Autor Wątek:  Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami  (Przeczytany 151456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« dnia: 26 Lutego 2013, 18:54:34 »
Cytat - "Według raportu bezpośrednią przyczyną czołowego zderzenia dwóch pociągów pod Szczekocinami było "wyprawienie przez dyżurnego ruchu posterunku odgałęźnego Starzyny pociągu nr 13127 na tor szlakowy nr 1SS w kierunku przeciwnym do zasadniczego zamiast na tor 2SS po niewłaściwie ułożonej i niezabezpieczonej drodze przebiegu, oraz wyprawienie przez dyżurnego ruchu posterunku odgałęźnego Sprowa pociągu nr 3 i 101 na tor szlakowy wykazujący zajętość".
Przyczyna pierwotna to niezastosowanie przez dyżurnego ruchu w Starzynach postanowień przepisów wewnętrznych dotyczących postępowania w przypadku braku możliwości prawidłowego przestawienia na drodze elektrycznej z pulpitu nastawczego do położenia minus (kierunek zwrotny) sprzężonych rozjazdów nr 3 i nr 4 skutkujące utratą kontroli ich położenia podczas próby przygotowania drogi przebiegu dla pociągu nr 13127-6 na podg. Starzyny.
Niewłaściwe wykonywanie czynności przez dyżurną z posterunku odgałęźnego w Sprowie z kolei polegało na: niewłaściwej interpretacji informacji o nieoczekiwanym wystąpieniu stanu zajętości toru szlakowego nr 1SS, która spowodowała wygaśnięcie sygnału zezwalającego na semaforze przy równoczesnym braku zajętości toru szlakowego nr 2SS, braku reakcji na niepojawienie się zajętości toru szlakowego nr 2SS po wyświetleniu informacji "pociąg na szlaku" zobrazowanej przez czerwony kolor strzałki kierunku blokady od podg. Starzyny po tym torze, niezastosowaniu postanowień przepisów wewnętrznych polegających na zignorowaniu ostrzeżeń podczas wykonywania polecenia specjalnego - podania sygnału zastępczego dla pociągu nr 31101 - bez weryfikacji ich znaczenia, niewykorzystaniu funkcji "Alarm" w systemie radiowym i niepodjęciu innych natychmiastowych działań przy zaistnieniu wątpliwości odnośnie prawidłowości wyprawiania pociągu nr 13126 z podg. Starzyny."

Źródło: http://biznes.onet.pl/znamy-przyczyne-tragedii-pod-szczekocinami,49585,5431234,news-detal

Jak widać, przyczyn i zaniedbań jest cała litania, nie tylko to co tu zamieszczone. Koniecznie przeczytaj całość zanim się wypowiesz. Źle się stanie, jeżeli osądzą tylko dyżurnym ruchu. Cały system jest do kitu.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Lutego 2013, 18:57:55 »
Cały system jest do kitu.

I dopiero dziś to do Ciebie dotarło?

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Lutego 2013, 19:03:31 »
Cytuj
I dopiero dziś to do Ciebie dotarło?

Dopiero dziś opublikowano oficjalny raport, jak byś przypadkiem niezauważył. To co było pisane poprzednio to tylko domniemania. Taka jest różnica.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Lutego 2013, 19:17:06 »
Nic jeszcze nie opublikowano.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Lutego 2013, 19:20:22 »
Dopiero dziś opublikowano oficjalny raport, jak byś przypadkiem niezauważył. To co było pisane poprzednio to tylko domniemania. Taka jest różnica.

Ja miałem na myśli ogólny system, zarządzania, sterowania i wszelkich zaniedbań na polskich torach.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Lutego 2013, 19:46:39 »
Raport ma zostać opublikowany dopiero w piątek (Teleexpress).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Lutego 2013, 21:30:36 »
Nie zdziwię się jeżeli w PKBWK mają gotowe dwa raporty i po opublikowaniu dziś "przecieku" (kontrolowanego) chcą sprawdzić jakie są nastroje pośród kolejarzy i którą wersję mogą upublicznić, ale niestety spodziewam się podobnego bełkotu jak po BABACH.
Interesant.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lutego 2013, 00:10:22 »
Raport - raportem, ale czy jakieś winoski po nim nastąpią? Oto jest pytanie. Tak mimochodem i ocierając się lekko o temat - czy procedura stosowania Sz nie jest zbyt prosta? Może trzeba ograniczyć albo inaczej uzależnić ten sygnał. Co by było, gdy Sz byłby sprzęgnięty z uruchomieniem w nastawni Radiostopu? Oczywiście zatrzymają się wszystkie pociągi w zasięgu, każdy będzie klął, ale też każdy pomyśli że podano sygnał potencjalnie zagrażający bezpieczeństwu. Docelowo może ilość Sztów by się ograniczyła, bo ktoś "na górze" zastanowiłby się wtedy dlaczego pociągi są z tego powodu opóźnione, dlaczego ISDR te sygnały musi podawać. Może szybciej naprawiałoby się niedziałające elementy SRK, zniknęłyby rozwiązania problemów przez stosowanie obejść.
Raportu oficjalnie jeszcze nie ma, proszę więc nie wiązać tej wypowiedzi bezpośrednio z nim, bo te "przecieki" wskazują nie tylko na obsługę nastawni.

Offline blondasek

  • Wiadomości: 50
  • Lubię placki. I EU06.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lutego 2013, 08:09:14 »
@popatrz:
a pomyślałeś o miejscach, gdzie stosowanie Sz'tów jest na porządku dziennym bo inaczej nie idzie?
Gdzieś na forum ktoś pisał, jak wygląda sprawa zastępczych u niego na posterunku.
66105 odjazd.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lutego 2013, 12:25:20 »
Właśnie o takich miejscach głównie myślałem.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lutego 2013, 14:08:13 »
Cytuj
Oświadczenie

27.02.2013

Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych oświadcza, że raport ws. przyczyn wypadku kolejowego pod Szczekocinami z dnia 3 marca 2012 roku opublikowany zostanie w czwartek 28 lutego 2013 roku.

Wszystkie informacje dotyczące przyczyn wypadku, które pojawiaja się lub będą pojawiać w przestrzeni publicznej do czasu publikacji raportu PKBWK mają charakter wyłącznie spekulacji medialnych. PKBWK nie jest źródłem tych informacji, nie ponosi za nie odpowiedzialności, a także ich nie komentuje.
 
Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych Tadeusz Ryś

http://www.transport.gov.pl/2-4ecf6ef521c29-1796002-p_1.htm

Reasumując - (kolego @selsyn) raportu nie ma. Całe zamieszanie powstałe w temacie owego raportu roznieciły media.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2013, 14:09:31 wysłana przez PanMechanik »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Lutego 2013, 14:59:12 »
Na cholerę dajecie "szkice" raportu. Jak wyżej wspomniał kolega będzie jutro albo w piątek.

Podniecacie się nie wiadomo czym...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Lutego 2013, 16:01:09 »
...
Totalna bzdura. Nie wiem czy kolega słyszał o tarczach zaporowych, na których dla jazdy pociągowej nie ma innych sygnałów niż Sz, oprócz tego Sz jest standardowo podawany na semaforach dla których nie ma przebiegu na dany tor. A kto zapłąci przewoźnikom za powstałe opóźnienia i zużycia elementów (obręczy, klocków), rozumiem, że jako pasażer korzystający z usług kolei był byś zadowolony, że w trosce o Twoje bezpieczeństwo co dwie stacje lecą na Ciebie walizki z półek a innym spadająca gorąca herbata w Warsie uszkadza narządy. Nie mówiąc już o czekaniu pół godziny pod słupem, aż brutto, które utknęło na podjeździe cofnie się na stację, albo jak pojedzie manewrówka po zerwane wagony. Mimo wszystko dziękuję koledze, dawno nie miałem takiej zaginki o.0.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Lutego 2013, 16:16:35 »
Uzależnienia można byłoby zrobić na wyżej opisane sytuacje, w których podanie Sz jest konieczne. Pisałem o sytuacjach, gdy jest awaria albo czasowe wyłączenie szlaku i żeby było szybciej podaje się Sz zamiast rozkazu. Przewoźnikom za spóźnienia zapłaci oczywiście PLK za nierozwiązane problemy w swojej infrastrukturze, a presja oblanych kawą pasażerów pozytywnie wpłynie na zarządcę mobilizując go do usuwania usterek żeby nie zmuszać do robienia obejść. Więc jeśli mamy rozmawiać, to krytykujmy ale zamiast "bezedurować" pomyślmy jak można uzdrowić tą sytuację. To może konstruktywnie - jakie kolega ma propozycje? Nie wierzę że NIC nie da się zrobić.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Lutego 2013, 16:33:45 »
Jeśli chodzi o użycia sygnałów zastępczych w sytuacjach, w których nie wynikają one z usterek urządzeń, a jedynie jak wspomniałem wcześniej braku odpowiedniego przebiegu, nie ma lepszego lekarstwa niż przebudowa urządzeń srk. Co do sytuacji,w których Sz podaje się w skutek kradzieży kabli blokady liniowej lub linek na odcinkach izolowanych, należałoby na narażonych odcinkach kable puścić zakopanych rurach. Niestety nie wykluczymy usterek, tj. brak kontroli położenia rozjazdu, fałszywa zajętość toru etc. Żadne urządzenia nie zapewnią 100% sprawności. Jeśli natomiast chodzi o wprowadzenie dodatkowych obostrzeń przy podawaniu Sz, może zrobimy coś takiego jak jednorazowe hasło dostępu do wyświetlenia sygnału, po które zadzwonić trzeba do naczelnika podając przyczynę ;) Nie można popadać w absurdy, po to jest Sz, żeby można go było używać, a nie dylać z rozkazem pod słup, albo opóźniać pociągi na podyktowanie.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Lutego 2013, 16:46:19 »
Co do sytuacji,w których Sz podaje się w skutek kradzieży kabli blokady liniowej lub linek na odcinkach izolowanych, należałoby na narażonych odcinkach kable puścić zakopanych rurach.

Sądzę, że wystarczyło by takowe przewody zaopatrzyć w zabezpieczenie, w taką małą niespodziankę dla złodzieja - napięcie 380V. I już nikt by się nie odważył, ze dwóch/trzech by się usmażyło, a infrastruktura była by bezpieczna.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Lutego 2013, 16:47:55 »
http://www.rynek-kolejowy.pl/40542/_Szafranski_Nie_wskazujmy_ze_to_PKP_PLK_doprowadzily_dokatastrofy_.htm
Totalne dno, poprzez chowanie głowy w piasek. Przyczynił się bardziej do wypadku niż wspomniani przez niego maszyniści.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Lutego 2013, 16:53:17 »
Cytuj
po to jest Sz, żeby można go było używać
Zgoda. Używać w sytuacjach awaryjnych i absolutnie koniecznych, a nie nadużywać i traktować jako normę. Życie pokazuje co i raz, że jest to całkiem istotna dziura w bezpieczeństwie na kolei. Czasem się dowiemy o pomyłce, pół biedy gdy nie ma ona następstw. Człowiek niestety z natury myli się czasami, maszyna (dopóki działa) jest nieomylna. Z tego względu wtrąciłem się w ten wątek - nie da się ukryć że coś trzeba zmienić (oczywiście oprócz modernizacji) bo obecne zabezpieczenia jak widać nie są wystarczające.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2013, 16:54:19 wysłana przez popatrz »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Lutego 2013, 17:10:03 »
W każdym bądź razie nie znam żadnego ISDR-a, który podał kiedyś Sz, bo wygodniejsze to, niż jechać na sygnał. Ale zawsze w przypadku by semafora podać nie można kolejność będzie taka: Sz -> rozkaz.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Lutego 2013, 17:46:38 »
Cytuj
Sądzę, że wystarczyło by takowe przewody zaopatrzyć w zabezpieczenie, w taką małą niespodziankę dla złodzieja - napięcie 380V. I już nikt by się nie odważył, ze dwóch/trzech by się usmażyło, a infrastruktura była by bezpieczna.

Raczej wątpię żeby to było skuteczne, znam przypadek kradzieży linii kablowej 15kV. Kabel został uderzony siekierą na długim izolowanym stylu, albo jakimś podobnym narzędziem. Na stacji 15 kV zadziałały zabezpieczenia ziemnozwarciowe i przeciążeniowe, które odstawiły linię, dla pewności wbito w kabel jeszcze pręt metalowy, poczym odcięto z 200 metrów na złom. Nie rozumiem tylko, po co komu aluminiowy kabel? :)

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Lutego 2013, 17:49:30 »
A amelinum to tanie? 4,50 u nas za kilo :P.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Lutego 2013, 18:15:41 »
http://www.rynek-kolejowy.pl/40542/_Szafranski_Nie_wskazujmy_ze_to_PKP_PLK_doprowadzily_dokatastrofy_.htm
Totalne dno, poprzez chowanie głowy w piasek. Przyczynił się bardziej do wypadku niż wspomniani przez niego maszyniści.

Ta. Na Polsacie, jak się dziennikarz wypowiadał, to jakby całe PKP PLK było winne, zaznaczając, że "pracowali tam dyżurni bez kwalifikacji". Media pieprzą głupoty. Kradzieże SRK były, są i będą. U mnie od 3 lat nie działa blokada stacyjna do bocznicy, bo kopalnia nie kupi kabla, PLK też, prywaciarz też. A już przyszło pismo z UTK, że ma być koniec farsy, jaką jest jeżdżenie na Sz-ta.

Drugim tekstem było: "dyżurni nie obserwowali pociągów jadących przez 15 kilometrów". A co miał jechać wzdłuż toru na rowerze?

« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2013, 18:18:12 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Lutego 2013, 18:28:12 »
Cytuj
U mnie od 3 lat nie działa blokada stacyjna do bocznicy, bo kopalnia nie kupi kabla, PLK też, prywaciarz też

A kto odpowiada za stan techniczny tejże bocznicy? Jeżeli jest niesprawna, zamknąć, zobaczysz jak szybo znajdzie się fundator.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Lutego 2013, 18:31:40 »
Cytuj
U mnie od 3 lat nie działa blokada stacyjna do bocznicy, bo kopalnia nie kupi kabla, PLK też, prywaciarz też

A kto odpowiada za stan techniczny tejże bocznicy? Jeżeli jest niesprawna, zamknąć, zobaczysz jak szybo znajdzie się fundator.

Dobry z Ciebie żartowniś. Kopalnia ma to w .... Natomiast firma obsadzająca nastawnię i prowadząca ruch nie ma nic do tego, bo przegra przetarg i im się nie opłaca (przetarg co 3 lata). Możesz próbować zamknąć taką bocznicę...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Lutego 2013, 18:40:04 »
A służby dozoru technicznego, co na to? Nie ma właściciela tej bocznicy? Jeżeli to jest kopalni, to będą nosić we workach węgiel do klienta. Urząd Dozoru Technicznego czy Urząd Transportu Kolejowego powinien wydać decyzję o zamknięciu z powodu niespełnienia podstawowych warunków bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego i koniec. Decyzja administracyjna, po usunięciu usterek kolejna rewizja i dopuszczenie do eksploatacji. Tak jest np w przemyśle chemicznym z każdym aparatem (reaktor, wymiennik, kolumna, rurociąg etc), dziwne tylko że na kolei panuje taki bałagan. Czas to zmienić.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Lutego 2013, 10:25:43 »
Pamiętaj, że kolej w sporej mierze to takie państwo w państwie. A UTK? Gdyby faktycznie przejmowali się tak jak powinni i robili "konkretne" niezapowiedziane naloty np na przewoźników pasażerskich (mam tu na myśli wszystkich bez wyjątku) to by sparaliżowało kolej, lepiej i na dłużej niż strajk generalny…
btw gdyby UTK tak solidnie przetrzepał szlaki na Śląsku to doprowadziłoby to do kryzysu energetycznego w kraju bo nie szło by wywieźć ani kilograma węgla…
Czas to zmienić.
W takim razie życzę Ci zielonej. Wielu próbowało nikomu się to nie udało ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Lutego 2013, 11:55:34 »
Czas to zmienić.
Wielu było takich wojowników, co próbowali coś zmienić. Albo w porę się zorientowali, że się nie da, albo odchodzili z pracy, bo nie mogli się pogodzić z tym, że mało co można zmienić.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline bartus1995

  • Wiadomości: 2
  • Bartłomiej Czubak
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Lutego 2013, 13:31:08 »
Wg mnie osobiście to wina dyżurnych ruchu... spowodowała ten wypadek.
Bartłomiej Czubak - - Dolnośląski Miłośnik Kolei

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Lutego 2013, 13:36:04 »
Wg mnie osobiście to wina dyżurnych ruchu... spowodowała ten wypadek.

Owszem, ale zawsze - co podkreślał nam na zajęciach p. Ryś, przewodniczący PKBWK - nie należy szukać winnego, należy szukać przyczyn....
Tutaj był zbieg zdarzeń i zachowań... Można sobie gdybać... bo jakby ISDR z Kozłowa zachowała się przepisowo, to by nie mrugnęła "Szta" z rutyny...

Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Lutego 2013, 14:24:07 »
Ja sie tylko zastanawiam jak często blokada liniowa i wskazanie zajętości toru szlakowego nie pracowało prawidłowo, że ISDR olał ich wskazania.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es