Autor Wątek:  Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami  (Przeczytany 151482 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #60 dnia: 01 Marca 2013, 09:12:35 »
Przeczytałem początek i czytam: że dyżurny zabrał klucze 3+/3- i 4+/4- do zamontowanych zamków na rozjazdach.
Kurde brzmi to jakby, tam były urządzenia kluczowe, a nie przekaźnikowe :| A dalej, że nie zabezpieczył zamkami. Heh. To były te zamki tam założone, czy on miał je założyć? Przecież zamki zawsze są na nastawni, ale klucze, są do zamka i uniwersalne do rozjazdów.

Czyżby zamki tam zostały jeszcze po jakiejś modernie?
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 09:14:29 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #61 dnia: 01 Marca 2013, 13:52:39 »
Przeczytałem początek i czytam: że dyżurny zabrał klucze 3+/3- i 4+/4- do zamontowanych zamków na rozjazdach.
Kurde brzmi to jakby, tam były urządzenia kluczowe, a nie przekaźnikowe :| A dalej, że nie zabezpieczył zamkami. Heh. To były te zamki tam założone, czy on miał je założyć? Przecież zamki zawsze są na nastawni, ale klucze, są do zamka i uniwersalne do rozjazdów.
Czyżby zamki tam zostały jeszcze po jakiejś modernie?

Przeczytaj caly raport.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #62 dnia: 01 Marca 2013, 14:37:20 »
Ok, dzięki za wytłumaczenie.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #63 dnia: 01 Marca 2013, 14:38:02 »
Czyżby zamki tam zostały jeszcze po jakiejś modernie?
Na większości nowych rozjazdów na stałę montuje się sponozamki aby dyżurny nie musiał latać z tysiącem spon i zamków na rozjazdy.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #64 dnia: 01 Marca 2013, 14:46:56 »
Czyżby zamki tam zostały jeszcze po jakiejś modernie?
Na większości nowych rozjazdów na stałę montuje się sponozamki aby dyżurny nie musiał latać z tysiącem spon i zamków na rozjazdy.

No i tutaj nie musiał tachać tego tałatajstwa i jeszcze nie zabezpieczył...

Co do raportu. Gdyby któraś z 5 osób bezpośrednio związanych z ruchem tych pociągów zareagowała prawidłowo do zderzenia najprawdopodobniej by nie doszło. Ponadto można mówić też o ogromnym pechu, bo maszynista ET22 najprawdopodobniej użył "Radiostopu" tylko nie na tym kanale na którym powinien (to do końca nie zostało potwierdzone względu na zniszczenia sprzętu i fakt że nikt w rejonie nie odebrał takiego sygnału). Co więcej gdyby któryś z uczestników wydarzenia dzień wcześniej zareagował prawidłowo (incydent z jazdą pociągu nie tam gdzie trzeba, cofanie bez zachowania procedur, zatajenie faktu przez dyspozytora) to do katastrofy też by pewnie nie doszło, ISDR ze Starzyn zostałby odsunięty od czynności najprawdopodobniej do wyjaśnienia...

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #65 dnia: 01 Marca 2013, 15:27:02 »
Wszystkie osoby teraz zdecydowały, że winni są dyżurni, bo tak najprościej. Ja zadam pytanie, dlaczego do odpowiedzialności za wypadek nie zostali pociągnięci naczelnicy i zawiadowcy z tego rejonu, przecież ktoś przeprowadzał autoryzację na tych nastawniach i dopuścił dyżurnych do pracy na tych pulpitach. Jeśli stwierdzono, że był brak rozeznania na temat jazdy na semafor zastępczy. Nie wiem jak wygląda w tym rejonie praca automatyków (czy są na miejscu) jak i grupa awaryjna drogowa. Jeśli dzień wcześniej były problemy z rozjazdami, to winę powinni ponieść Ci władni z góry, tak samo ja dyżurni ruchu.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #66 dnia: 01 Marca 2013, 16:34:20 »
Wszystkie osoby teraz zdecydowały, że winni są dyżurni, bo tak najprościej. Ja zadam pytanie, dlaczego do odpowiedzialności za wypadek nie zostali pociągnięci naczelnicy i zawiadowcy z tego rejonu, przecież ktoś przeprowadzał autoryzację na tych nastawniach i dopuścił dyżurnych do pracy na tych pulpitach.

Dokładnie, biorąc pod uwagę szczególnie koniec strony 51....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #67 dnia: 01 Marca 2013, 17:04:39 »
Cytuj
Ponadto można mówić też o ogromnym pechu, bo maszynista ET22 najprawdopodobniej użył "Radiostopu" tylko nie na tym kanale na którym powinien

Jak to jest z tym radiostopem, jeszcze trzeba kanał odpowiedni wybrać? Takie sygnały powinny iść poza kanałami służącymi do rozmów, na kanale uniwersalnym dla wszystkich radiostacji bez wyjątku który stale jest aktywny od momentu włączenia radiostacji, bez jakiejkolwiek konieczności ustawiania czegokolwiek. Inaczej to niema sensu.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #68 dnia: 01 Marca 2013, 17:07:47 »
Jak to jest z tym radiostopem, jeszcze trzeba kanał odpowiedni wybrać? Takie sygnały powinny iść poza kanałami służącymi do rozmów, na kanale uniwersalnym dla wszystkich radiostacji bez wyjątku który stale jest aktywny od momentu włączenia radiostacji, bez jakiejkolwiek konieczności ustawiania czegokolwiek. Inaczej to niema sensu.

Tak - trzeba kanal odpowiedni miec. I ma sens.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #69 dnia: 01 Marca 2013, 17:13:40 »
Cytuj
I ma sens.

Jaki? Wzrasta możliwość że źle wybierzesz kanał, coś pomylisz, coś źle ustawisz i cały ten misterny plan w w piz....  że tak powiem. Niewiele sensu w tym widzę, jak i w wielu innych rzeczach w PLK. Np dlaczego przejechanie semaforu na czerwono, nie powoduje niezależnego, automatycznego zatrzymania pociągu?
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 17:18:23 wysłana przez selsyn »

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #70 dnia: 01 Marca 2013, 17:17:57 »
Cytuj
I ma sens.

Jaki? Wzrasta możliwość że źle wybierzesz kanał, coś pomylisz, coś źle ustawisz i cały ten misterny plan w w piz....  że tak powiem. Niewiele sensu w tym widzę, jak i w wielu innych rzeczach w PLK. Np. dlaczego przejechanie semaforu na czerwono, nie powoduje niezależnego, automatycznego zatrzymania pociągu?
A jak podyktuje rozkaz na pominięcie to co każdy pociąg będzie mi się zatrzymywał? Pomyśl człowieku co ty piszesz..

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #71 dnia: 01 Marca 2013, 17:20:56 »
Cytuj
A jak podyktuje rozkaz na pominięcie to co każdy pociąg będzie mi się zatrzymywał? Pomyśl człowieku co ty piszesz..

Jak podyktujesz rozkaz to dajesz sygnał zastępczy, widzisz różnicę między tymi dwoma sygnałami? A jeżeli nie możesz podać zastępczego to wygaszasz semafor! Sam pomyśl człowieku, bo przez takich człowieków PLK jest jaka jest, beton zbrojony.
Ja widzę jak jest w Hiszpanii, tu jest tak zrobione i działa, i nikt nie płacze że źle.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 17:24:07 wysłana przez selsyn »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #72 dnia: 01 Marca 2013, 17:23:44 »
Np dlaczego przejechanie semaforu na czerwono, nie powoduje niezależnego, automatycznego zatrzymania pociągu?

Wprowadzą ETCS normalnie do eksploatacji, to będziesz miał automatyczne zatrzymanie... Sama się lokomotywa nie zatrzyma.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #73 dnia: 01 Marca 2013, 17:25:42 »
Jak podyktujesz rozkaz to dajesz sygnał zastępczy, widzisz różnicę między tymi dwoma sygnałami? A jeżeli nie możesz podać zastępczego to wygaszasz semafor! Sam pomyśl człowieku, bo przez takich człowieków PLK jest jaka jest, beton zbrojony.
A gdy nie mogę podać zastępczego?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #74 dnia: 01 Marca 2013, 17:26:16 »
Jak podyktujesz rozkaz to dajesz sygnał zastępczy, widzisz różnicę między tymi dwoma sygnałami? A jeżeli nie możesz podać zastępczego to wygaszasz semafor! Sam pomyśl człowieku, bo przez takich człowieków PLK jest jaka jest, beton zbrojony.
"Bo to Polska a nie elegancja - Hiszpania". Błagam, jak nie masz pojęcia to nie pisz. Dyktując rozkaz mam jeszcze podawać Sz? I co to ma wspólnego z katastrofą, skoro żaden z pociągów nie miał sygnału "Stój"?

Odnośnie katastrofy, pozwolę sobie wkleić moją odpowiedź z innego forum, którą wypociłem po przeczytaniu raportu na nocce.

Cytuj

A odnośnie całej katastrofy, podsumuję ją metaforą. Jeśli jedno uchybienie jest pogwałceniem bezpieczeństwa to tam doszło do wielokrotnego, zbiorowego gwałtu ze szczególnym okrucieństwem.

To niesamowite jak wiele osób przyczyniło się do tej katastrofy:
  • dyżurny ze Starzyn:
- mocno luźne podejście do obowiązków zawodowych: mylenie pociągów, wymyślanie numerów pociągów pomimo faktu, że szybko mógł je odczytać z SWDRa i tym podobne;
- po utraceniu kontroli przez rozjazdy nie zabezpieczył ich na gruncie;
- bez pewności poprawności ułożenia drogi przebiegu wyświetlenie "Sz"
- brak obserwacji przejeżdżającego pociągu i urządzeń SRK - podstawa, którą wbijają do głowy na pierwszej lekcji w Technikum Kolejowym;
- nie głoszenie się Sprowie a później, pomimo wątpliwości i nieprawidłowości upewnianie, że wszystko jest w porządku;
- pomimo jazdy na Sz nie wprowadzenie telefonicznego zapowiadania pociągów
- kasowanie rozprucia mimo nie sprawdzenia na gruncie i zabezpieczenia, w efekcie utwierdzenie przebiegu po uprzednio rozprutych rozjazdach.
- nieużycie Radio-stopu;

  • dyżurna ze Sprowy:
- niesprawdzenie powodu wygaśnięcia semafora, bezkrytyczne odhaczenie wszystkich alertów celem wyświetlenia "Sz";
- niewprowadzenie telefonicznego zapowiadania pociągów przez wyświetleniem "Sz"
- błędne wyświetlenie Sz+W24 (zapewne wynikało z małej znajomości urządzeń - polecenie "NSz" pewnie zasugerowało, że pociąg jedzie z toru "niewłaściwego" na Sz) - choć to akurat mogło uratować sytuację;
- nieużycie Radio-stopu;

  • maszynista Matejki:
- wyjazd na lewy bez W24;
- brak kontaktu radiotelefonicznego;

  • maszynista Brzechwy:
- wyjazd na tor prawy z wyświetlonym W24 (W24, mimo, że na semaforze, pozostaje wskaźnikiem);
- brak obiekcji co do w/w w kontakcie radiowym ze Sprową (niby się kontaktowali ale tylko by podać Sz) - gdyby odmówili jazdy albo chociaż rozpoczęli dyskusję dlaczego z W24 mimo, że na prawy - mechanik z Matejki mógł pokojarzyć fakty;

  • władze ISE i inni:
- dopuszczenie do pracy dyżurnego A.N. pomimo, delikatnie mówiąc, sporych wątpliwości co do kompetencji;
- zatajenie wcześniejszego zdarzenia, które skutkowałoby odsunięciem od czynności i niedopuszczeniem do katastrofy;
- mocno podejrzane autoryzacje, jak ludzie mogli je przechodzić nie będąc w danym dniu na posterunkach?;
- szkolenia na symulatorach nie uwzględniające usterek;
- niezgodności w Regulaminach Technicznych - wobec nich dyżurna ze Sprowy "nie musiała" interesować się licznikami osi na szlaku bo w regulaminie ich nie było;
- niewłaściwy amperomierz w Starzynach - jak dyżurny miał sprawdzić czy napęd "wziął" prąd, skoro wskazówka odchylała się o jakieś 0,5mm?;

Podsumowując: to nie była jedna pomyłka, to był szereg błędów systemowych na wszystkich szczeblach - mam nadzieję, że wszyscy zostaną pociągnięci do odpowiedzialności, szczególnie ci, którzy z reguły się "wyślizgują" (góra). Sam, tak na szybko naliczyłem dwadzieścia zaniedbań, które, przy przepisowym postępowaniu nie doprowadziłyby do katastrofy. Wystarczyło wykonać poprawnie JEDNĄ z dwudziestu czynności.

A odnośnie "brechy", czyli drąga stalowego leżącego na międzytorzu - podejrzewam, że przybyli na miejsce pracownicy torowi ją tam zostawili. Samo jej użycie jest jak najbardziej powszechne - czasami, jeśli nie pomożesz "brechą" to rozjazd za cholerę nie przejdzie.


Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #75 dnia: 01 Marca 2013, 17:27:25 »
Cytuj
Wprowadzą ETCS normalnie do eksploatacji, to będziesz miał automatyczne zatrzymanie... Sama się lokomotywa nie zatrzyma.

Zgadza się, ale za nim to wprowadzą wystarczy obok semafora zamontować rezonator i skonfigurować z sygnałem stop w taki sposób żeby to działało. Tak jest na wielu szlakach w Spain.

  Dodano: 01 Marca 2013, 17:31:10
Cytuj
"Bo to Polska a nie elegancja - Hiszpania". Błagam, jak nie masz pojęcia to nie pisz. Dyktując rozkaz mam jeszcze podawać Sz? I co to ma wspólnego z katastrofą, skoro żaden z pociągów nie miał sygnału "Stój"?

Ad1 Tak prorzę pana, będzie pan podawał ze względów bezpieczeństwa.

Ad2 To nie ma żadnego związku z katastrofą, parę postów wyżej znajdziesz wyjaśnienie dlaczego ten wątek się znalazł w temacie.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 17:32:05 wysłana przez selsyn »

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #76 dnia: 01 Marca 2013, 17:38:01 »
Zgadza się, ale za nim to wprowadzą wystarczy obok semafora zamontować rezonator i skonfigurować z sygnałem stop w taki sposób żeby to działało. Tak jest na wielu szlakach w Spain.
No to wzorem polskich złodziei, kradnij w Spain te rezonatory i przywoź je do nas a następnie montuj, będziemy Ci wdzięczni.

Ad1 Tak prorzę pana, będzie pan podawał ze względów bezpieczeństwa.
No tak, dyktując "S" czy "N" nie wiem co robię, muszę do tego obsłużyć jeszcze przycisk licznikowany, którego użycie muszę odnotować w dwóch książkach (zamiast zajmować się choćby obserwacją przejeżdżającego pociągu). Rzeczywiście, koniecznie trzeba wprowadzić dublowanie Sz i rozkazów.

PS. Jak kiedyś wrócisz ze Spain na ziemię (do Polski), to zapraszam Cię na moją nastawnię - będziesz mógł wprowadzać mi pomysły racjonalizatorskie.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #77 dnia: 01 Marca 2013, 17:42:35 »
Cytuj
PS. Jak kiedyś wrócisz ze Spain na ziemię (do Polski), to zapraszam Cię na moją nastawnię - będziesz mógł wprowadzać mi pomysły racjonalizatorskie.

Chętnie bym pana odwiedził w pracy, jeżeli przepisy na to pozwolą. Co do pomysłów racjonalizatorskich, dlaczego nie wprowadzać czegoś co na świecie działa dobrze i się sprawdziło? Ale jak narazie zostanie po staremu i proszę się nie denerwować że przybędzie panu pracy, bo decydenci raczej nie czytują forów.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #78 dnia: 01 Marca 2013, 17:53:53 »
Ja się o pracę nie boję - powiedz mi tylko skąd chcesz wziąć na to miliardy ojro, skoro na taką głupotę, jak wymiana podrozjezdnic nie ma kilku tysięcy PLN, w efekcie czego jest to dużo bardziej uciążliwe i niebezpieczne.

Kończę ten EOT bo rozmawiamy o Szczekocinach a nie rezonatorach nie pozwalających przejechać obok S1.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #79 dnia: 01 Marca 2013, 18:01:48 »
I doszliśmy do pieniędzy, tu koniec dyskusji bo nikt z nas nic na to nie poradzi, na ile wycenia się bezpieczeństwo i jak bardzo można nagiąć przepisy. Dobrze wypunktowane przyczyny, w końcu najlepiej zrobi to ten, co się zna na robocie, wracamy do głównego tematu i koniec waśni.

Pozdrawiam...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #80 dnia: 01 Marca 2013, 18:04:24 »
Chętnie bym pana odwiedził w pracy, jeżeli przepisy na to pozwolą. Co do pomysłów racjonalizatorskich, dlaczego nie wprowadzać czegoś co na świecie działa dobrze i się sprawdziło? Ale jak narazie zostanie po staremu i proszę się nie denerwować że przybędzie panu pracy, bo decydenci raczej nie czytują forów.

Ależ wprowadzają. ETCS właśnie. Tylko tego się nie da zrobić z dnia na dzień.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 18:05:44 wysłana przez AtapiCl »

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #81 dnia: 01 Marca 2013, 18:14:39 »
Cytuj
A jak podyktuje rozkaz na pominięcie to co każdy pociąg będzie mi się zatrzymywał? Pomyśl człowieku co ty piszesz..

Jak podyktujesz rozkaz to dajesz sygnał zastępczy, widzisz różnicę między tymi dwoma sygnałami? A jeżeli nie możesz podać zastępczego to wygaszasz semafor! Sam pomyśl człowieku, bo przez takich człowieków PLK jest jaka jest, beton zbrojony.
Ja widzę jak jest w Hiszpanii, tu jest tak zrobione i działa, i nikt nie płacze że źle.
Czy ty masz pojęcie o prowadzeniu ruchu pociągów? Jak podyktujesz rozkaz to podasz Sz...no rozkładasz mnie na glebe...To po co jest wprowadzono rozkaz pisemny mi odpowiec... a jak nie moge podać Szeta to co he? Tak PLK-a to beton dla takich jak ty wypisujących bzdury. Masz racje.

@201-003 ty też jesteś ISDR, mam pytanko co ty na to, iż wykryli tam wiele uchybień dotyczących testu radio-stop. Szczerze mówiąc nie widziałem jeszcze nigdy dyż. który to sprawdza na początku służby...a powinno się...
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 18:20:18 wysłana przez oko »

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #82 dnia: 01 Marca 2013, 18:23:16 »
Ciekawe jak mam sprawdzać radio-stop przy objęciu służby, skoro mam go pod plombowaną osłonką a każdorazowe jego użycie muszę odnotować, zgłosić, dodatkowo zatrzymałbym ruch w promieniu 50 kilometrów, no i po każdym użyciu osłonka do wymiany.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #83 dnia: 01 Marca 2013, 18:23:45 »
@oko, jak byś czytał ze zrozumieniem, to byś wiedział co, po co i dlaczego. Ale widać moja teza się potwierdza.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #84 dnia: 01 Marca 2013, 18:27:53 »
Radiostopu nie testuje się używając plombowanego przycisku...

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #85 dnia: 01 Marca 2013, 19:07:21 »
W przypadku Szczekocin zamontowanie urzadzen ktore zapobiegaly przyjechaniu obok sygnalu stoj nic by dalo poniewaz zaden z pociagow nie przejechal obok takiego sygnalu.

  Dodano: 01 Marca 2013, 19:14:14
Ciekawe jak mam sprawdzać radio-stop przy objęciu służby, skoro mam go pod plombowaną osłonką a każdorazowe jego użycie muszę odnotować, zgłosić, dodatkowo zatrzymałbym ruch w promieniu 50 kilometrów, no i po każdym użyciu osłonka do wymiany.
Mozesz sobie testowac na kanale 8 albo w nowych radiotelefonach na specjalnym do tego przeznaczonym kanale.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 19:14:14 wysłana przez uetam »

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #86 dnia: 01 Marca 2013, 19:23:45 »
W takim razie nie wiem jak się testuje radio-stop na moim nowym Radmorze i czy w ogóle jest taka opcja. Po wymianie manipulatora nikt mnie nie przeszkolił a w jego instrukcji obsługi nic na ten temat nie mam.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #87 dnia: 01 Marca 2013, 19:43:39 »
W takim razie nie wiem jak się testuje radio-stop na moim nowym Radmorze i czy w ogóle jest taka opcja. Po wymianie manipulatora nikt mnie nie przeszkolił a w jego instrukcji obsługi nic na ten temat nie mam.
Maszynisci na 8 testują a my na Radmorach na 10 chyba ale dobre pytanie jak to sie robi;P tej no nie doszkolili nas..Na Kolibrze jest prosto i bez problemu...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #88 dnia: 01 Marca 2013, 19:52:25 »
Maszynisci na 8 testują a my na Radmorach na 10 chyba ale dobre pytanie jak to sie robi;P tej no nie doszkolili nas..Na Kolibrze jest prosto i bez problemu...
Na Radmorze raczej jednak testujemy na 10…

btw lepiej publicznie nie przyznawaj się, że Was nie doszkolili bo to tylko strzał we własne kolano…
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 19:55:36 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #89 dnia: 01 Marca 2013, 20:03:27 »
No raczej nie moje kolano, nie moim zadaniem jest proszenie się o szkolenia, mam nowego Radmora, muszę przetestować czy działa. Tak jak mówię, pierwsze słyszę by takie testy wykonywać na nastawni, znani mi dyżurni również.