05 Marca 2013, 04:44:49 »
W24 obok PP gdzie jedno wyklucza drugie :P

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #250 dnia: 06 Marca 2013, 09:10:36 »
PLK wprowadza nowe zalecenia w związku z wypadkiem pod Szczekocinami

Dyrektor do spraw eksploatacji i bezpieczeństwa poleca:

„W ramach doskonalenia Systemu Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego realizowanego na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. polecam dyżurnym ruchu oraz maszynistom Przewoźników kolejowych korzystających z infrastruktury Spółki – niezależnie od zezwolenia na wjazd (również przejazd przez posterunki odgałęźne bez semaforów wjazdowych) pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego – stosować następującą procedurę postepowania:
 
1) Dyżurny ruchu, informuje maszynistę radiotelefonem o każdym przypadku skierowania pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego, który ma obowiązek potwierdzenia otrzymanej informacji.
 2) Brak przekazania maszyniście informacji, o której mowa w pkt. 1, wymaga nawiązania łączności radiotelefonicznej z właściwym dyżurnym ruchu, w celu potwierdzenia wyjazdu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego.
 3) W przypadku braku możliwości nawiązania radiołączności z dyżurnym ruchu, maszynista pociągu powinien zatrzymać pociąg do czasu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.”

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/40814/_PLK_Zalecenie_poSzczekocinach_.htm

 Nie za wiele, ale dobre i tyle.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2013, 09:12:58 wysłana przez selsyn »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #251 dnia: 06 Marca 2013, 09:25:28 »
Jak dla mnie to standard powiadamianie, że jazda na lewy, nawet jak się podaje zezwalający z W24...
Takie wnioski to na pewno dużo wniosą. Proponuję podpuścić maszynistę i mu mrugnąć na lewy bez W24 - 2 pojedzie, 1 zapyta ;)
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2013, 09:29:01 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #252 dnia: 06 Marca 2013, 09:37:05 »
To w takim razie po co jest wskaźnik W24? Chyba tylko po to, żeby maszynista wiedział, że ma się skontaktować z dyżurnym.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #253 dnia: 06 Marca 2013, 13:17:53 »
do zasadniczego – stosować następującą procedurę postepowania:
 1) Dyżurny ruchu, informuje maszynistę radiotelefonem o każdym przypadku skierowania pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego, który ma obowiązek potwierdzenia otrzymanej informacji.
świ
Ja proponuję rozwinięcie czerwonego dywanu i dostarczenie maszyniście (za pisemnym podpisem) poświadczenia o jeździe na tor lewy przy przystosowanej blokadzie. Druk potwierdzenia ozdobić odpowiednią pieczęcią, zalakować i wręczyć przy dźwięku fanfar...

A tak serio. Ciekawe czy szanowni racjonalizatorzy przewidzieli sytuację usterki radiotelefonu stacjonarnego na posterunku, bądź w lokomotywie. Jeśli maszynista nie potwierdzi odbioru informacji o jeździe na tor lewy mam użyć radiostopu?

Inna kwestia że raczej w ramach informacyjnych i grzecznościowych taką informację się podawało, a już niemal zawsze przy jeździe na Sz na lewy.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #254 dnia: 06 Marca 2013, 19:26:16 »
Cóż, powoli idziemy do przodu i radiotelefon stał się standardem, a nie tylko dodatkiem, bez sprawnego RT chyba nikt nie wyjedzie z szopy. Co do powiadamiania, zazwyczaj dyżurni informowali mechaników o jeździe na lewy przez samą grzeczność. Ale martwi mnie tylko punkt 3. Na stacji może być miejsce, gdzie maszynista nie będzie miał chwilowo łączności z ISDR albo przez natłok innych obowiązków ISDR nie będzie mógł od razu odpowiedzieć i rozumiem, że w takiej sytuacji mechanik zobowiązany jest wdrożyć hamowanie nagłe, gdzie zazwyczaj po chwili problem radiołączności sam się rozwiązuje. Lepiej by to było rozwiązać w taki sposób, że wdrożenie hamowania miałoby następować wtedy, gdy dyżurny nie zgłasza się przy jeździe na tor lewy na Sz.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2013, 19:28:12 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #255 dnia: 07 Marca 2013, 00:03:00 »
Jeżeli dyspozytor ma jedynie jednego "sprawnego" loka  bez radiotelefonu, to wysyła go w drogę, aby pociągu nie położyć.
Interesant.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #256 dnia: 07 Marca 2013, 00:21:53 »
I wtedy "sprawny lok" hamuje, a pomocnik albo inny nieborak leci na nastawnię dopytać czy można jechać.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #257 dnia: 07 Marca 2013, 00:40:20 »
Ziew. Kto wam takich głupot naopowiadał?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #258 dnia: 07 Marca 2013, 12:42:25 »
PLK wprowadza nowe zalecenia w związku z wypadkiem pod Szczekocinami

Dyrektor do spraw eksploatacji i bezpieczeństwa poleca:

„W ramach doskonalenia Systemu Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego realizowanego na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. polecam dyżurnym ruchu oraz maszynistom Przewoźników kolejowych korzystających z infrastruktury Spółki – niezależnie od zezwolenia na wjazd (również przejazd przez posterunki odgałęźne bez semaforów wjazdowych) pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego – stosować następującą procedurę postepowania:
 
1) Dyżurny ruchu, informuje maszynistę radiotelefonem o każdym przypadku skierowania pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego, który ma obowiązek potwierdzenia otrzymanej informacji.
 2) Brak przekazania maszyniście informacji, o której mowa w pkt. 1, wymaga nawiązania łączności radiotelefonicznej z właściwym dyżurnym ruchu, w celu potwierdzenia wyjazdu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego.
 3) W przypadku braku możliwości nawiązania radiołączności z dyżurnym ruchu, maszynista pociągu powinien zatrzymać pociąg do czasu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.”

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/40814/_PLK_Zalecenie_poSzczekocinach_.htm

 Nie za wiele, ale dobre i tyle.
A dla mnie to jest nieprzemyślane. A co jak maszyniście radio zdechnie, albo na nastawni. Z lcs-a bede leciał 15 km żeby mu powiedzieć mechanik jedziesz na lewy????

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #259 dnia: 07 Marca 2013, 12:44:14 »
A dla mnie to jest nieprzemyślane. A co jak maszyniście radio zdechnie, albo na nastawni. Z lcs-a bede leciał 15 km żeby mu powiedzieć mechanik jedziesz na lewy????
Po LCS-ach nie jeździ się bez sprawnego radia (zabrania tego Ir-1).
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #260 dnia: 07 Marca 2013, 15:10:09 »
Panowie, nie stresujcie się. Przecież trzeba wysnuć jakieś wnioski, żeby próbować obciążyć maszynistów, dyżurnych itp. dodatkową pracą, żeby dyrektorzy mogli spokojnie dalej pierdzieć w stołki ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #261 dnia: 07 Marca 2013, 16:08:25 »
A dla mnie to jest nieprzemyślane. A co jak maszyniście radio zdechnie, albo na nastawni. Z lcs-a bede leciał 15 km żeby mu powiedzieć mechanik jedziesz na lewy????
Po LCS-ach nie jeździ się bez sprawnego radia (zabrania tego Ir-1).
Tak mówi instrukcja, a jak radio Ci Panie Mechaniku zdechnie na banie to co?? Nikt jeszcze mi mądrze nie odp. na to pytanie....czyli co do d... przepis i tyle.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #262 dnia: 07 Marca 2013, 16:12:18 »
Tak mówi instrukcja, a jak radio Ci Panie Mechaniku zdechnie na banie to co?? Nikt jeszcze mi mądrze nie odp. na to pytanie....czyli co do d... przepis i tyle.

No to masz pierwszego, który Ci odpowie - defekt i wymiana maszyny. Ewentualnie manipulatora, zasilacza, radia gdy się da.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #263 dnia: 07 Marca 2013, 16:37:47 »
Na "niesfornych" mechaników jest bardzo fajny sposób, choć częściej praktykowany przy ruchu towarowym - szczególnie na prywaciarzy, którzy jeżdżą bez znajomości szlaku i albo nie zwracają uwagi na zmianę kanału, albo mają błędy w WRJP (zdarza się)  Jak się nie zgłasza na radiu, to nie podajemy wolnej i czekamy aż mechanik zorientuje się, że nie ma kontaktu :).
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2013, 16:40:37 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #264 dnia: 07 Marca 2013, 17:44:53 »
Tak mówi instrukcja, a jak radio Ci Panie Mechaniku zdechnie na banie to co?? Nikt jeszcze mi mądrze nie odp. na to pytanie....czyli co do d... przepis i tyle.

No to masz pierwszego, który Ci odpowie - defekt i wymiana maszyny. Ewentualnie manipulatora, zasilacza, radia gdy się da.
Mówie o sytuacji tak jak u mnie np na Luboniu. Jedziesz tlką widzisz, że masz na lewy wyjazdowy, ja ja Ci mówie, że pojedziesz na lewy, brak reakcji..mijasz sem wyjazdowy, pach nagłe stajesz za semaforem, najlepiej w rozjazdach jeszcze i co? Kaplica, musze przez 15 min lecieć do Ciebie,a Ty do mnie żeby Ci info przekazać, a radio to se w Poznaniu wymienisz, a nie na takich stacjach..nadal brak odp..

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #265 dnia: 07 Marca 2013, 17:54:22 »
Mówie o sytuacji tak jak u mnie np na Luboniu. Jedziesz tlką widzisz, że masz na lewy wyjazdowy, ja ja Ci mówie, że pojedziesz na lewy, brak reakcji..mijasz sem wyjazdowy, pach nagłe stajesz za semaforem, najlepiej w rozjazdach jeszcze i co? Kaplica, musze przez 15 min lecieć do Ciebie,a Ty do mnie żeby Ci info przekazać, a radio to se w Poznaniu wymienisz, a nie na takich stacjach..nadal brak odp..

Nie wiem czym jest Luboń - jeśli to LCS, to lokomotywa z uszkodzonym radiem stanie na posterunku przyległym do szlaku sterowanego z LCS i będzie czekała na lokomotywę zastępczą.

Jeśli nie jest LCSem, to w kabinie (zgodnie z zapisem instrukcji Bt-1) będzie znajdował się kierownik pociągu, który radio posiada.

Coś jeszcze pozostaje w sferze Twoich wątpliwości?
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2013, 17:56:10 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #266 dnia: 07 Marca 2013, 17:57:07 »
No takie są przepisy, ale połowa IR-1 jest do wymiany tak na prawdę, a jak nie to niech nie płaczą, że pociąg czasem stoi pod wjazdem 2-3 minuty i wychodzi opóźnienie.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #267 dnia: 07 Marca 2013, 18:06:58 »
Tak mówi instrukcja, a jak radio Ci Panie Mechaniku zdechnie na banie to co?? Nikt jeszcze mi mądrze nie odp. na to pytanie....czyli co do d... przepis i tyle.

No to masz pierwszego, który Ci odpowie - defekt i wymiana maszyny. Ewentualnie manipulatora, zasilacza, radia gdy się da.
Mówie o sytuacji tak jak u mnie np na Luboniu. Jedziesz tlką widzisz, że masz na lewy wyjazdowy, ja ja Ci mówie, że pojedziesz na lewy, brak reakcji..mijasz sem wyjazdowy, pach nagłe stajesz za semaforem, najlepiej w rozjazdach jeszcze i co? Kaplica, musze przez 15 min lecieć do Ciebie,a Ty do mnie żeby Ci info przekazać, a radio to se w Poznaniu wymienisz, a nie na takich stacjach..nadal brak odp..
Halo halo a gdzie rozkaz N zgubiles ?:D
Jak jest zamkniecie planowe to mechanik raczej o tym wie bo ma wydrukowane w R307 :>

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #268 dnia: 07 Marca 2013, 18:13:19 »
Mówie o sytuacji tak jak u mnie np na Luboniu. Jedziesz tlką widzisz, że masz na lewy wyjazdowy, ja ja Ci mówie, że pojedziesz na lewy, brak reakcji..mijasz sem wyjazdowy, pach nagłe stajesz za semaforem, najlepiej w rozjazdach jeszcze i co? Kaplica, musze przez 15 min lecieć do Ciebie
Niektórzy chodzą dalej na głupie oględziny rozjazdów i nie marudzą tak, jak Ty. No a jak nie będziesz miał kontroli na rozjeździe, to też nie pójdziesz lub olejesz sprawę w sposób podobny do Andrzeja N.?
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #269 dnia: 07 Marca 2013, 22:23:32 »
Tak mówi instrukcja, a jak radio Ci Panie Mechaniku zdechnie na banie to co?? Nikt jeszcze mi mądrze nie odp. na to pytanie....czyli co do d... przepis i tyle.

No to masz pierwszego, który Ci odpowie - defekt i wymiana maszyny. Ewentualnie manipulatora, zasilacza, radia gdy się da.
Mówie o sytuacji tak jak u mnie np na Luboniu. Jedziesz tlką widzisz, że masz na lewy wyjazdowy, ja ja Ci mówie, że pojedziesz na lewy, brak reakcji..mijasz sem wyjazdowy, pach nagłe stajesz za semaforem, najlepiej w rozjazdach jeszcze i co? Kaplica, musze przez 15 min lecieć do Ciebie,a Ty do mnie żeby Ci info przekazać, a radio to se w Poznaniu wymienisz, a nie na takich stacjach..nadal brak odp..
Halo halo a gdzie rozkaz N zgubiles ?:D
Jak jest zamkniecie planowe to mechanik raczej o tym wie bo ma wydrukowane w R307 :>
Niezależnie od tego czy ma rozkaz czy nie jadąc na lewy musi mieć od nas info. @Lukas masz z czymś problem? To co ja zrobie to moja sprawa. Najlepsze co usłyszałem to podać semafor po dogadaniu się z mechanikiem. Tak będzie najbezpieczniej, lepiej żeby stał w stacji niż na rozjazdach, a jak nie bedzie się odzywał to wyśle kierasa, albo sam przyjdzie na poc. towarowym